Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat zijn geluksmomenten of ontspanning die je zelf creëert?

<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:04

Bericht 17 Okt 2015 22:07

Wat zijn geluksmomenten of ontspanning die je zelf creëert?

Ik merk dat ik de laatste tijd (jaar eigenlijk) niet zo goed meer kan genieten. Ik doe wel leuke dingen en heb het naar m'n zin, maar echte geluksmomenten kan ik me eigenlijk niet meer zo herinneren. Het is meer leven en doen wat je moet doen en hoewel ik daarin niet ongelukkig ben kan ik wel wat ontspanningsmomenten gebruiken.

Wat doen jullie om tot jezelf te komen of echt even een moment voor jezelf te creëeren?
<<

anoniem203

Bericht 17 Okt 2015 22:41

Re: Wat zijn geluksmomenten of ontspanning die je zelf creëe

Ik leid momenteel ook een druk leven en ik merk dat kan genieten van hele kleine dingen zoals :

- lang in bad liggen.
- heerlijk uit eten gaan.
- in m'n eentje naar de stad gaan en rondsnuffelen.
- als het lekker weer is buiten gaan zitten en luisteren naar de vogeltje en genieten van de zon.
- met een groepje vriendinnen afspreken, hapjes meenemen en lekker kletsen.
- wandeling maken en genieten van de natuur.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6122

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 18 Okt 2015 08:16

Re: Wat zijn geluksmomenten of ontspanning die je zelf creëe

Ik sluit me volledig aan bij Ava.

Verder een grote kop thee met een goed boek en chocolade. Op koude zondagen wil ik weleens met een spannende film op bed gaan liggen. (ok, dit klinkt ordinairder dat is bedoeld) Wat ook leuk is een recept zoeken, naar de supermarkt gaan en uitgebreid koken. Ik kan daar echt blij van worden. De mooiste geluksmomenten kosten het minste. M.u.v. shoppen.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 18 Okt 2015 10:31

Re: Wat zijn geluksmomenten of ontspanning die je zelf creëe

Ik sluit me ook aan bij Ava en Sogood. Verder vind ik een dagje naar de sauna ook heerlijk ontspannend of een uur hardlopen en daarna uitgebreid douchen/in bad gaan.
<<

Anoniem281

Bericht 18 Okt 2015 10:33

Re: Wat zijn geluksmomenten of ontspanning die je zelf creëe

Oh ik vind bakken dan heerlijk om te doen. Of gewoon lekker op de bank hangen met m'n katjes en series kijken. Een wandeling doet me ook goed, maar 't liefst neem ik een lange douche, trek ik iets aan waar ik me goed in voel, ruim ik de huiskamer op en ga ik gewoon lekker op de bank zitten lezen. Wel met m'n katjes om me heen!
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 18 Okt 2015 10:37

Re: Wat zijn geluksmomenten of ontspanning die je zelf creëe

Ik ontspan als ik achterop de motor zit bij mn vriend. Daar geniet ik echt van.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem137

Bericht 18 Okt 2015 10:50

Re: Wat zijn geluksmomenten of ontspanning die je zelf creëe

Dat niet kunnen genieten heb ik ook een tijd gehad. Ik merk wel dat ik dingen moet hebben om naar uit te kijken. Een paar dagen vrij, een afspraak met een vriendin, of met vrienden van ons, een leuk uitje, een leuk evenement ofzo. Hoeft niet eens veel of duur te zijn, maar gewoon iets leuks om naar toe te leven.

Wat ik verder doe:
- quality time samen met m'n vriend, lekker buiten de deur. Al is het maar even het dorp in. Zitten we thuis dan hebben we uiteraard ook tijd voor elkaar, maar dan is de neiging toch vaak heel groot dat we met de tv aan zitten, met onze telefoon, iPad of laptop bezig zijn en we toch gauw weer afgeleid zijn. We hebben geprobeerd om eens alle apparaten te laten voor wat het was, maar dat voelde ineens als zo'n raar gestructureerd 'ding' dat de spontaniteit er ook wel vanaf was.
- een flinke wandeling maken. Ik ga het liefst lopend boodschappen doen, lopend naar 't dorp, alles binnen m'n eigen woonplaats doe ik het liefst lopend. Eventueel met muziek op, lekker m'n hoofd leegmaken.
- sinds kort ga ik ook hier in de omgeving, net buiten m'n woonplaats de rustige en mooie plekjes opzoeken. Camera mee, proberen wat mooie foto's te maken en gewoon even genieten van de rust, de geuren en geluiden.
- een lange douche, daar kan ik echt naartoe leven. Ik heb helaas geen bad, vind ik ook heerlijk, maar de douche is ook wel een goed alternatief. En daarna een fijne joggingbroek aan, makkelijke kleding, heerlijk. Vaak neem ik een lange douche nadat ik opgeruimd en schoongemaakt heb, kan ik daarna op de bank ploffen. Geeft zo'n voldaan gevoel :)
- af en toe een dagje om te shoppen inplannen. Ongeacht of ik nu echt wat nodig heb of niet.
- heel af en toe gun ik mezelf dat lekkere taartje, die mooie cupcake, een reep chocola of een goeie film met zak chips. Moet kunnen.
<<

Anoniem144

Bericht 18 Okt 2015 11:52

Re: Wat zijn geluksmomenten of ontspanning die je zelf creëe

Ik geniet veel bewuster ( sinds we een druk leven hebben met 2 kindjes en werken , huishouden etc)
van kleine dingen als;
- Alleen de stad in. Heerlijk rondneuzen , zonder gezeur van kinderen.
- Op mijn gemakje het huis poetsen als ik een dag vrij ben en de kinderen toch op de opvang/school zijn. Dat vind ik ontspannend.
- Nieuwe recepten uitproberen.
- Mezelf in bed installeren met de laptop , Netflix en een zak chips.
- Eens in de zoveel tijd gezellig bij een vriendin ( of een vriendjn hier) een wijntje drinken. Of een avondje met vriendinnen opstap.
- Met ons gezin een boswandeling maken.
- Met mijn man uit eten gaan.
<<

Pitty

Bericht 18 Okt 2015 19:32

Re: Wat zijn geluksmomenten of ontspanning die je zelf creëe

Dagje of avondje sauna
Een opgeruimd en schoon huis
En tijdens het poetsen meezingen met kinderen voor kinderen uit m'n jeugd :wtf:
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 19 Okt 2015 08:09

Re: Wat zijn geluksmomenten of ontspanning die je zelf creëe

Ik merk soms ook dat ontspannende momentjes soms een moet worden. Als de kleine bijv op tijd inbed ligt denk ik; nu heb ik tijd voor lange douche/masker/filmpje, en omdat t alleen die avond kan kan t een moet worden.
Zo vind ik wandelen naar t dorp ook fijn, maar moet dat ook gepland worden omdat je er wel wat tijd mee kwijt bent omdat dochter meer en meer zelf wil lopen
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem321

Bericht 21 Okt 2015 14:02

Re: Wat zijn geluksmomenten of ontspanning die je zelf creëe

Op een vrije dag koop ik vaak lekkere broodjes en beleg en ga ik lekker thuis lunchen.
Boekje er bij en dan lekker eten en lezen. Heerlijk!

Verder geniet ik zo nu en dan van een bad. Na een kutdag op het werk is dat voor mij een goede remedie.

Of lekker vroeg naar bed gaan met een goed boek. Probleem is vaak dat ik na een halve pagina lezen in slaap val, haha.
<<

Anoniem193

Bericht 21 Okt 2015 14:44

Re: Wat zijn geluksmomenten of ontspanning die je zelf creëe

-motorrijden
-sporten
-mijn ontbijt!
-supermarkten. Echt ik hou er van in een supermarkt rond te lopen, kijken naar nieuwe producten, ideeën op doen. Vind ik leuker dan shoppen voor kleding ;)
-in een cafeetje genieten van een stukje taart in gezelschap van een goede vriendin en lekker kletsen.
<<

Autumn

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 19

Geregistreerd: 26 Aug 2014 01:30

Bericht 21 Okt 2015 15:06

Re: Wat zijn geluksmomenten of ontspanning die je zelf creëe

Heerlijk een dag weg, sauna, uitwaaien aan het strand, pretpatrk etc.
Een wandeling door de natuur
Gewikkeld in een deken mezelf de hele dag afsluiten van de wereld een lekker netflixen
<<

Marieke88

Noob

Berichten: 15

Geregistreerd: 14 Okt 2015 18:37

Bericht 21 Okt 2015 15:41

Re: Wat zijn geluksmomenten of ontspanning die je zelf creëe

Beetje standaard maar: 40 minuten per dag mediteren en 3x per week yoga. Niet alleen wordt je er giga ontspannen van maar je gaat ook weer terug naar het kind in jezelf.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 24 Okt 2015 12:41

Re: Wat zijn geluksmomenten of ontspanning die je zelf creëe

Ik vind het heerlijk om series te kijken of om op de bank te hangen met een goed boek. Ook kan ik echt genieten van een beetje aanrommelen in huis, beetje schoonmaken, lades uitzoeken en dan soort dingen.
<<

Anoniem170

Bericht 25 Okt 2015 16:09

Re: Wat zijn geluksmomenten of ontspanning die je zelf creëe

In bad gaan
Wandelen/hardlopen. Vooral nu is de natuur echt heel mooi met al die kleuren :)
Koken
Winkelen, liefste doe ik dat alleen.
Ik heb smart tv, heerlijk om dan programma's terug te kijken die ik gemist heb
<<

Anoniem189

Bericht 27 Okt 2015 13:35

Re: Wat zijn geluksmomenten of ontspanning die je zelf creëe

- Met de hond een rondje lopen.
- Een boek of tijdschrift lezen.
- Een film of serie kijken.
- Sporten en bewegen.
- Lekker uitgebreid douchen (maskertje, etc.).
- Uitgebreid koken (nieuw recept proberen).
- Door het centrum lopen en dan leuke dingen tegen komen (en kopen).
- Met vrienden, vriendinnen of familie afspreken.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8475

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 27 Okt 2015 13:43

Re: Wat zijn geluksmomenten of ontspanning die je zelf creëe

- In bad gaan met een vers tijdschrift en lekkere badschuim of olie. Doe ik bijna elke week op mijn vrije dag.
- Buiten een rondje lopen, mijn gedachten op de vrije loop laten
- Me in de trein afsluiten met een goed boek (thuis heb ik daar de rust bijna niet voor gek genoeg, dan zet ik snel de tv of een serie aan)
- Knuffelen met de kat
- De tijd nemen om een leuk recept uit te proberen. Relaxed boodschappen doen, alles voorbereiden en dan koken of bakken.
- Een lange wandeling maken met mijn man of met een vriendin en goede gesprekken voeren.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers