Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Aambeien

<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 28 Okt 2015 03:48

Aambeien

Ik had 3 weken terug ook een aambei en die ging snel weg met curanol zalf. Helaas kwam maandagmiddag ineens een aambei opzetten en in de loop van de uren deed het zo'n pijn dat ik 's avonds bij de hap nog zalf ben gaan halen. (Lidocaine vaselinezalf).
Helaas hielp dat verdovende effect niet en ik had zo'n pijn dat ik na het douchen bijna flauw viel.

Die nacht welgeteld in totaal 1 uur geslapen, verging van de pijn. Ik had van alles geprobeerd, maandverbandje in de vriezer, coldpack maar helaas. Van ellende om half 3 's nachts de hap gebeld maar ze konden niks voor me doen en ik moest de volgende dag maar naar m'n eigen huisarts.
Daar ben ik gisteren geweest en het is een getromboseerde aambei. 'Helaas' heeft hij er geen sneetje in gezet aangezien ik zwanger ben en dan toch een verdoving zou moeten krijgen, wat weer niet goed is voor de baby. Ik moest maar die zalf blijven smeren en het zou vanzelf over gaan.
Ook heb ik zakjes mee gekregen om een betere stoelgang te krijgen.

Gisteravond naar de wc geweest voor een grote boodschap, en dan moet je eigenlijk schoonspoelen en daarna die zalf smeren. Helaas bloedde het dus kon niet smeren. Ik had er zo naar uitgekeken, eindelijk weer voor even een verdovend gevoel, even wat minder pijn maar helaas.

Paracetamol ingenomen en naar bed gegaan maar telkens val ik voor een uurtje in slaap om vervolgens van de pijn weer wakker te worden. Ik weet gewoon niet meer wat ik noet doen. Je zou toch zeggen dst het door het bloeden de pijn wat af zal nemen maar tot nu toe zonder resultaat.

Echt, deze helse pijn wens ik echt niemand toe. Heb volgens mij nog nooit eerder zo'n pijn gehad.

Hebben jullie nog tips voor me om de pijn te kunnen verzachten? Zal ik die curanol zalf wel mogen smeren als het bloed?
Aan de dokter hoef ik het niet te vragen want die kent het niet eens zei hij.
<<

Anoniem148

Bericht 28 Okt 2015 05:04

Re: Aambeien

Waarom mag je die lidocaine zalf niet smeren als het bloedt? Ik had een gewone aambei met een scheurtje ernaast en smeerde wel gewoon. Was dus niet de aambei die bloedde.
<<

Puckini29

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 30 Aug 2015 08:36

Bericht 28 Okt 2015 07:00

Re: Aambeien

pff vreselijk hè die pijn. Tijdens het einde van de zwangerschap van mijn dochter heb ik er ook last van gehad. Ik kon nog niet eens normaal zitten en de bevalling deed minder pijn dan alle ellende ervoor. Ik had diltiazemcreme gekregen en inderdaad lidocaone zalf. Bij mij was het niet getromboseerd. Ik ben in die weken een aantal keer bij de gynaecoloog geweest voor extra controles. Ik had ook diclofenac zetpillen gekregen om de pijn iets te verlichten.
Na een paar weken was het te verdragen.
Misschien een tip om te zorgen dat je de onlasting in ieder geval zacht probeert te houden. evt zn zitkussen lenen bij een uitleencentrum.
Laatst gewijzigd door Puckini29 op 28 Okt 2015 07:14, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
<<

Anoniem301

Bericht 28 Okt 2015 07:02

Re: Aambeien

Och jee wat een narigheid :( Curanol heeft ook tabletjes die je mag slikken tijdens de zwangerschap. Idee om die erbij te slikken naast het smeren? En ik zou aan je vk vragen of je mag smeren ondanks dat het bloedt. Sterkte!
<<

anoniem196

Bericht 28 Okt 2015 07:41

Re: Aambeien

Wat jammer dat hij niet wil verdoven.

Verdoving bij de tandarts kan ook gewoon. Zijn allemaal plaatselijke kleine verdovingen zolang je het niet elke dag doet kan het geen kwaad.
Ik wou laatst een moedervlek weg laten halen. Huisarts wou het niet doen omdat ik door de lage bloeddruk zo duizelig was is de kans op flauwvallen groter.
Maar ze zei dat de verdoving geen kwaad kan.

Sterkte met je aambei. Weet helaas dat je echt beroerd kan zijn van de pijn.
Twee weken na de bevalling was bij mijn de pijn weg.
Geen tips helaas.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 28 Okt 2015 07:45

Re: Aambeien

Oh Shally wat rot voor je. Ik zou ook even overleggen met je verloskundige, zij hebben vaak wel weer hun contacten om dit na te gaan hoor. Veel sterkte gewenst!

Overigens las ik dat 80% van alle zwangere vrouwen hier last van hebben. Hoera. :nopompom:
<<

Anoniem301

Bericht 28 Okt 2015 07:50

Re: Aambeien

Ja ik ook SoGood, hoera! Gelukkig niet zo pijnlijk als de TO. Heb nu Sperti maar helpt geen meter, dus de vk raadde mij ook Curanol zalf + tabletten aan. Ik heb het nog niet aangeschaft, beetje laks maar nu ik dit topic lees ga ik het vandaag nog halen, wil niet dat het zo ver komt bij mij.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 28 Okt 2015 07:53

Re: Aambeien

Nou lekker gênant, hier is het sinds kort ook zover. Nergens last van maar ik vind het vooral gênant. Misschien ook maar eens voorleggen aan de verloskundige. Sperti, dat is toch tegen wallen? :wink:
<<

Anoniem301

Bericht 28 Okt 2015 07:57

Re: Aambeien

Ja gênant voelt het wel hè? Jij wilde niks zeggen dat je het ook hebt hé boefje! Haha! Echt feest hoor, daar beneden.
Die curanol kun je gewoon zelf aanschaffen! Sperti, tegen wallen ja, zal ook wel geen reet (see what I did there) helpen.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 28 Okt 2015 08:12

Re: Aambeien

Carrie schreef:Ja gênant voelt het wel hè? Jij wilde niks zeggen dat je het ook hebt hé boefje! Haha! Echt feest hoor, daar beneden.
Die curanol kun je gewoon zelf aanschaffen! Sperti, tegen wallen ja, zal ook wel geen reet (see what I did there) helpen.

Whaha nee natuurlijk niet. Ik dacht 'oh dat overkomt mij niet!' Ik klaag wat af tegen mijn man. Whaha, helpt vast geen reet nee. :D
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 28 Okt 2015 08:28

Re: Aambeien

Nou genant is het zeker en vooral als je dan voorover gebukt moet staan voor de dokter. Haha. Ik dacht maar zo, moer ook jog bevallen.
Waarom ik niet mag smeren als t bloed, geen idee, zei de apotheek.

Die pillen ga ik vandaag nog proberen te halen maar alles is nu een hele onderneming.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 28 Okt 2015 09:27

Re: Aambeien

Ik heb trouwens ook gelezen dat origine neusspray zou helpen tegen aambeien. Daardoor zouden ze slinken. Maar dat kan alleen als ze niet bloeden.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 28 Okt 2015 09:30

Re: Aambeien

Puckini29 schreef:pff vreselijk hè die pijn. Tijdens het einde van de zwangerschap van mijn dochter heb ik er ook last van gehad. Ik kon nog niet eens normaal zitten en de bevalling deed minder pijn dan alle ellende ervoor. Ik had diltiazemcreme gekregen en inderdaad lidocaone zalf. Bij mij was het niet getromboseerd. Ik ben in die weken een aantal keer bij de gynaecoloog geweest voor extra controles. Ik had ook diclofenac zetpillen gekregen om de pijn iets te verlichten.
Na een paar weken was het te verdragen.
Misschien een tip om te zorgen dat je de onlasting in ieder geval zacht probeert te houden. evt zn zitkussen lenen bij een uitleencentrum.


Kan het echt een paar weken duren? Als de pijn maar snel over is wat dar ben ik wel weer klaar mee.
Ik heb gisteren wel zakjes meegekregen van de huisarts zodat m'n ontlasting hopelijk wat soepeler gaat.
<<

Puckini29

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 30 Aug 2015 08:36

Bericht 28 Okt 2015 09:38

Re: Aambeien

ShallY schreef:Ik heb trouwens ook gelezen dat origine neusspray zou helpen tegen aambeien. Daardoor zouden ze slinken. Maar dat kan alleen als ze niet bloeden.



de tip van neusspray heb ik toen inderdaad ook gehad vd verloskundige.
Ja ik ben er echt een hele tijd zoet mee geweest. Heb regelmatig dagen hulp gehad van familie o.a om voor mn zoontje te zorgen en mij te helpen.
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat jij er ook zolang last van zult hebben hè, iedereen is anders!
Afbeelding
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 28 Okt 2015 09:51

Re: Aambeien

Oh, ik heb ook een keer zo'n kreng gehad. Man, ik wist niet wat me overkwam. Moest ik ook nog net beginnen bij een nieuwe baan in een winkel, en ik liep dus een beetje moeilijk :palm:

Ik had een een of andere zalf die je ook in de koelkast moest bewaren. Hielp wel goed gelukkig.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem239

Bericht 28 Okt 2015 19:10

Re: Aambeien

Ik had het ook zo erg tijdens de zwangerschappen. Ik had zalf van curanol en dat verlichte het maar iets.

Helaas had ik ook van die huidflapjes overgehouden door de aambeien. Die heb ik 6 maanden na de geboorte laten wegsnijden. :thumbdown: maar het is dus weer helemaal goed gekomen :yes:
<<

Anoniem288

Bericht 28 Okt 2015 19:22

Re: Aambeien

.
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 28 Aug 2020 14:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 28 Okt 2015 19:24

Re: Aambeien

Een vriendin van me heeft veel baat gehad bij de tabletten, toen was het zo over!
<<

Anoniem205

Bericht 28 Okt 2015 19:35

Re: Aambeien

Curanol tabletjes heb ik vriend laten halen in de kraamweek. Binnen 2 dagen was het van "te voelen bij elke beweging" geslinkt naar "acceptabel"
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11504

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 28 Okt 2015 19:52

Re: Aambeien

Heb er geen ervaring mee maar je kan wek proberen om een krukje onder je voeten te zetten als je naar de wc moet zodat je er bij ontlasting in ieder geval minder druk op zet.
2015 💙
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 28 Okt 2015 20:03

Re: Aambeien

Rotdingen zijn het!
En na de bevalling nog niet zomaar weg ook.. Bluh!

Ik zou idd aan de tabletten gaan.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 28 Okt 2015 21:18

Re: Aambeien

Dag 2 dat ie er zit maar pijn wordt nog niet minder. Ik zei nog tegen m'n vriend 'ben bang dat ie helemaal niet weggaat'. Zal natuurlijk wel.

Maar die pijn is gewoon niet te harden en dat zal toch minder moeten worden? Die lidocaine zalf smeer ik nu dus niet omdat het bloed, curanol gebruik ik wel. Vanmiddag aambei doekjes gekocht, die tabletten en neusspray. Maar dat kan ik pas gebruiken als het bloeden gestopt is.

Die tabletten twijfel ik even over of dat geen kwaad kan met de thyrax die ik voor m'n schildklier slik. Het is homeopatisch las ik dus waarschijnlijk niet.

En als het een flapje blijft, doet dat ook pijn of is dat meer irritant?
<<

Anoniem236

Bericht 28 Okt 2015 21:20

Re: Aambeien

Na de bevalling van de oudste op advies van de vk tabletten en zalf van curanol gebruikt. Dat samen heeft het beste effect.

Sterkte, zoveel pijn als jij beschrijft heb ik er nooit van gehad.

En misschien op t moment van zo n pijnaanval een ijsblokje er rechtstreeks tegen aandrukken? (Geen idee of t een verantwoorde tip is, maar ijs verdoofd wel)
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 28 Okt 2015 21:34

Re: Aambeien

Ijs heb ik inderdaad ook al geprobeerd de afgelopen nachten. Ik las ergens dat iemand een frikandel in een zakje had gewikkeld en daaromheen een doek en zo ertussen had gedaan. Helaas geen frikandellen in huis, haha.
<<

Anoniem164

Bericht 28 Okt 2015 21:48

Re: Aambeien

Ik zou gewoon smeren, ook al bloed het! Als het maar over gaat toch.
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers