Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Aparte bezorger!

<<

caribbeanlover

Bericht 28 Okt 2015 17:12

Aparte bezorger!

Daarnet werd er aangebeld en het was een bezorger van de post met de mededeling dat hij een pakketje had bezorgd en dat er voor getekend moest worden.
Hij vroeg of ik hier alleen woonde en zei dat mijn man het dan al had gepakt. Dus ik zei dat dat niet kon omdat hij er niet is. Hij zei het nogal verwarrend en ik vatte het op alsof hij het bij de buren had afgeleverd (wat achteraf niet kan ivm tekenen). Wij legen de brievenbus niet iedere dag dus dat zei ik hem ook. Ik kijken en het pakketje zat in de brievenbus waarvan ik dacht dat het er niet door kon.
Die jongen was nogal gehaast, maar als hij direct duidelijk was geweest dan had ik wat sneller kunnen zijn.
Hij zei een beetje geirriteerd dat hij het druk had wat ik snap en dus moest ik eigenlijk opschieten bedoelde hij daarmee.
Laatst was een ander ook geirriteerd, begrijp dat niet. Ik blijf netjes omdat ze vaker kunnen komen en ik geen gezeik wil, maar werd van binnen zelf ook wat geirriteerd door die jongeman.

Zijn ze bij jullie ook wel eens zo als je ze even niet begrijpt?
<<

Anoniem304

Bericht 28 Okt 2015 18:00

Re: Aparte bezorger!

Ik begrijp het verhaal al niet eens.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 28 Okt 2015 18:03

Re: Aparte bezorger!

Yadira schreef:Ik begrijp het verhaal al niet eens.


Dat wilde ik ook net typen.

Zou het misschien niet enigszins aan jezelf kunnen liggen, vind het namelijk wel heel frappant dat dit soort 'rare' situaties altijd jou overkomen.
Hier in ieder geval nog nooit rare situaties gehad met de pakketbezorgers.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

caribbeanlover

Bericht 28 Okt 2015 18:38

Re: Aparte bezorger!

Jij doelt op eerdere gebeurtenissen tijdens het uitlaten van mijn hond toch?! Dit is wat anders.

Er was wat bezorgd en zat blijkbaar al in de brievenbus, maar dat zei hij niet. De bezorger belde aan omdat ik moest tekenen, maar dan had hij het beter niet in de bus kunnen doen.
Het kwam over alsof het bij de buren was bezorgd.

Hij deed wat geirriteerd omdat ik schijnbaar niet snel genoeg was. Was hij direct duidelijk geweest, dan begreep ik het. Dus dit heeft niks ermee te maken dat dat mij altijd overkomt!
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 28 Okt 2015 18:49

Re: Aparte bezorger!

Nee ik doel op verschillende dingen die je hier verteld en hoe je regelmatig op anderen hier reageert.
Het ligt nooit aan jou, het is altijd de andere die onduidelijk is of geïrriteerd reageert en je gaat ook meteen er vanuit dat iemand iets met opzet doet. Kan het niet gewoon zo zijn dat de postbode een foutje gemaakt heeft, dat hij het pakket in jullie brievenbus heeft gestopt en daarna ontdekt dat ervoor getekend moest worden en dus aangebeld heeft. En is er misschien niet ook een kans dat hij het wel duidelijk heeft verteld aan je maar dat jij hem verkeerd begrepen hebt?
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

caribbeanlover

Bericht 28 Okt 2015 19:07

Re: Aparte bezorger!

Fiwen schreef:Nee ik doel op verschillende dingen die je hier verteld en hoe je regelmatig op anderen hier reageert.
Het ligt nooit aan jou, het is altijd de andere die onduidelijk is of geïrriteerd reageert en je gaat ook meteen er vanuit dat iemand iets met opzet doet. Kan het niet gewoon zo zijn dat de postbode een foutje gemaakt heeft, dat hij het pakket in jullie brievenbus heeft gestopt en daarna ontdekt dat ervoor getekend moest worden en dus aangebeld heeft. En is er misschien niet ook een kans dat hij het wel duidelijk heeft verteld aan je maar dat jij hem verkeerd begrepen hebt?


Ik reageerde juist niet op hem en bleef rustig omdat ik ook wel weet dat hij nog eens kan komen dat zei ik ook als je goed gelezen had! Ik zeg nergens dat ik denk het met opzet gedaan wordt dus ga niet dingen lopen verzinnen.....................dank je.
Het zou idd kunnen dat hij een fout heeft gemaakt en dat geeft ook niet, maar ga dan niet geirriteerd doen tegen een klant!
Hij had eerder al aangebeld en dus vermoed ik dat hij het later in de bus heeft gedaan. Als dat zo is, dan snap ik dat niet aangezien er voor getekend moest worden.

Nee hoor ik heb hem duidelijk begrepen, hij legde het niet goed uit.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 28 Okt 2015 19:18

Re: Aparte bezorger!

Ach laat ook maar... Voordat er nog meer woorden in mijn mond gelegd worden.
Als jij het zegt zal het blijkbaar wel zo zijn... :silent:
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem313

Bericht 28 Okt 2015 19:47

Re: Aparte bezorger!

Dat bezorgers zo gehaast kunnen zijn herken ik wel ja, dat is hier ook. Ze bellen aan, en drie seconden later bellen ze vast bij de buren in het portiek aan, voor het geval je niet thuis bent. Ze willen echt zo snel mogelijk weer door. Vaak worden ze betaald per afgeleverd pakket, dus willen ze er zoveel mogelijk bezorgen in de kortst mogelijke tijd.
<<

anoniem213

Bericht 28 Okt 2015 20:19

Re: Aparte bezorger!

Ik herken dat ook wel. Ik woon gewoon op de begane grond. Laatst belde een bezorger aan en ik bliepte de deur open en zei dat ik naar hem toe kwam. Toen riep hij dat hij het pakje daar wel neer zou zetten. Vijf tellen later stond ik bij de voordeur en had hij daar gewoon het pakketje in het trappenhuis gezet. Dat vond ik zo onvriendelijk. Dat is niet bezorgen, maar dumpen.
<<

Anoniem137

Bericht 28 Okt 2015 20:27

Re: Aparte bezorger!

Wij hebben hier een vaste pakketbezorger, altijd heel vriendelijk. we wonen vierhoog en hij komt altijd naar boven. Laatst moest hij toevallig twee dagen achter elkaar twee verschillende pakketjes bij ons afleveren. Bij de eerste waren we niet thuis en had hij het bij de buren afgeleverd. De volgende dag, bij het volgende pakketje was ik wel thuis, vroeg hij nog of het pakketje de dag ervoor uiteindelijk nog bij ons beland was. Echt top, leuke, vriendelijke jongen.
<<

Anoniem151

Bericht 28 Okt 2015 20:34

Re: Aparte bezorger!

De dhl bezorger hier is echt een vreemde vogel!
Postnl is wel fijn, die lopen ook gewoon naar de achtertuin als ze zien dat ik daar ben :)
De mannelijke bezorger komt hier zo vaak dat we elkaar op straat groeten, haha
<<

caribbeanlover

Bericht 29 Okt 2015 09:27

Re: Aparte bezorger!

Gisteravond bedacht ik me dat het feit dat hij zo geirriteerd deed eigenlijk niet zo heel erg was, oke leuk was het niet.
Het was een bikini die hij dus doodleuk door de brievenbus heeft gepropt en kapot had kunnen gaan. Erg raar dat hij dat gedaan heeft en aangezien ik ervoor moest tekenen kon hij beter in 1x langs komen.
Hij zei zelfs ''is het een bh?''.
Hij had dus niet geirriteerd hoeven raken als hij met het pakketje was weg gegaan en later was terug gekomen, dan was dat alleen maar sneller gegaan.

Beetje jammer!
<<

caribbeanlover

Bericht 29 Okt 2015 09:30

Re: Aparte bezorger!

Fiwen schreef:Ach laat ook maar... Voordat er nog meer woorden in mijn mond gelegd worden.
Als jij het zegt zal het blijkbaar wel zo zijn... :silent:


Jij mag wat mij betreft gewoon je mening uiten, net als iedereen hier daar is het forum oa voor.
Ik heb het echt duidelijk gehoord wat hij zei. Hij zei ''er is een pakje bezorgd'' dat kwam alsof mijn man dat tegen mij zou zeggen.
Waarom zou ik erover liegen? Jij was er niet bij en ik weet toch echt zelf wel beter wat hij zei dan jij.
<<

caribbeanlover

Bericht 29 Okt 2015 10:14

Re: Aparte bezorger!

June schreef:Ik herken dat ook wel. Ik woon gewoon op de begane grond. Laatst belde een bezorger aan en ik bliepte de deur open en zei dat ik naar hem toe kwam. Toen riep hij dat hij het pakje daar wel neer zou zetten. Vijf tellen later stond ik bij de voordeur en had hij daar gewoon het pakketje in het trappenhuis gezet. Dat vond ik zo onvriendelijk. Dat is niet bezorgen, maar dumpen.



Vind ik niet kunnen daar mag je ook best wat van zeggen hoor. Voor hetzelfde geld is er een buurvrouw die jou niet mag en het meeneemt.

Caulfield als ze per pakje betaald krijgen, dan maakt het toch niet uit aangezien ze de pakjes die ze hebben sowieso moeten bezorgen.
<<

Anoniem193

Bericht 29 Okt 2015 10:20

Re: Aparte bezorger!

Caulfield schreef:Dat bezorgers zo gehaast kunnen zijn herken ik wel ja, dat is hier ook. Ze bellen aan, en drie seconden later bellen ze vast bij de buren in het portiek aan, voor het geval je niet thuis bent. Ze willen echt zo snel mogelijk weer door. Vaak worden ze betaald per afgeleverd pakket, dus willen ze er zoveel mogelijk bezorgen in de kortst mogelijke tijd.


Snap ik ook. De pakketbezorger van onze wijk begint om 10.00. 's middags rond half 2 is hij altijd bij ons, meestal moet hij dan nog 100 pakketten. Als hij dit niet snel doet is hij 's avonds om 22 uur nog aan het werk.
<<

caribbeanlover

Bericht 29 Okt 2015 12:20

Re: Aparte bezorger!

Ik begrijp ze ook wel, heb er begrip voor me, maar vind het niet terecht dat hij dan geirriteerd naar mij doet.
<<

caribbeanlover

Bericht 30 Okt 2015 10:02

Re: Aparte bezorger!

De 2e bikini is net binnen, ook in de bus gevonden. Wellicht komt hij nog terug ivm tekenen, maar dan vraag ik wel waarom hij niet in 1x is gekomen en de vorige keer ook niet. Ook waarom hij ze tot 2x toe in de bus propt dat ik vind dat dat niet zo netjes is hoe hij met een product van de klant omgaat. Het is tenslotte geen enveloppe.
<<

Anoniem137

Bericht 30 Okt 2015 10:48

Re: Aparte bezorger!

Maar ligt het aan mij of past een bikini gewoon door de bus? En da thij geirriteerd is dat is niet zo netjes nee, maar dat zijn we allemaal wel eens. Gewoon je schouders ophalen en je niet drie dagen later nog druk maken :wink:
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 30 Okt 2015 10:59

Re: Aparte bezorger!

Meid, sommige pakketten worden hier gewoon bij de deur achtergelaten of door de brievenbus gepropt. Kleding kan heus wel wat hebben, maar netjes is anders.
Ik heb het bij PostNL aangegeven (zij bezorgden de pakketjes) en de laatste keer werd er een briefje in de brievenbus gedaan dat ze terug zouden komen ipv dat het pakket gewoon aan de werd gelegd. Opgelost dus!
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 30 Okt 2015 11:09

Re: Aparte bezorger!

En misschien heeft de bezorger wel aan het pakketje gevoeld dat het zacht was. Daardoor wellicht de inschatting gemaakt dat het door de brievenbus kon. En als je regelmatig problemen hebt met de bezorging dan kan je ook een klacht indienen bij PostNL. Maar door dit enkele geval tja, hij was gehaast en had zijn dag misschien niet.
<<

caribbeanlover

Bericht 30 Okt 2015 11:32

Re: Aparte bezorger!

Keet. schreef:Maar ligt het aan mij of past een bikini gewoon door de bus? En da thij geirriteerd is dat is niet zo netjes nee, maar dat zijn we allemaal wel eens. Gewoon je schouders ophalen en je niet drie dagen later nog druk maken :wink:


Het past, want het lag in de bus zoals ik al zei. Vind het niet de bedoeling van een pakketje, want er zitten beugels in die kunnen breken.
<<

caribbeanlover

Bericht 30 Okt 2015 11:33

Re: Aparte bezorger!

KOL schreef:Meid, sommige pakketten worden hier gewoon bij de deur achtergelaten of door de brievenbus gepropt. Kleding kan heus wel wat hebben, maar netjes is anders.
Ik heb het bij PostNL aangegeven (zij bezorgden de pakketjes) en de laatste keer werd er een briefje in de brievenbus gedaan dat ze terug zouden komen ipv dat het pakket gewoon aan de werd gelegd. Opgelost dus!


Waar en hoe geef je dat aan? Dat wil ik ook.
<<

caribbeanlover

Bericht 30 Okt 2015 11:34

Re: Aparte bezorger!

Bloemetjesgordijn schreef:En misschien heeft de bezorger wel aan het pakketje gevoeld dat het zacht was. Daardoor wellicht de inschatting gemaakt dat het door de brievenbus kon. En als je regelmatig problemen hebt met de bezorging dan kan je ook een klacht indienen bij PostNL. Maar door dit enkele geval tja, hij was gehaast en had zijn dag misschien niet.


Enkele geval? Het was 2x hoor. Het is nu goed gegaan bij beide, maar had ook anders kunnen aflopen natuurlijk.
Ben blij dat ze er voor de vakantie iig zijn.
<<

Anoniem148

Bericht 30 Okt 2015 11:38

Re: Aparte bezorger!

Pakketjrs die in de brievenbus passen mogen erin. Dus het probleem van de tweede keer is...
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 30 Okt 2015 11:55

Re: Aparte bezorger!

Idd, zolang het in de brievenbus pas, gaat het er door. Als jij vindt dat het breekbaar is en niet in de brievenbus mag, dan moet de verzender het als een aangetekend pakketje bezorgen.
Sowieso raar dat er eerst iets in de brievenbus wordt gelegd en daarna om een handtekening wordt gevraagd. Weet je wel zeker dat het de bezorger was? Ik zou nooit tekenen voor een pakje die niet op dat moment wordt overhandigd zonder duidelijke verklaring.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers