Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Shampoo advies gevraagd

<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 11 Okt 2015 14:25

Re: Shampoo advies gevraagd

bambina schreef:
kippetje schreef:
bambina schreef:Kerastase dermo calm geprobeerd?

Valt wel buiten je eisen maar dit is voor mij een top shampoo



Jep!! Die is echt heel goed werk er jaren mee en zie alleen maar goeie resultaten ;)


Ja ik werk er ook mee en gebruik m zelf ook. Vind het een super fijne shampoo. Ook wij hele goede resultaten gezien. En dan bedoel ook echt gezien door middel van het hoofdhuid cameraatje



Ja klopt de i diagnose :thumbup: heel fijn!
Maar het het geld zeker waard die lijn dus investeren is soms beter als er mee blijven zitten die klachten
<<

Elle123

Bericht 11 Okt 2015 14:43

Re: Shampoo advies gevraagd

Ik kan zelf niet tegen SLS en SLES, dat zit in bijna alle shampoos. Ik gebruik nu Moroccanoil, wel duur maar heel fijne shampoo. Soms was ik met een shampoo waar wel SLS in zit en 1x gaat dat wel goed, maar als ik het vaker in een te korte tijd gebruik krijg ik een jeukende branderige hoofdhuid en ontstekingen (puistjes eigenlijk) op mijn hoofdhuid en achter mijn oren. Misschien moet je daar eens naar kijken?
<<

Evaa@

Noob

Berichten: 61

Geregistreerd: 08 Okt 2015 19:19

Bericht 11 Okt 2015 15:10

Re: Shampoo advies gevraagd

Jee wat veel reacties ineens, heel erg leuk! Ik ga even samenvattend reageren en niet op iedereen apart, ik hoop niet dat jullie het erg vinden :)

Maar 'mannenshampoo' is inderdaad een marketing trucje haha stom van mij! Maar meer het idee, snappen jullie? Baking soda en appelazijn heb ik vaker gelezen maar hoe doe je dat? Wordt dat geen troeperige bende omdat soda brokkelig is. Neutral shampoo heb ik toevallig vorige week mee in de handen gestaan (evenals Guhl sensitive, goede verhalen over gehoord en wat hier ook 2 meiden zeggen maar zou het wat zijn?) maar ik vind het nu onderhand zonde om shampoo te kopen en er vervolgens achter te komen dat hij niet helpt, zonde geld ook. Maar ik las ook dat je het een paar weken moet gebruiken en dan dagelijks wassen? De shampoo van de tuinen heb ik nog niet geprobeerd maar ik lees er wel goede verhalen over dus die kan ik ook eens proberen! Ik denk niet dat shampoo met 'olie' werkt omdat ik al heel stijl haar heb zonder enige vorm van volume, ik gebruik ook nooit conditioner omdat het dan te glad en te 'futloos' wordt.

Ik heb de volgende shampoo's al gehad (misschien even fijn om te weten :) )
Andrelon, John Frieda, Toni&Guy, Palmolive, Kokosshampoo, Babyshampoo, Loreal (Elvive), Eigen merken, Nivea, Wella (van de kapper), Schwarzkopf, Tee three shampoo, Garnier, Dove, Sanex & Syoss
<<

Anoniem177

Bericht 11 Okt 2015 16:07

Re: Shampoo advies gevraagd

Evaa@ schreef:Jee wat veel reacties ineens, heel erg leuk! Ik ga even samenvattend reageren en niet op iedereen apart, ik hoop niet dat jullie het erg vinden :)
ik gebruik ook nooit conditioner omdat het dan te glad en te 'futloos' wordt.


Het is wel belangrijk om een conditioner te gebruiken. De shampoo opent namelijk de haarschubben en een conditioner/masker sluit ze. Het is belangrijk om die haarschubben te sluiten anders blijven deze altijd open staan, waardoor je haar gewoon vatbaar is.
<<

Anoniem147

Bericht 11 Okt 2015 16:08

Re: Shampoo advies gevraagd

Ik zweer bij 1x per week wassen met Selsun (naast je normale shampoo). Dat is een shampoo die schimmelwerking op het hoofd tegen gaat door een verhoogde talgafscheiding. Ik heb/had altijd plekken (soms zelf tot bloeden aan toe) aan de randen van mijn hoofdhuid en achter mijn oor. Ik gebruik die Selsun nu een jaar of 3 1x per week (soms een paar maanden niet tot dat het weer erg terug komt) en heb dan echt nergens last van. Geen plekken, geen jeuk, geen rode hoofdhuid.. Niets.

Het is een shampoo die je alleen bij de apotheek kunt krijgen. Volgens mij kost een flesje 9,50 en ik doe daar een half jaar mee. Het is hele aparte shampoo die niet schuimt, hij is oranje en stinkt behoorlijk. Je moet hem gebruiken nadat je je haar hebt gewassen met een milde shampoo. (Ik gebruik eigenlijk altijd milde kappersshampoo's. Die bestel ik online bij JohnBeerens of haarpro.nl ofzo).
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 11 Okt 2015 21:45

Re: Shampoo advies gevraagd

Maar Marni die Selsun is voor roos en een gevoelige geïrriteerde hoofdhuid is iets heel anders ;)
Het kan er zelfs erger van worden als je niet de juiste producten gebruikt.
<<

Evaa@

Noob

Berichten: 61

Geregistreerd: 08 Okt 2015 19:19

Bericht 11 Okt 2015 22:32

Re: Shampoo advies gevraagd

Ik ga morgen even langs bij De Tuinen maar zit er verschil in de shampoo van bijv Dr. Organic en eigen merk van De Tuinen?
<<

Anoniem301

Bericht 11 Okt 2015 22:37

Re: Shampoo advies gevraagd

Je hebt toch al een shampoo die werkt, waarom dan verder zoeken?
<<

Anoniem147

Bericht 12 Okt 2015 10:30

Re: Shampoo advies gevraagd

kippetje schreef:Maar Marni die Selsun is voor roos en een gevoelige geïrriteerde hoofdhuid is iets heel anders ;)
Het kan er zelfs erger van worden als je niet de juiste producten gebruikt.


Ik heb voor zover ik weet geen roos. Leuk dat hij voor roos is haha, maar hij werkt voor mij echt perfect bij mijn geïrriteerde hoofdhuid. Als ik de shampoo niet gebruik krijg ik een soort rode afgebakende vlekjes. De randjes van die rode plekken zijn dan mega droog maar mijn hoofdhuid rondom weer ontzettend vet. De hele balans op mijn hoofdhuid is dan gewoon zoek. Ik heb de ervaring dat deze shampoo alles weer netjes op goede ph balans krijgt ofzo :banaan:
<<

Anoniem130

Bericht 12 Okt 2015 10:57

Re: Shampoo advies gevraagd

Marni schreef:
kippetje schreef:Maar Marni die Selsun is voor roos en een gevoelige geïrriteerde hoofdhuid is iets heel anders ;)
Het kan er zelfs erger van worden als je niet de juiste producten gebruikt.


Ik heb voor zover ik weet geen roos. Leuk dat hij voor roos is haha, maar hij werkt voor mij echt perfect bij mijn geïrriteerde hoofdhuid. Als ik de shampoo niet gebruik krijg ik een soort rode afgebakende vlekjes. De randjes van die rode plekken zijn dan mega droog maar mijn hoofdhuid rondom weer ontzettend vet. De hele balans op mijn hoofdhuid is dan gewoon zoek. Ik heb de ervaring dat deze shampoo alles weer netjes op goede ph balans krijgt ofzo :banaan:


Zou op zich juist wel kunnen passen bij roos/seborroisch eczeem hoor. Vooral ook qua locaties die je eerder beschrijft.

Afbeelding

Wel eens met kippetje dat je goed moet proberen te bedenken wat het kan zijn, zelfs ook jaren terug de fout gemaakt dat ik dacht schilfers = roos en geen schilfers = geen roos. Ik had dus gewoon extreem droge hoofdhuid en daardoor velletjes en heb het eerst 10x erger gemaakt met anti-roos shampoo voor ik ontdekte dat ik iets milde juist vettends moest hebben.
<<

Anoniem147

Bericht 12 Okt 2015 11:12

Re: Shampoo advies gevraagd

Wow! Dat is wel heel erg. Oh wat moet hij/zij zich vreselijk voelen/jeuk hebben.

Het heeft er wel iets van weg al heb ik het (gelukkig) in veel mindere mate en echt alleen langs mijn haargrens (0,5cm ofzo). Oh ik heb echt met hem/haar te doen.

Maar goed. Ik heb voorheen ook wel allerlei anti roos shampoo's geprobeerd (van merken tot merkloos) en ook wat apartere merken zoals Resdan. Maar at werkte gewoon echt niet. Ik had echt een middel nodig wat van de apotheek kwam. Ik zou het ook geen shampoo noemen misschien. Meer een emulsie.
<<

Anoniem130

Bericht 12 Okt 2015 11:16

Re: Shampoo advies gevraagd

Maakt voor jou ook geen klap meer uit wat het is want je hebt inmiddels iets gevonden dat werkt, maar ik snap kippetjes waarschuwing dus wel eens beetje. Ik heb mezelf destijds ook eerst flink dieper in de sloot geholpen met antiroos shampoos. :p
<<

Anoniem147

Bericht 12 Okt 2015 11:20

Re: Shampoo advies gevraagd

Ik had ook vaak het idee dat die 'schreeuwshampoo's' van de reclames het alleen maar erger en erger maakte. Lekker met menthol ofzo.. Nou serieus, mijn hele hoofd stond ik vuur en vlam haha.
<<

Anoniem130

Bericht 12 Okt 2015 11:27

Re: Shampoo advies gevraagd

Haha ja ik snap menthol sowieso nooit. Ook in koelzalf of aftersun niet. Dat spul is zooo agressief. Het koelt ja, maar alleen als je huid 100% intact en absoluut niet gevoelig of geïrriteerd is. Wat het dus 9 van de 10 keer wel is als je naar zoiets grijpt. :p
<<

Evaa@

Noob

Berichten: 61

Geregistreerd: 08 Okt 2015 19:19

Bericht 12 Okt 2015 17:23

Re: Shampoo advies gevraagd

Haha ja die shampoo's zijn vreselijk! Een beetje het tijgerbalsem idee.

- Carrie: Ik wil graag een shampoo zonder SLS en SLES proberen omdat het schijnt dat die twee producten je hoofdhuid heel erg uitdrogen.
<<

Anoniem301

Bericht 12 Okt 2015 19:08

Re: Shampoo advies gevraagd

Evaa@ schreef:Haha ja die shampoo's zijn vreselijk! Een beetje het tijgerbalsem idee.

- Carrie: Ik wil graag een shampoo zonder SLS en SLES proberen omdat het schijnt dat die twee producten je hoofdhuid heel erg uitdrogen.

Geen last van en jij blijkbaar ook niet toch? Bij die mannenshampoo bedoel ik.
<<

Anoniem185

Bericht 12 Okt 2015 23:40

Re: Shampoo advies gevraagd

Dat van dat plaatje heb ik ook! Wat helpt daar tegen? Want ik heb het dus in combinatie met haar wat snel vet is. Gebruik momenteel de 0% lijn van adrelon.
<<

Anoniem130

Bericht 12 Okt 2015 23:52

Re: Shampoo advies gevraagd

Bob schreef:Dat van dat plaatje heb ik ook! Wat helpt daar tegen? Want ik heb het dus in combinatie met haar wat snel vet is. Gebruik momenteel de 0% lijn van adrelon.


Dan is het dus zeker wel de moeite waard om verschillende anti roos shampoos te proberen (en dan vooral verschillende werkzame stoffen, zinkpyrithion of seleniumsulfide)!
http://www.huidziekten.nl/folders/neder ... eczeem.htm
<<

willempie

Noob

Berichten: 3

Geregistreerd: 20 Jun 2015 10:52

Bericht 13 Okt 2015 10:25

Re: Shampoo advies gevraagd

jason shampoo? Die is sls vrij en zacht voor je huid.
krijg je wel niet via de drogist maar online bij Goedeshampoo.nl .
als je snel last hebt van je hoofdhuid is een zachte shampoo zonder sls wel verstandig.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 13 Okt 2015 14:44

Re: Shampoo advies gevraagd

Ik gebruik nu eens per week resdan, dit helpt voor mij wel. Het is niet helemaal weg maar wel minder. Eerder kon ik gék worden van de jeuk. Het enige lastige vind ik dat hij niet schuimt, dus dat ik het idee heb dat ik er best wat op mijn hoofdhuid moet doen...
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 13 Okt 2015 16:06

Re: Shampoo advies gevraagd

Elle123 schreef:Ik kan zelf niet tegen SLS en SLES, dat zit in bijna alle shampoos. Ik gebruik nu Moroccanoil, wel duur maar heel fijne shampoo. Soms was ik met een shampoo waar wel SLS in zit en 1x gaat dat wel goed, maar als ik het vaker in een te korte tijd gebruik krijg ik een jeukende branderige hoofdhuid en ontstekingen (puistjes eigenlijk) op mijn hoofdhuid en achter mijn oren. Misschien moet je daar eens naar kijken?


Hier waren ook de sulfaten de boosdoener. nu shampoo zonder sulfaten (en conditioner/masker zonder siliconen want om die uit je haren te wassen zijn sulfaten nodig) en geen last meer :thumbup:

Kerastase Dermo calm bevat SLS dus dat werkte voor mij niet.
maar Keratase heeft ook een sulfaatvrije shampoo en haarmasker, die bevalt bij mij super. Ik kon bij de kapper een proefflesje meekrijgen, dan hoef je niet direct de dure fles te kopen.
De dure van Keratase wissel ik af met een goedkopere shampoo zonder sulfaten, daarvan komen er gelukkig steeds meer.
Afbeelding
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 13 Okt 2015 16:26

Re: Shampoo advies gevraagd

Evaa@ schreef:Baking soda en appelazijn heb ik vaker gelezen maar hoe doe je dat? Wordt dat geen troeperige bende omdat soda brokkelig is.


Baking soda is zuiveringszout/baksoda o.a. om mee te bakken en 101 andere dingen.
misschien ben je in de war met schoonmaaksoda? dat niet gebruiken hoor, is een totaal ander product.
Laatst gewijzigd door Elska op 13 Okt 2015 18:19, in totaal 2 keer gewijzigd.
Afbeelding
<<

Anoniem177

Bericht 13 Okt 2015 16:56

Re: Shampoo advies gevraagd

Als het echt gaat om SLS dan heeft Kerastase fluidialiste shampoo. Je kan bij salons die kerastase verkopen ook altijd proefpakketjes meekrijgen. Zou gewoon even informeren en testen
<<

Anoniem301

Bericht 13 Okt 2015 17:08

Re: Shampoo advies gevraagd

Elska schreef:
Evaa@ schreef:Baking soda en appelazijn heb ik vaker gelezen maar hoe doe je dat? Wordt dat geen troeperige bende omdat soda brokkelig is.


Baking soda is zuiveringszout/baksoda om mee te bakken dus. het maakt je deeg luchtig.
misschien ben je in de warm met schoonmaaksoda? dat niet gebruiken hoor, is een totaal ander product.

Nee hoor ze is niet in de war, zie onderstaand artikel. Is al een poosje een hype, mijn haar werd er helaas te droog van maar mijn hoofdhuid vond het wel fijn.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/lif ... ampoo.html
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 13 Okt 2015 18:15

Re: Shampoo advies gevraagd

Carrie schreef:
Elska schreef:
Evaa@ schreef:Baking soda en appelazijn heb ik vaker gelezen maar hoe doe je dat? Wordt dat geen troeperige bende omdat soda brokkelig is.


Baking soda is zuiveringszout/baksoda om mee te bakken dus. het maakt je deeg luchtig.
misschien ben je in de warm met schoonmaaksoda? dat niet gebruiken hoor, is een totaal ander product.

Nee hoor ze is niet in de war, zie onderstaand artikel. Is al een poosje een hype, mijn haar werd er helaas te droog van maar mijn hoofdhuid vond het wel fijn.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/lif ... ampoo.html


ik ken de hype, bij mij ook geen succes.
ik ging in op het stukje dat soda brokkelig is. Baking soda/zuiveringszout is echt niet brokkelig... dat is poeder net zoals bakpoeder.
schoonmaaksoda is wel brokkelig en wordt vaak verward met baking soda/zuiveringszout.

heb mijn vorige post even aangepast om verdere verwarring te voorkomen.
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers