Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ben jij 100% soa vrij?

<<

Anoniem136

Bericht 27 Okt 2015 08:40

Re: Ben jij 100% soa vrij?

Het kán ook wel maar het zit niet in de standaard bloedafname in de zwangerschap.

-edit ik begon te twijfelen aan mezelf haha maar het klopt http://www.rivm.nl/Onderwerpen/B/Bloedonderzoek_zwangeren/Welke_aandoeningen
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 27 Okt 2015 09:01

Re: Ben jij 100% soa vrij?

Aan het begin van onze relatie hebben we ons allebei laten testen. Ik ben altijd redelijk voorzichtig geweest, maar heb ook weleens mijn hoofd er niet bij gehouden :palm:. Gelukkig waren we allebei soa vrij. Aan het begin van mijn zwangerschap en tijdens een ziekte hebben ze vaker wat tests gedaan, dus ik weet voor (bijna) 100% zeker dat ik nu ook soa vrij ben.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 27 Okt 2015 09:14

Re: Ben jij 100% soa vrij?

Carra, je hebt echt niet dom en naief hoor! Maar het is altijd slim om je te laten testen voordat je stopt met condooms. Laten we eerlijk zijn, ook al heeft hij maar 1 keer onveilige seks gehad hiervoor.. dan kan hij ook al rondlopen met een soa. En dat jij geen klachten hebt, is ook geen zekerheid dat je soa-vrij ben.

Ik heb me voor elke relatie laten testen en meestal de vent dan ook. Ik heb het 1 keer niet gedaan en niet geëist van de vent en ja hoor toen was het bingo. Hij toen helemaal verbaasd, want maar met 1 meisje het onveilig gedaan (zijn ex). Het kan en het is nu eenmaal slim om je alsnog te laten testen. Dan weet je het gewoon zeker!
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 27 Okt 2015 11:34

Re: Ben jij 100% soa vrij?

Hier getest tussen relaties door (ondanks veilige seks, je weet maar nooit en het was toen nog gratis via de GGD), zowel vaginale swab als bloedtest.
en voor plaatsen van spiraaltje moest ook weer een test worden gedaan, geen bloedtest toen.

Carra, ik zou toch een test doen, al is het maar voor je eigen gemoedsrust. Misschien dat je vriend daarna ook wil testen. Vinden jullie het testen eng? Er gaan best wat rare verhalen rond waardoor ik de eerste keer niet durfde. mannen hoeven tegenwoordig alleen nog maar urine in te leveren en bloedprikken. Bij vrouwen is urine minder betrouwbaar maar zowel bij de ggd als bij de huisarts kreeg ik een testset mee om daar in een apart kamertje of rustig thuis te doen. Op site van de GGD staat meer uitleg.

ik zie hier in het topic meerdere reacties waarbij enkel bloedtest is gedaan. daarmee kan je helaas niet alle soa's opsporen. Wel bijvoorbeeld chlamidia en hiv maar dan ben je nog niet 100% zeker soa vrij.
Laatst gewijzigd door Elska op 27 Okt 2015 18:39, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
<<

Anoniem130

Bericht 27 Okt 2015 12:00

Re: Ben jij 100% soa vrij?

Ik heb ook altijd een setje meegekregen om gewoon zelf een vaginale swab af te nemen. Keelswab deed de arts maar das nou ook niet echt gênant ofzo. En bloedprikken inderdaad.

Ken overigens wel huisartsen die zelf de swab/kweek afnemen. Eventueel kun je het altijd telefonisch vragen hoe het gaat als dat je gerust stelt.

En als uiterst redmiddel (vind het zelf niet zo'n strak plan qua kosten gezondheidszorg en ik vind niet dat je je ervoor zou moeten schamen bij je huisarts maar ken wel vriendinnen die het doen) kun je met een leugentje vaak alsnog bij de GGD terecht (ik ben gewaarschuwd, ik heb klachten, ik gedraag me risicovol).
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 27 Okt 2015 12:08

Re: Ben jij 100% soa vrij?

Trouwens ik vind wel dat zowel jij als je vriend je moet laten testen. Het is altijd mogelijk dat jij nu soa-vrij ben en hij niet en dan kan je alsnog daarna besmet raken door je vriend en er dan nog jaren mee rondlopen, want ja.. jij had je toen laten testen en was toen soa vrij. Dus altijd samen is mijn advies.

En het is totaal niet eng inderdaad! En met een leugentje kan je inderdaad ook nog gratis bij de GGD terecht.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 27 Okt 2015 12:19

Re: Ben jij 100% soa vrij?

Zo'n test is toch niet gratis?
Ik ben bij de huisarts geweest en die stuurde me door naar de ggd, waar het niet gratis was
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem130

Bericht 27 Okt 2015 12:35

Re: Ben jij 100% soa vrij?

Elsa schreef:Zo'n test is toch niet gratis?
Ik ben bij de huisarts geweest en die stuurde me door naar de ggd, waar het niet gratis was


Dat hangt er vanaf of ze je onder het soa spreekuur laten vallen denk ik. Of je aan die criteria voldoet, dan wel. In principe is een test bij de ggd voor risicogroepen en dus gratis. Misschien voor jou niet omdat je hem vanuit je huisarts en dus eigenlijk van je huisarts (daar is hij niet gratis, of naja vergoed maar eigen risico dus) kreeg? Waarschijnlijk voldeed je niet aan de ggd criteria (<24, gewaarschuwd, klachten, risicogroep/gedrag)? Wel gek dat je huisarts je doorstuurt, waarom deden ze het zelf niet?
Laatst gewijzigd door Anoniem130 op 27 Okt 2015 13:04, in totaal 3 keer gewijzigd.
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:18

Bericht 27 Okt 2015 12:42

Re: Ben jij 100% soa vrij?

Ja dat ben ik. Is getest nu tijdens mijn zwangerschap!
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

JLo

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 490

Geregistreerd: 11 Mei 2014 15:48

Bericht 27 Okt 2015 14:41

Re: Ben jij 100% soa vrij?

Dat is volgens mij tijdens mijn zwangerschap getest, dus ja.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 27 Okt 2015 16:05

Re: Ben jij 100% soa vrij?

Dank voor jullie reacties. Ik vind het testen niet eng hoor. Ik heb het uitstrijkje voor het bevolkingsonderzoek al gehad dus wat ze bij mij gaan doen maakt me niet zoveel uit. Mijn vriend was gister wel een beetje huiverig voor het wattenstaafje, maar als het alleen urine is dan scheelt dat al enorm.

Ik val niet binnen een risicogroep en vind het een beetje stom om te liegen tegen de GGD. Ik betaal dat zelf dan maar. Gister met m'n vriend over gehad en hij ziet het risico niet zo. Hij heeft geen klachten dus zal het wel in orde zijn. Maar ik heb hem gemeld dat hij ook de test moet doen. Ik laat hem even aan het idee wennen en dan gaan we het alsnog doen.
<<

Anoniem130

Bericht 27 Okt 2015 16:09

Re: Ben jij 100% soa vrij?

Had het er laatst nog met een vriendin over dat veel mannen er laconieker over zijn. Jammer, maar ergens ook wel te begrijpen. 1) zijn ze veel minder vaak asymptomatisch en 2) worden zij er over het algemeen niet onvruchtbaar van. De angst is bij vrouwen groter.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 27 Okt 2015 16:11

Re: Ben jij 100% soa vrij?

Ja precies, hij moet inderdaad wel ook een test laten doen, want je hebt lang niet altijd klachten bij soa's.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 27 Okt 2015 18:38

Re: Ben jij 100% soa vrij?

nu ben ik wel nieuwsgierig of er bij alle genoemde zwangerschap een volledige soa-test is gedaan. aangezien die opmerking in dit topic zo vaak voorbij komt.

bij mijn weten wordt namelijk alleen het bloed getest. dan gaat het om hepatitis B, syfilis en hiv. zoals ook vermeld staat in de link die Lucy eerder al aanhaalde.
Afbeelding
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 27 Okt 2015 20:04

Re: Ben jij 100% soa vrij?

Toen wij besloten om proberen zwanger te raken hebben we samen met de donor alle 3 ons laten testen.
Dus in 0008-2009 was ik soa-vrij. En ik geloof niet dat ik daarna iets opgelopen heb ;)
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Patsy

Bericht 27 Okt 2015 22:14

Re: Ben jij 100% soa vrij?

Mijn man was mijn eerste, hij heeft zich laten testen toen wij een relatie krijgen. Ik ga er van uit dat hij mij trouw is en ik dus soa vrij ben.

Volgens mij wordt er niet op alle soa's getest als je zwanger bent idd.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 28 Okt 2015 10:40

Re: Ben jij 100% soa vrij?

Weten jullie 100% zeker dat je geen soa hebt? Ja, 100% zeker.
Heb je je aan het begin van de relatie laten testen of zijn jullie ma een tijdje veilige seks zonder test overgegaan op onveilige seks? Ik heb mezelf nooit laten testen omdat ik van mezelf 100% zeker ben dat ik geen SOA kan hebben. Mijn man heeft zich laten testen toen hij het uit had gemaakt met zijn ex en die test was negatief. Dus wij zijn beiden 100% zeker dat we geen SOA hebben.
2012 & 2016
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 28 Okt 2015 11:12

Re: Ben jij 100% soa vrij?

Katrien schreef:Mijn man was mijn eerste, hij heeft zich laten testen toen wij een relatie krijgen. Ik ga er van uit dat hij mij trouw is en ik dus soa vrij ben.


Dit is ook bij ons het geval.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 28 Okt 2015 11:59

Re: Ben jij 100% soa vrij?

Snoes schreef:Weten jullie 100% zeker dat je geen soa hebt? Ja, 100% zeker.
Heb je je aan het begin van de relatie laten testen of zijn jullie ma een tijdje veilige seks zonder test overgegaan op onveilige seks? Ik heb mezelf nooit laten testen omdat ik van mezelf 100% zeker ben dat ik geen SOA kan hebben. Mijn man heeft zich laten testen toen hij het uit had gemaakt met zijn ex en die test was negatief. Dus wij zijn beiden 100% zeker dat we geen SOA hebben.


Hoe weet je dat zeker dan? Vraag ik uit nieuwsgierigheid
<<

Anoniem130

Bericht 28 Okt 2015 12:08

Re: Ben jij 100% soa vrij?

Tabbie schreef:
Snoes schreef:Weten jullie 100% zeker dat je geen soa hebt? Ja, 100% zeker.
Heb je je aan het begin van de relatie laten testen of zijn jullie ma een tijdje veilige seks zonder test overgegaan op onveilige seks? Ik heb mezelf nooit laten testen omdat ik van mezelf 100% zeker ben dat ik geen SOA kan hebben. Mijn man heeft zich laten testen toen hij het uit had gemaakt met zijn ex en die test was negatief. Dus wij zijn beiden 100% zeker dat we geen SOA hebben.


Hoe weet je dat zeker dan? Vraag ik uit nieuwsgierigheid


Ik neem aan zijzelf geen (onveilige) seks gehad en nu vertrouwen ze beide niet vreemdgaan (nogmaals mijn eerdere post dat je het natuurlijk nooit 100% kunt weten).
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 28 Okt 2015 18:35

Re: Ben jij 100% soa vrij?

Wat Whatever zegt inderdaad. En ja, ik weet dat je nooit 100% zeker kan zijn, maar ik ga er niet vanuit dat mijn man vreemd gaat en ik ga ook niet vreemd. Dus voor mezelf voelt het wel als 100% zeker, snap je? :)
2012 & 2016
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 28 Okt 2015 19:33

Re: Ben jij 100% soa vrij?

Ja, aan het begin van onze relatie ben ik getest. Zwanger geworden via het ziekenhuis en toen ook allebei op vamalles getest
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 29 Okt 2015 19:20

Re: Ben jij 100% soa vrij?

Wij hebben het er wel over gehad voor we zonder condooms seks gingen hebben. We hebben allebei maar 1 eerdere relatie gehad, ik met mijn overleden man, hij met zijn overleden vrouw. Ik ben in mijn zwangerschap getest, zijn vrouw ook, allebei niks. Daarna heb ik geen seks meer gehad, behalve dan met mijn vriend. Zijn vrouw is ook niet heel lang na de zwangerschap ziek geworden. Wij kwamen samen tot de conclusie dat de kans wel heel heel heel erg klein is dat een van ons een soa heeft en hebben besloten het veilig te achten.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 31 Okt 2015 15:38

Re: Ben jij 100% soa vrij?

Ik heb mij tijdens mijn vorige relatie regelmatig laten testen op SOA's (hij had wisselende bedpartners), ook op het einde van die relatie. De laatste keer dat ik mij heb laten zetten is vorige maand, daarvoor was het al ruim een half jaar geleden.
AfbeeldingAfbeelding
Vorige

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers