Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mama's mooiste?

<<

Anoniem154

Bericht 14 Okt 2015 13:09

Mama's mooiste?

Even ter afwisseing van alle reguliere jan tot dec zwangerschapstopics die deze pijler overheersen :)

Vind je jouw kind(eren) echt de allermooiste?
En wat vind je zo mooi of minder mooi aan jouw kind(eren)?

Ik vind mijn jongens best mooi, maar niet het allermooist.
De oudste heeft een dromerig gezicht. Als hij weinig slaap heeft gehad, heeft hij meteen vermoeide ogen (ik ook, helaas). Dat is wel jammer.
Zijn haren vond ik voorheen wel leuk in de krul. Maar nu hij ouder wordt, wordt dat helaas minder. Nu is het lastig om er iets mee te doen. Ik vind de jongste zachter en meer open in het gezicht, dan de oudste. Qua uitstraling vind ik de jongste mooier.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 14 Okt 2015 13:18

Re: Mama's mooiste?

De allermooiste vind ik altijd een beetje stom en competitief klinken, er zijn natuurlijk meer mooie kinderen, maar ik vind ze allebei wel heel mooi. Ze hebben allebei mooie bruine ogen, lange donkere wimpers en een fijn gezichtje.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 14 Okt 2015 13:28

Re: Mama's mooiste?

Er zijn heel veel mooie kindjes uiteraard :)
Ik vind mijn zoontje wel echt een mooi koppie hebben. Hij heeft het lichte tintje van zijn vader meegekregen (voorouders zijn indisch). Mooie grote hele donkerbruine ogen. Daar krijgt hij vaak opmerkingen over en heeft hij van mij geërfd. Ik krijg er ook nog vaak opmerkingen over. Zijn kleur ogen is alleen nog donkerder dan mijn ogen.
Zijn gezichtje is heel fijntjes en een lief klein neusje..
Afbeelding

Afbeelding
<<

Geel

Bericht 14 Okt 2015 13:30

Re: Mama's mooiste?

Ik neem me stellig voor nooit te zeggen dat mijn kind het mooiste kind van de wereld is. Ik begrijp ook werkelijk niet waarom moeders dat zeggen. Is het belangrijk dat een kind mooi is? En heb jij alle kinderen van de wereld gezien? Bovendien kom je in conflict met twee of meer kinderen, want van hen kan er dan maar één de mooiste zijn. Brrr.
<<

Anoniem236

Bericht 14 Okt 2015 13:42

Re: Mama's mooiste?

Ik denk dat de liefde voor je eigen kind ook invloed heeft op hoe je hem of haar ziet.
Ik vind bijvoorbeeld mijn oudste zoon echt een heel mooi kind, als ik hem ophaal in het kdv tussen de andere kindjes vind ik hem de leukste en mooiste, maar ik denk als je het een buitenstaander zou vragen hij mijn kind vast niet de mooiste vindt van al die kinderen. Ook vind ik de verzorging van het kind grote invloed hebben op hoe mooi ik kinderen vind.

Het haar van de oudste is wel n ramp aan t worden. Voorheen kon ik er van alles mee, leuk in model doen enzo maar het is zo ontzettend stug geworden, dat vind ik jammer.
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 14 Okt 2015 14:19

Re: Mama's mooiste?

Ik vind mijn beide kids gewoon mooi, ze zijn niet super knap maar ook absoluut niet lelijk om het maar zo te zeggen. Het zijn gewoon leuke jongens om te zien. Maar vind iedere moeder zijn eigen kind niet het knapst/mooist?
M'n man is voornamelijk hysterisch over het uiterlijk van m'n oudste, hij mag niet onverzorgd de deur uit.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

anoniem213

Bericht 14 Okt 2015 14:24

Re: Mama's mooiste?

Geel schreef:Ik neem me stellig voor nooit te zeggen dat mijn kind het mooiste kind van de wereld is. Ik begrijp ook werkelijk niet waarom moeders dat zeggen. Is het belangrijk dat een kind mooi is? En heb jij alle kinderen van de wereld gezien? Bovendien kom je in conflict met twee of meer kinderen, want van hen kan er dan maar één de mooiste zijn. Brrr.

Dit.
<<

Anoniem134

Bericht 14 Okt 2015 14:36

Re: Mama's mooiste?

Lotus schreef:Ik denk dat de liefde voor je eigen kind ook invloed heeft op hoe je hem of haar ziet.
Ik vind bijvoorbeeld mijn oudste zoon echt een heel mooi kind, als ik hem ophaal in het kdv tussen de andere kindjes vind ik hem de leukste en mooiste, maar ik denk als je het een buitenstaander zou vragen hij mijn kind vast niet de mooiste vindt van al die kinderen. Ook vind ik de verzorging van het kind grote invloed hebben op hoe mooi ik kinderen vind.

Het haar van de oudste is wel n ramp aan t worden. Voorheen kon ik er van alles mee, leuk in model doen enzo maar het is zo ontzettend stug geworden, dat vind ik jammer.


Dit denk ik ook! Ik vind mijn meiden absoluut mooi, beiden op hun eigen manier. Maar er zijn zoveel mooie kindjes, ik geloof niet dat ik snel zou zeggen dat ze DE mooiste zijn.
Beiden hebben mooie grote blauwe ogen, amandelvorm. N. is een heel klein fijn poppetje en krijgt wat krulletjes in haar haren wat ik wel mooi vind. T. heeft wel een mooi gezicht qua vorm, wel is zij enorm bleek en dat vind ik weer minder mooi.

En een kindje dat er netjes uit ziet als in een schoon gezichtje, haren netjes vind ik denk ik wel mooier dan een kind waarbij je ziet dat de ouders er iets minder aandacht aan besteden.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 14 Okt 2015 14:39

Re: Mama's mooiste?

Er zijn ongetwijfeld 'mooiere' kindjes dan mijn dochter, maar ik vind mijn dochter ook zeker oprecht een mooi kind. Mooie ogen, lange zwarte wimpers, daardoor een mooie blik. De toenemende sproetjes staan schattig. Daarnaast heeft ze elvenoortjes, dat is iets wat anderen zouden omschrijven als minder mooi. Misschien vind ik het ook minder mooi, maar het hoort bij haar en heeft ook wel weer wat. Zat model-kenners die juist op die kleine 'foutjes' kicken.

Soms, heel soms, vind ik haar even niet zo heel knap. Ze heeft bij eem bepaalde soort glimlach een bepaalde stand van haar mond waarbij ze heel erg op mijn schoonmoeder en weer haar moeder lijkt :palm: Zo jammer, hahah!

Nee, de mooiste van de wereld is mijn kind niet. Maar dat is ook nergens voor nodig. Ze is voor mij het belangrijkste van de wereld, dat betekent veel meer.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 14 Okt 2015 14:41

Re: Mama's mooiste?

Ik vind mijn eigen dochter een mooi gezichtje hebben, al heeft ze ook een periode gehad waarin ik haar wat minder knap vond. Ik vind het jammer dat haar haren nu blond geworden zijn. Donker haar stond haar mooier vind ik. Of een ander kind mooi of minder mooi is hangt voor mij samen met een verzorgd uiterlijk en leuke kleding. Smaakgevoelig dus.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 14 Okt 2015 14:56

Re: Mama's mooiste?

Ik vind mijn kinderen niet lelijk, maar ik kan ook goed zien dat het niet de allermooiste kinderen van de wereld zijn. Dat zijn we zelf helaas ook niet ;)
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 14 Okt 2015 14:57

Re: Mama's mooiste?

Geel, ik snap dat eerlijk gezegd niet zo goed. Dé mooiste, nee vast niet als je de hele wereldbevolking bekijkt, maar 'mooi' is dan ook subjectief dus dat hoeft toch niet feitelijk juist te zijn? Voor míj is onze dochter het mooiste kind dat ik ken, maar dat gaat ook verder dan puur uiterlijke kenmerken. Ze heeft prachtige grote ogen die heel nieuwsgierig de wereld inkijken, met de blauwe kleur die ze van mij geërfd heeft en waarin ik de eigenzinnigheid terug zie die ze van haar papa heeft. Dát maakt voor mij die ogen de mooiste die ik ken. Verder vind ik haar gewoon een mooi kind met een fijn gezichtje, een wilde bos haren, heel fijn gebouwd. Ik geloof dat ik ons tweede meisje trouwens ook net zo mooi zal vinden, misschien wel om heel andere dingen.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 14 Okt 2015 15:01

Re: Mama's mooiste?

Dat ze de mooiste is zou ik niet zeggen, daar ben ik gewoon niet zo van, maar ik vind wel dat we echt een mooie baby hebben. Ze heeft van die grote ogen, die ik bij baby'tjes gewoon altijd heel mooi vind :)
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 14 Okt 2015 15:33

Re: Mama's mooiste?

Geel schreef:Ik neem me stellig voor nooit te zeggen dat mijn kind het mooiste kind van de wereld is. Ik begrijp ook werkelijk niet waarom moeders dat zeggen. Is het belangrijk dat een kind mooi is? En heb jij alle kinderen van de wereld gezien? Bovendien kom je in conflict met twee of meer kinderen, want van hen kan er dan maar één de mooiste zijn. Brrr.


Het mooiste kind van de wereld vind ik ook stom, maar ik vind er niks mis mee om te vinden dat je kind mooi is. En of het belangrijk is? Het is niet dat een mooier kind een beter mens is, maar dat geldt voor de meeste kenmerken en pluspunten die je bij je geboorte cadeau krijgt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Geel

Bericht 14 Okt 2015 15:55

Re: Mama's mooiste?

Nee ja, ik vind het prima om je eigen kind mooi te vinden natuurlijk.
<<

anoniem203

Bericht 14 Okt 2015 15:56

Re: Mama's mooiste?

Parel schreef:Ik vind mijn kinderen niet lelijk, maar ik kan ook goed zien dat het niet de allermooiste kinderen van de wereld zijn. Dat zijn we zelf helaas ook niet ;)


Dit.

En ook wat Lotus zegt de verzorging, kleding, kapsel enz speelt ook een rol of ik een kind wel of niet mooi vind. Als mijn oudste gel in zijn haar heeft en leuke kleding aan heeft vind ik het een mooier kind dan dat hij net uit bed is.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 14 Okt 2015 16:05

Re: Mama's mooiste?

Ik vind hem heel mooi, de mooiste die ik ken. Maar dat is natuurlijk gewoon doordat ik echt overstroom met liefde voor hem. Objectief kijken lukt me niet echt, ik vind hem gewoon altijd ook heel leuk om te zien.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem136

Bericht 14 Okt 2015 16:50

Re: Mama's mooiste?

Ik vind mijn kinderen heel mooi. Niet alleen om hun uiterlijk, maar gewoon wie ze zijn. Prachtig. Dat heeft elke ouder denk ik ook wel. Als ik alleen naar uiterlijk kijk zie ik wel verschillen in hoe "objectief" mooi ze zijn. Maar voor mij zijn het de mooiste kinderen van de wereld ja. Logisch ook, het zijn mijn kinderen. Ik ben er nooit op deze manier mee bezig en ik zou het nooit zo brengen maar als ik er nu zo over nadenk, ik heb geen boodschap aan hoe knap andere kinderen zijn in vergelijking tot mijn kinderen eigenlijk. Ik ken mijn kinderen van binnen en van buiten en dat maakt ze voor mij als hun moeder zo mooi.
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 14 Okt 2015 17:07

Re: Mama's mooiste?

Ik hou oneindig veel van mijn kinderen, zou geen dag zonder ze kunnen en vind ze geweldig zoals ze zijn. Maar de mooiste? Natuurlijk niet, zeker niet objectief bekeken. Net zoals er ongetwijfeld briljanter, schattiger, slimmer of getalenteerder kinderen rondlopen. Maar dat is toch totaal niet boeiend? Mijn kinderen zijn mijn vlees en bloed, en ik zou niks aan ze veranderen als het kon.

Ik kan trouwens prima objectief beoordelen dat hun schoonheid door de jaren heen verandert. Zo heeft de oudste nu een extreem fietsenrek dat haar niet echt knapper maakt. De jongste is een tijdje erg bol geweest, heel schattig, maar hij ziet er mooier uit nu hij slank is. En dat zal de komende jaren wel blijven veranderen neem ik aan.
<<

Anoniem137

Bericht 14 Okt 2015 17:15

Re: Mama's mooiste?

Misschien ben ik een muggenzifter hoor, maar ik vind ook nog wel een heel verschil tussen 'mama's mooiste' en de mooiste van de hele wereld. In mijn ogen geeft mama's mooiste gewoon aan dat jouw kind in jouw ogen perfect is, mooi, uniek, en waar je onvoorwaardelijk van houdt.
<<

Guus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 948

Geregistreerd: 05 Sep 2013 20:25

Bericht 14 Okt 2015 17:27

Re: Mama's mooiste?

June schreef:
Geel schreef:Ik neem me stellig voor nooit te zeggen dat mijn kind het mooiste kind van de wereld is. Ik begrijp ook werkelijk niet waarom moeders dat zeggen. Is het belangrijk dat een kind mooi is? En heb jij alle kinderen van de wereld gezien? Bovendien kom je in conflict met twee of meer kinderen, want van hen kan er dan maar één de mooiste zijn. Brrr.

Dit.


Oh dat riepen mn man en ik ook altijd,

en nu... tsja... hopeloos. We vinden haar zo mooi! met die poppen-pretogen en lekkere wangetjes :love:
'de allermooiste van de wereld' zeggen we nogsteeds niet hoor, maar ik vind haar wel echt mooier dan andere kinderen, dus dat zit wel goed met ons liefdes-hormoon denk ik dan maar :wink:

In het begin geloofde we ook niet als mensen zeiden dat ze zo mooi was, want bij ons kwam het door de hormonen dus konden we het niet meer objectief bekijken haha. Totdat iemand zei: 'Nee maar anders zeggen mensen wel wat een líeve/schattige baby, ipv mooi' Dus sindsdien nemen we het als trotse gezapige ouders ook maar aan :)
Vet Goochem!


30-08-2013, ik ook van jou
01-06-2015, mama is het woord waar het leven mee begint
<<

Geel

Bericht 14 Okt 2015 17:44

Re: Mama's mooiste?

Ja, maar als je dan ook een mooi kind krijgt, is het ook mooi. Maar ik denk dat ik het prima zou zien als mijn kind niet zo'n beauty is hoor. Ík vind het dan wel mooi en het is dan m'n lievelingskind aller tijden, maar je hebt ook nog een stel objectieve ogen. :P
<<

Guus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 948

Geregistreerd: 05 Sep 2013 20:25

Bericht 14 Okt 2015 18:41

Re: Mama's mooiste?

nou dus echt niet, denk ik... kan me bijna niet voorstellen dat mn kind zo mooi is als ik haar vind :wink:
Vet Goochem!


30-08-2013, ik ook van jou
01-06-2015, mama is het woord waar het leven mee begint
<<

Anoniem315

Bericht 14 Okt 2015 18:47

Re: Mama's mooiste?

Ik vind mijn dochter normaal. Niet lelijk, maar ook niet bijzonder mooi. En ze is ook niet mijn prinsesje, want dat soort uitspraken vind ik zum kotzen.

Maar ik hou wel ontzettend veel van haar.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1307

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 14 Okt 2015 19:08

Re: Mama's mooiste?

Ik vind mijn dochter leuk. Maar mooi.. nee.. toen ze baby was zat ik wel echt op een roze wolk en vond ik haar de allermooiste baby ter wereld.
Nu, als ik foto's terug kijk besef ik me dat ik niet goed wijs was.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers