Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mama's mooiste?

<<

Anoniem301

Bericht 14 Okt 2015 19:21

Re: Mama's mooiste?

Haha Boerenkool! Zoiets zei m'n vriendin pas ook over haar nu 2 jarige dochter.
Lucy, mooi omschreven. Ik ben wel eens 'bang' dat ik omze dochter straks heel mooi vind terwijl het eigenlijk een lelijke baby is maar dat ik dat zelf dan niet kan zien ofzo.
<<

Anoniem304

Bericht 14 Okt 2015 19:22

Re: Mama's mooiste?

Boerenkool schreef:Ik vind mijn dochter leuk. Maar mooi.. nee.. toen ze baby was zat ik wel echt op een roze wolk en vond ik haar de allermooiste baby ter wereld.
Nu, als ik foto's terug kijk besef ik me dat ik niet goed wijs was.

Haha, dit vind ik grappig om te lezen.
<<

Patsy

Bericht 14 Okt 2015 19:27

Re: Mama's mooiste?

Ik vind ze allebei heel mooi, maar niet de mooiste. Wel de liefste, leukste en grappigste :angel:
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 14 Okt 2015 19:49

Re: Mama's mooiste?

Ik vind dit wel een moeilijke. Ik ben geen opschepper, loop niet te koop met en weet heus ook wel dat mijn kind echt niet de liefste, mooiste, knapste, enz is. Maar stiekem, in onze eigen subjectieve en bevoordeelde bubbel, denk ik er soms wel zo over. Het is heus niet zo dat ik met een vriendin bel om even te zeggen dat hij echt de mooiste en de leukste is, ik heb dat nog nooit uitgesproken überhaupt. Ik denk dat het verband houdt met wat Lucy heel mooi omschrijft.

En dat is toch ook niet heel erg of arrogant ofzo? Het betekent niet dat ik andermans kind pertinent niet mooi, leuk of bijzonder kan vinden ofzo.
L2014 & H2017
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 14 Okt 2015 20:12

Re: Mama's mooiste?

Ik vind onze zoon geweldig mooi.
Als anderen het zeggen zeg ik: Maar hij is zo lief en tevreden, dat vind ik veel belangrijker. En zo voel ik het ook echt.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Geel

Bericht 14 Okt 2015 20:23

Re: Mama's mooiste?

Ja, maar Mzcharlotte, volgens mij gaat dat veel meer over liefde, je eigen nest enzo dan over een waardeoordeel over schoonheid. Ik denk dat dat zorgt voor de verwarring.
<<

Anoniem154

Bericht 14 Okt 2015 20:26

Re: Mama's mooiste?

Moederkoekje schreef:Ik hou oneindig veel van mijn kinderen, zou geen dag zonder ze kunnen en vind ze geweldig zoals ze zijn. Maar de mooiste? Natuurlijk niet, zeker niet objectief bekeken. Net zoals er ongetwijfeld briljanter, schattiger, slimmer of getalenteerder kinderen rondlopen. Maar dat is toch totaal niet boeiend? Mijn kinderen zijn mijn vlees en bloed, en ik zou niks aan ze veranderen als het kon.


Mwoah. Kennelijk wel.
je post zelf ook geregeld foto's van (veelal) jouw dochter. Dat is dan toch uit een soort van trotsheid? Bedoel, je laat zo'n foto niet zien omdat we dan kunnen zien hoe intelligent, schattig of brilliant ze is. Dus als uiterlijk totaal niet boeiend zou zijn voor een ouder, waarom dan juist een foto laten zien?
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 14 Okt 2015 20:57

Re: Mama's mooiste?

Spencer schreef:Ik vind hem heel mooi, de mooiste die ik ken. Maar dat is natuurlijk gewoon doordat ik echt overstroom met liefde voor hem. Objectief kijken lukt me niet echt, ik vind hem gewoon altijd ook heel leuk om te zien.

Precies dit. Ik kan niet objectief kijken en zelfs al hij de pasta tot in zijn oren heeft zitten, kijk ik door een roze bril.
ik zie wel dat mensen kunnen denken dat hij eerder naar de kapper moet of stomme kleren aan heeft ofzo. Maar ja, dat ligt niet aan hem :angel:
Ik zie wel bijvoorbeeld dat hij nog niet zo goed praat en dat er andere kinderen zijn die dingen sneller of beter kunnen.
<<

Anoniem181

Bericht 14 Okt 2015 20:59

Re: Mama's mooiste?

-
Laatst gewijzigd door Anoniem181 op 10 Feb 2016 10:08, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 14 Okt 2015 21:03

Re: Mama's mooiste?

Ik begrijp je post niet helemaal Wolbol, ook al is het niet naar mij. Foto's delen is niet per sé om te tonen hoe mooi/lief/intelligent je kind is, maar m.i. Te meer om je trots, herinnering en liefde te tonen. Uiteraard is het altijd leuk om complimentjes te krijgen, maar ik denk niet dat dat iemands doel is.

Ik snap wat je bedoelt Geel. Ik vind het ook wel verwarrend. Ik weet dat 'jij bent niet echt moeders mooiste hè' wel over het waardeoordeel gaat, maar ligt daar ook de origine vraag ik me af.

Waar ik trouwens geen antwoord op heb gegeven is dat ik het kuiltje onder zijn rechteroog mooi vindt (mijn man houdt dat kuiltje angstvallig in de gaten, want is bang dat het zal wegtrekken). Het feit dat hij een karakteristiek en een expressief gezicht heeft en een prachtige lach, vind ik heel mooi. Minder mooi vind ik met name zijn teennagels, die groeien een beetje raar. En ik vind het jammer dat je het zo snel kan zien als hij zich gestoten heeft of wat dan ook. Ik ben bang dat hij net als ik snel littekens zal hebben.
L2014 & H2017
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 14 Okt 2015 21:15

Re: Mama's mooiste?

In mijn ogen zijn mijn kinderen de leukste, liefste, makkelijkste, knapste kinderen van de wereld. Maar objectief gezien is dat natuurlijk niet zo maar dat is totaal niet interessant want ze zijn voor mij perfect zoals ze zijn.


Het is denk ik hetzelfde dat veel mensen van hun eigen kinderen vinden dat ze makkelijke kinderen hebben. Ik vind zelf ook dat ik onwijs makkelijke kinderen heb meestal, als ik hier of in de omgeving verhalen hoor dan denk ik regelmatig ' ik bof maar met Ze"

Moederliefde maakt slechtziend in sommige opties denk ik.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 14 Okt 2015 21:19

Re: Mama's mooiste?

Wolbol schreef:
Moederkoekje schreef:Ik hou oneindig veel van mijn kinderen, zou geen dag zonder ze kunnen en vind ze geweldig zoals ze zijn. Maar de mooiste? Natuurlijk niet, zeker niet objectief bekeken. Net zoals er ongetwijfeld briljanter, schattiger, slimmer of getalenteerder kinderen rondlopen. Maar dat is toch totaal niet boeiend? Mijn kinderen zijn mijn vlees en bloed, en ik zou niks aan ze veranderen als het kon.


Mwoah. Kennelijk wel.
je post zelf ook geregeld foto's van (veelal) jouw dochter. Dat is dan toch uit een soort van trotsheid? Bedoel, je laat zo'n foto niet zien omdat we dan kunnen zien hoe intelligent, schattig of brilliant ze is. Dus als uiterlijk totaal niet boeiend zou zijn voor een ouder, waarom dan juist een foto laten zien?


Ik snap niet echt wat je nou wil zeggen. Trots zijn op je kinderen en foto's posten is toch totaal iets anders dan dat je er niet mee zit dat er (objectief gezien) mooiere, briljantere, schattigere, slimmere of getalenteerdere kinderen rondlopen?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem154

Bericht 14 Okt 2015 21:23

Re: Mama's mooiste?

Ligt eraan hoe ze die zin bedoelt. Als dat de strekking is, dan klopt dat inderdaad.
Ik reageer enkel op hoe ik het op heb gevat, niet op jouw laatste zin.
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 14 Okt 2015 21:27

Re: Mama's mooiste?

Wolbol schreef:
Moederkoekje schreef:Ik hou oneindig veel van mijn kinderen, zou geen dag zonder ze kunnen en vind ze geweldig zoals ze zijn. Maar de mooiste? Natuurlijk niet, zeker niet objectief bekeken. Net zoals er ongetwijfeld briljanter, schattiger, slimmer of getalenteerder kinderen rondlopen. Maar dat is toch totaal niet boeiend? Mijn kinderen zijn mijn vlees en bloed, en ik zou niks aan ze veranderen als het kon.


Mwoah. Kennelijk wel.
je post zelf ook geregeld foto's van (veelal) jouw dochter. Dat is dan toch uit een soort van trotsheid? Bedoel, je laat zo'n foto niet zien omdat we dan kunnen zien hoe intelligent, schattig of brilliant ze is. Dus als uiterlijk totaal niet boeiend zou zijn voor een ouder, waarom dan juist een foto laten zien?


Volgens mij begrijp je mijn post niet. Ik zeg juist dat hoe mooi, slim of schattig je je eigen kind ook vindt, er altijd een kind zal zijn dat NOG mooier, slimmer of schattiger is. En dat dat niet boeit omdat het jouw kind is en daarom per definitie voor jou de meest bijzondere. In welk opzicht dan ook.

En natuurlijk plaats ik foto's van mijn kinderen uit trots! Ik ben apetrots op ze, in elk opzicht. Maar ik kan echt wel zien dat ze niet de knapste kinderen van de wereld zijn. Maar dat maakt me dus niks uit.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 14 Okt 2015 21:28

Re: Mama's mooiste?

Maar je hebt wel echt knappe kinderen hoor Moederkoekje!
❤ 7 juni 2018
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 14 Okt 2015 21:41

Re: Mama's mooiste?

Bliss schreef:Maar je hebt wel echt knappe kinderen hoor Moederkoekje!



Ah, lief! Vind ik ook hoor!
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 15 Okt 2015 07:34

Re: Mama's mooiste?

@ Carrie, op het eind van mijn zwangerschap ging ik me opeens heel erg zorgen maken over hoe hij er uit zou zien, of hij geen grote wijnvlek of ooievaarsbeet in zijn gezicht zou hebben of iets anders wat niet standaard is. Ik hoor dat ook van veel vriendinnen met die termijn, denk dat dat er een beetje bij hoort.
Ik kreeg met 37 weken een echofoto mee en daar had hij echt een hele vreemde neus op, ik was echt een beetje bang dat hij een gekke neus zou hebben (heeft hij totaal niet). Uiteindelijk werd hij geboren met een blauw oog door de bevalling, maar het was niet helemaal duidelijk of hij een blauw oog had of een ooievaarsbeet, maar het maakte me werkelijk niks uit, ik vond hem perfect!

Ik vind mijn zoontje nu heel schattig en heel lief, hij kan ongelovelijk schattig kijken en ik vind hem ook echt wel mooi, maar niet het knapste kind van de wereld, vooral als hij een beetje een verbaasde blik heeft haha.Ik vind het overigens ook totaal niet belangrijk of hij heel knap is of niet.

Maar ik vind het wel een pracht ventje en dan vooral gecombineerd om hoe hij is, zijn vrolijkheid, enthousiasme e.d. en ook zijn uiterlijk.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem301

Bericht 15 Okt 2015 07:56

Re: Mama's mooiste?

Oh Minoessepoes dat bedoel ik niet, meer dat het gewoon een lelijke baby is en dat ik dat zelf niet zie :smile:
Maar goed, is ook geen wereldprobleem ofzo natuurlijk en het komt vast goed!
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 15 Okt 2015 08:24

Re: Mama's mooiste?

:palm: Excuus, nu ik het nog een keer lees staat dat er ook heel duidelijk.
Ach wat maakt het uit dat je als ouder je kind prachtig vind en de buitenwereld misschien wat minder. Je kan toch niks doen aan het uiterlijk en dan kan je je kind maar beter prachtig vinden!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem301

Bericht 15 Okt 2015 08:27

Re: Mama's mooiste?

minoessepoes schreef::palm: Excuus, nu ik het nog een keer lees staat dat er ook heel duidelijk.
Ach wat maakt het uit dat je als ouder je kind prachtig vind en de buitenwereld misschien wat minder. Je kan toch niks doen aan het uiterlijk en dan kan je je kind maar beter prachtig vinden!

Maakt niet uit hoor :D Ja je hebt wel gelijk!
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 15 Okt 2015 08:48

Re: Mama's mooiste?

Ik weet echt wel dat ik niet de mooiste kinderen heb van de wereld. Maar ik vind ze zelf natuurlijk wel heel knap door hun lange wimpers, blauwe ogen en witte haren.

Mijn jongste zoon heeft een grote ooievaarsbeet op zijn voorhoofd. Ik dacht altijd dat ik dat heel erg zou vinden, maar na een paar weken zagen wij het zelf al niet meer. Alleen omdat anderen er regelmatig opmerkingen over maakten.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 15 Okt 2015 09:31

Re: Mama's mooiste?

Ik vind mijn dochter heel mooi!! Ondeugend koppie, langere blonde krullen, blauwe ogen en lange wimpers. Alleen haar bolle wangen vind ik soms wat minder, vooral op foto's. Als ze in de winkel of waar ook aandacht krijgt van anderen gloei ik van trots. Maar nu objectief gezien trekken meerdere kleintjes aandacht van anderen, em heeft dat niet speciaal te maken met mooiheid. Hoewel ze wel vaak poppetje genoemd wordt.

Maar ik denk ook zeker dat dit door de roze wolk komt, onze eigen liefde. Ik kan op Facebook wel eens dingen zetten, uit trotsheid in de zin van mooiheid of wijsheid, waarvan ik zelf zo onder indruk brn, maar dat komt op anderen natuurlijk nooit zo over
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1303

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 15 Okt 2015 09:34

Re: Mama's mooiste?

Van te voren was ik ook ontzettend bang dat ik iedere mismaking verschrikkelijk zou vinden. Maar nu mijn zoontje een aardbeienvlek op zijn neus heeft, en zijn neus hierdoor zelfs een beetje vervormd is, maakt het me allemaal niet eens uit. Ik zie het vaak niet eens meer. Alleen voor hem gaan we er iets aan laten doen.

Ik vind mensen die heel duidelijk uitdragen dat hun kindje de mooiste is, in hun ogen, overigens wel heel irritant. Wij hebben vrienden die een kindje hebben van dezelfde leeftijd als mijn dochter. Wij vonden het geen mooie baby. Maar zij waren helemaal lyrisch. Ieder ander kind was verschrikkelijk, een bollie, of gewoon lelijk (dat zeiden ze dan echt zo). En hun dochter was zo mooi, want zo lang en slank en dun, en zo anders dan andere kinderen. Ik ergerde me daar rot aan en snapte echt niet wat ze in dat kind zagen :laughcry:
En hoewel ik ook op een roze wolk zat die niet helemaal terecht was achteraf, heb ik dit nooit zo naar andere mensen toe uitgesproken.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 15 Okt 2015 09:55

Re: Mama's mooiste?

Sowieso is mooi, in de zin van uiterlijke kenmerken, een groot begrip. Wat de ene mooi vindt, vindt de ander weer niet mooi.
<<

Anoniem304

Bericht 15 Okt 2015 10:57

Re: Mama's mooiste?

Ik ken een klein meisje die gewoon echt lelijk is. Je hoort dat niet over een kind te zeggen, dat weet ik wel, maar het is gewoon zo. Ze heeft een heel evil gezicht, wat o.a. komt door een unibrow met heel hoekige wenkbrauwen. Ik vind dat zo zielig.

Je kan ook moeilijk beginnen met epileren bij een kind van twee, maar oh ik duim dan heel hard dat onze kinderen beter uit de verf komen.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers