Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Albert Heijn gaat dietisten inzetten

<<

Anoniem170

Bericht 13 Okt 2015 14:42

Albert Heijn gaat dietisten inzetten

Albert Heijn gaat samenwerken met diëtisten en voedingscoaches die op de winkelvloer voedingsadvies geven aan klanten.

Dat meldt de supermarktketen dinsdag in een persbericht.

Diëtisten als voedingscoach gaan boodschappende klanten helpen met hun keuzes. Zij beantwoorden vragen van klanten over welke verse seizoensgroenten en fruit helpen bij een gezonde levensstijl. Ook zullen zij online voedingsadvies geven.

"Drie kwart van de Nederlanders eet onvoldoende groenten, vezels en fruit. Nu de dagen korter worden en feestdagen op komst zijn, hebben mensen nog meer behoefte aan vitaminen en bouwstenen voor een goede weerstand", aldus een woordvoerder van Albert Heijn.

Vanaf zaterdag 24 oktober zijn de diëtisten en voedingscoaches drie weken lang, drie dagen per week aanwezig in 200 winkels van Albert Heijn.

bron: http://www.nu.nl/lifestyle/4144476/albe ... nten.htmlt

Ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken. Goed initiatief of is het maar betutteling?
<<

Anoniem137

Bericht 13 Okt 2015 14:45

Re: Albert Heijn gaat dietisten inzetten

Ik vind het op zich een goed, laagdrempelig initiatief, maar ik vraag me af of mensen er echt gebruik van zouden maken.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 13 Okt 2015 18:05

Re: Albert Heijn gaat dietisten inzetten

Ik vind alle initiatieven om mensen meer bewust te maken van goede voeding prima. Ben wel benieuwd net als degene boven mij in hoeverre mensen bereid zijn op het moment van boodschappendoen om advies te vragen.
Ik zou er zelf geen gebruik van maken. Ik heb daar geen vragen of onduidelijkheden over.
#teammaple🍁
<<

Anoniem127

Bericht 13 Okt 2015 18:33

Re: Albert Heijn gaat dietisten inzetten

Leuk, goed idee! Als ik een vraag heb, zou ik er zeker gebruik van maken.
<<

Anoniem193

Bericht 13 Okt 2015 18:51

Re: Albert Heijn gaat dietisten inzetten

Van mij mogen ze beginnen met hun allerhande recepten aanpassen. Serieus zoveel recepten die tussen de 700/1000 calorieën per portie bevatten. Dat vind ik echt heel veel!
<<

Anoniem313

Bericht 13 Okt 2015 19:11

Re: Albert Heijn gaat dietisten inzetten

Het ligt er ook aan wat voor adviezen er worden gegeven. Als het van die consulenten zijn die ontbijtkoek en margarine aanprijzen word ik er niet enthousiast van. Verder geldt, zoals voor veel campagnes, dat je je doelgroep er waarschijnlijk niet mee bereikt, en dat 'bewustwording' een zwak doel is.
<<

Anoniem186

Bericht 13 Okt 2015 19:33

Re: Albert Heijn gaat dietisten inzetten

Waarschijnlijk gesponsord door Unilever. Slim hoor.
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 20:45

Bericht 13 Okt 2015 19:47

Re: Albert Heijn gaat dietisten inzetten

Ik zit daar echt niet op te wachten maar kan me voorstellen dat er wel mensen zijn die zoiets fijn vinden. ik vind het allemaal wel wat doorslaan maar goed er zal wel vraag naar zijn en anders stoppen ze er zo weer mee.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Anoniem148

Bericht 13 Okt 2015 20:23

Re: Albert Heijn gaat dietisten inzetten

Ik vind het wel makkelijk als je ooit een vraag hebt over iets. Nu loop ik vaak in de winkel rond met mijn telefoon om dingen op te zoeken.
<<

Anoniem151

Bericht 13 Okt 2015 20:30

Re: Albert Heijn gaat dietisten inzetten

Jans schreef:Waarschijnlijk gesponsord door Unilever. Slim hoor.


Inderdaad! Ik zou geen goed, onafhankelijk advies verwachten
<<

Anoniem154

Bericht 13 Okt 2015 21:08

Re: Albert Heijn gaat dietisten inzetten

Blue Phone schreef:
Jans schreef:Waarschijnlijk gesponsord door Unilever. Slim hoor.


Inderdaad! Ik zou geen goed, onafhankelijk advies verwachten



Dit inderdaad.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 13 Okt 2015 21:27

Re: Albert Heijn gaat dietisten inzetten

Als ze alleen adviseren als je erom vraagt prima, maar zal inderdaad geen onafhankelijk advies zijn. Als ze me ongevraagd advies gaan geven ben ik zo de ah uit.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem170

Bericht 14 Okt 2015 13:41

Re: Albert Heijn gaat dietisten inzetten

Het ligt er een beetje aan. Als ze ongevraagd mee gaan bemoeien als je chocola in je mandje doet gaat het alleen maar averechts werken denk ik. Als het meer een infopunt wordt waar je vragen kan stellen over producten vind ik het wel een goed initiatief. Alleen vraag me wel af in hoeverre er gebruik van wordt gemaakt. Iedereen weet dat fruit gezonder is dan koekjes.
<<

Anoniem304

Bericht 14 Okt 2015 13:56

Re: Albert Heijn gaat dietisten inzetten

Wolbol schreef:
Blue Phone schreef:
Jans schreef:Waarschijnlijk gesponsord door Unilever. Slim hoor.


Inderdaad! Ik zou geen goed, onafhankelijk advies verwachten



Dit inderdaad.

Eens.
<<

Anoniem137

Bericht 14 Okt 2015 14:02

Re: Albert Heijn gaat dietisten inzetten

Ik ga het eens proberen, denk ik :angel:
<<

anoniem213

Bericht 14 Okt 2015 14:12

Re: Albert Heijn gaat dietisten inzetten

Vriendin van me vertelde dat de diëtisten niet betaald worden, maar de kans krijgen om hun praktijk te promoten en het daarom dus vrijwillig doen. Niet betaald in opdracht van Unilever dus.
<<

Anoniem193

Bericht 14 Okt 2015 15:04

Re: Albert Heijn gaat dietisten inzetten

Stichting ik kies bewust is er ook bij betrokken. Dat wordt dus geen roomboter meer op brood, maar blueband goede start ;)
De stichting is opgericht door Campina, Friesland Foods en Unilever (hoe kan het ook anders)
Dan krijgen de diëtisten misschien niet betaald, maar indirect is Unilever dus wel weer een geldschieter en mijn verwachting is dus ook dat de diëtisten de vinkjes gaan aanbevelen. Daarnaast als tussendoortje een eierkoek en als broodbeleg fruithagel, omdat het (in verhouding met andere soorten beleg) zo lekker weinig calorieën bevat.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 14 Okt 2015 17:04

Re: Albert Heijn gaat dietisten inzetten

:palm:
#teammaple🍁
<<

Anoniem178

Bericht 14 Okt 2015 20:22

Re: Albert Heijn gaat dietisten inzetten

Ze zullen zich niet bemoeien met die reep chocola in je mandje lijkt me. AH wil verkopen en met zulke acties zou je alleen maar klanten wegjagen. Denk niet dat ik van bijvoorbeeld een infopunt gebruik zou maken. Een bakje met -kijk-gratis-eten-wij-promoten-iets vind ik vaak al teveel sociale interactie, terwijl gratis eten best tof is. Dat weiger ik al vriendelijk, dus zo'n advies hoeft voor mij persoonlijk ook niet zo.
<<

Maura

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 224

Geregistreerd: 05 Mrt 2015 23:02

Bericht 14 Okt 2015 21:26

Re: Albert Heijn gaat dietisten inzetten

Poeh, dan heb ik toch een probleem! Ik heb zelf op dit moment een vochtprobleem, daardoor een buik alsof ik vijf maanden ruim zwanger ben, en koop bijna dagelijks iets lekkers voor mijn vriend met inmiddels ondergewicht. Zou het op dit moment echt niet op prijs kunnen stellen om aangesproken te worden op mijn voorkomen, omdat ik daar a) geen tijd voor heb, b) geen zin in heb, c) nooit snoep voor mezelf haal. d) weet dat het aan de zoutgehalte van mijn eten ligt, maar ik momenteel geen tijd heb om te koken. Het is de laatste tijd snelle kcal omdat ik niet van mijn stokje wil gaan.

Het zou kunnen helpen hoor, maar kom op, de betutteling ben ik inmiddels wel klaar mee. Ik weet wat het probleem is, moet het aanpassen, maar het spijt me, loop momenteel liever rond met teveel vocht in mijn lichaam, dan dat ik ervoor kies om een bezoek over te slaan in het ziekenhuis.
<<

Anoniem313

Bericht 14 Okt 2015 21:42

Re: Albert Heijn gaat dietisten inzetten

Ik maak er niet uit op dat ze mensen gaan aanspreken op hun keuzes, en dat lijkt me ook niet waarschijnlijk.
<<

Anoniem137

Bericht 14 Okt 2015 21:56

Re: Albert Heijn gaat dietisten inzetten

Ik geloof nooit dat ze mensen ongevraagd gaan aanspreken of ongevraagd in je karretje of mandje kijken en dan advies gaan geven, dat kost ze alleen maar klanten en omzet. Ik denk dat je dit als extraatje moet zien, bij vragen loop je even naar de diëtiste.
<<

Anoniem137

Bericht 14 Okt 2015 21:58

Re: Albert Heijn gaat dietisten inzetten

Hoewel ik me ook ergens ongemakkelijk zou voelen als ik met een chocolade- of chipscraving (wat dan dus ook in m'n mandje te zien is) langs zou lopen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 15 Okt 2015 08:00

Re: Albert Heijn gaat dietisten inzetten

Het lijkt mij ook logisch dat de diëtisten in die winkel, producten uit de winkel gaan aanraden. Ik bedoel, wat wint AH erbij als er diëtisten in de winkel staan die zeggen: "Je kunt het beste alleen producten uit de buitenste ring van de supermarkt pakken, want daar liggen veelal de onbewerkte, verse spullen." Dus nee, ik zou niet op advies van deze diëtisten zitten te wachten. AH doet dit alleen uit het oogpunt van marketing, niet uit het oogpunt van volksgezondheid ofzo. Iemand die mij gaat vertellen dat ik lekker liga's, snelle jelle's en sultana's als tussendoortje moet pakken en mijn boterhammen moet besmeren met blue band en een lekker glaasje optimel moet drinken, daar kan ik niet zoveel mee.

♥♥
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 15 Okt 2015 15:06

Re: Albert Heijn gaat dietisten inzetten

Ik denk persoonlijk dat het nog wel mee zal vallen met de promotie van producten van Unilever. Als je kijkt naar de trend bij de AH van de laatste tijd, bijvoorbeeld naar de laatste Allerhande (van September?), dan probeert AH juist heel erg in te spelen op de superfoods/puur eten trend, dus dingen als quinoa, avocado, speltproducten etc. En niet pas net, maar echt al een tijdje nu. Niet alleen maar natuurlijk, want ze moeten ook wat verdienen en hun leveranciers tegemoet komen, maar het valt wel op. Dus het zou best kunnen dat ze juist dat heel erg gaan promoten, en dan vooral het huismerk. Maar ik denk dat je dat pas weet als het project echt ingaat.
Ik zou er zelf denk ik niet echt gebruik van maken. Wellicht een keer uit nieuwsgierigheid of zo, gewoon om eens te kijken wat voor een advies je nou eigenlijk krijgt. Verder voegt het voor mij persoonlijk weinig toe, ik weet wel wat gezond is en wat niet en ik hoef niet af te vallen want ik ben niet (te) dik. En nee, ik eet niet altijd alleen maar gezonde dingen, maar daar ben ik me heus wel bewust van. Ik zou me ook zeker niet bezaaard voelen om ongezonde dingen in mijn karretje te gooien als er zo iemand loopt, dat bepaal ik altijd nog zelf.
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers