Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


wat zouden jullie doen

<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 16 Okt 2015 13:37

wat zouden jullie doen

Ik ben nu bijna 6 weken zwanger en als alles goed blijft gaan dan ben ik rond de 11 juni uitgerekend. Nu wil mijn schoonfamilie in de meivakantie de hele week gaan op vliegvakantie gaan, omdat mijn schoonouders 40 jaar getrouwd zijn.
Iedereen is dolenthousiast en er worden druk plannen gemaakt. Ik weet nu dat ik dan ongeveer 34 weken zwanger ben. Nu zag ik dat je vaak wel tot 36 weken mag vliegen, maar heb je er tegen die tijd nog zin in en moet ik de familie nu vast van de zwangerschap vertellen.

Wat zouden jullie doen met vertellen en iemand ervaring in vliegen rond de 34 weken zwangerschap.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 16 Okt 2015 13:40

Re: wat zouden jullie doen

Als je schoonouders van het uitje af weten, zou ik ze in vertrouwen nemen en aangeven dat je nu zeker nog geen keuze kan maken. Als het voor ver weg is, dan zou ik zelf niet met 34 weken willen denk ik en ik maak hieruit op dat er sowieso vliegen bij inbegrepen is.
L2014 & H2017
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 16 Okt 2015 13:41

Re: wat zouden jullie doen

Ik zou het niet doen en de familie inderdaad dan al vertellen dat ik zwanger ben. Jammer dat je het dan zo vroeg moet vertellen, maar ik vind 34 weken echt te ver in de zwangerschap om nog op vliegvakantie te gaan.
<<

Anoniem137

Bericht 16 Okt 2015 13:45

Re: wat zouden jullie doen

Waarom zou je je (schoon)familie niet vast over de zwangerschap vertellen? Dat je bij mensen die verder van je afstaan, zoals collega's enzo, wacht tot 12 weken snap ik wel, maar waarom bij familie ook?
Ik zou het probleem gewoon voorleggen. Niet te moeilijk over doen en kijken wat ze dan vervolgens zelf zeggen. Wie weet komen ze zelf spontaan met een andere oplossing.
<<

Anoniem236

Bericht 16 Okt 2015 13:50

Re: wat zouden jullie doen

Als je het nu nog niet wilt vertellen kan je niet wat tijd rekken door te zeggen dat je niet weet of je vrij kan krijgen op het werk? En dat je steeds wacht op goedkeuring van je baas ofzo?

Ik ben zelf wel met 32 tot en met 34 weken in Italië geweest, wel met de auto, ik had echt een hele goede zwangerschap zonder klachten, maar toch zeg ik nooit meer. Dus het ligt er echt aan welk land, wat de temperatuur zal zijn, en hoe de medische zorg geregeld is. En als je toch gaat, een goede annuleringsverzekering laten afsluiten.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 16 Okt 2015 14:30

Re: wat zouden jullie doen

Ik zou open kaart spelen met je schoonouders en ze vertellen dat je zwanger bent. Maar ja, ik had het mijn naaste familie al een paar minuten na de testen verteld dus of ik een goede graadmeter ben? :smile:

Maar het lijkt me wel de meest makkelijke oplossing. Als je er omheen gaat draaien kan het ook zo lijken alsof je niet met ze mee wil om andere redenen en dat kan ook weer gezeur veroorzaken lijkt mij.

Edit: ik zou trouwens met die termijn niet meer ver op vakantie gaan. Wij zijn toen ik 29 weken zwanger was van de oudste nog naar Italië geweest en dat ging prima, maar was qua termijn wel mijn max. zeg maar. Niet alleen vanwege de kans op een bevalling maar ook vanwege dat ik toen wat minder mobiel werd en sneller moe was waardoor je niet alles meer kan doen wat je zou willen doen.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem129

Bericht 16 Okt 2015 14:33

Re: wat zouden jullie doen

Ik.mocht met 34 weken niet meer vliegen, wel van de vk want dat ging allemaal super maar er was geen vliegtuigmaatschappij die me mee wilde nemen. Wij zij toen met de auto naar Frankrijk gegaan..
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 16 Okt 2015 14:39

Re: wat zouden jullie doen

Bedankt voor de reacties. Zullen morgen even de schoonfamilie gaan bezoeken en het vertellen. Zelf zie ik vliegen ook niet meer zo zitten met die termijn, maar misschien wel NL, Duitsland, Frankrijk rond de 5 uurtjes rijden. Zullen een voorstel doen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 16 Okt 2015 14:41

Re: wat zouden jullie doen

Ik zou je schoonouders vast vertellen dat je zwanger bent.
Zelf hebben wij het ook met een week of 6 aan ouders verteld.

Met 34 weken zou ik niet meer willen vliegen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 16 Okt 2015 15:54

Re: wat zouden jullie doen

Ik zou het denk ik ook vertellen, en rond die tijd niet meer willen vliegen. Met de auto op een paar uurtjes rijden zou ik denk ik nog wel aandurven, maar ligt er toch wel erg aan hoe je je voelt. Bij de oudste had ik dat wel aangedurfd, toen voelde ik me rond die tijd wel redelijk. Bij de jongste had ik het weer niet gedaan, voelde me beroerd, kon amper lopen door mijn bekken, zat niet lekker in mijn vel. Toen had ik niet op vakantie gewild, was ik liever thuis.
<<

anoniem196

Bericht 16 Okt 2015 16:22

Re: wat zouden jullie doen

Ik zou ook niet met 34 weken gaan vliegen. Volgens mij mag je dan al niet meer vliegen?

Zou nog even wachten met vertellen of ze bijna gaan boeken. Misschien kunnen jullie wel in de voorjaarsvakantie gaan?

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers