Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wilders-sympathisant geworden door asielproblematiek?

<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 14 Okt 2015 20:05

Re: Wilders-sympathisant geworden door asielproblematiek?

Voor mijn persoonlijke stem ervaar ik dat weleens als een probleem; alle partijen zeggen weleens iets of hebben sterke punten in hun programma die mij aanspreken. Mijn mening over Wilders is onveranderd, ik vind dat hij eerder een wig drijft tussen de inwoners van Nederland dan dat we gezamelijk naar een oplossing (gaan) kijken. Ik zal dan ook niet op PVV stemmen.

Op mijn tijdslijn zie ik wel bizarre berichten langskomen, voornamelijk uit de hoek van gezamelijke kennissen. Of het nu gaat over de asielproblematiek of de Pietendiscussie, er zijn er een paar die erg neigen naar PVV standpunten. Ik heb er in elk geval 1 van mijn tijdslijn geblokt.
L2014 & H2017
<<

Anoniem237

Bericht 14 Okt 2015 20:24

Re: Wilders-sympathisant geworden door asielproblematiek?

Ik heb nog nooit op Wilders gestemd en weet ook niet óf ik dat überhaupt ga en wil doen want ik vind dat hij veel praat maar zeer weinig zegt. Ik denk dat als Pim Fortuyn nog had geleefd zijn partij zeker was uitgegroeid tot een sterke en grote partij omdat hij zijn mening goed kon onderbouwen.
Dit gezegd te hebben. Ik hoor in mijn omgeving dat men op de PVV wil gaan stemmen omdat men vindt dat het huidige cabinet gefaald heeft. Door dus op de PVV te stemmen hopen ze daarmee dat er een andere manier van werken komt.
Laatst gewijzigd door Anoniem237 op 14 Okt 2015 20:43, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Geel

Bericht 14 Okt 2015 20:29

Re: Wilders-sympathisant geworden door asielproblematiek?

Forumster, als Fortuyn had geleefd was de PVV nooit ontstaan, want die partij kwam op uit het vacuüm dat Leefbaar Nederland achterliet. Fortuyn had inderdaad hopelijk een degelijke, rechtse partij kunnen oprichten en de doelgroep die nu PVV stemt had zich op een beschaafde manier verwoord gevoeld in de uitspraken van Fortuyn. Echt bizar als je zijn taalgebruik vergelijkt met dat Wilders (terwijl we dat toen ook al best heftig vonden, weet je nog?).
<<

Anoniem237

Bericht 14 Okt 2015 20:34

Re: Wilders-sympathisant geworden door asielproblematiek?

Ik bedoelde Leefbaar Nederland uiteraard. :)
Wat je nu zegt is wat ik probeerde te zeggen, ik blijf het lastig vinden om me goed te verwoorden op het forum.
<<

Geel

Bericht 14 Okt 2015 20:41

Re: Wilders-sympathisant geworden door asielproblematiek?

Ja, ik zit ook te betweteren hier joh.
<<

Anoniem237

Bericht 14 Okt 2015 20:48

Re: Wilders-sympathisant geworden door asielproblematiek?

Haha, ik hou ervan hoor. :wink:
Maar goed, om er even op terug te komen. Eigenlijk denk ik dus dat er ook veel mensen strategisch op Wilders zullen gaan stemmen. Ik vind dat maar moeilijk te bevatten maar hoe zou je anders een compleet ander cabinet krijgen als je vindt dat het huidige cabinet faalt?
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 14 Okt 2015 21:19

Re: Wilders-sympathisant geworden door asielproblematiek?

Geel schreef: Bovendien valt het me op dat SGP/CDA/CU redelijk hoog peilen, dus het lijkt niet dat daarvan afgesnoept wordt. Maar jij hebt dat gevoel dus wel?


Ik weet niet hoe ze in de praktijk gaan stemmen. Ik denk dat bij een gemeenteraadsverkiezing gros op SGP zal blijven stemmen maar bij landelijke verkiezingen denk ik dat de PVV een deel van de stemmen zal halen. Vooral van jongere mensen - tot ca. vijftigers (wat lager opgeleid) die eerder niet zo zeer uit overtuiging maar meer uit gewoonte/zo mee opgegroeid op de SGP of evt CU zouden stemmen, waarvoor bv CDA of een andere partij niet meteen een alternatief was en die dan nu voor Wilders gaan inderdaad ivm angst voor moslimoverheersing, inpikken van banen door buitenlanders en dat soort dingen.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 14 Okt 2015 21:25

Re: Wilders-sympathisant geworden door asielproblematiek?

Caulfield schreef:Wat bijzonder, Geel, dat christelijke stemmers een doelgroep zijn. Ik zou denken dat de christelijke naastenliefde ('wees goed voor wie er in uw hoven verblijft' of wat is het, ik ben niet zo bijbelvast) haaks staat op het vluchtelingen-standpunt van Wilders.


Dit vind ik inderdaad iets waar ik me de afgelopen weken over verbaas . Ik zie op Facebook van bepaalde vrienden zulke, voor mij, tegenstrijdige dingen tegen komen: aan de ene kant allerlei dingen over hoe goed, aardig, hulpvaardig, gelovig ze zijn en wordt vooral ook christelijk en volop naastenliefde. Aan de andere kant liken ze alles van Wilders en zijn gedachtengang over het asielbeleid en zet alle vluchtelingen maar weer het land uit.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem313

Bericht 14 Okt 2015 21:41

Re: Wilders-sympathisant geworden door asielproblematiek?

Geel schreef: Echt bizar als je zijn taalgebruik vergelijkt met dat Wilders (terwijl we dat toen ook al best heftig vonden, weet je nog?).


Echt he? Ik weet nog goed dat Fortuyn op kwam als politicus, ik studeerde toen, en wij vonden als links-liberale studentjes zijn standpunten en hoe hij die verwoordde echt verwerpelijk en misplaatst. En als je dat nu naast Wilders legt, lijkt het allemaal best mainstream. En, ik heb er geen analyse op losgelaten, maar volgens mij zijn veel standpunten van pak 'm beet de VVD nu niet zo anders dan Fortuyn toen.
<<

Geel

Bericht 14 Okt 2015 21:52

Re: Wilders-sympathisant geworden door asielproblematiek?

Ja inderdaad, de VVD van nu dan. Toen was het gewoon zo nieuw dat iemand zo zei waar het op stond, tot die tijd was/leek politiek gezapig en saai. 't Is ook grappig om beelden van debatten met Fortuyn terug te kijken op YouTube. Het was gewoon een heel nette professor, die graag de knuppel in het hoenderhok gooide, maar wel met inhoud.

Rapa nui, dat herken ik dan weer niet. Ik heb nogal veel christenen in mijn omgeving, ik denk wel 70 procent, maar over het algemeen zijn dat redelijk bescheiden mensen die niet per se laten zien hoe hulpvaardig ze zijn terwijl ze dat wel zijn. En áls ze hun mond vol hebben van barmhartigheid zijn het bij mij geen PVV-stemmers. Ik ken eerlijk gezegd geen enkele christen in mijn omgeving die PVV stemt, nu ik er zo over nadenk. Maar goed, dat is natuurlijk totaal niet representatief. (ik kan deze tekst dus net zo goed verwijderen) :smile:
<<

Maura

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 224

Geregistreerd: 06 Mrt 2015 00:02

Bericht 14 Okt 2015 22:05

Re: Wilders-sympathisant geworden door asielproblematiek?

Nee, vooralsnog blijf ik stug achter degene staan waarop ik heb gestemd. Wilders biedt geen enkele oplossing, hij roept zinnen in het wilde weg en komt met geen enkele oplossing.

Wat willen wij?
Minder asielzoekers!
Hoe willen we dat?
Geen idee!

Dat is het enige wat ik hoor dat hij zegt. En ik vind hem daarnaast niet te vertrouwen. Dus dat scheelt.
<<

Anoniem173

Bericht 15 Okt 2015 03:38

Re: Wilders-sympathisant geworden door asielproblematiek?

Maura schreef:Nee, vooralsnog blijf ik stug achter degene staan waarop ik heb gestemd. Wilders biedt geen enkele oplossing, hij roept zinnen in het wilde weg en komt met geen enkele oplossing.

Wat willen wij?
Minder asielzoekers!
Hoe willen we dat?
Geen idee!

Dat is het enige wat ik hoor dat hij zegt. En ik vind hem daarnaast niet te vertrouwen. Dus dat scheelt.

Hoe hij dat wil lijkt me wel duidelijk toch: de grenzen dicht!
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 15 Okt 2015 08:02

Re: Wilders-sympathisant geworden door asielproblematiek?

Atelier Madame schreef:
Maura schreef:Nee, vooralsnog blijf ik stug achter degene staan waarop ik heb gestemd. Wilders biedt geen enkele oplossing, hij roept zinnen in het wilde weg en komt met geen enkele oplossing.

Wat willen wij?
Minder asielzoekers!
Hoe willen we dat?
Geen idee!

Dat is het enige wat ik hoor dat hij zegt. En ik vind hem daarnaast niet te vertrouwen. Dus dat scheelt.

Hoe hij dat wil lijkt me wel duidelijk toch: de grenzen dicht!


Maar dan is de vraag: hoe wil je die grenzen sluiten dan? Een hek eromheen? Grote muur bouwen? Lijkt me een onmogelijke zaak. (Gelukkig maar wat mij betreft, maar dat is een andere discussie.)
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:27

Bericht 15 Okt 2015 15:40

Re: Wilders-sympathisant geworden door asielproblematiek?

Volgens mij kunnen er dan gewoon weer grenscontroles plaatsvinden toch? Is toch best makkelijk te regelen? En kom je voor asiel aan de grens dan moet je weer rechtsomkeer maken.
<<

Anoniem137

Bericht 15 Okt 2015 15:42

Re: Wilders-sympathisant geworden door asielproblematiek?

SDL schreef:Volgens mij kunnen er dan gewoon weer grenscontroles plaatsvinden toch? Is toch best makkelijk te regelen? En kom je voor asiel aan de grens dan moet je weer rechtsomkeer maken.

Zou wel een hoop werkgelegenheid opleveren. Maarja, er zijn zo vreselijk veel plaatsen waar je even gauw en ongezien de grens over kunt. Dus of het werkt...
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:27

Bericht 15 Okt 2015 15:44

Re: Wilders-sympathisant geworden door asielproblematiek?

Eens. Maar als je dan een grenzen dicht beleid hebt, hoef je de vluchtelingen verder niets aan te bieden. Ik denk dat het dan al lang niet meer interessant is om helemaal hier naartoe te reizen.
<<

Anoniem137

Bericht 15 Okt 2015 15:57

Re: Wilders-sympathisant geworden door asielproblematiek?

Ik weet alleen niet wat het regeltjes-technisch voor ons betekent, als we de grenzen dichtgooien. Ik bedoel, zou het niet zo zijn dat de EU daar weer kleine letters over heeft en het voor ons als land weer gevolgen heeft? Ik weet het niet hoor, ik opper maar wat.
<<

Anoniem318

Bericht 15 Okt 2015 16:13

Re: Wilders-sympathisant geworden door asielproblematiek?

Grenscontroles tijdelijk herinvoeren mag in geval van een crisissituatie. Het Schengenakkoord voorziet dat. Duitsland doet dit al sinds september.
<<

Anoniem173

Bericht 15 Okt 2015 17:10

Re: Wilders-sympathisant geworden door asielproblematiek?

Maar in principe heeft elke asielzoeker recht op het aanvragen van asiel toch? Ik heb begrepen dat internationale rechten vd mensen daarin voorzien altijd. Dus ik vraag me af als we de grenzen dichtgooien of we dan überhaupt mensen kunnen weigeren.
<<

Anoniem318

Bericht 15 Okt 2015 17:22

Re: Wilders-sympathisant geworden door asielproblematiek?

Ik denk dat samen met het Dublin akkoord dit zou kunnen betekenen dat je asielzoekers die zich elders al hebben laten registreren / asiel hebben aangevraagd, toegang mag weigeren en je ze terug mag sturen naar dat land.

Bijv als iemand geregistreerd staat in Hongarije als asielzoeker, dan mag een ander EU land op basis van het Dublin akkoord die persoon terug sturen naar Hongarije, want het is dat land dat de procedure dan moet afhandelen. Iemand mag niet 2 keer asiel aanvragen (in 2 verschillende EU landen). Het is daarom dat zoveel vluchtelingen per se willen doorreizen vanuit Hongarije, om zich niet daar te laten registreren maar bijv in Duitsland of UK.
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers