Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tot welke leeftijd een speentje.

<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 10 Okt 2015 23:43

Re: Tot welke leeftijd een speentje.

Milou schreef:Zag laatst in de winkel een kind van 6 met een speen in haar mond. Geen gezicht.


Even hier op in haken. Wie weet is er wel een reden voor dat zij die speen nog heeft? Ik heb een cliënt (puberleeftijd) met een verstandelijke beperking waar je aan de buitenkant echt niks van ziet, maar die heeft ook heeft een speen. Dat is zijn veiligheid.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Poison

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 467

Geregistreerd: 04 Aug 2015 10:09

Bericht 11 Okt 2015 08:43

Re: Tot welke leeftijd een speentje.

Jason was bijna 2 toen we zijn gestopt. Hij had hem altijd alleen maar in bed trouwens. Geen problemen gehad. Hayley heeft nooit een speentje gehad, wilde ze niet. Helaas duimt ze fervent. Geen idee hoe ik dat af moet leren...
27-12-2011
03-06-2013
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 11 Okt 2015 11:01

Re: Tot welke leeftijd een speentje.

Hier was ik zwanger van onze jongste toen we hem bij de oudste hebben afgeleerd. Ze kreeg een grote meidenkamer, werd grote zus, en speentjes waren voor baby's. Ik heb ze haar zelf door laten knippen, en weg laten gooien. We zijn gewoon maar in het diepe gedoken. Ze is gelijk goed gaan slapen die avond. Verder geen problemen gehad, ging wonderbaarlijk goed!
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 11 Okt 2015 11:25

Re: Tot welke leeftijd een speentje.

Oudste wilde geen speen en duimde van kleins af aan. Hier is hij nu 3 kwart jaar vanaf, mooi voor het wisselen nog.

Dochter had wel een speen. Een paar weken na haar 2e verjaardag hebben we hem weggedaan en dit ging meteen goed.

De jongste heeft een speen en is hier erg verknocht aan. Vanaf zijn 1e verjaardag kreeg hij hem alleen nog maar in bed. Maar toen kreeg hij de BMR prik en al zijn hoektanden ineens door waardoor hij steeds vaker overdag de speen weer in had. Sinds deze week krijgt hij hem van mij alleen nog maar ik bed, mijn mam vergeet dit nog weleens. Ik wil hem uiterlijk rond zijn 2e weg gaan doen.

Oudere kinderen met een speen vind ik ook geen gezicht. Ik zag van de week een meisje van bijna 4 met de speen in in de winkel, echt geen gezicht.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 11 Okt 2015 11:28

Re: Tot welke leeftijd een speentje.

Poison schreef:Jason was bijna 2 toen we zijn gestopt. Hij had hem altijd alleen maar in bed trouwens. Geen problemen gehad. Hayley heeft nooit een speentje gehad, wilde ze niet. Helaas duimt ze fervent. Geen idee hoe ik dat af moet leren...


Mijn oudste duimde ook erg fanatiek. Hij had ook totaal niet in de gaten dat hij weer met zijn vingers in de mond zat, zo onbewust deed hij het. Wat bij ons heel goed heeft geholpen was pleisters om zijn vingers te doen (hij had altijd 2 vingers in de mond ipv zijn duim). Na een week was hij er vanaf en hij heeft nooit meer zijn vingers in de mond gehad.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem234

Bericht 11 Okt 2015 20:31

Re: Tot welke leeftijd een speentje.

Dochter heeft met slapen een speen. Soms als ze heel moe of verdrietig is krijgt ze hen thuis ook. Ze is van juni 3.
Ik kan me er niet druk om maken.
<<

Isa

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 269

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:42

Bericht 11 Okt 2015 20:46

Re: Tot welke leeftijd een speentje.

Mijn oudste is met 3,5 jaar gestopt met de speen. Hij had hem alleen tijdens het slapen. We dachten echt dat het een groot drama zou worden want hij s'nachts nog wel eens naar ons toe omdat hij zijn speen kwijt was maar hij heeft er geen kik om gegeven. Hij wilde de spenen naar de winkel toe brengen zodat andere kinderen ze konden gebruiken.

De jongste van 2 heeft nog een speen maar alleen tijdens het slapen.
Afbeelding
Afbeelding[/url]
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 11 Okt 2015 21:03

Re: Tot welke leeftijd een speentje.

R was er rond 1 jaar vanaf geloof ik. Bij N duurde het wat langer maar rond 2 jaar hebben we hem, net als bij R, gewoon van de een op de andere dag niet meer gegeven. Het ging eigenlijk meteen goed.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Anoniem198

Bericht 11 Okt 2015 21:37

Re: Tot welke leeftijd een speentje.

Mijn zoontje heeft nooit een speentje gewild en duimt ook niet.
Toen hij nog een baby was vond ik het wel eens jammer omdat hij moeilijk te troosten was. Nu ben ik er blij om want ik hoef niks af te leren.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 11 Okt 2015 22:34

Re: Tot welke leeftijd een speentje.

De oudste net voor zijn tweede verjaardag, hij vroeg er steeds vaker naar buiten de slaapjes om en toen besloten ermee te stoppen. Na 2 weken was hij het al vergeten.

De jongste heeft nooit een speen gehad.

Beide nooit geduimd.
M:21072011
J :08012014
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 12 Okt 2015 00:09

Re: Tot welke leeftijd een speentje.

Beide jongens hebben nooit een speen gehad en duimen gelukkig ook niet.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 12 Okt 2015 09:16

Re: Tot welke leeftijd een speentje.

N. heeft tot kort geleden een speen gehad. Ze had met de tandarts een afspraak dat de dag na haar vijfde verjaardag de spenen weg zouden gaan. Het was haar veiligheid, geruststelling, troost. Ze sliep met een stuk of 5 spenen tegelijk, ze wreef ermee over haar neusje om in slaap te komen, had altijd spenen in haar handen tijdens haar slaap. Het afleren was ontzettend moeilijk, het intense verdriet, gesmeek en de woede deed mij zo'n zeer. Maar inmiddels slaapt ze zonder.
<<

JLo

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 490

Geregistreerd: 11 Mei 2014 16:48

Bericht 12 Okt 2015 15:47

Re: Tot welke leeftijd een speentje.

Hier ongeveer 2 maanden voor haar derde verjaardag. Het al eens met haar besproken en toen later ook daadwerkelijk weg gegooid. Haar een cadeautje beloofd wanneer het goed zou gaan. Ik had flinke drama's verwacht omdat ze echt gek op dat ding was (1 in haar mond en 1 in haar hand) maar het ging gelijk goed!
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:08

Bericht 12 Okt 2015 15:59

Re: Tot welke leeftijd een speentje.

Mijn jongste was net een paar dagen 4 toen we zijn speen op de bus hebben gegooid voor de arme kindjes die geen speen kunnen betalen. Vervolgens kregen we een paar weken later een briefje uit Peru, dat iemand hem daar had ontvangen en nu ook lekker kon slapen. ;-).
Hij is gelijk zonder drama gaan slapen en ik heb hem er sindsdien niet meer over gehoord.
<<

anoniem203

Bericht 12 Okt 2015 16:34

Re: Tot welke leeftijd een speentje.

S. was net 4 en we waren erg bang voor het afbouwen omdat hij echt verslaafd was aan dat ding. Maar gelukkig viel het heel erg mee! Ik knipte iedere dag een stukje van de speen af en na een week of 3 brak er een groot stuk af en toen hoefde hij 'm niet meer. T. is nu ruim 1,5 en hij heeft nog een speentje. Over een jaartje ga ik hetzelfde doen als bij S.

Beide hebben ze alleen een speen gehad in bed en niet buiten op straat oid.
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 12 Okt 2015 20:11

Re: Tot welke leeftijd een speentje.

Lonely Goatherd schreef:Beide jongens hebben nooit een speen gehad en duimen gelukkig ook niet.

Hier net zo
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Anoniem315

Bericht 12 Okt 2015 22:35

Re: Tot welke leeftijd een speentje.

Hier ook geen behoefte aan gehad. Ze spuugde het ding direct weer uit.
Ze was wel te troosten met onze pink, maar dat was met een maand of 2 ineens ook niet meer nodig.
In bed slaapt ze met een knuffel stijf tegen zich aan (inmiddels zijn het er 3) en dat mag ze wat mij betreft volhouden tot ze 18 is ;)
<<

Anoniem280

Bericht 13 Okt 2015 02:12

Re: Tot welke leeftijd een speentje.

Hier beide geen speners. Ze duimen hier alleen even tijdens etenstijd en wanneer ze moe zijn, anders ook niet.
Vanaf geboorte hebben ze nooit de speen gewild, ja 2 tellen om hem daarna direct uit te spugen.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers