Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waarom werk jij?

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 12 Okt 2015 20:23

Re: Waarom werk jij?

Ik werk om te kunnen leven, om leuke dingen te kunnen doen. Daar gaat mn geld dan ook grotendeels aan op. Ook vind ik het fijn om onder de mensen te zijn; als ik hele dagen thuis zou zitten, zou ik echt depressief worden (been there), ik moet wel een doel in mijn leven hebben.
❤ 7 juni 2018
<<

Mama29

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:36

Bericht 12 Okt 2015 20:46

Re: Waarom werk jij?

Meggy schreef:Ik werk om net wat extra's te kunnen doen, als ik niet werk, redden we het wel, maar is het heel zuinig en sober leven.
En verder vind ik mijn werk ook gewoon heel fijn om te doen, ookal is het maar 8u op papier per week, het is meestal wel wat meer. En dat vind ik prima. Klinkt cliche, maar ik vind het fijn om wat voor mezelf te hebben.


Dit, alleen werk ik 16-20 uur.
<<

Anoniem211

Bericht 12 Okt 2015 21:54

Re: Waarom werk jij?

Inkomen en zelfontwikkeling.
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 12 Okt 2015 21:58

Re: Waarom werk jij?

Ik vind 't leuk, ontwikkel mezelf graag. Daarnaast zou ik 't zonde vinden van mijn opleidingen om daar niks mee te doen, ik heb er hard voor gewerkt.
Ik heb graag mensen om me heen, vind 't contact met mijn collega's heel fijn, net als 't contact met de kinderen. Ik ben nu net weer begonnen met werken na mijn verlof en merkte dat mijn wereld zo klein werd.
Als ik alleen maar thuis ben merk ik dat ik uiteindelijk zo uit 't ritme ben en heel lui word. Dan heb ik zeeën van tijd en is mijn huis een grote puinbak.
Verder hebben we op financieel gebied mijn salaris ook echt nodig en zou ik liever niet volledig 'afhankelijk' willen zijn van mijn man.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 13 Okt 2015 06:09

Re: Waarom werk jij?

...
Laatst gewijzigd door Prosecco op 13 Okt 2015 18:56, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Sucre

Kwebbel

Berichten: 340

Geregistreerd: 02 Mei 2015 09:40

Bericht 13 Okt 2015 07:33

Re: Waarom werk jij?

Als eerste natuurlijk omdat er inkomen nodig is, maar me kunnen ontwikkelen vind ik ook erg belangrijk en gelukkig kan dat binnen mijn werk. Ik haal daar veel voldoening uit! Tijdens mijn (verlengde) verlof vond ik het fijn om bij mijn kinderen te zijn maar op een gegeven moment kwamen de muren ook echt op me af, dus ik denk dat ik het lastig zou vinden om fulltime thuis te zijn en niet te werken.
<<

Pixi

Noob

Berichten: 190

Geregistreerd: 28 Feb 2015 00:08

Bericht 13 Okt 2015 17:09

Re: Waarom werk jij?

Mijn werk is gewoon mijn manier van leven en voelt niet echt als werken. Dat het heel leuk verdient en de vrijheid die je hebt zijn twee hele leuke extra's.
<<

Anoniem148

Bericht 13 Okt 2015 17:19

Re: Waarom werk jij?

Voor het geld. Niet meer en niet minder. Wil het liefst thuis blijven bij mijn zoon.
<<

Anoniem170

Bericht 13 Okt 2015 17:38

Re: Waarom werk jij?

Om mn vaste lasten te kunnen betalen. Maar ook omdat ik leuke collegas heb
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 13 Okt 2015 17:52

Re: Waarom werk jij?

Omdat we hierdoor lekker kunnen leven maar vooral omdat ik het niet zou willen missen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9475

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 13 Okt 2015 17:55

Re: Waarom werk jij?

Om m'n eigen inkomen te hebben, maar ook om onder de mensen te zijn.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem198

Bericht 13 Okt 2015 18:07

Re: Waarom werk jij?

edit
Laatst gewijzigd door Anoniem198 op 19 Okt 2015 20:27, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 13 Okt 2015 18:43

Re: Waarom werk jij?

Om te kunnen leven en mijn collegegeld te kunnen betalen. Zodra ik ben afgestudeerd hoop ik snel een baan te vinden die aansluit bij de opleiding die ik nu volg. En dan verwacht ik ook dat de baan goed gaat zijn voor mij ontwikkeling, om mezelf uit te dagen en mezelf verder te ontplooien. Ik hecht veel waarde aan mijn opleiding en verwacht ook dat ik veel waarde ga hechten aan mijn baan.
<<

Anoniem189

Bericht 13 Okt 2015 19:26

Re: Waarom werk jij?

Omdat ik op die manier voor mijn eigen inkomen zorg, er geld is voor de leuke dingen en omdat ik het leuk vind.
<<

Anoniem205

Bericht 14 Okt 2015 22:12

Re: Waarom werk jij?

Voor de vaste lasten, maar ook voor mijn eigen ontwikkeling en carrière. Fulltime thuis zitten zou ik gillend gek van worden. Nu combineer ik 2 passies (een taal en een vakgebied) en daarnaast ben ik ook nog zzp-er in een andere passie. Ik geniet ervan.
<<

Anoniem174

Bericht 16 Okt 2015 12:56

Re: Waarom werk jij?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem174 op 26 Jan 2016 12:51, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem178

Bericht 16 Okt 2015 14:21

Re: Waarom werk jij?

Recent ben ik een tijdje uit de running geweest en ik miste toen ritme, een dagbesteding en (oppervlakkige) sociale contacten. Nu ik weer aan de slag ben merk ik hoe fijn het is om weer dingen te creëren, mijn stempel op dingen drukken. Op het moment ben ik veel met medisch ontwerp bezig en het voelt goed om aan zo'n doel mee te werken.

Uiteraard ook voor het geld, maar zolang ik niet het gevoel heb dat er misbruik van me gemaakt wordt is dat het laatste wat me interesseert.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 16 Okt 2015 16:34

Re: Waarom werk jij?

Ik werk allereerst omdat ik echt gillend gek zou worden van alleen maar thuis zitten. Ik heb bij alle drie de kinderen zo'n 5 maanden verlof na de bevalling gehad en was zo blij toen ik weer aan het werk kon, de muren kwamen thuis op me af.

Ik werk uiteraard ook voor het geld. Ik heb een baan met een goed inkomen en zonder mijn inkomen zouden we niet in het huis wonen waar we nu wonen en alle leuke dingen kunnen doen die we nu doen.

Ik werk ook zeker om me te (blijven) ontwikkelen. De laatste jaren heeft dit wat stil gestaan ivm de kinderen maar nu ben ik op een punt gekomen dat ik door wil. En zoals het er nu naar uit ziet gaat dit ook binnenkort gebeuren en start ik met een opleiding in een compleet andere richting.

Mijn wereld werd erg klein toen ik met verlof was. Ik vind het heerlijk om 3 dagen per week lekker met mijn collega's te kunnen praten en dat dit niet alleen maar over kinderen gaat. Ik zou echt niet zonder werken kunnen.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 18 Okt 2015 15:13

Re: Waarom werk jij?

Marilyn schreef:Inkomen en zelfontwikkeling.


Voor mij ook bovenstaand.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Nina

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:13

Bericht 18 Okt 2015 15:40

Re: Waarom werk jij?

Omdat ik iets wil betekenen in de wereld, de wereld een stukje mooier wil maken.

Maar natuurlijk moet ik ook werken om te leven. Maar ik zou niet zoveel hoeven werken als ik nu doe.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 18 Okt 2015 23:36

Re: Waarom werk jij?

-Om geld te verdienen
-Om vanalles bij te leren
-Voor het sociaal contact
-Zodat ik iets beteken voor een ander
-Voor de zelfvoldoening
-Omdat ik geen hele dagen thuis kan zitten, dat vind ik niet leuk
AfbeeldingAfbeelding
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 19 Okt 2015 08:16

Re: Waarom werk jij?

M'n eerste reactie is meteen omdat t moet. Ik zei laatst nog dat ik graag minder zou willen werken (werk nu 24uur) omdat ik t veel vind (mss denk ik er anders over als dochter op school zit).
Helemaal thuis zitten zou ik een tijdje willen, maar niet altijd. Ik denk dat ik dan te lui wordt/geen doel heb. En sowieso de sociale contacten zijn ook fijn.
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 19 Okt 2015 08:39

Re: Waarom werk jij?

Voor alle meiden die aangeven dat de nadruk toch echt wel ligt op het 'moeten' en die liever thuis zouden zijn: met welk gevoel ging je dan je vervolgopleiding doen vroeger? Ook met een idee van 'wat moet dat moet' of wel vanuit een passie/interesse? Ik ben zo benieuwd wanneer dat dan omslaat in het gevoel dat je liever niet werkt.
#teammaple🍁
<<

Anoniem185

Bericht 19 Okt 2015 10:21

Re: Waarom werk jij?

Als ik eerlijk ben werk ik voornamelijk om mijn hypotheek te betalen en eten te kunnen kopen. Dus puur inkomsten. Als ik dat niet had zou ik alsnog werken, maar toch zeker een flink aantal uren minder. Dan zou ik het doen voor mijn sociale leven en ontwikkeling en voldoening.

Mijn opleiding vond ik heel leuk, maar ik zou liever wat meer vrije tijd hebben om ook andere dingen te kunnen doen. Een boek lezen, een weekendje weg... Nu schiet alles er vaak bij in omdat ik onregelmatig werk, dus of wil uitslapen of vroeg naar bed moet ivm een vroege. Gezellig naar de bios, nee morgen een vroege dienst. Alle vrije minuten gaan naar mijn vervolg opleiding, dus ja vrije tijd mis ik. Een paar dagen minder werken zou ik echt niet een overbodige luxe vinden.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 19 Okt 2015 10:28

Re: Waarom werk jij?

Ik werk natuurlijk omdat ik geld moet verdienen, maar heb wel bewust gekozen voor werk in een richting waar mijn interesse ligt. Ik vind het heerlijk om vrij te zijn, maar ga zeker niet met tegenzin naar mijn werk. Ik vind mijn baan gewoon leuk, ik heb leuke collega's en als ik het geld niet nodig had zou ik zeker nog iets parttime blijven doen, gewoon om er even uit te zijn en om mezelf te blijven ontwikkelen.

♥♥
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers