Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Monkey platter (ideeën kinderen)

<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 23 Okt 2015 13:52

Monkey platter (ideeën kinderen)

Voor ons zoontje van 1,5 jaar zet ik geregeld een bordje neer met wat verschillende dingen erop. Tomaatjes, stukjes komkommer, stukje rijstwafel. Hij eet hier erg goed van en vind het ook leuk.
Hebben jullie misschien nog meer ideeën voor wat er allemaal op het bordje kan?
Ik kom niet heel veel verder dan dit:

Fruit:
- alle soorten

Groente:
- komkommer
- tomaat

Kaas/vlees:
- babybell
- blokje gewone kaas
- witte (salade kaas)
- plakje vleeswaren

Extra/overig:
- rijstwafel
- Cracotte
-bolletje harde eierkoek
- gekookt eitje
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 23 Okt 2015 14:04

Re: Monkey platter (ideeën kinderen)

- snack worteltjes.
- rozijntjes/cranberry's.
- dadels.
- bananen pannenkoeken.
- paprika.

En ik ga nog even verder denken
<<

Anoniem148

Bericht 23 Okt 2015 14:19

Re: Monkey platter (ideeën kinderen)

Op pinterest (heb nog net geen aandelen) staan leuke dingen!
<<

Anoniem193

Bericht 23 Okt 2015 14:20

Re: Monkey platter (ideeën kinderen)

gedroogd fruit
Olijven
mini gehaktballetjes
een dipsausje van kwark/yoghurt
plakjes worst
Nootjes (als ze iets ouder zijn)
kokos
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 23 Okt 2015 14:20

Re: Monkey platter (ideeën kinderen)

Ik doe er ook vaak nog wat walnoten op, en wat plakjes worst en augurk.
Edit: ohja olijven! Die ook.
#teammaple🍁
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 23 Okt 2015 15:12

Re: Monkey platter (ideeën kinderen)

Toastje kruidenkaas, pepernootje, stukje mugcake, vega balletje, gevuld ei, knakworst..

R eet het liefst tomaat, kaas en droge crackertjes. De rest eet ik dan maar weer op haha.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem313

Bericht 23 Okt 2015 15:43

Re: Monkey platter (ideeën kinderen)

Haring, makreelfilet (goed checken op graatjes), gedroogd fruit.
<<

Anoniem186

Bericht 23 Okt 2015 15:58

Re: Monkey platter (ideeën kinderen)

- leverworst (bij de AH hebben ze lekkere bio kippenleverworst)
- restjes groente van de avond er voor
- eimuffin
- stukjes gesneden omelet
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 23 Okt 2015 16:05

Re: Monkey platter (ideeën kinderen)

Dit leg ik er ook wel eens op:

Paprika
Bleekselderij (maar dat eet ik dan op haha)
dunne strookjes wortel
volkoren cracotte
ongezouten pecannoten
Zwarte olijven
Groene olijven
Goodies koekmannetjes
Gedroogd fruit (vijg, abrikoos, pruim)

L&L eten het liefst zwarte olijven, paprika, komkommer, wortel, pecannoten, volkoren cracotte, kaas

We zijn nu op het punt aangeland dat Lu. aan het einde van de middag als hij trek krijgt in de keuken staat te bedelen om paprika, komkommer of wortel.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 23 Okt 2015 19:29

Re: Monkey platter (ideeën kinderen)

Dank jullie wel! Ik ben weer wat wijzer.
Dandelion: op Pinterest heb ik al gekeken, maar kom ik niet zo erg veel tegen. Heb jij nog een tip voor een andere zoekterm behalve 'monkey platter'?.

Mijn zoontje eet tot nu toe alles altijd op. Soms deelt hij het met de duplo-poppetjes, maar daarna eet hij het mooi zelf op. Ik vind het uitkiezen altijd zo leuk om te zien, dan kiest hij echt bewust wat hij het eerste pakt. En soms eet hij eerst alles van een iets op, soms eet hij alles omstebeurt.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 23 Okt 2015 20:51

Re: Monkey platter (ideeën kinderen)

Ik kwam laatst een recept tegen om appel of peren ringen te drogen in de oven, misschien leuk om zelf te maken en als aanvulling op gedroogde abrikozen, cranberry's, rozijntjes e.d. Als je het in typt bij google kom je vast wel een recept tegen, lekker met wat kaneel bijvoorbeeld.

En op Chickslove food staat een recept van zwarte bessen, gedipt in Griekse yoghurt en dat los van elkaar invriezen, dat kan dan bevroren gegeten worden als "snoepjes", kan ook met frambozen of ander fruit bijvoorbeeld, misschien wel handig te maken met diepvriesfruit.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem142

Bericht 23 Okt 2015 20:52

Re: Monkey platter (ideeën kinderen)

Echt hoor, als ik zie wat jullie kinderen dan allemaal eten... Die van mij eten alleen de lekkere dingetjes eraf en laten de tomaatjes, komkommer, paprika, selderij en alles wat er gezond uitziet gewoon liggen hoor.
<<

anoniem203

Bericht 23 Okt 2015 21:16

Re: Monkey platter (ideeën kinderen)

Ik maak dit ook heel vaak voor mijn oudste en hij vraagt er ook vaak naar. En iedere keer gaat het allemaal op.
Meestal leg ik er 4/5/6 verschillende dingen op.

- stukjes fruit (druiven, aardbeien, kiwi, mandarijn, appel enz)
- babybel, blokjes fetakaas, plakje kaas
- plakje boterhamworst, plakje kipfilet
- komkommer, snoeptomaatjes, augurkjes, zilveruitjes
- chips, m&m's, biscuitje, winegums, tuc, kruidnoten
- gekookt ei, stukjes rijstewafel, droge crackertjes
<<

Anoniem186

Bericht 23 Okt 2015 22:08

Re: Monkey platter (ideeën kinderen)

Desalniettemin schreef:Echt hoor, als ik zie wat jullie kinderen dan allemaal eten... Die van mij eten alleen de lekkere dingetjes eraf en laten de tomaatjes, komkommer, paprika, selderij en alles wat er gezond uitziet gewoon liggen hoor.


En als je er alleen maar gezonde dingen op doet?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 23 Okt 2015 22:20

Re: Monkey platter (ideeën kinderen)

Desalniettemin schreef:Echt hoor, als ik zie wat jullie kinderen dan allemaal eten... Die van mij eten alleen de lekkere dingetjes eraf en laten de tomaatjes, komkommer, paprika, selderij en alles wat er gezond uitziet gewoon liggen hoor.
Wat eten ze er wel van af dan?

Denk dat het moment ook wel scheelt trouwens. Smorgens zou het geen zin hebben denk ik, dan zit hij vol van z'n brood en fruit. Maar na de lunch eet hij in principe niets, ook geen snoep, dus als ik dan rond 16.00/17.00 zo'n bakkie voor hem neerzet eet hij het echt wel leeg!
#teammaple🍁
<<

Gizmo

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 557

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:36

Bericht 24 Okt 2015 08:13

Re: Monkey platter (ideeën kinderen)

Vanaf welke leeftijd geven jullie dit? Klinkt leuk en lekker :)
<<

Anoniem142

Bericht 24 Okt 2015 08:37

Re: Monkey platter (ideeën kinderen)

vlees(waren), kaas, ei en bepaalde soorten fruit (druiven bijvoorbeeld) wordt er standaard afgegeten. Ik heb het wel eens geprobeerd rond 16u, dan krijgen ze echt honger.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 24 Okt 2015 14:51

Re: Monkey platter (ideeën kinderen)

Desalniettemin schreef:Echt hoor, als ik zie wat jullie kinderen dan allemaal eten... Die van mij eten alleen de lekkere dingetjes eraf en laten de tomaatjes, komkommer, paprika, selderij en alles wat er gezond uitziet gewoon liggen hoor.


Wij hebben heel lang de kinderen 's middags paprika en komkommer te snacken gegeven, Lu. wilde er eerst niets van weten, maar tegenwoordig eet hij dus wortel, paprika en komkommer, tomaat lust hij echt niet, nou ja so be it.
Maar nu doe ik dus af en toe een monkeyplatter, omdat ze dus de gezonde dingen ook lekker vinden. En ik leg er meestal alleen maar gezonde dingen op en als minder gezonde dingen hoogsten wat crackers zeg maar. Maar ze vinden het hoe dan ook hartstikke feestelijk!
<<

Anoniem315

Bericht 24 Okt 2015 19:19

Re: Monkey platter (ideeën kinderen)

Maar bieden jullie dit aan omdat jullie kind (eren) anders te weinig eten? Of.. wat is het doel er van?
<<

Anoniem281

Bericht 24 Okt 2015 19:23

Re: Monkey platter (ideeën kinderen)

Ook 'vieze' (lees; wat kinderen vies zouden vinden) leren eten, toch?
<<

anoniem203

Bericht 24 Okt 2015 19:36

Re: Monkey platter (ideeën kinderen)

Exogenesis schreef:Maar bieden jullie dit aan omdat jullie kind (eren) anders te weinig eten? Of.. wat is het doel er van?


Die van mij eet gewoon goed en lust ook veel. Ik doe het gewoon als tussendoortje. Bijv. als hij uit school komt en dat vind hij geweldig. Gewoon omdat hij dan zoveel verschillende dingen krijgt in een kleine portie. Echt een soort feestje vind hij :)
<<

Anoniem186

Bericht 24 Okt 2015 19:38

Re: Monkey platter (ideeën kinderen)

Ja, hier idd ook. Gewoon voor de gezelligheid en de variatie. Soms ter vervanging van het ontbijt of de lunch.
Ik vind het zelf ook heerlijk om veel verschillende, kleine dingetjes te eten.
<<

Anoniem315

Bericht 24 Okt 2015 19:47

Re: Monkey platter (ideeën kinderen)

Aha, daar kan ik me ook wel in vinden.

Ik doe dan dus eigenlijk een mini-variant: bv een bakje met druiven, een banaan in plakken en een rijstwafel.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 24 Okt 2015 20:18

Re: Monkey platter (ideeën kinderen)

Om restjes op te maken haha.

Nee gewoon omdat het lekker is.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem331

Bericht 24 Okt 2015 20:55

Re: Monkey platter (ideeën kinderen)

De kinderen hier zijn echt in de Gloria als ik dat op tafel zet, vinden ze gewoon een feestje. Doen het dus ook niet heel vaak, dan blijft het en extraatje.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers