Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat zien/doen in de Efteling

<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 21 Okt 2015 08:14

Wat zien/doen in de Efteling

Vrijdag gaan we met de meisjes (5 en 3) een dagje naar de Efteling, het is voor mij echt wel iets van 20 jaar geleden dat ik er voor het laatst geweest ben dus kan me er weinig meer van herinneren.
Wat is nou echt leuk voor de meisjes om te zien en te doen en wat mogen we niet missen?
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem148

Bericht 21 Okt 2015 08:17

Re: Wat zien/doen in de Efteling

Het sprookjesbos!
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 21 Okt 2015 08:22

Re: Wat zien/doen in de Efteling

Uiteraard het sprookjesbos. Dat zullen ze geweldig vinden!
Verder denk ik direct aan Carnaval, de vuurpotten, je hebt zo'n grote draaimolen in een binnen gedeelte, de pagode, de walvissen, van die auto's die je zelf kunt besturen.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 21 Okt 2015 08:26

Re: Wat zien/doen in de Efteling

Bij ons (6 en 4) zijn ze helemaal fan van het Carnaval festival met Joki, de traptreintjes, de auto's die je zelf mag besturen, de zweefmolens en de rups (bij het draaimolen gedeelte), de stoomtrein, de walvissen.. Er is genoeg te doen naast uiteraard het sprookjesbos :)
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 21 Okt 2015 08:26

Re: Wat zien/doen in de Efteling

Sprookjesbos, sprookjesbos show (duurt 20 minuutjes), carnaval festival, droomvlucht, land van laaf, monsieur kannibaal, walvis en bestuurbare auto's. Vlakbij het land van laaf heb je buiten twee draaimolens en een zweefmolen. Die zijn ook wel leuk en meestal niet zo druk.

Volgens mij is de pagode dicht vanwege onderhoud.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 21 Okt 2015 09:36

Re: Wat zien/doen in de Efteling

Bedankt voor jullie reacties, aan de hand hiervan kunnen we alvast even een planning maken.
De pagode is inderdaad gesloten, jammer hoor dat hadden de meisjes vast geweldig gevonden.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem148

Bericht 22 Okt 2015 07:56

Re: Wat zien/doen in de Efteling

Geen carnaval festival! Ik heb het deuntje al in mijn hoofd door eraan te denken! Bedankt dames, hij zit weer een week in mijn hoofd ;)
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 22 Okt 2015 08:02

Re: Wat zien/doen in de Efteling

Vast spuit 11.. maar wil toch nog even melden wat wij leuk vinden hahaha :D

- Juist wel carnaval festival, B is gek op Jokie
- De droomvlucht, een karretje die door het 'elfjes- en trollenland' gaat
- Fata Morgana, een boot die langzaam door het water vaart. Langs een soort piraten (wel een beetje donker soms, dus kan spannend zijn)
- De ouden tuffer (of hoe je het schrijft), van die autootjes die over een baan gaan waarbij kinderen 'zelf' moeten sturen
- Als je kinderen een beetje dapper zijn, kunnen ze mee in de bobslee
- De attractie die vlakbij de oude tuffer staat, een grote walvis in het midden. Zo'n ronde baan met bootjes die 'over de golven' omhoog en omlaag gaan. Weet niet hoe deze heet...
- Natuurlijk het sprookjesbos!
- Aqua Nura, de water show aan het einde van de dag
- De sprookjesboomshow, op gezette tijden in het sprookjesbos
- De verschillende draaimolens, de carrousel binnen gaat echt KEIhard, buiten is er ook een leuke
- Monsieur Canibal, de draaiende kopjes (wederom als je wat dappere kindjes hebt haha)
- Bij carnaval festival vlakbij zit een speeltuin, die vindt B ook altijd heel leuk.
- De bootjes, ook hier weet ik de naam niet van, varen een rustig rondje over het water. Handig om in te lunchen ofzo :P

Dit was wat ik zo even kan bedenken, wordt hoog tijd dat wij ook weer gaan :love:
<<

anoniem213

Bericht 22 Okt 2015 08:07

Re: Wat zien/doen in de Efteling

Haha Lejow, Fata Morgana gaat niet langs een soort piraten, maar dat zijn de sprookjes van 1001 nacht. Ik vond dat als kind trouwens echt heel eng. Vooral de tijger.
<<

Anoniem219

Bericht 22 Okt 2015 09:12

Re: Wat zien/doen in de Efteling

Mijn dochter vind de fata morgana ook eng. Kan ik me wel wat bij voorstellen


Hier is carnaval favoriet.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 22 Okt 2015 09:14

Re: Wat zien/doen in de Efteling

June schreef:Haha Lejow, Fata Morgana gaat niet langs een soort piraten, maar dat zijn de sprookjes van 1001 nacht. Ik vond dat als kind trouwens echt heel eng. Vooral de tijger.


Ja, ik noem t altijd de piraten bootjes, omdat t een beetje lijkt op pirates of the caribean in Disney (min het wild water baan gedeelte haha).
B vind hem ook altijd wel spannend. We kijken op youtube vaak de onride filmpjes van de Efteling, en daardoor vind ze m wel minder eng.
<<

anoniem213

Bericht 22 Okt 2015 09:15

Re: Wat zien/doen in de Efteling

Oh wat slim van die filmpjes! Die waren er nog niet toen ik vijf was.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 22 Okt 2015 09:18

Re: Wat zien/doen in de Efteling

Op die manier vind ze Joris en de Draak ook helemaal leuk whahahahaha.
<<

Anoniem149

Bericht 22 Okt 2015 09:20

Re: Wat zien/doen in de Efteling

Mijn neefje vindt Fata Morgana juist geweldig! Misschien komt de fase dat hij het eng gaat vinden nog haha.

Verder helemaal eens met Lejow, maar eigenlijk is alles leuk!
<<

Anoniem149

Bericht 22 Okt 2015 09:21

Re: Wat zien/doen in de Efteling

Oh en die bootjes heten de Gondoletta's en een rondje in de trein is ook altijd leuk.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 22 Okt 2015 09:48

Re: Wat zien/doen in de Efteling

Pandadroom was hier trouwens geen succes (is ook niet genoemd door anderen hoor). Dat is een 3d show en met bril vonden ze het te eng en zonder bril heb je alleen een gek beeld. Het filmpje is ook best wel spannend.

Sprookjesboomtheater is erg leuk, misschien dat je daar vooraf ook filmpjes van kunt kijken.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 22 Okt 2015 12:09

Re: Wat zien/doen in de Efteling

Bedankt voor je waslijst Lejow! We hebben er zin in! :banaan:
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 22 Okt 2015 12:21

Re: Wat zien/doen in de Efteling

Mijn zoon vindt de carnaval festival, kookpotten en de oude auto's het leukst.
Mijn dochter vindt het schip, de bob, droomvlucht, sprookjesboomshow, kookpotten, villa volta en de kleine piratenscheepjes het leukst.

Mijn dochter vindt de fata morgana nog steeds heel eng. Dat begint al bij het begin als het hek met een eng geluid half naar beneden valt. Dan is het huilen tot we eruit zijn.
Mijn zoon vindt de fata morgana wel leuk.

Panda droom vindt mijn dochter leuk en mijn zoon heel eng.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 22 Okt 2015 18:53

Re: Wat zien/doen in de Efteling

Tip; zet de app van de Efteling op je telefoon. Dan heb je de plattegrond meteen op je telefoon, ze geven vanaf het punt waar je dan staat het aantal minuten aan hoe lang het lopen is en de wachttijd (ongeveer) voor een attractie.

Toen wij er laatst waren stond er bij de ingang van droomvlucht ongeveer 60 minuten wachttijd, maar in wekelijkheid waren we na ongeveer 30/40 minuten aan de beurt.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem273

Bericht 22 Okt 2015 18:56

Re: Wat zien/doen in de Efteling

Ik vind Fata Morgana nog steeds eng en wil er liever niet in :palm: Al sinds ik een kindje ben. Vind het zo'n rot sfeer, haha. En die krokodil, brrrr! Op oude films van vroeger in de Efteling hoor je mij alleen maar huilen achterin dat bootje.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 22 Okt 2015 19:02

Re: Wat zien/doen in de Efteling

De fata morgana slaan wij ook liever over.


Het land van laaf/lavenland is ook leuk. En dan in die slakjes (soort monorail).
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 23 Okt 2015 09:07

Re: Wat zien/doen in de Efteling

Droomvlucht is nog niet genoemd zie ik. Ken je kindjes niet maar het is wel donker met overal trollen en na een tijdje ga je met het karretje in een kurkentrekkeridee naar beneden dus voor de kleintjes kan het eng zijn.
<<

Anoniem273

Bericht 23 Okt 2015 09:45

Re: Wat zien/doen in de Efteling

Droomvlucht was al genoemd :) Het zijn wel lieve trollen he, die vrienden zijn met de elfjes. Alleen de snelheid kan wat spannend zijn misschien maar dat valt eigenlijk ook wel mee.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 24 Okt 2015 12:59

Re: Wat zien/doen in de Efteling

Haha die was inderdaad al genoemd!

Ja de slakjes monorail die was ik inderdaad nog vergeten!
Hoe hebben jullie het gehad?
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 26 Okt 2015 08:39

Re: Wat zien/doen in de Efteling

Het was echt superleuk! De meisjes hebben genoten :love:
Het was behoorlijk druk in het park maar eenmaal binnen hadden we daar weinig last van. We hebben lang niet alles kunnen zien dus we gaan over een poosje zeker nog een keer! Willen dan graag in zo'n huisje in park Bosrijk.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers