Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zelf sushi maken

<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 30 Sep 2013 19:56

Zelf sushi maken

Heeft er iemand wel eens zelf sushi gemaakt en zo ja was dat makkelijk? Ik wil het graag zelf gaan maken, maar heb het nog nooit gedaan.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem130

Bericht 30 Sep 2013 19:59

Re: Zelf sushi maken

Het rollen is niet moeilijk, maar de rijst de goeie consistentie krijgen is mij nog nooit echt gelukt.. :')
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 30 Sep 2013 20:01

Re: Zelf sushi maken

Maak regelmatig zelf sushi, best lastig. Je moet ff de slag te pakken krijgen. En de rijst gaar en smeuïg houden, en lekkere verse ingrediënten. Hier een foto van mijn laatste sushi:

Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem 48

Bericht 30 Sep 2013 20:11

Re: Zelf sushi maken

Ik heb er zo geen foto van maar het lukte mij altijd vrij goed. Vond het niet moeilijk . De rijst gewoon goed proeven dan lukt het vanzelf
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 30 Sep 2013 20:17

Re: Zelf sushi maken

Dat ziet er lekker uit kreeft! Moet de rijst erg plakkerig zijn? Ik denk dat ik het vrijdag eens ga proberen.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:25

Bericht 30 Sep 2013 20:39

Re: Zelf sushi maken

Dat is prima te doen. Ze worden bij mij alleen perfect rond maar het gaat om de smaak ;).
Je hebt speciale sushi rijst dat je ervoor koopt en dat is inderdaad erg plakkerig.
Bij de AH heb je wel zo'n sushi pakket waar ook een matje in zit waarmee je de sushi kan rollen. Daar staat ook duidelijk beschreven hoe het moet.
Make happy memories
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 30 Sep 2013 21:30

Re: Zelf sushi maken

Bedankt voor de tip. Ga ik van de week even bij de appie kijken :thumbup:
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 30 Sep 2013 22:04

Re: Zelf sushi maken

Ik heb het al en paar keer gemaakt en dan gewoon met basmati rijst en niet de sushi rijst. Daarbij moest ik wel meer handelingen verrichten om de plakkerige rijst te krijgen, maar dat is iedere keer goed gegaan.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 30 Sep 2013 22:14

Re: Zelf sushi maken

Ik heb het geleerd van Rovine en Niekske en heb het laatst zelf weer gemaakt en ze waren goed gelukt, alleen zat de zalm en/of de avocado wat aan de zijkant. Ik heb wel sushirijst gepakt.

Afbeelding
<<

loura

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 658

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:00

Bericht 01 Okt 2013 06:14

Re: Zelf sushi maken

Jaaa ik maak het best vaak eigenlijk. Afbeelding
Ik heb ook nog een foto op mijn tel van meer soorten, inside out roll en hand rolls
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 01 Okt 2013 06:50

Re: Zelf sushi maken

Ja ik heb het ook al wel een paar keer gedaan. Mij lukt het vrij aardig. Ik heb rijst, azijn e.d van de Chineze supermarkt.
Ik maak dan ook vaak van die rijstblokjes met een garnaal er op of wat verse tonijn, maar ook de inside out rolls. Leuk om dat allemaal te proberen.

Mijn man is niet heel erg dol op de sushivellen, dus ik probeer dan ook wel een aantal opties te maken zonder en dat lukt prima als de rijst maar kleverig genoeg is.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Snirp

Bericht 01 Okt 2013 08:49

Re: Zelf sushi maken

Ik heb het vorige week woensdag gedaan! Samen met vrienden :)
Voor mij was het voor het eerst, maar zij hadden het wel vaker gedaan.
Ze vonden mijn rijst goed gelukt, heb niet anders gedaan dan op het pakje stond.
Alleen aan het eind over 3 borden verdeeld, zodat het sneller afkoelde en we sneller konden rollen. We hadden trek ;)

Afbeelding
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 03 Okt 2013 09:33

Re: Zelf sushi maken

Ziet er lekker uit Snirp! Ik heb van de week sushi op, maar die had ik gehaald. Ik ga het een keer maken als ik vrij ben, want hoorde dat het best wel wat werk is.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Snirp

Bericht 03 Okt 2013 09:39

Re: Zelf sushi maken

Ja, een werk is het zeker!
Het koken en laten afkoelen van de rijst kost al met al wel een uur. (15 minuten koken, 10 minuten laten staan met deksel op de pan, af laten koelen)
Maar in dat uur heb ik, samen met een vriendin, alle andere benodigdheden gesneden (surimi, zalm, tonijn, komkommer, avocado). Dus daarna konden we meteen gaan rollen :)
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 04 Okt 2013 00:22

Re: Zelf sushi maken

Bij ons was alles qua ingrediënten en rijst gelukt. De rijst was perfect. Maar dat rollen... nee, het lukte me echt niet om ze mooi straks te krijgen. Ze bleven zo groot en los.
<<

Snirp

Bericht 04 Okt 2013 05:29

Re: Zelf sushi maken

Ik zorgde ervoor dat de rijst op de vellen echt goed platgedrukt was!
Ook liet ik aan de boven- en onderkant een cm vel over en na bet rollen met natte vingers dichtplakken :)
<<

dolfijntje24

Noob

Berichten: 176

Geregistreerd: 08 Sep 2013 07:44

Bericht 07 Okt 2013 15:43

Re: Zelf sushi maken

Het is niet moeilijk het kost je alleen veel tijd. Rijst vind ik ook lastiger, maar het heeft tot nu toe elke keer prima gesmaakt! Het is erg lekker en vers.
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers