Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Oppas betalen

<<

Truus

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 334

Geregistreerd: 28 Dec 2013 16:39

Bericht 21 Okt 2015 09:01

Oppas betalen

Ik krijg mogelijk weer een nieuw oppasgezin, maar het financiële gedeelte... Ik ben er niet zo goed in.

Wat zouden jullie normaal vinden om aan een oppas te betalen die een vaste dag in de week overdag (uur of half 8 - half 6) komt oppassen? Dit zorgt ervoor dat het kindje een dag minder in de week naar het kdv hoeft. Ik ben 23, en het zal zwart gaan. Het gaat om een jong kind dat nog veel zal slapen overdag.

Ben benieuwd!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 21 Okt 2015 09:09

Re: Oppas betalen

Ik denk aan 4 euro per uur, inclusief eten en drinken.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 21 Okt 2015 09:30

Re: Oppas betalen

Je kan eventueel op de website van het Nibud kijken voor een richtlijn.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 21 Okt 2015 09:42

Re: Oppas betalen

Hier kost 1 dag kinderopvang 320 euro in de maand bruto. Dus 80 euro per dag.
Ik zou 50 euro per dag vragen. Ook al slaapt hij veel, het is wel een verantwoordelijkheid.
04-2014
10-2015
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 21 Okt 2015 09:46

Re: Oppas betalen

Ja, ik vind de leeftijd er ooo niet toe doen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 21 Okt 2015 09:54

Re: Oppas betalen

Ik krijg wat ze ook aan de gastouder betalen anders, rond de 5 euro per uur.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem167

Bericht 21 Okt 2015 09:59

Re: Oppas betalen

Toen ik tijdelijk zwart bij een gezin werkte kreeg ik 10 tot 12,50 euro per uur! Ik zou echt nooit voor 4 euro per uur gaan werken, vind dat ook belachelijk laag als iemand het zwart doet. Ik kreeg als kind van 15 al meer met oppassen.
<<

Anoniem304

Bericht 21 Okt 2015 10:18

Re: Oppas betalen

Pippa schreef:Toen ik tijdelijk zwart bij een gezin werkte kreeg ik 10 tot 12,50 euro per uur! Ik zou echt nooit voor 4 euro per uur gaan werken, vind dat ook belachelijk laag als iemand het zwart doet. Ik kreeg als kind van 15 al meer met oppassen.

Dus jij vindt het normaal om een oppas 2 tot 2,5 keer meer te betalen per uur dan een gastouder? Waarom zou je nog werken als je je oppas netto geeft wat een gemiddelde arbeider bruto per uur verdiend? Dan kan je net zo goed zelf thuisblijven als ouder.
<<

Anoniem167

Bericht 21 Okt 2015 10:22

Re: Oppas betalen

Maar het is voor die mensen toch net zo goed werk, dus omdat zij dan (te) veel moeten betalen, moet je als gastouder het maar doen met 4 euro? Sorry, vind ik belachelijk eigenlijk. Minimum loon is 9,nog wat... Is voor mij ook reden om niet als gastouder te werken wat ik heel graag wilde doen, maar dan moet je wel een hoop kindjes hebben om überhaupt wat te verdienen..
<<

Anoniem304

Bericht 21 Okt 2015 10:32

Re: Oppas betalen

Pippa schreef:Maar het is voor die mensen toch net zo goed werk, dus omdat zij dan (te) veel moeten betalen, moet je als gastouder het maar doen met 4 euro? Sorry, vind ik belachelijk eigenlijk. Minimum loon is 9,nog wat... Is voor mij ook reden om niet als gastouder te werken wat ik heel graag wilde doen, maar dan moet je wel een hoop kindjes hebben om überhaupt wat te verdienen..

Je kan niet verwachten dat je als oppas meer krijgt per uur dan degene die jouw 'salaris' betaalt.

Ik zou niet weten waarom je als ouder €12,50 zou willen betalen aan een oppas terwijl het de helft goedkoper kan bij een echte gastouder of KDV.
<<

Anoniem167

Bericht 21 Okt 2015 10:40

Re: Oppas betalen

Ik zeg ook niet dat het meer moet zijn, maar ik vind 4/5 euro zelf belachelijk weinig als je weet dat je wel verantwoordelijkheid hebt over een kind, zelfs als schoonmaker krijg je 10 euro.

Er zijn genoeg mensen die dat doen, ze zullen daar wel hun redenen voor hebben denk ik, ik heb het ze nooit gevraagd. Ik heb meerdere aanbiedingen gehad hier in de stad ook voor die bedragen, en in m'n oude woonplaats liep t op tot 15 euro, wel zwart allemaal waren die aanbiedingen. Voor 20-25 uur per week.
<<

Tiramisu

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:06

Bericht 21 Okt 2015 10:42

Re: Oppas betalen

Een gastouder aan huis betaal je ook gewoon het minimumloon, ongeacht het aantal kinderen. Ten minste, dat was een paar jaar geleden zo.
Een paar jaar geleden kreeg ik 7.50 per uur voor oppassen overdag op 2 kinderen, basisschoolleeftijd.
februari 2012
november 2015
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 21 Okt 2015 11:17

Re: Oppas betalen

Yadira snapt het niet.

Trouwens de gastouder die ik ken verdient zeker wel meer dan 4 euro per uur. Sowieso is dat per kind dus dan zit je al op 20 euro per uur. Je kan als gastouder enorm sjoemelen ook. Dat doet bijna iedereen...
Ik zou een meisje van 12 4 euro per uur betalen, geen volwassene. Inderdaad iets met minimumloon en verantwoordelijkheid.
Anders kan je nog beter een krantenwijk nemen of achter de kassa zitten.

En een oppas voor 1 kindje is natuurlijk wel wat luxer dan je kind naar de kinderopvang brengen waar de leidster haar aandacht over 5 kids moet zien te verdelen....
04-2014
10-2015
<<

Anoniem304

Bericht 21 Okt 2015 11:23

Re: Oppas betalen

Milou schreef:Yadira snapt het niet.

:banaan:

Tsjonge jonge. Ik ben toch niet de enige die het zegt.

Kinderachtig om dat zo te zeggen. Alsof ik niet weet dat een gastouder met meer kinderen meer verdiend. Ik ben niet uit een ei gekropen gisteren.
<<

Anoniem315

Bericht 21 Okt 2015 11:33

Re: Oppas betalen

De gulden middenweg dan maar?
<<

Anoniem301

Bericht 21 Okt 2015 12:36

Re: Oppas betalen

Heb er geen verstand van verder maar ik vind 4 euro ook echt heel weinig. Zou m'n ogen uit mijn hoofd schamen wanneer ik dat zou voorstellen aan een oppas van 23. Ik snap echt niet hoe mensen daarbij komen.
<<

dream

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 161

Geregistreerd: 04 Sep 2013 16:43

Bericht 21 Okt 2015 12:43

Re: Oppas betalen

ik zou 5 euro wel een redelijk bedrag vinden om te geven per uur. ik verdien misschien 10 euro netto.
het ligt er misschien net aan wat de vraag ouder verdiend. maar dat weet jij natuurlijk niet
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem142

Bericht 21 Okt 2015 12:46

Re: Oppas betalen

Een oppas moet je ook niet zwart betalen, dat is in veel gevallen gewoon duurder dan een oppas via een gastouderbureau of kinderopvang, of je moet veel kinderen hebben die anders naar een geregistreerde oppas gaan. Als je met één kind een oppas zwart in gaat huren, omdat je goedkoper uit wilt zijn, lijkt me dat niet zo heel slim. Als je de oppas inhuurt vanwege een andere reden, dan moet je gewoon accepteren dat je duurder uit bent dan wanneer het kind naar het kdv of een gastouder gaat.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 21 Okt 2015 12:47

Re: Oppas betalen

http://www.nibud.nl/consumenten/hoeveel-betaal-ik-de-oppas/

Toch even de link van het NIBUD erbij, zitten wel wat dingen in om over na te denken. Wat ga jij daar inderdaad de hele dag doen tijdens de uren dat het kindje slaapt? Studeren, lezen, internetten of is het de bedoeling dat je lichte huishoudelijke klusjes doet, even de stofzuiger pakt ed. Daar zit dus ook weer verschil in.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem304

Bericht 21 Okt 2015 12:48

Re: Oppas betalen

Milou schreef:Hier kost 1 dag kinderopvang 320 euro in de maand bruto. Dus 80 euro per dag.
Ik zou 50 euro per dag vragen. Ook al slaapt hij veel, het is wel een verantwoordelijkheid.


Milou schreef:Ik zou een meisje van 12 4 euro per uur betalen, geen volwassene. Inderdaad iets met minimumloon en verantwoordelijkheid.

Ik snap trouwens niet waarom je zegt dat ik het niet snap terwijl je zelf ook €5 per uur zou vragen. €50 voor een hele dag van half 8 tot half 6 is €5 per uur.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 21 Okt 2015 13:12

Re: Oppas betalen

Ik vind €10 per uur echt een hoog bedrag. Ik werk drie dagen en ben zo'n 9 uur per dag van huis. Dan zou ik per maand ruim €1000 kwijt zijn aan oppas. Een oppas aan huis waarvan ik ook niet 100% op aan kan (want wie vervangt haar bij ziekte?). Ik snap als ouder zijnde ook niet zo goed waarom deze ouders kiezen voor een oppas die zwart werkt. Zij kunnen nu ook geen kot aanvragen. Ik ben eigenlijk ook benieuwd van welk uurtarief zij zelf uit gaan.
<<

Anoniem137

Bericht 21 Okt 2015 13:34

Re: Oppas betalen

Ik pas een paar uurtjes in de week zwart op een jongen van 9 en krijg 8 euro per uur. Vier euro per uur zou ik de deur niet voor uitkomen.
<<

Anoniem181

Bericht 21 Okt 2015 14:01

Re: Oppas betalen

Wat een verwende oppassers zijn jullie, zeg! Mijn oppas krijgt ook maximaal 5 euro per uur. Ze neemt dan zelfs haar zussen mee en die willen niks aannemen omdat ze vrijwillig meekomen en het leuk vinden om op te passen. Daarbij betaal ik 7,-/7,50 per uur voor het KDV, mijn schoonmoeder is gastouder en verdient 5 euro per uur per kind, dus ik vind het echt onzin om een oppas het dubbele te betalen.
<<

Anoniem281

Bericht 21 Okt 2015 14:17

Re: Oppas betalen

Oké dus iedereen zou meer vrágen, als ze zouden oppassen.

Maar wat zou je betalen, als er iemand komt oppassen?
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 21 Okt 2015 14:21

Re: Oppas betalen

Ik vind het echt niet meer dan logisch dat ze me gastouder tarief betalen, wat zou anders mijn meerwaarde zijn? Daarnaast zit meer betalen en voor veel ouders gewoon simpelweg niet in, financieel. Ik leef van 40 euro in de week dus ja, ik word van 20 euro extra wel heel blij gelukkig. Plus dat ik het ook altijd heerlijk vind om met zo'n kleintje op stap te zijn. Meestal plan ik het ook zo dat ik zelf, voor mezelf, nog wat boodschappen kan halen. Ze brengen het kindje dus vaak bij mij. Dan pas ik het kindje gewoon in in mijn eigen dingen, zo goed en kwaad als het gaat. Dan kan ik toch boodschappen doen, wandelen, langs de kinderboerderij oid en 5 euro per uur krijgen. Prima hoor!
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers