Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waarom werk jij?

<<

Anoniem198

Bericht 11 Okt 2015 21:47

Waarom werk jij?

Ambieer jij een carrière naast je gezin of vind je dit niet belangrijk en werk je alleen omdat er inkomsten nodig zijn?
Of een andere reden?


Zelf ambieer ik wel een carrière. Ik merk alleen dat dit in mijn werkveld heel lastig is om te combineren met gezin aangezien veel banen 40 uur of meer zijn.
Een hele enkele keer kom ik een baan tegen die wel parttime is maar dan weer heel specifiek.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 11 Okt 2015 21:58

Re: Waarom werk jij?

Omdat het moet.
Op zicht ambieer ik wel een carrière, maar waarin weet ik (nog) niet.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

anoniem203

Bericht 11 Okt 2015 22:23

Re: Waarom werk jij?

Idd omdat het moet en ik er geld voor krijg. En ook omdat ik het leuk vind en even weg ben van huis.
<<

Maura

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 224

Geregistreerd: 06 Mrt 2015 00:02

Bericht 11 Okt 2015 22:24

Re: Waarom werk jij?

Ik werk omdat ik ook moet leven. Maar ik ben wel het type dat kan leven voor het werk.

Nu ben ik werkloos, gewoon omdat ik geen vervolgproject kon aannemen binnen het bedrijf waar ik werkzaam was, maar het laat me wel steeds meer zien dat ik ambitie heb om ergens te komen waar ik nog nooit echt ben geweest. Het liefst zou ik een eigen bedrijf beginnen, ik weet wel hoe het bedrijf eruit zou moeten komen te zien, maar het is gewoon echt niet de juiste tijd. Dus de komende tijd blijf ik werken, omdat ik moet leven. Maar zodra het kan, ga ik echt kijken of dat wat ik wil ook echt kan.
<<

Anoniem313

Bericht 11 Okt 2015 22:32

Re: Waarom werk jij?

Victoria, wat voor werk doe jij?
En Maura, wat gaaf, een eigen bedrijf. Wat voor business gaat dat worden?

Ik werk om heel veel verschillende redenen. Ik wil mezelf blijven ontwikkelen en uitdagen en dat lukt me het beste in een professionele omgeving. Ik heb lang gestudeerd, veel kennis en vaardigheden opgedaan en wil die graag in de praktijk brengen en aanscherpen. Ik heb bepaalde expertise opgebouwd die goed bij mij past; door mijn werk leer ik leuke en interessante mensen kennen en kom ik op verschillende plekken; ik hou ervan om sochtends een mooi jurkje aan te trekken en die niet binnen een uur onder de vlekken te hebben; ik wil mijn kinderen laten zien dat moeders een prima carrière kunnen hebben en dat werken zinvol is; en ik wil ook gewoon geld hebben dat ik zelf uit kan geven.
<<

Maura

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 224

Geregistreerd: 06 Mrt 2015 00:02

Bericht 11 Okt 2015 22:49

Re: Waarom werk jij?

Ik vind het altijd lastig om uit te leggen, omdat ik in gedachten altijd erg breed ga, maar het komt erop neer dat ik een bepaalde tak zorg wil opzetten en verlenen die nog niet bestaat en al helemaal niet voor de doelgroepen die ik in gedachten heb.
<<

Anoniem167

Bericht 11 Okt 2015 23:11

Re: Waarom werk jij?

Grotendeels wel omdat het moet. Als ik echt de keuze had zou ik meer m'n hart volgen en zelf een klein hotelletje willen runnen, of iets met kinderen willen doen. Maar alleen omdat ik het dan wil, een paar dagen.
<<

Anoniem313

Bericht 12 Okt 2015 07:04

Re: Waarom werk jij?

Maura schreef:Ik vind het altijd lastig om uit te leggen, omdat ik in gedachten altijd erg breed ga, maar het komt erop neer dat ik een bepaalde tak zorg wil opzetten en verlenen die nog niet bestaat en al helemaal niet voor de doelgroepen die ik in gedachten heb.


Klinkt goed - wat voor zorg gaat het om? En heb je daar een achtergrond in?
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 12 Okt 2015 07:35

Re: Waarom werk jij?

Voor het sociale (leuke collega's). Eerst had ik nog ambities in een iets ander werkveld, maar gezien daar werkgevers hun afspraken niet na kwamen en omdat ik met name niet achter het verdienmodel (uurtje factuurtje) in die branche (accountancy) sta ben ik overgestapt. Ik verdien nu wel eens waar minder, maar heb veel meer plezier op het werk en de ambities die ik eerst had laat ik een beetje varen.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 12 Okt 2015 07:48

Re: Waarom werk jij?

Allebei. Daarnaast ben ik geen type om thuis te zijn, dan word ik gek van mezelf. Thuisblijfmoeder worden lijkt me dan ook niks, ik wil wel uitgedaagd blijven worden op een bepaald vlak, wel vind ik het fijn dat ik parttime ga werken.
<<

Anoniem321

Bericht 12 Okt 2015 09:06

Re: Waarom werk jij?

Op dit moment werk ik om geld te verdienen, maar zou ik net zo lief thuis zijn. Dat komt omdat ik totaal uitgekeken ben op mijn huidige werkplek. (voornamelijk op mijn collega's)
Na de bevalling en mijn verlof wil ik weer actief gaan solliciteren in de hoop een andere (leukere) baan te vinden.
Hopelijk kan ik over een jaar deze vraag beantwoorden met: ' omdat ik het leuk vind om te werken'
<<

Patsy

Bericht 12 Okt 2015 10:07

Re: Waarom werk jij?

Ik ben, na 2 jaar thuis geweest te zijn, onlangs weer begonnen. Voornamelijk om er even uit te zijn. Het stukje extra financiële ruimte is mooi meegenomen.
<<

Anoniem147

Bericht 12 Okt 2015 10:47

Re: Waarom werk jij?

Toch vooral om geld te verdienen. Als ik als enige in mijn omgeving niet zou hoeven werken zou ik dat echt niet fijn vinden. Dan verveel ik me, voel ik me 'dommer' worden en heb ik het idee dat mijn wereld stil staat. Dan vind ik ontwikkeling dus wel heel belangrijk.

Als ik heel veel geld zou winnen bijvoorbeeld en mijn man zou ook niet meer hoeven werken dan zou ik ook direct stoppen. Ik zie dan wel een soort reisleven voor me. Mezelf op een heel ander vlak ontwikkelen, culturen leren kennen, natuur, mensen etc. Natuurlijk zou dat nu ook kunnen maar dan moet het allemaal met zo'n klein budget, dat zie ik gewoon echt niet zitten. Ik wil wel gewoon een privé kamer hebben, een veilige auto (niet afhankelijk zijn van het ov) en mooie uitstappen kunnen maken die vaak aan de prijs zijn.
<<

Geel

Bericht 12 Okt 2015 11:03

Re: Waarom werk jij?

Vooral omdat er geld verdiend moet worden. Maar als dat niet hoefde, zou ik toch nog werken, omdat ik ervan houd om mezelf te ontwikkelen en actief in de samenleving te staan/zijn.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 12 Okt 2015 11:10

Re: Waarom werk jij?

Het leven is een stuk fijner als je regelmatig leuke dingen kunt doen en daar is wel geld voor nodig. Vooral voor het geld dus.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 12 Okt 2015 11:23

Re: Waarom werk jij?

Voor het geld maar ook om onder de mensen te zijn. Ik zou me dood vervelen als ik hele dagen thuis zou zijn!
<<

Anoniem198

Bericht 12 Okt 2015 11:27

Re: Waarom werk jij?

Caulfield schreef:Victoria, wat voor werk doe jij?
En Maura, wat gaaf, een eigen bedrijf. Wat voor business gaat dat worden?

Ik werk om heel veel verschillende redenen. Ik wil mezelf blijven ontwikkelen en uitdagen en dat lukt me het beste in een professionele omgeving. Ik heb lang gestudeerd, veel kennis en vaardigheden opgedaan en wil die graag in de praktijk brengen en aanscherpen. Ik heb bepaalde expertise opgebouwd die goed bij mij past; door mijn werk leer ik leuke en interessante mensen kennen en kom ik op verschillende plekken; ik hou ervan om sochtends een mooi jurkje aan te trekken en die niet binnen een uur onder de vlekken te hebben; ik wil mijn kinderen laten zien dat moeders een prima carrière kunnen hebben en dat werken zinvol is; en ik wil ook gewoon geld hebben dat ik zelf uit kan geven.


Ik kan mij wel in je stukje herkennen Caulfield. Ik ben benieuwd wat voor werk jij doet?
Ik ben werkzaam als *weg* binnenkort begin ik met een opleiding die totaal anders is dan ik nu doe. Hiermee hoop ik mijn kans op een baan die wel met een gezin te combineren is te vergroten.
Laatst gewijzigd door Anoniem198 op 12 Okt 2015 21:59, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem258

Bericht 12 Okt 2015 11:32

Re: Waarom werk jij?

Ik werk om net wat extra's te kunnen doen, als ik niet werk, redden we het wel, maar is het heel zuinig en sober leven.
En verder vind ik mijn werk ook gewoon heel fijn om te doen, ookal is het maar 8u op papier per week, het is meestal wel wat meer. En dat vind ik prima. Klinkt cliche, maar ik vind het fijn om wat voor mezelf te hebben.
<<

Anoniem149

Bericht 12 Okt 2015 13:41

Re: Waarom werk jij?

Op het moment puur voor de inkomsten. Heb het helaas niet meer naar mijn zin en de omstandigheden zijn ook alles behalve prettig momenteel. Maar ben aan het studeren en aan het zoeken naar een andere baan, dus hopelijk ga ik over niet al te lange tijd weer met plezier werken.
<<

Anoniem137

Bericht 12 Okt 2015 14:38

Re: Waarom werk jij?

Omdat we toch rekeningen moeten betalen en ook af en toe eens wta leuks willen doen :laughcry: En omdat ik al werkend een pensioen opbouw voor later. En de contacten met collega's, ouders en kinderen vind ik ook erg fijn.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 12 Okt 2015 14:43

Re: Waarom werk jij?

Ik werk omdat we het geld nodig hebben.
Ik doe op dit moment ook niet werk waarvoor ik heb geleerd, omdat daar gewoon geen werk in de vinden is op dit moment.
Als ik mocht kiezen zou ik graag thuis willen zijn om voor mijn dochter en straks ook de baby te zorgen, maar met 1 salaris redden we het niet.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Burgemeester Johanna

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 384

Geregistreerd: 01 Feb 2014 09:40

Bericht 12 Okt 2015 16:08

Re: Waarom werk jij?

Toevallig is hier een tijd terug ook een stelling over geweest, wellicht leuk om terug te lezenhttp://www.zegmaaryes.nl/stelling- ... 18727.html
<<

Anoniem236

Bericht 12 Okt 2015 17:11

Re: Waarom werk jij?

Omdat ik het leuk vind. Mijn vakgebied vind ik leuk, hetgeen waarvoor ik gestudeerd heb ik de praktijk brengen. Ik werk met heel veel verschillende mensen (cliënten) waardoor het nooit hetzelfde is. Contact met collega s vind ik leuk en gezellig en omdat ik moet werken om de dingen te doen in het leven die wij leuk en belangrijk vinden.

Ik zou nooit thuisblijf moeder willen worden. Het gaat tegen mijn gevoel om een kind van drie maanden over te dragen aan de zorg van iemand anders, maar als mijn man mijn verlof zou kunnen overnemen, mag die het hebben haha.
<<

Anoniem281

Bericht 12 Okt 2015 20:09

Re: Waarom werk jij?

Vooral omdat we geld nodig hebben, natuurlijk. Maar ik werk fulltime omdat ik 't leuk vind, omdat ik graag iets voor mezelf heb, onder mensen ben enz.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 12 Okt 2015 20:18

Re: Waarom werk jij?

Om mezelf te ontwikkelen.

Voor het geld hoeft het niet persé heb ik afgelopen jaren gemerkt, hoewel het wel fijn is iets meer te besteden te hebben. Maar in principe komen we goed rond met alleen het salaris van mijn man.

Na 2,5 jaar thuis gezeten te hebben merk ik nu ik weer (2 dagen per week) werk merk ik wel dat niet werken toch niet veel goeds voor mij doet.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers