Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vraagje aan de mama;s met schoolgaande kinderen (rapport)

<<

Anoniem16

Bericht 30 Sep 2013 16:53

Vraagje aan de mama;s met schoolgaande kinderen (rapport)

Wij werken bij de kleuters niet met een rapport naar de kinderen toe. Er is tweemaal per jaar een oudergesprek ( indien gewenst vaker uiteraard) en wanneer de kinderen bij ons weggaan ontvangen zij hun plakboek met daarbij een persoonlijke brief aan het kind.

Nu willen we weer eens kritisch er naar gaan kijken, niet dat we naar een rapportage toe willen bij kleuters maar ik ben benieuwd wat jij als ouder, van een kleuter in dit geval, graag zou willen weten in een soort van rapportage (de vorm is nog niet duidelijk misschien via portfolio)

Maar wat wil jij weten via een 'rapport'. En hoe zou jij dat als ouder het liefste zien? Bijv enkele werkjes/ foto's oid.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 30 Sep 2013 17:32

Re: Vraagje aan de mama;s met schoolgaande kinderen (rapport

Ik zou graag willen weten of mijn kind mee komt, of ze voor of achter loopt op wat ze gemiddeld zouden moeten kunnen. Ook wil ik weten hoe mijn kind het op sociaal-emotioneel gebied doet, hoe ligt ze in de klas, hoe speelt ze met klasgenoten, kiest ze altijd dezelfden om mee te spelen/werken, is ze vrolijk in de klas, heeft ze vaak conflicten, kan ze dit zelf oplossen. Hoe doet ze het op motorisch gebied, kan ze mee met wat ze in de gymles doen.
Foto's vind ik altijd leuk om te zien maar horen voor mij niet persé in een rapportage.
<<

Artemis

Bericht 30 Sep 2013 18:16

Re: Vraagje aan de mama;s met schoolgaande kinderen (rapport

Wij krijgen wel een soort rapport, maar er worden geen cijfers gegeven. Er staan vaardigheden in die al dan niet aangevinkt worden. Dus

-kan letters lezen
-kan korte woorden lezen
- kan tellen tot 20
- kan sommen tot 10 maken
-neemt graag de leiding in een spel
-volgt vooral anderen in het spel
- lost kleine oroblemen zelfstandig op

Enzovoorts, niet helemaal zoals ik het beschrijf, maar dit is een beetje een voorbeeld, en dan gaat er een stukje over taal, een stukje over getallen, een stukje over sociale ontwikkeling.

Dat is wel leuk, omdat er twee rondjes staan, 1 voor het eerste, en 1 voor het tweede rapport en je kunt zo het verschil zien, maar het is geen oordeel van wat een kind moet kunnen ofzo, gewoon een samenvatting van vaardigheden.

En daarbij een uitgebreid verslag over het functioneren in de klas. Dat is het leukste.
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:25

Bericht 30 Sep 2013 18:21

Re: Vraagje aan de mama;s met schoolgaande kinderen (rapport

Zoals Artemis het beschrijft was mijn eigen rapport van de kleuterklas vroeger ook.
Ik vind het wel een goede van Liadan om ook te noteren hoe het kind er op sociaal-emotioneel is. Dat vond ik wel een belangrijk punt.
Make happy memories
<<

Anoniem272

Bericht 30 Sep 2013 18:33

Re: Vraagje aan de mama;s met schoolgaande kinderen (rapport

Wat Liadan zegt ja.

In een 10-minuten-gesprek vertellen de juffen ook wel dat Tomas leuk met andere kinderen speelt en goed meekomt, maar in zijn rapport staat het allemaal wat gedetailleerder. En wordt duidelijker of hij gemiddeld scoort of onder/bovengemiddeld. Dat vind ik fijn om te weten.
<<

Anoniem16

Bericht 30 Sep 2013 18:58

Re: Vraagje aan de mama;s met schoolgaande kinderen (rapport

Oke dank jullie wel tot nu toe. Dus zoals Artemis beschrijft zouden jullie wel 'fijn' vinden? Om in een soort rapport dus te zien waar je kind cognitief staat. Bij ons ligt de nadruk, over de hele school genomen, vooral op het sociaal emotioneel etc. en minder op het cognitieve vlak, dat komt ook aan bod maar voornamelijk het individuele kind hoe het gegroeid is etc. Maar we zijn nu dus op zoek naar wat we er nog meer mee willen, en voornamelijk wat ouders graag willen.


En staan er bij jullie ook cito uitslagen bij?
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 30 Sep 2013 20:00

Re: Vraagje aan de mama;s met schoolgaande kinderen (rapport

Hier gaat het ook zo als bij Artemis, ook sociaal-emotioneel. En de cito score staat er ook nog bij. Verder een verhaaltje, wat werkjes en foto's.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers