Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe ermee om te gaan?

<<

Aristoteles

Noob

Berichten: 116

Geregistreerd: 25 Apr 2015 12:56

Bericht 02 Okt 2015 11:13

Hoe ermee om te gaan?

In juni hebben wij te horen gekregen dat ik zwanger was van een dochter met een ernstige chromosomenafwijking die niet levensvatbaar was. We hebben daarom de zwangerschap laten afbreken met dik 13 weken. Ik dacht steeds dat ik het een plekje had gegeven, maar nu heb ik in een tijdsbestek van 2 weken gehoord dat twee vriendinnen (beide nog heel pril) zwanger zijn. Steeds komt het verhaal weer op mij m.b.t. Mijn zwangerschap in juni dat wil ik niet omdat ik vind dat ze er van moeten genieten. Waardoor ik er eigenlijk niet met hun meer over wil praten. Is dit herkenbaar?
<<

Anoniem166

Bericht 02 Okt 2015 11:31

Re: Hoe ermee om te gaan?

Wat lastig, Aristoteles. Waarom zeg je dat niet gewoon tegen hen? Dat je het lief vindt dat ze met je willen meeleven, maar dat het daardoor ook steeds heel dichtbij komt en dat je het fijn vindt om er wat minder over te praten. En dat je het hen gunt om te genieten van de zwangerschap en echt wel bij ze aanklopt als je even over jouw situatie wil praten.
Ik denk dat openheid van zaken geven over jouw wensen echt het meest helpt, voor jou, maar ook voor je vriendinnen.

Genieten van de zwangerschap is ook weer voor iedereen anders trouwens. Soms is het nou eenmaal zou dat als in je omgeving iets heftigs is gebeurd mbt een zwangerschap, dat je dan even wat minder geniet. Of wel geniet, maar wat sterker bewust bent van datgene wat mis kan gaan. Dat is iets van jouw vriendinnen, daar kan jij weer niet zoveel aan doen.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 02 Okt 2015 12:27

Re: Hoe ermee om te gaan?

Helemaal compleet, met ieder woord, eens met Sanne!

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Tabbie