Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Iemand zin te helpen zoeken? Winterjas gezocht...

<<

Anoniem168

Bericht 18 Okt 2015 20:54

Iemand zin te helpen zoeken? Winterjas gezocht...

Gezocht: winterjas!
Inmiddels heb ik een aardig eisenlijstje opgesteld, maar De Jas kan ik nog niet vinden tot nu toe. De twee jassen die ik tot nu toe geparkeerd heb in mijn bladwijzerbalk zijn:
http://www.otto.nl/product/10042600457/ ... 600465&p=0
http://www.esprit.nl/dames-edc/jassen-b ... C1G005_400

Wie weet denk jij meteen aan De Jas als je mijn lijstje leest, of kun je wel een goede smoes voor je studie-/werk-/-huishoudenontwijkend gedrag gebruiken. Dus bij dezen.

De Winterjas:
is donkergroen, donkerblauw of eventueel grijs;
heeft een grote capuchon;
heeft géén bontkraag, of hij moet afneembaar zijn;
is lang (als in: tot over mijn koude billen);
heeft lange mouwen, bij voorkeur aansluitend, bijvoorbeeld door zo'n stretch stofje;
wordt niet drie keer zo zwaar (en nooit meer droog) als hij een regenbuitje op z'n dak krijgt;
creëert iets van een taille;
heeft toch ruimte voor een vest eronder;
is verkrijgbaar in maat M/38/40;
kost bij voorkeur minder dan € 125,--, maar er is speelruimte.

Ken of spot jij De Winterjas voor mij? Mijn arme koude lijf dat het nu met een dunne trenchcoat moet zien te redden zal je dankbaar zijn!
<<

Anoniem148

Bericht 19 Okt 2015 08:18

Re: Iemand zin te helpen zoeken? Winterjas gezocht...

Volgens mij zag ik zoiets bij de jola? Misschien daar eens kijken?
<<

Anoniem186

Bericht 19 Okt 2015 09:27

Re: Iemand zin te helpen zoeken? Winterjas gezocht...

Kom ik toch weer met mijn jas, haha. Ik zie nu net dat het bontje er af kan. Die zit los op de capuchon.
Ik heb er alleen nog steeds niet in de regen mee gefietst.
<<

Bueno

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 656

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:52

Bericht 19 Okt 2015 09:34

Re: Iemand zin te helpen zoeken? Winterjas gezocht...

Ik heb deze van de Scapino, in het donkergroen:

https://www.scapino.nl/dames-kleding-ja ... -096641154
https://www.scapino.nl/dames-kleding-ja ... -096641254

Online uitverkocht, in de winkel vaak nog wel verkrijgbaar.
Maar ook qua regen weet ik het nog niet.
<<

Anoniem273

Bericht 19 Okt 2015 09:45

Re: Iemand zin te helpen zoeken? Winterjas gezocht...

Stukje duurder maar kwalitatief echt fantastisch:

http://www.superdry.nl/products?product ... lsrc=aw.ds

Ik heb hier de groene van. Wil je er een dikke trui onder dragen, zou ik een maatje groter nemen dan je eigenlijk hebt. Een hele fijne jas, warm, droog, staat mooi! :)
<<

Anoniem168

Bericht 19 Okt 2015 21:06

Re: Iemand zin te helpen zoeken? Winterjas gezocht...

Aziraphale, wat doe je me aan! Die is echt heel tof ja! Ondanks dat ik anders bepaald geen fan ben van het merk. Hij is wel echt te duur eigenlijk... Eigenlijk.... Hmmm... Kan de bontkraag eraf?

Bueno, die zijn een stuk portemoneevriendelijker, haha. Maar weer net niet helemaal wat ik zoek.

Ja Jans, ik blijf twijfelen. Het zou al schelen als ie waterdicht is of in ieder geval tegen een spatje blijkt te kunnen.

Dandelion, ik slinger google weer even aan!

Dank voor de tips allemaal! Mocht er nog iemand een goed idee hebben, ik houd me aanbevolen!
<<

Anoniem273

Bericht 19 Okt 2015 21:12

Re: Iemand zin te helpen zoeken? Winterjas gezocht...

De kraag kan eraf. Is altijd het eerste wat ik doe, haha.
Ik ben trouwens wel echt groot fan van Superdry.
<<

Anoniem168

Bericht 19 Okt 2015 21:15

Re: Iemand zin te helpen zoeken? Winterjas gezocht...

Oh..... Het wordt wel verleidelijk nu, haha.
Ja, ik dus niet, al is dat nergens op gebaseerd moet ik bekennen. Ik ga er maar een nachtje over slapen (weer). Vind de binnenkant er ook zo fijn uitzien!
<<

Anoniem168

Bericht 22 Okt 2015 12:36

Re: Iemand zin te helpen zoeken? Winterjas gezocht...

Bluh, de Superdry jas is er niet in mijn maat. En nu vind ik alle andere jassen stom :cry:
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 22 Okt 2015 16:25

Re: Iemand zin te helpen zoeken? Winterjas gezocht...

Het is niet precies dezelfde, maar ik heb onderstaande jas van vorig jaar.
Prima waterdicht en heerlijk warm.

http://www.esprit.nl/dameskleding/jasse ... C1G027_400
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem168

Bericht 23 Okt 2015 11:24

Re: Iemand zin te helpen zoeken? Winterjas gezocht...

Die lijkt op de jas die ook in mijn lijstje staat Cinnamon.
Zit nog steeds te twijfelen. Tegen de tijd dat ik een jas heb is de winter voorbij denk ik :laughcry:

Aziraphale, in welke maat heb jij de jas? Ik kan een andere kleur wel in maat S krijgen, maar ben zo bang dat dat te klein is. Ik heb wel maat S, maar voor jassen kies ik meestal M vanwege de lengte en de lengte van de mouwen. Plus dat ik er een trui of vest onder wil kunnen dragen.
<<

Anoniem273

Bericht 23 Okt 2015 13:38

Re: Iemand zin te helpen zoeken? Winterjas gezocht...

Ik heb van die langere parka een maat S. Ik ben 1.72 en de mouwen zijn lang genoeg. Maar echt een dikke trui eronder zit niet zo fijn. Vandaar dat ik van m'n nieuwe Superdry jas, een kortere, maat M heb gekozen. Anders zit het bij m'n keel te strak.
<<

Anoniem168

Bericht 23 Okt 2015 16:29

Re: Iemand zin te helpen zoeken? Winterjas gezocht...

Ik ben 1m78, dus vrees dat ik toch voor de M zou moeten gaan. Maar die zijn er dus niet...
Ga vanavond/morgen denk ik maar gewoon even het buurdorp in, kijken wat er hangt bij Vero Moda / Esprit / Mango / WE etc.
<<

Anoniem168

Bericht 25 Okt 2015 20:21

Re: Iemand zin te helpen zoeken? Winterjas gezocht...

Whoehoe de Tall Parka is er in maat M! Ik bestel van de korte een S en de lange een M en dan zien we het wel :smile:
<<

anoniem213

Bericht 26 Okt 2015 19:04

Re: Iemand zin te helpen zoeken? Winterjas gezocht...

Kiatu schreef:De Winterjas:
is donkergroen, donkerblauw of eventueel grijs;
heeft een grote capuchon;
heeft géén bontkraag, of hij moet afneembaar zijn;
is lang (als in: tot over mijn koude billen);
heeft lange mouwen, bij voorkeur aansluitend, bijvoorbeeld door zo'n stretch stofje;
wordt niet drie keer zo zwaar (en nooit meer droog) als hij een regenbuitje op z'n dak krijgt;
creëert iets van een taille;
heeft toch ruimte voor een vest eronder;
is verkrijgbaar in maat M/38/40;
kost bij voorkeur minder dan € 125,--, maar er is speelruimte.

Ken of spot jij De Winterjas voor mij? Mijn arme koude lijf dat het nu met een dunne trenchcoat moet zien te redden zal je dankbaar zijn!


Vorig jaar heb ik deze jas van Khujo gekocht (Margret), omdat ik het altijd koud had. Nu nooit meer!:
Afbeelding

Volgens mij was hij €140, -, dus daar voldoet hij niet aan. Hij creëert ook niet heel veel taille, maar hij is ZO lekker warm. Die (lelijke :smile:!) bontkraag kan er ook af. Van dat merk zag ik bij Zalando toen heel veel warme jassen die net wat langer zijn (deze valt net over m'n billen) en waar ook nog lekker een dik vest onder kan. Ze hebben ook jassen die meer taille creëren. In deze jas zit ook nog een bodywarmer van fleece, maar die doe ik er alleen in als het vijftien graden vriest. De mouwen zijn lang en van binnen zitten nog van die aansluitende mouwen waar je zelfs je duimen in kunt doen.

De jas is wel vrij zwaar van zichzelf, maar hij droogt wel goed vind ik.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 26 Okt 2015 22:23

Re: Iemand zin te helpen zoeken? Winterjas gezocht...

Dit is die van de America Today, een aanfoto bij mijn zus:

Afbeelding
Afbeelding
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem168

Bericht 26 Okt 2015 22:36

Re: Iemand zin te helpen zoeken? Winterjas gezocht...

Oh die ziet er ook goed uit June!!
En Taeda, dankje voor de aanfoto!
Ik hou ze allebei in gedachten als het met de twee die donderdag (hoop ik) geleverd worden niks is.
<<

Anoniem273

Bericht 28 Nov 2015 13:20

Re: Iemand zin te helpen zoeken? Winterjas gezocht...

Welke heb je uiteindelijk gekozen? :)
<<

Anoniem168

Bericht 28 Nov 2015 20:38

Re: Iemand zin te helpen zoeken? Winterjas gezocht...

Ha! Ik vergeet dat steeds te komen posten. De twee Superdry jassen zijn terug gegaan en de Esprit ook. Nog een van de WE geprobeerd maar die was het ook net niet. Nu blijf ik warm en droog in de America Today jas, met dank aan Taeda :)
Hij is eigenlijk net iets te kort naar mijn zin, en iets te saai, maar wel lekker warm en heerlijk lange mouwen. En ik kan m natuurlijk opleuken met een riem en/of sjaal.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 28 Nov 2015 20:48

Re: Iemand zin te helpen zoeken? Winterjas gezocht...

Leuk om te horen dat die het is geworden!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem168

Bericht 28 Nov 2015 21:05

Re: Iemand zin te helpen zoeken? Winterjas gezocht...

Ja, bedankt voor de tip een foto's! Hij is lekker warm!

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron