Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pony of laten groeien bij peuter?

<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 23 Okt 2015 11:31

Pony of laten groeien bij peuter?

Wat is nou eigenlijk handiger/ leuker bij kleine meisjes?

Het haar van mijn dochter van bijna 2 groeit aardig en haar pony zit zonder speldjes of staartje steeds in en voor haar ogen.
Ik had het idee om haar haren te laten groeien zodat het allemaal in de staart of achter haar oren past.

Maar is dat voor een peuter wel fijn? Zelf zit je redelijk stil en blijft los haar ook wel zitten, maar bij een constant bewegende peuter is dat niet zo.
En mijn vriend vergeet/heeft geen zin in elke ochtend knipjes of staartjes te maken.

Oftewel pony knippen of laten groeien? Wat hebben jullie gedaan of zou je doen?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem236

Bericht 23 Okt 2015 11:36

Re: Pony of laten groeien bij peuter?

Ik heb dan wel geen dochter maar ik vind een pony netjes gezegd niet zo mooi.

Je vriend zou eventueel een haarband of diadeem in kunnen doen als hij geen zin heeft in speldjes.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 23 Okt 2015 11:44

Re: Pony of laten groeien bij peuter?

Ik vind een pony ook echt niet mooi (heb zelf nog trauma's van vroeger) dus hier heeft ons meisje die nooit gehad. Ik ben dus iedere ochtend in de weer met staarten, vlechten etc. Daar wen je vanzelf aan :smile: mijn man kan inmiddels een staart maken bij noodgevallen maar ik ben eigenlijk altijd degene die de haren van alle 3 doet 's ochtends.
Laatst gewijzigd door Knillis op 23 Okt 2015 14:03, in totaal 1 keer gewijzigd.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem137

Bericht 23 Okt 2015 11:46

Re: Pony of laten groeien bij peuter?

Ik vind een pony niet mooi, maar het nadeel van het haar van peuters is dat het als vanzelf naar voren valt. Lastig...
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 23 Okt 2015 11:48

Re: Pony of laten groeien bij peuter?

Ik heb een pony-trauma, dus mijn dochter 'mocht' er sowieso geen :smile:

Maar buiten het trauma: ik ken eigenlijk niemand waarbij ik een pony mooier vind dan geen-pony. Niet bij kinderen, niet bij volwassenen. Heel zelden vind ik een pony 'niet lelijk'. Maar mooi of mooier dan zonder pony? Vrijwel nooit eigenlijk. Ik vind een gezicht meestal meer open en vriendelijker tonen zonder een pony.

Lekker laten groeien en er een speldje inschuiven tot het lang genoeg is. En dan lekker losgaan op staarten, vlechten, knotjes etc.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 23 Okt 2015 12:02

Re: Pony of laten groeien bij peuter?

Haha ik heb van vroeger ook een ponytrauma. Dus Nora krijgt ook geen pony!
Vind een pony ook niet mooi.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Anoniem315

Bericht 23 Okt 2015 12:06

Re: Pony of laten groeien bij peuter?

De eerste lokken heb ik kortgeknipt tot pony en nu laat ik het groeien.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 23 Okt 2015 12:24

Re: Pony of laten groeien bij peuter?

Haha, dat zijn wel duidelijke antwoorden.

Dan hou ik het ook gewoon bij mijn eigen idee en laat ik het nu lekker groeien.
En gewoon elke dag 10 keer opnieuw de speldjes of staartjes in doen ;)
Afbeelding
Afbeelding
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 23 Okt 2015 12:35

Re: Pony of laten groeien bij peuter?

Ik voel me nu wel een heel erg ontaarde moeder, maar mijn dochter heeft een pony en ik vind het haar niet misstaan. En ik ben op zich lang niet altijd fan van een pony, maar vind het bij mijn dochter prima staan en denk ik ook de beste optie. Sowieso toen ze kleiner was, het haar viel constant naar voren voor haar ogen. Speldjes waren ook niet echt een optie, naast dat ze die er toen uit trok, bleven ze sowieso niet zitten omdat ze daar veel te dun en stijl haar voor heeft. Ook nu nog zelden speldjes, vrijwel alles zakt eruit. En ze heeft in verhouding een vrij hoog voorhoofd, dus iets van haar daar staat wel beter dan niks. Soms doe ik het namelijk voor even opzij omdat ik zo nu en dan toch wel benieuwd ben hoe het staat zonder pony, maar met staat haar denk ik vooralsnog beter. Ze heeft wel een mooie pony vind ik, geen kruinen bijvoorbeeld daar. Zelf kan ik echt geen pony omdat ik twee flinke kruinen heb daar en je dan happen uit de pony hebt.

Dus ik zou vooral naar het kind kijken, wat voor type haar, gezichtsvorm etc. Al vraag ik me nu wel af hoe andere moeders naar de pony van mijn dochter kijken :laughcry:
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 23 Okt 2015 13:39

Re: Pony of laten groeien bij peuter?

Dochter heeft er geen, nooit gehad. Vanaf begin af aan met speldjes de plukken weggewerkt.
Ze heeft krullend haar, dus dan vind ik het ook niet echt mooi.
En je man kan toch wel 1 of 2 speldjes in doen, dat lijkt me de moeite ook niet.
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 23 Okt 2015 13:49

Re: Pony of laten groeien bij peuter?

Ik vind een pony juist superleuk. Mooi boblijntje erbij. Gaaf juist.
#teammaple🍁
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 23 Okt 2015 13:51

Re: Pony of laten groeien bij peuter?

Urban Naked schreef:Ik vind een pony juist superleuk. Mooi boblijntje erbij. Gaaf juist.


Dit! Wou dat mijn dochter eens wat haar kreeg... :laughcry:
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 23 Okt 2015 14:03

Re: Pony of laten groeien bij peuter?

Dit is het haar van mijn dochter nu.
1e foto is los, al is die foto niet heel duidelijk. Dan zit het nu dus meestal in haar ogen.

De tweede foto heb ik net gemaakt en is met staart en knipje (dat alweer deels is uitgezakt)

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 23 Okt 2015 14:07

Re: Pony of laten groeien bij peuter?

Toen mijn dochter die lengte had werkte ik veel met clipjes en met een klein staartje. Ging prima! Even doorbijten en dan kan je er vanzelf een fatsoenlijke staart in maken.

Maar waar ik dan benieuwd naar ben is wanneer het kapsel zodanig is dat het ook fatsoenlijk los kan hangen. Los haar ziet er bij mijn dochter echt niet uit, het hangt voor haar gezicht en valt niet mooi, ziet er heel onverzorgd uit (ook met haarband trouwens, die krengen blijven echt niet zitten).
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 23 Okt 2015 14:44

Re: Pony of laten groeien bij peuter?

Hier ook een dochter zonder pony, heb het ahar er altijd gelijk bij laten groeien. En inderdaad altijd knipjes in. Nu wordt ze 5 jaar en nog altijd haar haren vast, want los staat gewoon niet mooi en klit gigantisch.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 23 Okt 2015 15:05

Re: Pony of laten groeien bij peuter?

Ik vind dit nog niet eens een onwijze pony-pony, om het zo maar eens te zeggen. Bij veel kindjes groeit het toch vanzelf wel een beetje zo in het begin. Ik zou het lekker zo laten en als ze wat voller haar krijgt dan bij laten groeien.

Het is wel een lekker ding hoor!
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 23 Okt 2015 15:09

Re: Pony of laten groeien bij peuter?

Hier heeft dochter nog wel pony. Vind zomeer (nog) niet mooi
2014 2016
<<

Anoniem134

Bericht 23 Okt 2015 15:54

Re: Pony of laten groeien bij peuter?

T. haar haren laten we groeien. Ze heeft geen pony, heel kort even gehad maar dat was zo vervelend bij haar ogen. Nu is het haast even lang als de rest van haar haren.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 23 Okt 2015 16:40

Re: Pony of laten groeien bij peuter?

J heeft nooit een pony gehad, vind het zelf ook meestal niet zo mooi. We hebben vanaf dat haar haar een beetje ging groeien steeds de langste delen op 1 lengte geknipt zodat ze langzaam een kort bob-lijntje kreeg met een zijscheiding en een speldje aan 1 kant. Ik denk dat ze ongeveer 1,5 a 2 was toen ze echt alles op 1 lengte had. Vanaf dat moment hebben we het laten groeien. Ze was 2,5 toen ze 2 mini staartjes kon en nu komt het bijna tot de rand van haar broek. Ze heeft trouwens nog steeds wel speldjes nodig in de voorste plukken als ze een vlecht heeft, haar haren zijn heel dun en zacht en die voorste plukken zakken gewoon uit.

14 maanden:
Afbeelding

Bijna 2:
Afbeelding
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem331

Bericht 23 Okt 2015 18:43

Re: Pony of laten groeien bij peuter?

Mijn dochter wou 2 jaar terug zelf heel graag een pony, dus dit laten knippen en vond het haar echt mooi staan. Ze had wel een scheve, zo'n rechte vind ik ook niet heel mooi.
Het enige nadeel is vind ik dat je het vaak bij miet laten knippen. Dus inmiddels heeft ze al geen pony meer, nadeel daarvan is dat het kang duurt voordat het weer een beetje bij de rest van het haar past.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 23 Okt 2015 21:02

Re: Pony of laten groeien bij peuter?

Leaf, dit is ook niet geknipt als een pony, maar gewoon zoals haar haar gegroeid is.

Hebben jullie dan nog goede tips voor welk merk/van welke winkels de speldjes het beste blijven zitten?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 24 Okt 2015 20:34

Re: Pony of laten groeien bij peuter?

Onze dochter heeft nu wel een pony en ik vind het leuk staan!
Ze heeft het vaak los omdat ze krullen heeft en dan zaten haar haren vaak voor haar ogen als het lang werd. Ik deed wel een speldje er in, maar de laatste tijd trekt ze die er zelf steeds weer uit.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 25 Okt 2015 18:33

Re: Pony of laten groeien bij peuter?

Gewoon speldjes met een stoffen hoesje dilolphinne

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers