Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stelling #20: Pepernoten pas als Sinterklaas in het land is

<<

Anoniem281

Bericht 04 Okt 2015 15:20

Re: Stelling #20: Pepernoten pas als Sinterklaas in het land

Helemaal mee eens! Tenminste, voor nu niet mijn kind, maar m'n vent. Ik vind 't echt onzin dat 't al zo vroeg in de winkel ligt en wij hebben dan ook de 'regel' dat Sinterklaas gerelateerd eetwaren pas genuttigd mogen worden wanneer de Sint in 't land is.

Ik vind 't ook vreselijk irritant dat men altijd roept 'Hè jeetje, nu alweer, tis nog zomer! Dat kan echt niet hoor!' om een week later aan de chocoladetruffelpepernoten te zitten knagen. 'Ja, heb me toch laten verleiden.' Nee, trut, je hebt gewoon geen discipline en daardoor liggen de friggin' pepernoten straks met Pasen al in de schappen.
<<

Anoniem315

Bericht 04 Okt 2015 15:21

Re: Stelling #20: Pepernoten pas als Sinterklaas in het land

Mee eens. Sintgerelateerd eten moet periodegebonden zijn.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 04 Okt 2015 15:23

Re: Stelling #20: Pepernoten pas als Sinterklaas in het land

Mee eens. Ik vind pepernoten bij Sinterklaas horen en mijn kinderen krijgen ze dus ook pas als Sinterklaas in het land is.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 04 Okt 2015 15:30

Re: Stelling #20: Pepernoten pas als Sinterklaas in het land

Neuh. Ik heb daar geen regels over. We hebben niet zo vaak pepernoten in huis, maar als we ze hebben mag hij er ook wat van, welke maand het ook is.
#teammaple🍁
<<

Anoniem148

Bericht 04 Okt 2015 15:32

Re: Stelling #20: Pepernoten pas als Sinterklaas in het land

Mee eens maar heb vaak genoeg gehad dat ik dan te laat was en op d'n duur geen nieuwe vracht binnen kwam. Hierdoor had ik niet wat ik wilde.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 04 Okt 2015 15:34

Re: Stelling #20: Pepernoten pas als Sinterklaas in het land

Carl schreef:Helemaal mee eens! Tenminste, voor nu niet mijn kind, maar m'n vent. Ik vind 't echt onzin dat 't al zo vroeg in de winkel ligt en wij hebben dan ook de 'regel' dat Sinterklaas gerelateerd eetwaren pas genuttigd mogen worden wanneer de Sint in 't land is.

Ik vind 't ook vreselijk irritant dat men altijd roept 'Hè jeetje, nu alweer, tis nog zomer! Dat kan echt niet hoor!' om een week later aan de chocoladetruffelpepernoten te zitten knagen. 'Ja, heb me toch laten verleiden.' Nee, trut, je hebt gewoon geen discipline en daardoor liggen de friggin' pepernoten straks met Pasen al in de schappen.


Je hebt een regel voor je man dat hij pas Sinterklaassnoep mag eten als Sinterklaas in het land is? Ik denk dat mijn man me echt heel hard uit zou lachen als ik daarmee zou komen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem156

Bericht 04 Okt 2015 15:39

Re: Stelling #20: Pepernoten pas als Sinterklaas in het land

Susan schreef:
Carl schreef:Helemaal mee eens! Tenminste, voor nu niet mijn kind, maar m'n vent. Ik vind 't echt onzin dat 't al zo vroeg in de winkel ligt en wij hebben dan ook de 'regel' dat Sinterklaas gerelateerd eetwaren pas genuttigd mogen worden wanneer de Sint in 't land is.

Ik vind 't ook vreselijk irritant dat men altijd roept 'Hè jeetje, nu alweer, tis nog zomer! Dat kan echt niet hoor!' om een week later aan de chocoladetruffelpepernoten te zitten knagen. 'Ja, heb me toch laten verleiden.' Nee, trut, je hebt gewoon geen discipline en daardoor liggen de friggin' pepernoten straks met Pasen al in de schappen.


Je hebt een regel voor je man dat hij pas Sinterklaassnoep mag eten als Sinterklaas in het land is? Ik denk dat mijn man me echt heel hard uit zou lachen als ik daarmee zou komen.


Nou inderdaad, laat ´m lekker zelf beslissen wanneer ´ie wat eet!

Ik ben het er niet mee eens. Ik vind het lekker dus mag wat mij betreft het hele jaar door.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 04 Okt 2015 16:03

Re: Stelling #20: Pepernoten pas als Sinterklaas in het land

Wij kregen van mijn schoonmoeder een zak kruidnoten. Heerlijk! Ons zoontje lust ze ook graag dus we hebben er een zak bijgekocht. Koop nog niet teveel.

Vind het wel iets wat bij Sinterklaas hoort dus volgende maand ga ik pas meer halen.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem281

Bericht 04 Okt 2015 16:05

Re: Stelling #20: Pepernoten pas als Sinterklaas in het land

Ja, ik heb die regel en als ie t wel eet, krijgt ie geen toetje. Really?

Nee ik heb gezegd t belachelijk te vinden als er voor november sinterklaasmeuk in huis komt en ik haal niks voor m. Hij haalt t zelf ook niet, hoewel hij nu wel al pepernoten zou willen eten. Hij is t eens met t feit dat t gewoon veel te vroeg is voor zulk seizoensgebonden snoepgoed.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 04 Okt 2015 16:11

Re: Stelling #20: Pepernoten pas als Sinterklaas in het land

Ik heb er geen problemen mee hoor. Vind het zelf veel te lekker. Zie het meer als lekkernij op koude herfst-/winteravonden, met een kop thee en kaarsjes om me heen.. daar hoort een schaaltje pepernoten, speculaas, whatever bij.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 04 Okt 2015 16:14

Re: Stelling #20: Pepernoten pas als Sinterklaas in het land

Ik haal het nog niet omdat ik gewoon niet teveel snoep in huis wil hebben, maar als het geen gevolgen zou hebben voor lijn en gezondheid zou ik het ook allang gehaald hebben. Maar ik maak me er in augustus dan ook niet druk om dat het al in de winkel ligt, van mij mogen ze het inderdaad het hele jaar door verkopen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem313

Bericht 04 Okt 2015 17:21

Re: Stelling #20: Pepernoten pas als Sinterklaas in het land

Ik krijg van dat soort gemiep altijd zo'n zin in pepernoten.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 04 Okt 2015 18:17

Re: Stelling #20: Pepernoten pas als Sinterklaas in het land

Carl schreef:Ja, ik heb die regel en als ie t wel eet, krijgt ie geen toetje. Really?

Nee ik heb gezegd t belachelijk te vinden als er voor november sinterklaasmeuk in huis komt en ik haal niks voor m. Hij haalt t zelf ook niet, hoewel hij nu wel al pepernoten zou willen eten. Hij is t eens met t feit dat t gewoon veel te vroeg is voor zulk seizoensgebonden snoepgoed.


Is dat alles?
Ik zeg met blote voeten en zonder verhaaltje naar bed!

Ik ben het wel eens met de stelling trouwens. Al roepen die chocolade kruidnoten me écht KEIhard hahahaha :D
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 04 Okt 2015 18:52

Re: Stelling #20: Pepernoten pas als Sinterklaas in het land

Het kan me werkelijk geen bal schelen. De Pietendiscussie is allang aan de gang, mijn werk heeft allang en breed een inventarisatie voor het feest gedaan, de kruidnootjes liggen inmiddels al jaren vroegtijdig in het vak; Sinterklaas is niet langer een kwestie van de nov/dec maand. Ik vind het speciale er inmiddels vanaf wat ik wel jammer vind, maar ik ben er niet daarom op tegen.
L2014 & H2017
<<

Anoniem149

Bericht 04 Okt 2015 18:56

Re: Stelling #20: Pepernoten pas als Sinterklaas in het land

Dit is echt iets waar ik me totaal niet druk om kan maken. Wat mij betreft ligt het het hele jaar in de winkels.
<<

Anoniem331

Bericht 04 Okt 2015 19:15

Re: Stelling #20: Pepernoten pas als Sinterklaas in het land

Wij hebben al meerdere keren pepernoten gehad de laatste weken. Heerlijk.
Kinderen zijn er ook gek op, dus dat eten we niet alleen in die paar weken dat die man zogenaamd in het land is.
<<

Anoniem170

Bericht 04 Okt 2015 19:29

Re: Stelling #20: Pepernoten pas als Sinterklaas in het land

Carl schreef:Helemaal mee eens! Tenminste, voor nu niet mijn kind, maar m'n vent. Ik vind 't echt onzin dat 't al zo vroeg in de winkel ligt en wij hebben dan ook de 'regel' dat Sinterklaas gerelateerd eetwaren pas genuttigd mogen worden wanneer de Sint in 't land is.

Ik vind 't ook vreselijk irritant dat men altijd roept 'Hè jeetje, nu alweer, tis nog zomer! Dat kan echt niet hoor!' om een week later aan de chocoladetruffelpepernoten te zitten knagen. 'Ja, heb me toch laten verleiden.' Nee, trut, je hebt gewoon geen discipline en daardoor liggen de friggin' pepernoten straks met Pasen al in de schappen.


Relax, het zijn maar pepernoten :P
Het boeit me eigenlijk niet zo. Als ik ze zie denk ik: ze zijn er weer. Dan haal ik mn schouders op en ga weer verder. Zijn wel andere dingen om je druk over te maken..
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 04 Okt 2015 19:33

Re: Stelling #20: Pepernoten pas als Sinterklaas in het land

Pepernoten koop ik pas net voor de intocht. Maar meer omdat ik anders ruim voor de Sinterklaasperiode er al genoeg van heb. Speculaas koop ik nu al wel maar dat hoort voor mij ook niet perse bij Sinterklaas. Chocoladeletters koop ik zodra de plaatselijke snoep/chocolade winkel ze weer verkoopt. Die hebben de lekkerste letters vinden wij, en zijn altijd supersnel uitverkocht. We beginnen er meestal pas na de intocht aan.
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 04 Okt 2015 20:28

Re: Stelling #20: Pepernoten pas als Sinterklaas in het land

Ik ben het er mee eens maar maak me er wel schuldig aan om ze nu al te kopen. Wij vinden ze gewoon erg lekker en zoon kwam met het idee dat de pepernoten er al waren omdat niemand Sinterklaas en Zwarte piet meer kon missen, nou prima a
antwoord toch

Ik vind al die kerstspullen die nu overal al liggen veel erger dan wat pepernootjes. Het verschuift allemaal zo enorm, in januari liggen er alweer paaseitjes.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 04 Okt 2015 22:00

Re: Stelling #20: Pepernoten pas als Sinterklaas in het land

Vanaf kinds af aan, halen wij altijd kruidnootjes in huis na de herfstvakantie.
Dat doe ik nu eigenlijk nog steeds en aangezien ik een van de weinigen ben die het eet in huis, haal ik altijd kleinere zakken, anders ben ik 5 kilo zwaarder na 5 december :D
<<

Anoniem167

Bericht 04 Okt 2015 22:30

Re: Stelling #20: Pepernoten pas als Sinterklaas in het land

Ik vind het eigenlijk pas leuk(er) als het bijna Sinterklaas, daar hoort het wel echt bij voor mij, maar iedereen moet het lekker zelf weten, van mij mogen ze het altijd verkopen, koop ik het gewoon pas in november!
<<

Anoniem321

Bericht 05 Okt 2015 08:42

Re: Stelling #20: Pepernoten pas als Sinterklaas in het land

Ik vind het niet erg. Zo is het nu eenmaal en als het je tegenstaat, dan laat je het spul toch liggen tot de sint in het land is? Ik begrijp het probleem eigenlijk niet zo.
<<

Anoniem193

Bericht 05 Okt 2015 09:08

Re: Stelling #20: Pepernoten pas als Sinterklaas in het land

Ik begrijp wel dat het nu al in de winkels ligt, maar wij zelf kopen het nu nog niet. Zodra sinterklaasjournaal op tv is zullen wij ze gaan kopen.
<<

Anoniem255

Bericht 05 Okt 2015 09:11

Re: Stelling #20: Pepernoten pas als Sinterklaas in het land

De kerstspullen liggen ook al twee weken in de schappen, als het niet langer is.
Paaseitjes kun je geloof ik ook al een maand vooraf kopen.

Als ik me al druk moet maken om pepernoten die eind september/begin oktober in de winkel liggen en of de kinderen die graag willen dan zou ik gek worden geloof ik...
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron