Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Parijs Oud en Nieuw

<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 12 Okt 2015 15:41

Parijs Oud en Nieuw

Samen met mijn vriend, zijn dochter en twee vrienden gaan we na kerst tot 1 janauri naar Parijs.
Wie is er vaker geweest in die periode en wat zijn echt dingen die je dan gedaan moet hebben of die je dan moet zien?
We zijn eerst twee dagen met zijn drieen en daarna nog 2 dagen met zijn vijven.
De dochter van mijn vriend is 7, misschien ook wel handig om te weten.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 12 Okt 2015 15:45

Re: Parijs Oud en Nieuw

Ik ben er een paar jaar geleden geweest met Oud en Nieuw. Het enige vervelende vond ik dat op 1 januari echt alles dicht is, dus hou daar rekening mee.

En kaartjes voor de Eiffeltoren of het Louvre zou ik thuis vast via internet bestellen, wij hebben er 5 uur over gedaan om bovenin de Eiffeltoren te komen....het Louvre hebben we maar niet meer geprobeerd.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 12 Okt 2015 16:02

Re: Parijs Oud en Nieuw

Ik ben er ook een keer geweest met Oud en Nieuw. Houd er wel rekening mee dat er nauwelijks vuurwerk wordt afgestoken om 00u. Dat was voor ons wel een beetje een deceptie, we stonden met duizenden andere toeristen op Montmartre bij het uitzichtpunt om af te tellen en toen.... niks :) Wel gezellig champagne gedronken met allemaal anderen, haha.
Ook kan je op oudjaarsavond nauwelijks een tafeltje krijgen, de meeste restaurants bieden dure diners aan die je ver van te voren moet reserveren. Wij hebben toen lekker stokbrood, kaasjes en wijn gekocht en gepicknickt op onze hotelkamer.

Op 1 januari was het toen koud en er was inderdaad veel dicht. Maar jullie reizen op die dag zo te zien weer naar huis.

De sfeer in de stad vond ik wel heel leuk rond die tijd!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 12 Okt 2015 16:26

Re: Parijs Oud en Nieuw

Waar verblijven jullie?
Ik vind Parijs persoonlijk met oud en nieuw echt geen bal aan, zeker niet met een 7 jarige erbij dus op dat moment zou ik lekker blijven waar je verblijft met lekkere hapjes en drankjes.
De dagen vooraf is alles natuurlijk wel heel leuk en sfeervol nog van de kerst en maakt het niet zoveel uit waar je naartoe gaat of wat je gaat doen.
1 januari is er niks te beleven.
Staat Disney op de planning?
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Elle123

Bericht 14 Okt 2015 12:00

Re: Parijs Oud en Nieuw

Teun schreef:Ik ben er ook een keer geweest met Oud en Nieuw. Houd er wel rekening mee dat er nauwelijks vuurwerk wordt afgestoken om 00u. Dat was voor ons wel een beetje een deceptie, we stonden met duizenden andere toeristen op Montmartre bij het uitzichtpunt om af te tellen en toen.... niks :) Wel gezellig champagne gedronken met allemaal anderen, haha.
Ook kan je op oudjaarsavond nauwelijks een tafeltje krijgen, de meeste restaurants bieden dure diners aan die je ver van te voren moet reserveren. Wij hebben toen lekker stokbrood, kaasjes en wijn gekocht en gepicknickt op onze hotelkamer.

Op 1 januari was het toen koud en er was inderdaad veel dicht. Maar jullie reizen op die dag zo te zien weer naar huis.

De sfeer in de stad vond ik wel heel leuk rond die tijd!


Haha dat hadden wij ook. Met een fles champagne maar naar die Eiffeltoren kijken (die overigens wel mooi glittert), en er gebeurde helemaal niks! Daarna naar Champs Elisees, maar daar waren rellen dus daar waren we ook snel weer weg.
Ondanks toch een leuke avond gehad ;)
Ons hotel lag in het business district, direct bij een metro station. Beetje jammer was dat die metro niet meer reed na een bepaald tijdstip, waardoor we met 2 meiden door een ongure buurt moesten lopen. (daar zelfs nog een hotel in gegaan omdat we ons niet veilig voelden door een langzaam langsrijdende auto).
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 16 Okt 2015 11:56

Re: Parijs Oud en Nieuw

Bedankt meiden voor jullie reacties,

Op 1 januari rijden we inderdaad weer terug. Dat scheelt en we hebben dan ook geen last van de winkels die dicht zijn.
Disney staat niet in de planning. Dit omdat het park ook nog eens 30 km van Parijs af ligt. Mijn vriend en zijn dochter zijn al een keer eerder in deze periode naar Parijs geweest en toen hebben ze zich ook goed vermaakt. Nu zijn er ook nog een 2 vrouwen bij voor haar, dus we zullen vast wel een middagje gaan shoppen met haar.
De kaartjes voor de Eiffeltoren proberen we hier alvast te bestellen, maar we kunnen nog niet echt een website vinden waar ze tegen normaal tarief zijn. We vinden ze voornamelijk in combinatie met een bustoer, maar dat willen we niet. Gelukkig hebben we nog even om te zoeken.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 16 Okt 2015 12:12

Re: Parijs Oud en Nieuw

Hier gewoon je kaartjes kopen denk ik? http://www.toureiffel.paris/en/preparin ... ckets.html
<<

psv-forever

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 141

Geregistreerd: 04 Sep 2013 23:43

Woonplaats: Ile de france, departement 77

Bericht 16 Okt 2015 21:19

Re: Parijs Oud en Nieuw

Parijs op oud en nieuw is niet leuk. Nog nooit geweest en niet van plan ook, ook al woon ik er vlak bij Het is altijd een bende. Geen vuurwerk. Misschien bij de eiffeltoren
Alles is kei duur en van te voren moet je alles reserveren.

De kerstmarkten zijn leuk om te bezoeken. La defense, champs elysee er zijn genoeg in Parijs

Met de rer ben je in 45 min in Disney vanaf t centrum van Parijs, maar met de kerstperiode is t ook super druk.
<<

psv-forever

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 141

Geregistreerd: 04 Sep 2013 23:43

Woonplaats: Ile de france, departement 77

Bericht 16 Okt 2015 21:27

Re: Parijs Oud en Nieuw


Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers