Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


zelf haar knippen

<<

Elle123

Bericht 11 Okt 2015 14:41

zelf haar knippen

Hoi!
Ik ben een meelezer, en heb uiteindelijk toch maar een account aangemaakt.
Wie van jullie knipt haar haar wel eens zelf? Ik heb mijn haar in december 2014 laten blonderen (ombre, dus de onderste 20 cm), maar vond dat toch te licht en heb er weer overheen laten verven (2x, om het weer donker genoeg te krijgen). Je raadt het al, mijn haar was nogal dood. Er is nu zo'n 10 cm af, en ik heb een keratinebehandeling laten doen. Nu zit er nog zo'n 10 cm aan dood haar. Het ziet er dof uit, klit heel snel en voelt niet fijn. Maar eraf knippen zou betekenen dat ik een (lange) bob overhoud en ik weet uit ervaring dat dat me echt niet staat.
Ik had nu dus het idee om er zelf maar elke 6 weken een cm af te knippen. Of zou dat te weinig zijn om op den duur weer gezond haar te hebben? En hoe pak ik dat zelf knippen aan? Waar laat ik mijn haar? In twee helften over mijn schouders halen?

En dan nog een vraagje, ik was mijn haar om de dag, als ik een dag langer wacht is de onderste helft van mijn haar echt heel stug, net of het droger gaat voelen naarmate ik langer wacht met wassen. Bovenop wordt mijn haar na anderhalve dag echt vet. Droogshampoo voelt dus ook heel vies, omdat dat mijn haar nog stugger maakt en ik dan een bosje stro op mijn hoofd heb. Heeft daar nog iemand last van?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 11 Okt 2015 15:32

Re: zelf haar knippen

Ik zou het niet doen, dat zelf knippen. Dat lukt je nooit zo strak als een kapper en juist slecht geknipt haar ziet er doder uit dan goed geknipt haar. Dan zou ik eerder een goedkope (Turkse misschien? Die zijn waar ik woon heel goedkoop) kapper zoeken om het elke 3 weken bij te laten punten.

Wat dat wassen/stugge haar betreft: als je het op den duur minder snel vet wilt laten zijn zul je je haar toch korten 'trainen', oftewel steeds iets langer wachten met wassen. Kun je het op dag 3 niet opsteken o.i.d.? Of desnoods een doek er om wikkelen op een hippe manier?
#teammaple🍁
<<

Anoniem301

Bericht 11 Okt 2015 15:52

Re: zelf haar knippen

Hier een tutorial om je eigen haar te knippen, dit is wel als je laagjes wilt.



Maar zelf zou ik het niet aandurven en opzoek gaan naar een goedkope kapper. Thuiskappers zijn ook niet zo duur.
<<

Elle123

Bericht 14 Okt 2015 11:53

Re: zelf haar knippen

Ik draag mijn haar nooit los, dus als het niet perfect recht is, dan is dat niet zo erg. Maar ik ga denk ik toch maar naar een thuiskapster op zoek. Voor een echt kapsel ga ik liever naar een kapsalon, maar voor de punten is een thuiskapster prima lijkt mij. Turkse kappers zitten hier helaas niet (ik woon in een dorp), maar wel bij me om de hoek iemand met een kapsalon in de garage (wel helemaal netjes verbouwd hoor). Die zal ik eens bellen!
Ik durf het toch niet aan om er zelf aan te gaan knippen...
<<

Anoniem177

Bericht 14 Okt 2015 12:04

Re: zelf haar knippen

Is er geen kappersschool die modellen zoekt voor de leerlingen? Anders zou je je daar voor kunnen opgeven.help je ook nog een ander er mee.
<<

Waxinelichtje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 415

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:32

Bericht 14 Okt 2015 22:09

Re: zelf haar knippen

Ik zou er ook niet aan beginnen, zelf knippen. Voor een tientje (plusminus) heb je al een thuiskapper, dus daar zou ik niet teveel op besparen.
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 19:40

Bericht 15 Okt 2015 10:26

Re: zelf haar knippen

Ik knip wel altijd mijn pony zelf, maar dan zie ik wat ik doe. De achterkant zou ik niet durven.
Kun je het niet af laten knippen en het een tijdje vast dragen? Haar groeit best snel.
<<

Elle123

Bericht 15 Okt 2015 15:10

Re: zelf haar knippen

Catnip schreef:Ik knip wel altijd mijn pony zelf, maar dan zie ik wat ik doe. De achterkant zou ik niet durven.
Kun je het niet af laten knippen en het een tijdje vast dragen? Haar groeit best snel.


Mijn haar groeit tergend langzaam. Een jaar of 10 geleden heb ik het moeten afknippen van halverwege mijn rug tot een bob, en het is nooit meer langer geworden dan 10 cm over mijn schouders. Nu is het denk ik 5 cm over mijn schouders en die lengte vind ik al lelijk bij mezelf. Ik drag het altijd vast maar omdat mijn haar erg dun is moet het wel wat langer zijn, zodat een knotje nog enigszins volume heft (ik draag ook nooit een staart, daarvoor vind ik mijn haar te lelijk).
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 16 Okt 2015 09:43

Re: zelf haar knippen

Ik doe het wel als ik er alleen de punten af wil hebben, maar als ik al een klein foutje maak valt het niet zo op, ik heb heb geen stijl dun haar. Bij stijl en/of dun haar valt het sneller op. Probleem bij veel kappers is als je zegt 1 cm het er gauw 5 zijn. Anders had ik er gerust 10-15 euro voor betaald. Ik heb inmiddels minimaal 20 verschillende kappers gehad en niet 1 die het niet te kort heeft geknipt.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 16 Okt 2015 10:27

Re: zelf haar knippen

Als ik er 1 of 2 cm af wil hebben, dan doet mijn man dat altijd. Ik vind het zonde om daarvoor naar de kapper te gaan, en die halen er toch altijd meer af. En mijn man kan het heel goed en netjes.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 16 Okt 2015 10:41

Re: zelf haar knippen

Mijn moeder of mijn zusje knipt het weleens recht/dooie puntjes eraf. Mijn haar komt tot over mijn billen en anders ga ik alleen al failliet aan de langhaar-toeslag voor enkel puntjes knippen.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem177

Bericht 16 Okt 2015 13:14

Re: zelf haar knippen

Lang haar toeslag voor puntjes knippen??? Wtf
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 16 Okt 2015 15:47

Re: zelf haar knippen

Ja, echt! Ik ga echt geen 35 euro betalen voor alleen puntjes knippen.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 16 Okt 2015 19:00

Re: zelf haar knippen

serieus? ik hoef geen enkele toeslag te betalen het knippen, zelfs niet voor de laagjes.
alleen bij de verf zit een toeslag maar dat is logisch omdat er dubbel zoveel nodig is.

@Elle123
als je je haar altijd vast hebt maakt het toch weinig uit dat je een lange bob hebt? zolang het nog maar vast kan.
een knot kan je op meerdere manieren wat meer volume geven. of een beetje valsspelen een kleine haardonut/knotje van nephaar, daar zijn echt hele mooie van.
Afbeelding
<<

Anoniem177

Bericht 29 Okt 2015 21:17

Re: zelf haar knippen

Leaf schreef:Ja, echt! Ik ga echt geen 35 euro betalen voor alleen puntjes knippen.

Wat idioot zeg! En jouwn lengte haar is makkelijker dan schouderlengte oid. Raar hoor.

Voor kleuren oid dan snap ik het wel en is het ook vrij logisch.

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers