Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ouderhulp op de basisschool

<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 11 Okt 2015 09:21

Re: Ouderhulp op de basisschool

Wow, wat een enorme geldbedragen worden hier genoemd! Bij mijn dochter op school is de ouderbijdrage 27euro per jaar. Hier worden vooral de feesten uit betaald. Ook een stukje plein (sparen voor grote speeltoestellen) zit daarbij.

Hier is de tso geregeld door een extern bedrijf. Kost 2 euro ofzo per keer, dus is ook gewoon goed te doen (totaal anders dan bso :eyes: ), maar zit dus niet bij die 27euro. Ook voor een jaarlijkse schoolreisje krijg je een aparte nota. (afgelopen jaar 15euro).

Hulp van ouders wordt eens per maand ongeveer gevraagd door de juf en dit gaat eigenlijk altijd over hulp bij uitjes. Extra handen nodig, auto's nodig om te rijden.. Ik ben daar wat beperkt in aangezien M nog thuis is natuurlijk. Ik heb alleen een keer geholpen toen ze lopend naar het kdv gingen om daar een voorstelling te bekijken. Aangezien M daar ook naartoe gaat (en ik die meiden goed ken) en er dus nog veel meer kleine kindjes waren, haar toen gewoon meegenomen in de draagdoek. Ze heeft heel de tijd geslapen, maar dat weet je natuurlijk niet van tevoren. Ook aan het einde van het jaar geholpen met alles een keer extra te poetsen, M liep toen gewoon door de gangen te scharrelen. Mijn tijd als hulpouder komt wel bij nr2... Heb nog wel wat jaartjes denk ik dan.

Naast deze taken als hulpouder is er ook een oudercommissie. Dit is een groep van ongeveer 12 ouders. Die geven de feesten vorm en organiseren alles daaromheen. Zorgen voor de cadeautjes met sinterklaas, zorgen voor draaiboek met bv sint Maarten, versieren de school, etc. Ook dragen zij zorg over de ouderbijdrage en de begroting en besteding daar dus van. Ik zit dus wel hierin. De vergaderingen zijn altijd s avonds en de commissies spreken altijd bij mensen thuis af en kan je zelf plannen. Op de feesten zelf ben ik ook wat beperkter, maar dat van tevoren aangegeven en gaat prima
Afbeelding

Afbeelding
<<

Puckini29

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 30 Aug 2015 09:36

Bericht 11 Okt 2015 10:50

Re: Ouderhulp op de basisschool

Bij mijn zoontje op school wordt de overblijf ook door een extern verblijf geregeld, hoeveel dit precies kost weet ik niet. Wij maken daar geen gebruik van.

1 keer per jaar moeten de ouders een avond helpen om het lokaal en speelgoed schoon te maken,dit is niet vrijblijvend.

Verder vragen ze wel eens hulp voor begeleiding naar het bod, boerderij, schoolreisje,helpen met een knutsel. Voor sinterklaas cadeautjes helpen inpakken, en helpen met het computer uurtje.
Ik heb mij opgegeven om te helpen bij het computer uurtje. Dit is 1 keer per week een uur.
Afbeelding
<<

Anoniem134

Bericht 11 Okt 2015 15:55

Re: Ouderhulp op de basisschool

Op de school waar T. naartoe gaat is de ouderbijdrage 25euro per jaar.
De juffrouw gaf aan dat ze zo nu en dan een mail rondsturen of ouders met iets op school kunnen helpen en dat er ook lijsten hangen waar je je op in kunt schrijven. Maar niets is verplicht. Ik wil wel regelmatig gaan helpen, op de momenten dat de jongste tegen die tijd naar de psz gaat.
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:27

Bericht 11 Okt 2015 19:40

Re: Ouderhulp op de basisschool

Ik ben op school luizen moeder, controleren zo en zo na de vakanties en zo nodig extra. Deze week ook bijeenkomst bij de GGD over luizen.
Verder zit ik in de ouderwerkgroep, ben daar nu penningmeester. Kan nu wat meer helpen omdat ze allemaal op school zitten.
Verder help ik eind vh jaar altijd wel mee met schoonmaken.
Hier nog geen continue rooster, de ouders vd kinderen die overblijven kunnen mee draaien bij de over blijf, of je betaalt per keer.
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 11 Okt 2015 19:44

Re: Ouderhulp op de basisschool

Bij ons hebben we een zeer actieve oudervereniging en wordt er ook van ouders hulp verwacht. Dit kan inderdaad in de avond bij het poetsen maar ook door idd luizenouder oid te zijn.
Sowieso helpen bij ons alle ouders bij het overblijven, dat is verplicht en is bekend bij het inschrijven. Wanneer je zelf niet kan moet je zelf iemand anders regelen, dit gaat buiten de leerkrachten om. Dit gaat al 40 jaar goed en alle ouders zijn eigenlijk altijd zelf aanwezig. Je bent ongeveer 1x per 4-5 weken aan de beurt en dat is dan van 12 tot 12.45 uur.

Ik probeer zelf ook te helpen in de klas van R en anders mijn man.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

anoniem203

Bericht 11 Okt 2015 19:58

Re: Ouderhulp op de basisschool

Hier is de ouderbijdrage 2x 16 euro en overblijven kost 1,50 per keer.

Ik heb tot nu toe nog niet kunnen helpen. Ik zit met de jongste en op di-wo-do heb ik gewoon geen oppas voor hem. De maandag en vrijdag werk ik zelf en ga geen vrij nemen voor zoiets. Straks als de jongste op school zit blijf ik gewoon 2 dagen werken en wil ik ook echt op school gaan helpen. Mee op schoolreis, voorleesmiddag of luizenmoeder het maakt me echt niet uit. Onze school is trouwens ook 'gekoppelt' aan het verzorgingstehuis een paar straten verderop. Onderaan het lijsje wat we 2x per jaar krijgen wbt hulp staat ook of je een keer als vrijwilliger een keer een wandeling wil gaan maken met ouderen in een rolstoel. Je doet dat in een groep en er is dan een route uitgestippeld. Dit heb ik wel een keer gedaan toen we alleen S. nog hadden en dit vond ik echt heel leuk. Ook dit ben ik straks van plan om dit 2x per jaar te doen. Naast het wandelen worden er ook eens per maand activiteiten gepland samen met de kleuterklassen. Dan wordt er samen een soort van gym gedaan of mogen ze een dansje doen. Erg leuk is dat :)
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 11 Okt 2015 20:20

Re: Ouderhulp op de basisschool

Hier zijn overigens de overblijfkosten, door dus die ouderhulp, zeer laag. De ouders betalen 10 euro per jaar!! aan overblijfbijdrage en 40 euro aan de ouderbijdrage voor school.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Anoniem255

Bericht 12 Okt 2015 13:09

Re: Ouderhulp op de basisschool

De ouderbijdrage is hier 25.- (dat gebruiken ze voor sinterklaas, kerst, carnaval etc) en voor overige dingen, zoals uitstapjes, vragen ze 15.-
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 12 Okt 2015 17:59

Re: Ouderhulp op de basisschool

Hier is de ouderbijdrage ook 25 euro per schooljaar. En dan komt er nog 2 euro bij voor het schoolreisje van mijn zoon en 35 euro voor het kamp van mijn dochter.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers