Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


6 weken wachten voor bloedprikken?

<<

Fender

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 747

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:01

Bericht 21 Okt 2015 13:07

6 weken wachten voor bloedprikken?

Beetje rare topic titel dus suggesties zijn welkom :)

De laatste 10 maanden word ik iedere keer ziek na het drinken van alcohol. Nu drink ik max 1 keer per maand en dan nooit meer dan 3 glaasjes wijn op een avond. Ik vind een glas witte wijn of een likeurtje zo nu en dan heel lekker maar houd niet zo van een aangeschoten gevoel. Vandaar die maximaal 3 glaasjes. Nu is het zo dat ik dus iedere keer na een glas alcohol met flinke buikpijn zit de dag erna, en soms nog wel 3 dagen erna. Een opgeblazen gevoel, buikpijn, niet naar het toilet kunnen en heel erg moe. Zo is de lol er dus vanaf en ik heb hiervoor de huisarts gebeld. De assistente heeft mijn verhaal met de arts besproken en deelde mij mee dat er een brief voor het lab klaarligt en ik over 6 weken mag gaan prikken op oa leverwaardes. Omdat ik afgelopen zondag 2 glaasjes pro secco gehad heb moet ik dus die 6 weken wachten. Ik was een beetje verbaasd hierover en vroeg waarom zo lang wachten? Nou omdat je dus gedronken hebt en de arts dat zo zei. Ik zei dat een glas in anderhalf uur afgebroken is en dat alles toch wel uit mijn bloed moest zijn nu. Haar antwoord was dat ze dat niet wist en adviseerde echt te wachten.

Heeft hier iemand een idee waarom?
The day my heart grew a little more...17-09-2014
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 21 Okt 2015 13:16

Re: 6 weken wachten voor bloedprikken?

Volgens mij duurt het idd wel langer voordat het allemaal uit je systeem is, en uit je lever. En zullen ze zo objectief mogelijk willen kijken. Mijn leverwaardes waren ook niet goed en dat is echt geen pretje. Het blijkt bij mij door mijn maag te komen, maar alcohol drinken zit er voor mij niet meer in. Van 1 glas wijn kan ik de volgende dag al de hele dag overgeven...
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 21 Okt 2015 13:32

Re: 6 weken wachten voor bloedprikken?

Geen idee.. ik denk dat ze inderdaad heel zeker willen zijn met iets :confused: De dokter zou het toch wel weten, zou je iig denken.

Nog wel een tip: drink in die 6 weken maar geen alcohol, anders moet je nog langer wachten haha.

Wel vervelend trouwens zeg! Hoop dat er niets ernstigs aan de hand is.
<<

Fender

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 747

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:01

Bericht 21 Okt 2015 20:35

Re: 6 weken wachten voor bloedprikken?

Wat vervelend leaf, ik las een tijdje terug idd iets over je maagproblemen. Hoe is het nu?
Hahah ik ga ook niks drinken, wil zo gauw mogelijk gaan prikken.
The day my heart grew a little more...17-09-2014

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers