Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Rubriek W&S #23: Arbeidsongeschikt

<<

Anoniem233

Bericht 03 Okt 2015 11:58

Rubriek W&S #23: Arbeidsongeschikt

- "Goh, wat een luizenleventje!" :hulde:
- "Dus dat noemen ze nou slapend rijk worden"? :ja: :sleep:
- "Zo kan ik het ook, lijkt me heerlijk"! :afro:
- "Dus je leeft van mijn centen? En als ik nou stop met werken"? :12:
- "Maar je werkt toch in een bakkerij? Dan kan je toch ook 'vast' werken"? :no:

Zomaar wat vragen en opmerkingen die ik naar mijn hoofd geslingerd krijg als ik vertel dat ik voor 80 tot 100% ben afgekeurd door het UWV. Ik kan niet werken. Maar omdat ik het vertik thuis te blijven zitten, werk ik op een dagbesteding. Alleen heb ik nogal een hekel aan dat woord. Alsof wat ik doe, minderwaardig is.

Waarom ben je afgekeurd?

Ik ben afgekeurd door psychische en lichamelijke problemen. Ik heb PTSS (Chronisch) en probeer daarnaast bij tijd en wijle ook nog mijn depressie te verslaan. Lichamelijk heb ik één van de meest zeldzame spierziekten die er voorkomt. Die ziekte heet -hou je vast- Hyeperexplexia. Leuk woord voor galgje, zeg ik altijd. Ik slik hiervoor vrij sterke medicatie, en dat is hard nodig ook. Als ik mijn medicijnen niet netjes zou innemen, zou ik niet meer kunnen lopen, fietsen, zelf kunnen eten, zelf kunnen douchen enzovoort. Been there, done that.
Let me explain...

In 2006 of 2007 vond mijn toenmalige psychiater dat mijn medicatie mijn behandeling in de weg stond. In overleg met het ziekenhuis heb ik geprobeerd de medicatie af te bouwen. In het begin ging het prima! Toen ik bij de laatste stap kwam, ging het echter helemaal mis. Ik viel over de rolstoel van mijn broertje en mijn pols was zwaar gekneusd. Naar het ziekenhuis, gips erom, en weer naar huis. Enkele dagen later viel ik van de trap. Gebroken sleutelbeen, zware hersenschudding, nek gekneusd, en 2 hele mooie blauwe ogen. Ik kon niks meer. Moest met alles worden geholpen en continu in de gaten worden gehouden. Paar weken later ging het wederom mis. Weer een flinke hersenschudding en gaten in mijn hoofd. Ondertussen had ik wel andere medicijnen, maar die hielpen bij lange na niet zo goed als de oude medicatie. Lang verhaal kort samengevat, hoop narigheid, uiteindelijk terug naar de oude medicatie, maar de spierziekte is erger geworden. Ik kon altijd fietsen en dansen. Nu niet meer. Ik kon goed lopen. Nu niet meer. Ik had vrienden met wie ik uitging. Nu niet meer. De winter is voor mij een drama, want dan kan ik vrijwel niet naar buiten. Mijn spieren doen dan té veel pijn. De artsen van het UWV hebben me uitgebreid onderzocht en zijn toen tot de conclusie gekomen dat ik het niet meer kon. Werken dan. Ondertussen rijd ik op een driewieler, want dat is het enige vervoersmiddel waarmee ik nog uit de voeten kan. Ik schaamde me ervoor, maar dat ben ik ondertussen voorbij.

Maar wat voor uitkering heb je nu dan?

Ik heb een WA-Jong uitkering. Ik val onder de oude versie, omdat ik deze voor 2010 heb gekregen. Met de huidige participatie wet kan ik worden opgeroepen voor een herkeuring. Aangezien mijn 'toestand' onveranderd is gebleven, zal ik vrijwel zeker niet vast kunnen werken. Ik zal mijn uitkering niet meer kwijt raken. Ik moet me erbij neerleggen dat ik nooit vast zal werken en dat is nog verdraaid lastig.

Afbeelding
Koekbolletjes. Hiervan worden koekjes gebakken. Dit is de kokos variant, dus daar gaat nog wat kokos overheen.

En sollicitatieplicht? Heb je dat dan?

Nee. Dat heb ik niet.

Afbeelding
Dit worden witte bollen :) Lekkker!!

Maar je 'werkt' nu toch? Waarom dan niet vast?

Ik werk nu 3 dagen in de week in een bakkerij. Hier zitten meer mensen die afgekeurd zijn, maar net als ik niet graag thuis willen zitten, maar onder elkaar willen zijn. Deel uit blijven maken van de maatschappij. Onze werkdruk ligt laag. Het is niet erg als we een dag (of week) niet komen omdat we ziek zijn. We missen dan geen belangrijke deadlines of vergaderingen. We hebben geen bureau waarop het werk opgestapeld ligt. Als je komt, prima. Gezellig dat je er bent.

Hoe ziet zo’n dag er dan uit?

Ik kom rond een uur of 9 binnen, pak een uniform en ga me omkleden. Hierna drink ik in de kantine een kopje thee en klets wat bij met collega's. Om half 10 gaan we aan het werk. Op het moment dat jullie dit lezen, zijn wij hard bezig met voornamelijk gevulde speculaastaarten. Sinterklaas staat weer voor de deur, en ik vermoed dat we ook al bijna gaan beginnen met de kerst. Anyway, we werken een uur goed door en om half 11 hebben we koffiepauze. Om 11 uur gaan we weer aan het werk. Meestal ben ik koekjes aan het bakken, maar voor een boterkoek draai ik mijn hand ondertussen ook niet meer om. En nee, dan zit de mix niet kant en klaar in een pakje, zoals de Dr Oetker ;) Wij maken alles zelf. Op dit moment sta ik alleen nog op banket, maar over een tijdje ga ik ook naar de broodafdeling. Daar kijk ik nu wel eens mee, maar omdat ik hier nog niet zo lang werk, doen we het rustig aan.
12 uur vervolgens, lunchpauze! We eten tot half 1, daarna hebben we nog een halfuurtje voor onszelf. Sommige mensen gaan knutselen, een aantal speelt rummikub, weer een stel gaat skip-bo spelen. Na de pauze ruimen we op, maken we schoon, en ga ik naar huis. Ik ga altijd wat vroeger. Omdat ik PTSS heb, ben ik heel snel overprikkeld. Een hele dag werken is voor mij simpelweg te lang. Rond een uurtje of 3 stap ik moe, maar voldaan, mijn huis weer binnen :)

Afbeelding
Vers gebakken broodjes, slechts een klein onderdeel van wat we doen.

Hoe kom je aan dit werk?

Ik ben in contact gekomen met de bakkerij doordat ik bij mijn vriend ging wonen. Mijn vorige werk was in Leiderdorp en dat is vanuit omgeving Dordrecht simpelweg te ver. Ik ben op een paar locaties gaan kijken, waaronder een winkel. Maar toen ik de bakkerij in liep, wist ik dat dit het zou gaan worden.

En wat krijg je daar dan voor?

Haha, nada, noppes, niks. Je zou kunnen zeggen dat mijn wa-jong het ‘salaris’ is. Wel krijg ik een reiskostenvergoeding, maar daar word ik echt niet veel rijker van ;)

En kan je daar dan zonder aanpassingen werken?

In principe wel. Gisteren (Vrijdag) werd er een lunch gemaakt op de groep en dat was wel heel erg onrustig. Op dat soort momenten ‘verstop’ ik mezelf. Als ik een hele slechte dag heb, mag ik met muziek werken. Koptelefoon op, en gaan. Maar dat is op dit moment de meest grote aanpassing, denk ik.

Wat wou je vroeger worden? Vast niet arbeidsongeschikt ;)

Haha, tuurlijk niet. Ik droomde altijd van een carriere als danseres, juf, of werken op een kinderdagverblijf. Maar door een verleden waarin ik als kind mishandeld ben, ben ik uit huis geplaatst. Ik heb nog wel een jaartje streetdance gedaan, maar het dansen werd nooit meer wat het was, mede door mijn extreme onzekerheid.Ik heb nooit voor de klas gestaan, maar wel stage gelopen op een kinderdagverblijf. Ik heb namelijk nog een jaartje de opleiding ‘Helpende zorg en welzijn’ gedaan. Maar in dat jaar werd ik enorm depressief, en kon ik die stage niet meer voortzetten. Hetzelfde geldt voor die opleiding.

Wat ik hiermee wil bereiken, is laten zien dat het écht niet fijn of makkelijk is om afgekeurd te zijn. De andere kant van de medaille, zeg maar. Vragen beantwoord ik uiteraard graag!


Benieuwd naar de andere delen uit deze rubriek?

Deel 1: Docent basisonderwijs en student gymopleiding
Deel 2: Verpleegkundige spoedeisende hulp
Deel 3: Medewerker grand cafe
Deel 4: Volg je hart en maak van je passie je baan
Deel 5: Orthoptist
Deel 6: Actuaris
Deel 7: Projectmanager
Deel 8: Pedagogisch Medewerker
Deel 9: Longfunctieanalist
Deel 10: Fotograaf
Deel 11: Docent wiskunde op een middelbare school
Deel 12: Burgemeester van Zeg maar Yes
Deel 13: Callcentermedewerker
Deel 14: Werken in het buitenland
Deel 15: Jeugdvakantiewerk
Deel 16: Vrijwilliger bij Stichting Earlybirds
Deel 17: vrijwilliger bij stichting Hoogvliegers
Deel 18: Je droom volgen met een master aan het bed
Deel 19: Psycholoog in de GGZ
Deel 20: Gastouder aan huis
Deel 21: Schrijven
Deel 22: Leven en werken op zee
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 03 Okt 2015 12:17

Re: Rubriek W&S #23: Arbeidsongeschikt

Wat een verdrietig verhaal enerzijds, maar anderzijds vind ik het zo tof dat je ondanks je 'beperkingen' gewoon wílt blijven werken. De opmerkingen die je naar je hoofd krijgt, vind ik echt zo verbazingwekkend. Het zou echt niet in mij opkomen om dat soort vragen te stellen. Je werk klinkt wel erg leuk trouwens!
L2014 & H2017
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5453

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:30

Bericht 03 Okt 2015 12:27

Re: Rubriek W&S #23: Arbeidsongeschikt

Bedankt voor jouw bijdrage, Celeste.

Goed om ook jouw kant, in jouw situatie te horen.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 03 Okt 2015 12:42

Re: Rubriek W&S #23: Arbeidsongeschikt

Wat een prachtige positieve in stelling heb je ondanks hetgeen waar je elke dag mee moet worstelen!
Heel mooi om ook eens een ander 'beroep' dan gangbaar terug te zien in deze rubriek. Respect!
08/2018
05/2021
<<

Anoniem233

Bericht 03 Okt 2015 16:53

Re: Rubriek W&S #23: Arbeidsongeschikt

Mijn werk ís ook heel erg leuk :) Bijna geen dag is hetzelfde, en ik ga nog minstens 20 nieuwe recepten leren. Brownies zou ik graag willen maken, maar is érg veel werk, dus voorlopig gluur ik even mee. JanHagel ben ik op dit moment aan het leren. En ik wil nog leren gevulde koeken te maken, en spritzen..enne...speculaasbrokken ;) En zo kan ik nog wel ff door blijven gaan :)
<<

Anoniem216

Bericht 03 Okt 2015 19:00

Re: Rubriek W&S #23: Arbeidsongeschikt

...
Laatst gewijzigd door Anoniem216 op 11 Okt 2017 13:21, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 03 Okt 2015 22:58

Re: Rubriek W&S #23: Arbeidsongeschikt

Wat goed dat je jouw verhaal vertelt! Klinkt als heel leuk werk wat je hebt.
De dingen die je maakt worden die verkocht in een bakkerij of gaan ze naar een supermarkt?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem233

Bericht 04 Okt 2015 11:39

Re: Rubriek W&S #23: Arbeidsongeschikt

Vaak zijn het bestellingen die door particulieren worden opgehaald. Zo is er een eierboer die iedere week 6 doosjes koekjes wilt. Als hij de eieren komt bezorgen staat zijn bestelling klaar. Maar er zijn ook instellingen (vooral gezinsvervangende tehuizen) die bestellingen plaatsen. Dus eigenlijk doen we de verkoop zelf :)
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 04 Okt 2015 19:28

Re: Rubriek W&S #23: Arbeidsongeschikt

Wat ontzettend dapper om dit hier te vertellen en ik vind echt dat je een superpositieve instelling hebt!
<<

Anoniem205

Bericht 04 Okt 2015 19:51

Re: Rubriek W&S #23: Arbeidsongeschikt

Wauw Celeste.. ik ben er stil van. Je realiseert je nooit dat er zo'n verhaal schuil kan gaan achter een online persoon. Ik ben het met je eens dat het woord dagbesteding niet heel erg positief klinkt. Daar moet maar een ander woord voor verzonnen worden.

Fijn dat je zo gelukkig bent met het werken in de bakkerij! Jammer dat het zo ver weg is, ik had graag koekjes en andere lekkere dingen bij je gekocht. Leiderdorp was dan iets praktischer geweest.

Misschien een onbeschofte vraag: hoe gaat je vriend er mee om dat jij afgekeurd bent, een spierziekte hebt en zo'n heftig verleden (met PTSS als gevolg)?
<<

Anoniem315

Bericht 04 Okt 2015 20:51

Re: Rubriek W&S #23: Arbeidsongeschikt

Wat een verhaal zeg! Wat goed dat je zo actief bent en wat van je leven maakt, ondanks de behoorlijk lastige omstandigheden. Petje af!
<<

Anoniem233

Bericht 04 Okt 2015 23:11

Re: Rubriek W&S #23: Arbeidsongeschikt

:redface: Haha, jullie maken me verlegen. Om antwoord te geven op je vraag Oreo, mijn vriend kan er goed mee omgaan. Dit komt omdat wij elkaar nu 6 jaar kennen en hij het ook al 6 jaar weet. Vanaf het eerste begin heb ik de openheid gegeven en gezegd: "Dit ben ik, als je het niet aandurft moet je het zeggen. Maar ik ga het niet mooier maken dan dat het is, want het is niet mooi".
Aangezien we nu samenwonen en volgend jaar gaan trouwen lijkt me zijn antwoord wel duidelijk :smile:
Op sommige dagen is de PTSS heel erg en kom ik voor geen 10/20/30 miljoen mijn huis uit. Dat vindt hij rot, maar hij wil me ook niet forceren. Het is heel erg dubbel en vaak krijgt hij me dan in ieder geval zover dat ik even in de tuin ga staan, of dat we in de avond naar het park gaan. Dat zit hier een minuut vandaan. En geloof me, dat is een hele opgave op zulke dagen. Van de spierziekte heb ik opzich niet zoveel last, en hij ook niet. Nu het kouder wordt gaan mijn spieren pijn doen en heb ik sneller pijn in mijn handen, maar dat is voor mij vooral vervelend, niet zozeer voor hem. Hij moet altijd lachen als hij me een 'tik op de neus' geeft en ik 10 meter de lucht in schiet :p
En ja, dat ik ben afgekeurd, daar heeft hij nooit een probleem van gemaakt. Ik heb vrijwel altijd wel 'werk' gehad en ik kan niet hele weken stil zitten in huis. Dan komen de muren wel op me af.
Lang verhaal kort, hij kan goed met mijn beperkingen omgaan en is zijn gewicht dubbel en dwars in goud waard. En af en toe is het minimaal zwaar kl*te, maar we slaan ons er altijd weer doorheen.
En allemaal, bedankt voor jullie reacties. Ik was wat huiverig en wou dit zelfs nog anoniem doen, maar ben blij dat ik dat niet heb gedaan. Ik ben en blijf Celeste :)
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 05 Okt 2015 10:13

Re: Rubriek W&S #23: Arbeidsongeschikt

Wat super dat je zoveel steun hebt aan je vriend.
Ik herken de opmerkingen, hoewel ze bij mij vaak blijven bij het wat relaxed dat je maar zo weinig hoeft te werken (niet beseffen dat 4 uur werken voor mij voelt als 8 uur voor een ander, dus hoezo relaxed?). Mijn afkeuring (50- 60 %) komt doordat ik kanker heb gehad en dat is voor mensen waarschijnlijk tastbaarder dan een spierziekte of PTSS. Ondanks dat ik weet hoe verschrikkelijk thuis zitten kan zijn vind ik het toch ontzettend knap van je dat je toch doorzet om onder de mensen te zijn en iets kunt betekenen voor de maatschappij. Kortom, echt respect voor wie je bent, wat je doet en dat je er hier zo open over bent.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 05 Okt 2015 11:31

Re: Rubriek W&S #23: Arbeidsongeschikt

Wat een herkenbaar verhaal. Niet direct voor mij, maar voor mijn zus(je). Zij heeft een niet aangeboren hersenbeschadiging en is daardoor ook volledig afgekeurd. Ook zij heeft altijd 'gewoon' gewerkt, maar helaas is dat voor haar nu al een paar jaar niet meer mogelijk. Heel dapper dat je je verhaal verteld!
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 05 Okt 2015 15:22

Re: Rubriek W&S #23: Arbeidsongeschikt

Knap dat je het hier verteld. Ook erg fijn dat je vriend hier goed mee om kan gaan en hier doorheen kan kijken en je helpt. Er zijn genoeg mannen (ook vrouwen andersom) die niet eens aan een relatie beginnen met iemand die 'iets mankeert'.
<<

Sjaantje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:48

Bericht 05 Okt 2015 18:16

Re: Rubriek W&S #23: Arbeidsongeschikt

Celeste, bedankt voor je verhaal! Ik denk dat het inderdaad niet verkeerd is om anderen te laten weten hoe het nu werkelijk is om thuis te zitten. Het is geen eeuwigdurende vakantie, zoals sommigen denken. Integendeel!

Ik ben zelf ook volledig afgekeurd, maar achter de geraniums wil ik nog lang niet gevonden worden. Ik doe vrijwilligerswerk in de kinderopvang, een paar uur per week en ik vind het heerlijk om bij een team te horen, om de kinderen om me heen te hebben. Het helpt me mijn eigen pijn te vergeten!

De ergste opmerking die ik ooit naar mn hoofd geslingerd heb gekregen was: "Jouw soort mensen is een schande voor de maatschappij!" Dit werd nota bene gezegd door een manager van een instelling in de gezondheidszorg, toen ik mijn contract daar met heel veel verdriet moest opzeggen omdat het werk te zwaar voor me was. Met haar opmerking doelde ze op het feit dat ik een Wajong-uitkering krijg, terwijl ik er niets voor hoef te doen. Nou, me dunkt... ik doe (en deed dat toen ook al) wat ik kan om mijn steentje bij te dragen aan de maatschappij. En net als wat Bisq al zei: 2 x 4 uurtjes voelen voor mij net zo intensief als fulltime voor een ander.
Maar het is niet alleen werken wat me veel meer energie kost, alles er omheen ook. Ik ken mensen die een half uur voordat ze naar hun werk vertrekken, pas opstaan. Ik zet mijn wekker twee uur voordat ik de deur uit moet, kan dan nog even snoozen maar heb vervolgens anderhalf uur nodig om gedoucht en aangekleed te zijn en ontbeten te hebben. Dan ben ik al kapot en is de dag nog niet eens goed en wel begonnen...

Celeste, ik vind het fijn te lezen dat je het zo naar je zin hebt in de bakkerij! Ik hoop dat je daar nog heel lang zal werken en nog heel veel lekkere recepten gaat leren!
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 05 Okt 2015 18:49

Re: Rubriek W&S #23: Arbeidsongeschikt

Oh wow, ik zit even vol verbazing te lezen Celeste.
Ik heb exact dezelfde spierziekte als jij. Die ziekte is echt ontzettend zeldzaam en ik heb me vaak heel onbegrepen gevoeld omdat veel mensen niet snappen/snapten wat het inhoudt.

Wanneer is deze ziekte bij jou geconstateerd? En welke medicatie neem jij hiervoor?
2012 & 2016
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 05 Okt 2015 18:53

Re: Rubriek W&S #23: Arbeidsongeschikt

Hoe lang werk je al bij de bakkerij?

Ik ken ook iemand die ook zo enkele uurtjes vrijwillig ergens werkt zo.

Wat ik overigens wel een beetje vreemd vind is dat de uitkering wel wordt meegerekend bij de hypotheekaanvraag. Terwijl als je normaal werkt en van contract naar contract gaat zonder bijvoorbeeld een intentieverklaring te krijgen de banken erg moeilijk doen bij een hypotheek.
<<

Anoniem313

Bericht 05 Okt 2015 20:19

Re: Rubriek W&S #23: Arbeidsongeschikt

Waarom vindt je dat vreemd? Het is toch gewoon een vorm van vast inkomen.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 05 Okt 2015 20:48

Re: Rubriek W&S #23: Arbeidsongeschikt

Celeste, respect voor jou! Uit jouw woorden blijkt alleen maar dat het voor jou niet meer dan normaal is om dit werk te doen, ook al ben je afgekeurd en 'hoef je niet'. Ik kan me niet voorstellen hoe het zou aanvoelen als ik in jouw schoenen sta, maar ik vind dat je het erg goed hebt verwoord en het beste uit je leven lijkt te halen! Fijn dat je vriend je zo steunt en jullie samen een mooie toekomst tegemoet gaan.

Sjaantje, wat word ik verdrietig van jouw post zeg. Heel erg kansloos :(

Fred, ik snap ook niet goed waarom je je zo verbaast dat de uitkering wel wordt meegenomen bij een eventuele hypotheek. Het is toch een vast inkomen? Celeste zegt dat ze voor 100 % is afgekeurd, dat zal morgen niet opeens anders zijn.
<<

Anoniem233

Bericht 05 Okt 2015 21:53

Re: Rubriek W&S #23: Arbeidsongeschikt

Sjaantje schreef:De ergste opmerking die ik ooit naar mn hoofd geslingerd heb gekregen was: "Jouw soort mensen is een schande voor de maatschappij!"

Maar het is niet alleen werken wat me veel meer energie kost, alles er omheen ook. Ik ken mensen die een half uur voordat ze naar hun werk vertrekken, pas opstaan. Ik zet mijn wekker twee uur voordat ik de deur uit moet, kan dan nog even snoozen maar heb vervolgens anderhalf uur nodig om gedoucht en aangekleed te zijn en ontbeten te hebben. Dan ben ik al kapot en is de dag nog niet eens goed en wel begonnen...

Die opmerking is echt zo ontzettend kansloos, ze moesten zich kapot schamen :palm: En wat betreft het opstaan heb ik precies hetzelfde. Mijn wekker gaat om half 7, kwart voor 7 eruit. Ontbijten, en 8 uur naar de bushalte. En dan ben ik echt al moe als ik op werk aan kom.

Snoes schreef:Oh wow, ik zit even vol verbazing te lezen Celeste.
Ik heb exact dezelfde spierziekte als jij. Die ziekte is echt ontzettend zeldzaam en ik heb me vaak heel onbegrepen gevoeld omdat veel mensen niet snappen/snapten wat het inhoudt.

Wanneer is deze ziekte bij jou geconstateerd? En welke medicatie neem jij hiervoor?

Ik heb je een pb gestuurd!

Fred schreef:Hoe lang werk je al bij de bakkerij?

Ik ken ook iemand die ook zo enkele uurtjes vrijwillig ergens werkt zo.

Wat ik overigens wel een beetje vreemd vind is dat de uitkering wel wordt meegerekend bij de hypotheekaanvraag. Terwijl als je normaal werkt en van contract naar contract gaat zonder bijvoorbeeld een intentieverklaring te krijgen de banken erg moeilijk doen bij een hypotheek.

Sinds juli, dus een kleine 4 maanden. Ik wist helemaal niet dat de uitkering werd meegerekend bij een hypotheekaanvraag! Wij hebben een huurhuis, en we zitten hier prima.
<<

Sjaantje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:48

Bericht 05 Okt 2015 22:53

Re: Rubriek W&S #23: Arbeidsongeschikt

Ja die opmerking zit me bij tijd en wijle ook nog steeds dwars, al is het al 12 jaar geleden gezegd. Ik ben al vrij onzeker van mezelf, maar door wat deze manager zei, heb ik nóg meer bewijsdrang gekregen en voel ik me nog regelmatig schuldig als ik moet toegeven iets niet te kunnen. Bah, wat iemand dan binnen 10 seconden kan aanrichten!

Wat betreft een hypotheekaanvraag, daar ben ik niet in thuis want ik woon gehuurd. Maar op zich vind ik het -algemeen gesproken- heel logisch dat het wordt meegerekend. Het is een vast inkomen dat niet zomaar wegvalt of gewijzigd wordt.

Bijzonder trouwens, dat op dit forum twee dames zitten die dezelfde zeldzame ziekte hebben. Wie weet hebben jullie iets aan elkaars verhalen en ervaringen!
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 06 Okt 2015 10:04

Re: Rubriek W&S #23: Arbeidsongeschikt

Nou inderdaad Sjaantje, dat vind ik ook echt heel bijzonder. Ik heb nog nooit (h)erkenning gehad voor mijn spierziekte en nu lees ik één en al herkenning in Celeste haar verhaal. En ik denk dat we zeker wat aan elkaars verhalen en ervaringen zullen hebben.
2012 & 2016
<<

Sjaantje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:48

Bericht 06 Okt 2015 11:53

Re: Rubriek W&S #23: Arbeidsongeschikt

Snoes schreef:Nou inderdaad Sjaantje, dat vind ik ook echt heel bijzonder. Ik heb nog nooit (h)erkenning gehad voor mijn spierziekte en nu lees ik één en al herkenning in Celeste haar verhaal. En ik denk dat we zeker wat aan elkaars verhalen en ervaringen zullen hebben.

Hoe naar en vervelend de aanleiding ook is, ik ben blij om dit te lezen! Via iemand anders, met een totaal andere zeer zeldzame ziekte, weet ik hoe eenzaam het kan zijn als je geen lotgenoten of herkenning vindt.
<<

Anoniem233

Bericht 06 Okt 2015 23:35

Re: Rubriek W&S #23: Arbeidsongeschikt

Snoes schreef:Nou inderdaad Sjaantje, dat vind ik ook echt heel bijzonder. Ik heb nog nooit (h)erkenning gehad voor mijn spierziekte en nu lees ik één en al herkenning in Celeste haar verhaal. En ik denk dat we zeker wat aan elkaars verhalen en ervaringen zullen hebben.

Haar verhaal lijkt zó op dat van mij. Fijn dat ik nu iemand heb bij wie ik m'n hart kan luchten als het om deze spierziekte gaat. Soms moeten dingen echt gewoon ook zo zijn, geloof ik.
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers