Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Broodbeleg baby / peuter

<<

Anoniem168

Bericht 14 Okt 2015 19:53

Broodbeleg baby / peuter

Help! Ik weet niet wat ik moet qua broodbeleg voor mijn zoon van bijna 10 mnd. Alles is te zout, te veel suiker, teveel vitamine A of teveel toevoegingen.

Ik wil graag nog wachten met suikers, en liever geen jam/appelstroop geven. Smeer(lever)worst en smeerkaas (erukids) geef ik een a twee keer per week. Maar dan? Cb begon over boterhamworst en kipfilet, prima, maar dat zit ook vol zout en toevoegingen.

Hebben jullie tips, ideeën, meningen over broodbeleg?
<<

Patsy

Bericht 14 Okt 2015 19:55

Re: Broodbeleg baby / peuter

Gewoon alleen boter?
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 14 Okt 2015 20:00

Re: Broodbeleg baby / peuter

Ik gaf toen ook vaak alleen boter op de boterham. En ik gaf liever peren/appelstroop en jam (zonder toegevoegde suikers) dan smeerkaas en smeerworst waar veel zouten in zitten en in smeerworst nog meer troep.
Je zou ook geprakte banaan erop kunnen doen.
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 14 Okt 2015 20:02

Re: Broodbeleg baby / peuter

Ik gaf ook heel lang alleen wat boter erop en af en toe zonnatura stroop of jam.
<<

KitKat

Noob

Berichten: 87

Geregistreerd: 27 Aug 2015 12:32

Bericht 14 Okt 2015 20:04

Re: Broodbeleg baby / peuter

Alleen roomboter of kokosolie tot zeker 1 jaar
<<

anoniem203

Bericht 14 Okt 2015 20:11

Re: Broodbeleg baby / peuter

Ik gaf in het begin ook alleen maar boter op brood. Later kreeg hij (en nu nog steeds) appelstroop, aardbeienjam, smeerkaas en pindakaas als beleg. Nu krijgt hij heel soms ook nog fruithagel en leverpastei op brood.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 14 Okt 2015 20:48

Re: Broodbeleg baby / peuter

Op die leeftijd meestal alleen roomboter. Maar ook al af en toe zelf gemaakte jam.
Vanaf 1 jaar zijn wij 'los' gegaan en hebben bijna alles gegeven. In de praktijk komt dat neer op: zelfgemaakte jam, pindakaas, smeerkaas, theeworst, pittige kip-kerrie salade :ja: en kaas en vleeswaren. Maar bij die laatste twee eet hij dus eerst de kaas op en daarna de boterham.
En hij wil eigenlijk altijd wat zijn vader ook heeft, dus als wij een eitje op brood hebben krijgt hij dat ook.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 14 Okt 2015 20:51

Re: Broodbeleg baby / peuter

Onze zoon krijgt eigenlijk vrijwel vanaf het begin pindakaas, appelstroop en jam. We hebben geprakte banaan geprobeerd. Daar snapte hij niks van en moest het echt niet hebben. Zelfde met kaas. Dat plukt hij van het brood af en eet het zo op. We kunnen wel weer eens wat anders proberen eigenlijk.
L2014 & H2017
<<

Puck

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 28 Dec 2013 09:10

Bericht 14 Okt 2015 20:52

Re: Broodbeleg baby / peuter

Bij de AH verkopen ze een biologische notenpasta, deze vindt mijn zoon erg lekker!
Laatst gewijzigd door Puck op 14 Okt 2015 21:00, in totaal 1 keer gewijzigd.
13-04-2014
02-03-2016
10-03-2018
25-08-2020
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 14 Okt 2015 20:56

Re: Broodbeleg baby / peuter

Tot 1 jaar werd hier amper brood gegeten.
Nu is het dagelijks goudkuipje of roomboter met gestampte muisjes.
leverpastei eet ze sporadisch en sowieso heb ik het niet zo op vleeswaren.
Pindakaas vindt ze smerig. Alles met chocola lekker maar alleen in het weekend.
04-2014
10-2015
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 14 Okt 2015 21:07

Re: Broodbeleg baby / peuter

Of gewoon wat minder nauw kijken. Ik heb altijd alles op het brood gedaan. Alles met mate en dan komt het gewoon goed. Een beetje zout kunnen ze echt wel tegen. Maar ik ben dan ook niet zo moeilijk met eten van dingen, alles met mate. Ik ga niets napluizen over wat erin zit.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Anoniem205

Bericht 14 Okt 2015 22:06

Re: Broodbeleg baby / peuter

zoon mag voorlopig bijna niks (hopelijk komt daar na maandag verandering in).
Hij krijgt boter (becel light, is enige boter zonder sojatroep en zonder melktroep) of tartex (iets biologisch, vrij van alles waar hij niet tegen kan). Bij hoge uitzondering krijgt hij jam bij de GO. Voor de rest krijgt hij lekker kaal brood, geniet hij net zo hard van
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 14 Okt 2015 22:40

Re: Broodbeleg baby / peuter

Houmous misschien? Ik weet helemaal niet meer vanaf wanneer dat mag maar zoon vind het erg lekker.
Toen hij jonger was at hij voornamelijk kaas, pindakaas of appelstroop.

Smeerworst krijgt hij pas net, evenals smeerkaas. Beide vind ik erg zout.
R. 2013
D. 2016
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 14 Okt 2015 23:08

Re: Broodbeleg baby / peuter

Ik doopte vaak stukjes brood in Frutapura of diksap (aangelegd natuurlijk), dat vonden ze altijd wel lekker. Af en toe La Vache Qui Rit, dat is niet zo zout.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem171

Bericht 14 Okt 2015 23:12

Re: Broodbeleg baby / peuter

Roomboter, gekookt of gebakken eitje, herpakte banaan of geraspte appel.
<<

Anoniem127

Bericht 14 Okt 2015 23:17

Re: Broodbeleg baby / peuter

Groentesmeersels van de reform zou je ook kunnen proberen.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 15 Okt 2015 06:48

Re: Broodbeleg baby / peuter

Eigenlijk van alles.
Toen we begonnen met brood alleen roomboter maar daar was ze snel op uitgekeken. We zijn toen appelstroop en (zelfgemaakte) pindakaas gaan geven.
Ook vaak geprakte avocado en banaan.

Nu is ze gek op smeerworst, smeerkaas, pindakaas, hoemoes en verder eigenlijk alles wat wij op brood doen. Gister had ze ineens mijn broodje met filet American te pakken... :palm:
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 15 Okt 2015 07:20

Re: Broodbeleg baby / peuter

Ik heb appel/peren stroop en jam van Zonnatura zonder toevoegingen, met dus alleen fruit suikers. Daarnaast geef ik regelmatig avocado op brood, of reepjes omelet of stukjes roerei erbij ( dan neemt hij heel mooi om de beurt een hapje omelet en een hapje brood). Maar meestal krijgt hij alleen boter want dat vind hij het lekkerst.
Ik heb ook geprakte banaan op brood geprobeerd maar dat sabbelt hij er af en het brood spuugt hij vervolgens uit :palm:

Ik vind smeerkaas en smeerleverworst voor mijzelf het eerste jaar ook geen optie. Noten e.d. wacht ik nog even mee ivm vele allergieeen in de familie, anders zou ik dat denk ik op een gegeven moment ook wel een keer kunnen proberen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 15 Okt 2015 08:18

Re: Broodbeleg baby / peuter

L. Kreeg de eerst twee maanden z'n brood kaal, daarna wat boter erop en sinds een maandje af en toe wat beleg erop zoals appelstroop, smeerworst, geprakte banaan of vleeswaren zoals kipfilet. Maar als ik nu een kale boterham eet, gaat dat ook nog steeds zo naar binnen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 15 Okt 2015 08:45

Re: Broodbeleg baby / peuter

Ik geef geen smeerworst. Appelstroop, biologische fruitspread, la vach qui rit en roomkaas kregen ze wel op die leeftijd.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem168

Bericht 15 Okt 2015 11:50

Re: Broodbeleg baby / peuter

Wat goed om te lezen dat er ook nog gewoon tot een jaar alleen boter gegeven wordt. Dat vind zoon namelijk ook prima, ik kreeg alleen van het cb het idee dat er nu echt iets anders bij moest. Nog niet nodig dus!

Liadan, snap de redenatie, maar wil toch liever wachten met heel zoete dingen (al is zijn melk ook bepaald niet smaakloos natuurlijk). Heb het wel eens gegeven, hij trok er een moeilijk gezicht bij, maar at het wel op. Fruit krijgt hij ook al genoeg als tussendoortje, dus om ook nog op brood aan te bieden wordt misschien wat te veel.

Ava, mzCharlotte en Puck; pindakaas en notenpasta lijkt me op zich wel prima, maar moeten we daar niet mee wachten ivm uitlokken allergie ofzo? Geen idee hoor, staat me iets van bij.

Maeve, dat is ook zo hoor. Vandaar dat ik toch met smeerkaas en smeerworst ben begonnen, zei het wel met mate. Maar toch wil ik het liever wel uitpluizen, ik ben wel zo'n pietlut soms als moeder ;)

Oreo, fijn dat S. het wel prima vind, zijn brood zo! Hoop inderdaad voor jullie dat er in de toekomst verbetering in komt en het wat makkelijker wordt met eten en drinken.

Spencer, ik zat wel te denken aan iets van groente op brood ja! Misschien ook avocado ofzo, maar dat vind ik van die ondingen omdat je ze nooit op het juiste moment goed rijp zijn.

Twellie; ik ga daar eens naar kijken, dank voor de tip!

Nana, ei is tot nu toe het enige wat hij echt niet lekker vind helaas :nopompom:

Ooh La La!, hoe maak je de pindakaas zelf?

Dank voor alle reacties! Ik merk dat ik zelf de smeerworst en -kaas toch niet zo fijn vind. En aangezien zoon zijn brood ook prima met een beetje boter eet hou ik het daar voor nu nog maar even op denk ik. De groentespreads en avocado ga ik wel naar kijken! En eens uitzoeken hoe het dan zit met pindakaas/notenpasta.

Als er nog tips zijn voor zoutarme/zoutloze vleeswaren / zuivelproducten, ik houd me aanbevolen!
Laatst gewijzigd door Anoniem168 op 28 Aug 2016 13:23, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2868

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 15 Okt 2015 15:17

Re: Broodbeleg baby / peuter

Wij hebben in het babyschap sinds vorige week 2 soorten babybroodbeleg staan. Amandelpasta en die andere weet ik zo even niet. Misschien vind je dat geschikt.

Ikzelf gaf zoon de appel-perenstroop van Zonnatura, jam van Dalfours of boter.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 15 Okt 2015 17:04

Re: Broodbeleg baby / peuter

Kiatu, ik maak pindakaas gewoon in de blender of keukenmachine. 500 gr ongezouten pindas met 4 eetlepels arachide olie en een theelepeltje zout (dat kun je ook weglaten, maar met is lekkerder). Dan mixen en klaar :)
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 15 Okt 2015 17:12

Re: Broodbeleg baby / peuter

Als je eetrijpe avocado's neemt en in de winkel voelt of ze eem beetje zacht zijn kun je altijd goede avocado's eten hoor! En het cb moey je niet naar luisteren qua eten. Waarschijnlijk worden zij gewoon gesponsord door Unilever of zo...
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 15 Okt 2015 20:15

Re: Broodbeleg baby / peuter

Amani krijgt (voor zover ze brood eet) la vache qui rit, roomkaas, pindakaas of geraspte kokos. Of gewoon alleen wat boter en roerei ernaast.

Laatst had ze Isam zijn broodje hagelslag van tafel gepikt. Ik was in de gang aan het dweilen en hoorde opeens volmondig mmm mmm met een gesmak van heb ik jou daar erbij. Kleine stinkerd, ik wist gelijk dat ze wat had gepikt! Viel dus goed in de smaak, maar gaan we voorlopig niet doen. Wellicht probeer ik het eens met geraspte 85% pure chocola in het weekend.
Afbeelding

I & N juni 2010
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron