Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Riga

<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 23 Okt 2015 16:27

Riga

Eind dit jaar willen we een citytrip maken naar Riga. Wat moeten we bijvoorbeeld echt zien/bezoeken? We hebben zelf al veel opgezocht, zo willen we zeker een rondleiding gaan doen (via Riga Free Tour) en gebruik maken van de hop on hop off bus en via die weg Oud, Nieuw en Wooden Riga bezoeken.

Hebben jullie nog tips? Bedankt alvast! :)
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem187

Bericht 23 Okt 2015 17:02

Re: Riga

Geen tips maar mag ik mee in je koffer? ;) Gaaf joh dat je gaat! Riga staat bij mij héél hoog op het lijstje, lijkt me echt een hele mooie, leuke en fijne stad.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 23 Okt 2015 18:43

Re: Riga

Ik denk dat je met die Riga Free Tour en de hop on hop off tour al heel veel ziet, maar wat ik ook nog grappig vond buiten de route van de bus is de centrale markt in oude Zeppelin hallen. Maar ik hou dan ook van allerlei soorten marktjes :)

Ik vond Riga overigens de minst leuke stad van mijn tripje naar Tallinn, Riga en Vilnius, maar andere mensen zijn er weer laaiend enthousiast over, dus hopelijk jullie ook!
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 23 Okt 2015 18:45

Re: Riga

Ik ben zelf meerdere keren in Letland geweest en het is echt een fantastisch land, maar Riga vind ik persoonlijk niet geweldig of zo. Op zich best een leuke stad hoor, en zeker de moeite waard om een keer heen te gaan, maar ik vond het niet spectaculair. Zeker niet als je weet wat voor moois en leuks het land nog meer te bieden heeft en als je het vergelijkt met de leuke steden in buurland Estland.
Ik weet niet hoe lang je gaat en of je ook interesse hebt om dingen buiten Riga te bezoeken? Daar heb ik zeker wel tips voor. Riga zelf heb ik niet echt bijzondere tips voor volgens mij. Ik zou de grote markthallen bij het station een keer doorlopen. En het museum over de geschiedenis van het land (ik weet zo de naam niet meer). En ik zou je aanraden de uitzending van Grensland van afgelopen week te bekijken, die ging over Letland.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 23 Okt 2015 18:49

Re: Riga

Oh en die hop on, hop off tours vind ik zelf echt helemaal niets. Ik zou dan liever met het gewone OV gaan. Dat is daar volgens mij heel goedkoop (toen ik er was althans, kan me niet voorstellen dat het in een paar jaar ineens veel duurder is geworden), en dan zie je ook wat minder standaard dingen. Vind ik zelf leuker iig.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 23 Okt 2015 20:45

Re: Riga

Riga is een mooie, oudere stad. Wat je daar kunt zien is het kasteel, de grote markt achter het station, de kerk in het stadscentrum, gewoon de oude leuke straatjes. En de knoflookbar, in de Mazas Pils Ieeja de Knoflookbar, daar heb ik twee keer lekker gegeten :)
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 25 Okt 2015 23:41

Re: Riga

Bedankt voor al jullie reacties! :) We willen trouwens ook naar een kerstmarkt gaan.
We gaan maar een paar dagen dus willen echt in Riga zelf blijven. Tallin en Vilnius staan ook nog op ons lijstje maar nu gaan we voor Riga, ben benieuwd wat wij van de stad gaan vinden.
Het OV ga ik me nog meer in verdiepen, zo'n hop on, hop off tour hebben we nog nooit gedaan. In Boedapest hebben we bijvoorbeeld enkel het OV gebruikt (of te voet als dat mogelijk was). Dat beviel ons ook prima.

Serendipity, ik zal kijken of er genoeg plaats is haha! Bij ons stond Riga ook al langer op het lijstje.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties en tips! :)
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 26 Okt 2015 21:23

Re: Riga

Riga heeft een voorraad trams, bussen, trolleybussen, en dat allemaal tegen heel voordelige tarieven. Ik zat in augustus in een hotel op vijf minuten lopen van het centrum, maar we zijn wel een heleboel bussen ingeweest. Je kunt vanaf de airport al met een rechtstreekse bus naar Riga Centrum. Kost een euro ofzo :)
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 27 Okt 2015 22:04

Re: Riga

De bus van de airport naar het centrum kost inderdaad heel weinig. Heel fijn dat het het ov in heel Riga niet duur is :)

Mizz_S, het museum dat je bedoelt heet volgens mij Reveal Riga, kan dat? Waarschijnlijk gaan we die ook bezoeken, krijgt ook goede reviews op Tripadvisor.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 27 Okt 2015 22:27

Re: Riga

Nee dat museum heette anders. Maar een aantal jaren geleden is wel de naam veranderd, dus misschien is dat dan de nieuwe naam, maar ik dacht eigenlijk van niet. In de uitzending van Grensland ging het ook nog over dat museum, maar ik kan met de naam die jij zegt er niet van herinneren.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 28 Okt 2015 08:19

Re: Riga

Dank je wel voor de tip. Heb even gegoogeld op Grensland en wil ze allemaal wel bekijken, kende het programma nog niet. Die over Letland ga ik als eerst bekijken :)
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 01 Nov 2015 23:49

Re: Riga

We hebben vandaag de aflevering van Grensland terug gekeken, bedankt voor de tip! Heel fijn om zo meer te leren over Letland. Het museum herkende ik van Tripadvisor, het heet The Museum of the Occupation of Latvia. Die staat nu ook op ons lijstje om te gaan bezoeken :)
Wat een interessant programma is Grensland trouwens!
If you cannot do great things, do small things in a great way.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers