Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ervaringen met Cambridge dieet?

<<

Neva

Noob

Berichten: 129

Geregistreerd: 27 Jul 2015 10:34

Bericht 26 Sep 2015 20:41

Cambridge

Hallo.
Ik vroeg mij af of er nog meer mensen zijn die cambridge doen of hebben gedaan.
Ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen.
Zelf ben ik gistermorgen begonnen.
Never let go of your dreams
<<

Anoniem193

Bericht 27 Sep 2015 08:13

Re: Cambridge

Ik heb het gedaan, in 2013. 1x maar nooit weer. Mijn haar viel uit, ik had nergens energie voor en ik had de hele dag honger. Oh en afvallen deed ik amper
<<

Anoniem244

Bericht 27 Sep 2015 10:57

Re: Cambridge

M'n ervaring is positief :-)
Ik viel vrij snel af en voelde mij juist heel energiek.
Een honger gevoel had ik na een paar dagen niet. Soms moest ik echt denken "niet vergeten m'n shake / soep te nemen"
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11576

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 27 Sep 2015 11:10

Re: Cambridge

Ik heb het ook gedaan. Vond het goed vol te houden maar het is wel een aanslag op je lichaam. Idd ook haaruitval broze nagels. Ik viel wel makkelijk af maar goed voor je lichaam nee. En ik hoefde niets in die periode er was bijna geen werk en ik was voornamelijk aan het afvallen.
2015 💙
<<

Anoniem244

Bericht 27 Sep 2015 11:13

Re: Cambridge

Haaruitval had ik idd ook last van, mede ook door stress.
Broze nagels hier gelukkig niet
Het is niet de meest gezonde manier van afvallen nee :-)
<<

Neva

Noob

Berichten: 129

Geregistreerd: 27 Jul 2015 10:34

Bericht 27 Sep 2015 17:44

Re: Cambridge

Dat het niet de gezondste manier is begrijp ik goed.
Het is ook meer een soort uiterste redmiddel.
Ik zit al jaren met het probleem dat ik niet onder een drempel kom.
Mijn drempel is 100/102 kilo. Ik zit al jaren met mijn gewicht tussen 100 en 105.
Zelf lukt het mij niet met anders eten en meer sporten.

Toen ik vrijdag begon was ik 104 kilo en had ik een vetpercentage van 43,6%
Dat laatste was wel heel erg schrikken. Tot nu toe vind ik het nog goed te doen.
Ik ben alleen erg benieuwd of ik na de op/afbouw fase ook op gewicht kan blijven.
Ik weet heel goed wat mijn valkuilen zijn gelukkig, nu nog leren om daar straks vanaf te blijven
Never let go of your dreams
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 27 Sep 2015 17:49

Re: Cambridge

Ik heb het ook gedaan. 2 maanden ongeveer. Ik viel er 6 kilo mee af en vond het een mooie zet om daarna verder te gaan. Over het algemeen heb je snel resultaat en dat motiveert. Gezond is her niet, maar ik had er verder geen last van.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 27 Sep 2015 17:58

Re: Cambridge

Heb je weleens Weight Watchers gedaan, Neva? Ik dacht ook nooit over een bepaalde drempel te komen, maar inmiddels zit ik er ruim 8kg onder. Misschien kun je het overwegen als opvolger van Cambridge?

(Ik heb geen aandelen in WW, maar het bevalt mij zo goed en het past ook zo goed bij me, dat ik het graag iedereen aanraad).
L2014 & H2017
<<

Anoniem189

Bericht 27 Sep 2015 18:01

Re: Cambridge

Een vriendin van mij heeft dit gedaan en zij had inderdaad ook last van bijwerkingen (hoofdpijn en haaruitval). Ook stonk ze erg uit har mond. Ze was er veel mee afgevallen. Ik geloof ongeveer 20-25 kilo. Inmiddels zit alles er weer aan en is ze nog zwaarder dan toen ze begon.
<<

Neva

Noob

Berichten: 129

Geregistreerd: 27 Jul 2015 10:34

Bericht 27 Sep 2015 19:34

Re: Cambridge

mzcharlotte schreef:Heb je weleens Weight Watchers gedaan, Neva? Ik dacht ook nooit over een bepaalde drempel te komen, maar inmiddels zit ik er ruim 8kg onder. Misschien kun je het overwegen als opvolger van Cambridge?

(Ik heb geen aandelen in WW, maar het bevalt mij zo goed en het past ook zo goed bij me, dat ik het graag iedereen aanraad).



Ik heb weight watchers ook een hele tijd gedaan. Alleen wat mij daarin heel erg tegen werkt is het punten tellen.
Ik kreeg zoveel weerstand tegen het punten tellen dat het helemaal mis was.
Never let go of your dreams
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:34

Bericht 27 Sep 2015 19:38

Re: Cambridge

Ja ik..

Ben er kilo's mee afgevallen! 20-25 kg

Het zit er helaas ook al weer bij aan.
Ik viel weer gauw in mijn oude patroon.
Maar een makkelijke manier is het zeker!
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 767

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:01

Bericht 13 Okt 2015 13:54

Re: Cambridge

Ja ik heb het vorig jaar 4,5 maand gedaan en was toen 35 kilo kwijt.
Ik heb de 500 variant gedaan, heb indd last van haaruitval gehad maar verder geen last.
Heb dit gewicht tot nu weten vast te houden :)
Ik heb ook weight watchers gedaan maar dat punten tellen ging bij mij niet goed ;) en ik wist met cambridge dat ik 3 producten mocht en dat was het. Dit was voor mij duidelijk en makkelijker vol te houden hierdoor.
Bij mij is toen echt de knop omgegaan.
Mocht je vragen hebben stel ze gerust .
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 14 Okt 2015 12:03

Re: Cambridge

Ik ken iemand die er 30 kilo mee afviel, nu eet ze weer normaal en sport ze en de kilos blijven eraf. Maar erg gezond is het niet nee.
M:21072011
J :08012014
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 22 Okt 2015 23:08

Ervaringen met Cambridge dieet?

Ik zit eraan te denken om te starten met het Cambridge dieet. Wil een kennismakingsafspraak plannen met zo'n consulente.

Nadeel is dat ik het best aan de prijs vind, maar ik ben nu al 3 maanden 4x per week aan het sporten, gestopt met snoepen (en ik snoepte heul veel), veel water drinken etc... met als resultaat 0 kg eraf.
Nu merk ik wel dat er een klein beetje vet is omgezet in spieren, maar ik voel me nog totaal niet fijn in mijn lichaam en wil er 10kg af voor ik naar Australië vertrek.

Ik vroeg me daarom af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met Cambridge. Hoe hebben jullie het ervaren?
<<

Autumn

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 19

Geregistreerd: 26 Aug 2014 01:30

Bericht 23 Okt 2015 00:28

Re: Ervaringen met Cambridge dieet?

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar een vriendin van mij wel.
Is bijna 30 kg afgevallen en nu 2 jaar later nog steeds op hetzelfde gewicht. Zij gaf toendertijd wel aan dat ze het ontzettend zwaar vond in het begin. Voornamelijk het niet meer snoepen , frisdrank etc. Ik lees dat jij dat al niet meer doet, dus misschien valt het jouw minder zwaar!
<<

Anoniem304

Bericht 23 Okt 2015 07:30

Re: Ervaringen met Cambridge dieet?

Mijn baas is er jaren terug ook veel mee afgevallen en hij is nog steeds slank. Hij sport nu wel behoorlijk veel om dat zo te houden.
<<

Anoniem193

Bericht 23 Okt 2015 07:38

Re: Ervaringen met Cambridge dieet?

Ik vond het verschrikkelijk en raadt het dan ook niemand aan.
Ik was futloos, chagrijnig, mijn haar viel uit.
Ik zou je weightwatchers aanraden. Veel goedkoper, makkelijker in te plannen met feestjes, etentjes en je krijgt goed inzicht in je eten, eetpatroon, portie grote en gezonde keuzes
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5453

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:30

Bericht 23 Okt 2015 07:43

Re: Ervaringen met Cambridge dieet?

Ik heb het topic samengevoegd met het topic van vorige maand.
<<

Anoniem260

Bericht 23 Okt 2015 12:34

Re: Ervaringen met Cambridge dieet?

vraag me af, voor degene die het dieet gevolgd heeft: wist je van tevoren dat het niet/minder gezond was (is mijn aanname door de reacties die ik hier lees) om op deze manier af te vallen? Dat zou ik best shocking vinden :silent:
<<

Anoniem304

Bericht 23 Okt 2015 12:43

Re: Ervaringen met Cambridge dieet?

Dat is toch met al die shakes/repen diëten zo?
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 23 Okt 2015 12:52

Re: Ervaringen met Cambridge dieet?

Yadira schreef:Dat is toch met al die shakes/repen diëten zo?


Eigenlijk alles waar je in korte tijd veel mee afvalt (crash), ja inderdaad.

Wat ik me een beetje op basis van het huidige dieet afvraag, is of je wel voldoende eet? het snoepen weglaten cq minderen is een enorm goede stap, maar misschien heeft jouw lijf wel iets meer eetmomenten nodig, maar anders; bv noten, yoghurt, groentes, etc.
L2014 & H2017
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 23 Okt 2015 17:12

Re: Ervaringen met Cambridge dieet?

mzcharlotte schreef:
Yadira schreef:Dat is toch met al die shakes/repen diëten zo?


Eigenlijk alles waar je in korte tijd veel mee afvalt (crash), ja inderdaad.

Wat ik me een beetje op basis van het huidige dieet afvraag, is of je wel voldoende eet? het snoepen weglaten cq minderen is een enorm goede stap, maar misschien heeft jouw lijf wel iets meer eetmomenten nodig, maar anders; bv noten, yoghurt, groentes, etc.


Ja ik denk zelf wel dat ik genoeg eet...
Mijn gemiddelde dag:

ontbijt: grote bak yoghurt met muesli en een glas melk of kop thee
tussendoor: appel of anders stuk fruit
lunch: 2 bruine boterhammen, meestal met appelstroop ofzo (ben niet zo gek op hartig)
tussendoor soms niet, of een cup a soup, stukje fruit of cracker ofzo.
Dan avondeten en 's avonds veel thee en water, en als ik echt honger krijg fruit of een toastje of koekje ofzo.

Is niet extreem weinig.... toch??
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 23 Okt 2015 18:04

Re: Ervaringen met Cambridge dieet?

Denk dat het hem dan toch in iets anders zit JaneDoe. Om een goed beeld te krijgen zou je eigenlijk een week lang precies bij moeten houden wat je eet & drinkt. Dus niet ongeveer maar echt precies.

Verder over CB, ik heb twee collega's die het doen, het zijn de grootste jojo's ever. Vallen zo 25 kilo af en 4 maanden later zit het er weer aan omdat ze zich volvreten. Door die shakes leer je totaal niks over gezonde voeding en dát is nou juist waar het om gaat. Ik zou het nooit aan iemand aanbevelen.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 23 Okt 2015 20:17

Re: Ervaringen met Cambridge dieet?

Ik heb even goed geïnformeer den gegoogeld, maar denk toch dat ik het eerst via Weight Watchers ga proberen.
Dat lijkt me iets minder heftig en ook beter voor je lijf... Als ik rondlees over CB gaat me dat toch net even te ver, lijkt me echt een aanslag op je lijf. Vooral omdat ik straks 6 maanden aan het reizen ben, dan kan ik die shakes enzo dus niet volhouden en ben ik bang dat ik meteen weer aankom. Weight watchers is dan beter vol te houden
<<

Neva

Noob

Berichten: 129

Geregistreerd: 27 Jul 2015 10:34

Bericht 23 Okt 2015 22:59

Re: Ervaringen met Cambridge dieet?

Ik ben nu 4 week bezig en ik voel mij super.
Geen hongergevoel, niet futloos, sport nog gewoon 2x per week.
Geen last van haaruitval of andere ongemakken.

Ik ben nu 11,5 kg afgevallen.
Sinds afgelopen maandag ben ik bezig met een tussenweek.
Dit is een week waarin je naast de shakes/repen/soepen/pap ook nog een maaltijd eet met weinig koolhydraten.

Cambridge is meer dan alleen shakes.

En duur ... Het is maar net wat je duur vindt.
Ik ben tussen de 50&60 euro per week kwijt voor mijzelf.
Normaal was mijn boodschappenbudget 400 per maand.
Voor mijn man en kind ben ik nu 200 ongeveer kwijt.
Dus het kost mij niet veel meer per maand.
Never let go of your dreams
Volgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers