Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat eet jij bij...

<<

Geel

Bericht 15 Okt 2015 12:28

Wat eet jij bij...

Soms heb ik een ingrediënt liggen waarvan ik eigenlijk niet weet wat ik ermee moet. Soms ben ik gewoon vergeten wat er traditioneel gezien bij moet en soms is het nieuw voor me en vind ik niet echt recepten die me aanspreken.

Daarom leek het me wel leuk om een soort 'adviestopic' aan te maken. Op zich fungeert het 'Wat eten we vanavond'-topic ook wel als inspiratietopic, maar dit is iets specifieker. Ofzo.

Oké, dit zijn mijn ingrediënten. Bij die eerste twee ben ik benieuwd wat je daar nou traditioneel gezien bij eet, en met die tweede wil ik graag aan de slag, maar ik weet niet waarmee.

... stoofperen?
--- hachee?
... lamskotelet?
<<

Anoniem313

Bericht 15 Okt 2015 12:39

Re: Wat eet jij bij...

Volgens mij eet je stoofperen vaak bij hachee! Two birds in one stone :nerd:

Maar ik begrijp je vraag niet helemaal, hachee is geen ingrediënt maar een gerecht - wil je het gaan maken of heb je het liggen? Hachee maak ik nooit, maar stoofvlees algemeen vind ik lekker met friet of gebakken aardappels en rode kool of spruiten.
Stoofpeertjes maak ik vaak met port, kaneel en/of vanille en is voor mij iets voor een Kerstdiner of Hollands etentje, als bijgerecht, en/of het dessert. Stoofpeertje met een bol goed ijs is superlekker.
Lamskoteletten vind ik erg lekker met pistachepesto, een recept van Janneke Vreugdenhil: http://www.ah.nl/kookschrift/recept?id=326461
Is wel een beetje een voorjaarsrecept. Sowieso moet je met lamskoteletten goed opletten dat je ze kort grilt: ze moeten rose zijn van binnen. En qua kwaliteit verschillen ze heel erg per slager. Soms zit er heel veel vet aan en superweinig vlees; en soms smaken ze naar schaap ipv lam. Ff uitproberen dus.
<<

Neva

Noob

Berichten: 129

Geregistreerd: 27 Jul 2015 10:34

Bericht 15 Okt 2015 12:40

Re: Wat eet jij bij...

Stoofperen kun je als "groente" eten of als bijgerecht. Ik vind het niet lekker, dus ik heb geen idee wat er bij zou horen.
Hachee hoort traditioneel bij rode kool en aardappelpuree, maar het is ook lekker als "saus" over de spagetti
Never let go of your dreams
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 15 Okt 2015 12:44

Re: Wat eet jij bij...

Ik associeer alles met elkaar en met Kerst, en daar horen pommes duchesse of aardappelpuree bij :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 15 Okt 2015 12:54

Re: Wat eet jij bij...

Mijn oma maakt stoofperen altijd als bijgerecht. Meestal bij friet en gebraden kip.
<<

Anoniem304

Bericht 15 Okt 2015 13:10

Re: Wat eet jij bij...

Hachee met gekookte aardappels gewoon. Lekker prakken :D.
<<

Geel

Bericht 15 Okt 2015 13:14

Re: Wat eet jij bij...

Haha Caulfield, scherp! Ik wil het inderdaad gaan maken, maar toen dacht ik: wat doe ik daar voor groenten bij? Ik kwam inderdaad op rode kool, maar ik wist het niet meer zeker allemaal en oooo, verwarring alom.

Da's mooi klote van die lamskoteletten, want ik mag natuurlijk niks rosé. Maar ze staarden me zo lekker aan bij de Lidl.

Ja, die stoofperen horen bij een Hollands gerecht, maar ik weet niet goed met wat. Oké, met rollade of hachee? Maar welke groenten zouden jullie dan doen?

Zora, ja, dit weer doet 't em, ontzettend verraderlijk.

Goeie tips jongens, al met al!
Laatst gewijzigd door Geel op 15 Okt 2015 13:19, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 15 Okt 2015 13:15

Re: Wat eet jij bij...

Stoofperen als nagerecht.
Hachee bij wortelstamp.
Lamskotelet bij gekookte aardappels met boontjes.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

boeddha

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 22 Apr 2015 12:14

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 15 Okt 2015 13:16

Re: Wat eet jij bij...

Hachee aten wij altijd met rode kool. De stoofpeertjes worden hier als toetje gegeten. Ik heb een aantal potten in de koelkast staan. Op dit moment heeft mijn schoonmoeder er weer een hele boel die van de boom komen en die maakt zee dan in voor ons en de kinderen zijn er dol op.
<<

Geel

Bericht 15 Okt 2015 13:20

Re: Wat eet jij bij...

Geef mij zo'n schoonmoeder, boeddha, wat een rijkdom.

Kijk Sam, lekker concreet, nice.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 15 Okt 2015 13:21

Re: Wat eet jij bij...

Stoofperen eten wij met vanille vla of, nog lekkerder, warme vanille saus.
Hachee aten we vroeger (sinds ik het huis uit ben heb k het nooit meer gehad) met gekookte aardappelen.
Lamskotelet met aardappels en rode kool of boontjes
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 15 Okt 2015 13:36

Re: Wat eet jij bij...

Hachee met hutspot, rode kool of zelf gemaakte friet.
Stoofpeertjes eten we nooit.
Lamskotelet met zelf gemaakte friet en salade of vermicellirijst en sperziebonen of maiskolf.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 16:08

Bericht 15 Okt 2015 13:42

Re: Wat eet jij bij...

Stoofperen met rundvlees :heart: De rest van de familie eet er gekookte aardappels bij, ik eet gewoon alleen stoofperen met rundvlees.

Hachee eten wij ook met alleen gekookte aardappels, absoluut mijn favoriete gerecht voor de winter! Maar dan wel natuurlijk extra veel vlees en ui.
<<

Anoniem280

Bericht 15 Okt 2015 13:44

Re: Wat eet jij bij...

Hachee met rode kool en aardappelen.
Stoofperen als bij gerecht, maar meestal als hoofdgerecht bij gekookte aardappelen.
Lamskoteletten, geen idee, eet ik nooit.
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 15 Okt 2015 15:35

Re: Wat eet jij bij...

Stoofperen met aardappelpuree en een rollade erbij ( of een gehaktbal )

Hachee met gekookte aardappelen

Lamskotelet eten we nooit
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 15 Okt 2015 15:38

Re: Wat eet jij bij...

Stoofperen bij warme vruchtengriesmeel. Heerlijk.

Hachee eet ik vaak in combinatie met stampotten.

Lamskoteletten eet ik met alles. Het liefste wel in combinatie met een oosters couscous gerecht, maar gewoon bij friet met groente ook heerlijk.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem151

Bericht 15 Okt 2015 21:10

Re: Wat eet jij bij...

Stoofperen eten wij als groente. Vorige week nog met gebakken roseval aardappeltjes en van die dunne pittige worstjes
<<

Anoniem258

Bericht 15 Okt 2015 23:46

Re: Wat eet jij bij...

Stoofperen vind ik ook lekker bij zuurkool(stamppot) Echt als bijgerecht dus.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 15 Okt 2015 23:53

Re: Wat eet jij bij...

Stoofperen als bijgerecht bij wild. Ik vind het altijd heel raar als mensen stoofperen (of appelmoes) als groente eten. Maar als bijgerecht kan het prima.

Hachee van mijn moeder met zuurkool. Oh heerlijk, dat heb ik in geen jaren gegeten!

Lamskoteleten met knoflook en tijm, lekker kort grillen en zo rood mogelijk, daar maak je mij echt gelukkig mee :)
10.04.17
<<

Anoniem280

Bericht 16 Okt 2015 06:40

Re: Wat eet jij bij...

Stoofperen vind ik bij alles lekker. Op de vla of als bijgerecht bij wild. Heerlijk!
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 16 Okt 2015 09:52

Re: Wat eet jij bij...

Stoofperen eten wij (ik, mijn vriend houdt er niet van) als bijgerechten. Bijvoorbeeld bij stoofvlees met sperziebonen met aardappel kroketjes of aardappelpuree. Sowieso met kerst staan ze op tafel. in het verzorgingshuis waar ik werkte stonden ze vaak op zondag op het menu met een wat luxer vleesje en aardappel kroketjes o.i.d.

Hache eten wij met rode kool en aardappelpuree.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem186

Bericht 16 Okt 2015 11:17

Re: Wat eet jij bij...

Stoofperen idd als bijgerecht. En weet je wat ook écht heel lekker is? Stoofperen met kaneelijs (van de AH) met verse slagroom. Hmmmmm!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5492

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 16 Okt 2015 11:35

Re: Wat eet jij bij...

Stoofperen als toetje of bijgerecht.
Hachee met rijst.
Lamskoteletjes kan met alles, ook lekker bij spaghetti, risotto, of gewoon aardappeltjes en vlees.
<<

Anoniem170

Bericht 16 Okt 2015 22:17

Re: Wat eet jij bij...

Niet te moeilijk denken :D hachee met friet of met rodekool en vlees. Stoofperen met aardappel en vlees. Kan ook als toetje!
<<

anoniem203

Bericht 16 Okt 2015 22:40

Re: Wat eet jij bij...

Stoofpeertje met kerst met een lekker stukje luxe vlees, haricot verts omwikkeld met spek en aardappelkroketje oid
Hachee lekker met hutspot.
En lamskoteletjes lekker met frietjes en een salade.

En nu heb ik honger..
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers