Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Broodbeleg baby / peuter

<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 15 Okt 2015 20:18

Re: Broodbeleg baby / peuter

Ik heb haar brood in de tijd dat ze zowel brood en fruit weigerde te eten ook wel besmeerd met fruithapje. Jammer dat dat niet langer houdbaar is, want verder krijgt ze niet gepureerd (had wat bakjes fruithapjes gekregen bij ballorig) maar dat vond ze wel heel lekker.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem168

Bericht 15 Okt 2015 21:35

Re: Broodbeleg baby / peuter

Zenna schreef:Als je eetrijpe avocado's neemt en in de winkel voelt of ze eem beetje zacht zijn kun je altijd goede avocado's eten hoor! En het cb moey je niet naar luisteren qua eten. Waarschijnlijk worden zij gewoon gesponsord door Unilever of zo...


Haha! Dat zal wel meevallen, maar ik luister inderdaad niet altijd naar het CB als het om voeding gaat. Ik dacht alleen in dit geval dat hij misschien al wel beleg 'nodig' zou hebben vanwege calcium of vetten of weetikveel.
Ik ga de avocado bij de volgende boodschappenbeurt meenemen!
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 15 Okt 2015 22:37

Re: Broodbeleg baby / peuter

D. kreeg tot een maand of negen alleen roomboter op brood.
Daarna ook met kaas, jam, appelstroop of pindakaas.
Nu krijgt hij heel af en toe smeerleverworst. Dingen als hagelslag lust hij niet.
<<

Anoniem280

Bericht 16 Okt 2015 07:06

Re: Broodbeleg baby / peuter

Hier ook jam, appelstroop en smeerkaas.

Ik ga hier pas aan de pindakaas wanneer ze een jaar zijn, heb ook gehoord, hoe jonger je begint met noten/pinda's hoe sneller ze een allergie kunnen ontwikkelen.

Zelfde geldt voor aardbei en kiwi.
<<

Anoniem301

Bericht 16 Okt 2015 07:09

Re: Broodbeleg baby / peuter

Misschien is huttencase nog een idee?
<<

Anoniem280

Bericht 16 Okt 2015 07:17

Re: Broodbeleg baby / peuter

Vind ik zelf ook lekker, alleen ben zelf bang voor die stukjes voor hun.
Weet niet wat het is. Ben ontzettend bang dat ze zich verslikken, is namelijk al eens gebeurt, 1e dagen thuis, en die schrik staat mij nog op het netvlies.
<<

Anoniem301

Bericht 16 Okt 2015 07:19

Re: Broodbeleg baby / peuter

Caramba schreef:Vind ik zelf ook lekker, alleen ben zelf bang voor die stukjes voor hun.
Weet niet wat het is. Ben ontzettend bang dat ze zich verslikken, is namelijk al eens gebeurt, 1e dagen thuis, en die schrik staat mij nog op het netvlies.

Oh jee ja dat kan ik me voorstellen!
<<

Anoniem280

Bericht 16 Okt 2015 08:40

Re: Broodbeleg baby / peuter

Was trouwens in flesvoeding dat J haar verslikte.
Maar grote blokjes brood of fruit met stukjes, daar ben ik altijd bij haar bang voor.
Weerhoudt mij er niet van om het niet te geven, maar de angst blijft dat zij zich erin verslikt.
Bij S is die angst vele malen kleiner.
J blijft wat dat betreft het zorgenkindje.
Terwijl ze in ontwikkeling veel sterker is dan S.
J is een echt vechtertje
<<

Anoniem151

Bericht 16 Okt 2015 08:43

Re: Broodbeleg baby / peuter

Ooh La La! schreef:Kiatu, ik maak pindakaas gewoon in de blender of keukenmachine. 500 gr ongezouten pindas met 4 eetlepels arachide olie en een theelepeltje zout (dat kun je ook weglaten, maar met is lekkerder). Dan mixen en klaar :)


Als je het langer laat mixen is olie niet eens nodig.
De pindakaas van Horizon bevat dezelfde ingrediënten trouwens :)
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 16 Okt 2015 11:58

Re: Broodbeleg baby / peuter

Hier krijgt hij alleen kaal brood, vind hij heerlijk. Zolang hij dat prima vindt, vind ik het ook prima.

Zelf pindakaas maken ga ik ook onthouden voor als hij wat ouder is (en voor mijzelf).
<<

Anoniem168

Bericht 16 Okt 2015 12:14

Re: Broodbeleg baby / peuter

Verslikken ben ik niet zo bang voor, zijn kokhalsreflex werkt nog altijd prima, dus hij werkt het toch weer terug zijn mond in. Het gebeurt best wel eens, dus ik blijf er altijd bij als hij eet, maar hij lost het prima zelf op.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 16 Okt 2015 14:50

Re: Broodbeleg baby / peuter

Ik vind verslikken nog steeds eng. J. is gek op appels maar ik vind dat ook zo eng altijd. Ze kan inmiddels gewoon zelf van een partje appel hapjes nemen dus nu ben ik iets geruster, maar ik gaf meestal een banaan of mandarijnen. Ze zegt alleen nu zelf wat ze wil eten haha dus nu krijgt ze vaker appel.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 16 Okt 2015 15:10

Re: Broodbeleg baby / peuter

Ik heb haar een hele poos alleen roomboter gegeven op de boterham, nu krijgt ze appelstroop, smeerworst, kaas of boterhamworst. Maar goed ze eet niet zo heel veel brood, dus wat ze binnen krijgt krijgt ze binnen ;)
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 16 Okt 2015 15:21

Re: Broodbeleg baby / peuter

Hier heeft hij ook een hele tijd enkel boter gekregen.
Nadien kreeg hij appelstroop, jam, (smeer)kaas, boterhamworst, paté etc.
2012 & 2016
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers