Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verschijnselen stoppen met de pil?

<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 29 Sep 2015 15:36

Verschijnselen stoppen met de pil?

Iemand? Waar hadden jullie last van?
Mag zowel positief als negatief.

Ik heb t idee dat mijn haar vetter is, maar weet nou niet of het door het stoppen komt ja of nee.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 29 Sep 2015 15:47

Re: Verschijnselen stoppen met de pil?

Haaruitval! Heeel veel. Ik werd er zo verdrietig van. Het heeft bijna 3 maanden geduurd en daarna begon het weer langzaam terug te groeien.
<<

Anoniem304

Bericht 29 Sep 2015 15:50

Re: Verschijnselen stoppen met de pil?

Carra schreef:Haaruitval! Heeel veel. Ik werd er zo verdrietig van. Het heeft bijna 3 maanden geduurd en daarna begon het weer langzaam terug te groeien.

Oh, kan dat echt? Daar had ik nou nooit aan gedacht.

Ik heb echt hele bossen haar die uit m`n borstel komen en ik word er echt helemaal gek van. Ik ben alleen al meer dan 6 maanden gestopt. Ik krijg wel nieuw haar (zitten overal rare plukken) maar er valt nog net zoveel uit voor m`n gevoel.
Het is ook heel droog.
Ik heb het nooit aan stoppen met de pil gelinkt, maar nu je het zegt!


Ik heb het idee dat mijn lichaamsgeur erg veranderd is sinds ik geen pil meer slik. Helaas niet positief. :laughcry:
<<

Suusie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:30

Bericht 29 Sep 2015 15:52

Re: Verschijnselen stoppen met de pil?

Ik kreeg heel veel puistjes... :confused:
Volgens mijn huisarts kon ik beter weer aan de anticonceptie gaan. Maar ik ben wel klaar met die hormonen. Nu heb een middeltje waar ik mijn 'probleem'zones mee reinig en dat werkt eigenlijk heel goed.

Ook heb ik ineens heel veel krullen in mijn haar. Maar geen idee of dat er iets mee te maken heeft. Haha
<<

Anoniem174

Bericht 29 Sep 2015 16:17

Re: Verschijnselen stoppen met de pil?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem174 op 26 Jan 2016 12:47, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem137

Bericht 29 Sep 2015 16:50

Re: Verschijnselen stoppen met de pil?

Van wat ik onthouden heb, ik slik de pil inmiddels al twee jaar niet meer: ik zit veel lekkerder in m'n vel zonder pil. Wel enorme last van pms nu, maar los daarvan voelde ik me met pil juist veel chagrijniger, opgejaagder, weinig geinteresseerd in de mensen om me heen en alles wat er om me heen gebeurde. Net of ik nu, zonder, alles veel bewuster meemaak ofzo.

Het duurde de allereerste keer dat ik stopte, alleen wel 78 dagen eer ik ongesteld was.
<<

Anoniem164

Bericht 29 Sep 2015 17:47

Re: Verschijnselen stoppen met de pil?

Ik ben helemaal gelukkig zonder pil! Ik ruik veel beter, dat is niet altijd een voordeel :palm:
Verder heb ik veel minder hoofdpijn. Wel heb ik meer last van buikpijn de 1e 2 dagen van mijn menstruatie en ik verlies meer bloed(ook propjes bloed/slijm)
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 29 Sep 2015 18:21

Re: Verschijnselen stoppen met de pil?

Yadira, ik weet bijna wel zeker dat dat het bij mij was. Later heb ik nog een keer twee maanden de pil geslikt (dom!) en daarna had ik het weer. Gelukkig niet zo erg als de eerste keer.
<<

Anoniem301

Bericht 29 Sep 2015 18:38

Re: Verschijnselen stoppen met de pil?

Mijn haar ging naar de klote. Ik heb krullen zoals je weet en de punten werden ineens steil, (zo'n 6 cm) hele plukken werden ook steil en in mijn nek krulde het heel erg in. Had dus 3 verschillende haarstructuren op mijn hoofd, geen gezicht. Nu na ruim 3 jaar is dat een heel stuk bij getrokken.
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 29 Sep 2015 20:24

Re: Verschijnselen stoppen met de pil?

Ik kreeg enorm veel '' klachten'''.. ik viel een kilo of 7 of ( vrijwel allemaal vocht dat ik vasthield) en ik kreeg weer enorm last van mijn hormonen. Ik was veel erger ongesteld, kon mezelf de eerste dagen echt vrijwel ieder uur verschonen en ik werd dus gek van de vliegende hormonen in mijn lijf. Na vrijwel een jaar aantobben ben ik weer begonnen met de pil omdat dat voor mijn hormoonspiegel beter blijkt.
Laatst gewijzigd door Maeve op 29 Sep 2015 20:57, in totaal 1 keer gewijzigd.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Anoniem134

Bericht 29 Sep 2015 20:55

Re: Verschijnselen stoppen met de pil?

Believe schreef:Ik kreeg ook veel puistjes, dat duurde een maand of 3 voor dat langzaam minder werd.
Verder was ik minder afgevlakt qua emoties, er kwam meer binnen zeg maar. En ik had minder last van mijn menstruatie, minder buikpijn en krampen.


Dit inderdaad.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 30 Sep 2015 06:23

Re: Verschijnselen stoppen met de pil?

Wel wat meer puistjes op mijn rug.
Maar verder een hoger libido, minder vlak.
Wel wat meer haaruitval inderdaad en mijn pony is sneller vet maar dat wordt al minder.
En ik ben 3 kg afgevallen in een half jaar.
2016
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 19:59

Bericht 30 Sep 2015 22:33

Re: Verschijnselen stoppen met de pil?

Ik ben gisteren na 8 jaar weer begonnen met de pil. Niet dat ik dat wilde, want ik wilde juist geen hormonen meer slikken. Maar goed... ik heb dan ook geen keus hierin.

Toen ik 8 jaar geleden stopte, kreeg ik er acne voor terug. Achteraf gezien is het denk ik rosaca geweest. Maar ik ben een jaar met allerlei bleek cremes en homoon zalf bezig geweest zonder resultaat. Toen werd ik zwanger en ging het over, om na mijn zwangerschap weer vol te zitten. Sinds ik gestopt ben met de pil ben ik nooit meer puistjes vrij geweest. Geen enkele dag. Maar dat nam ik voor de koop toe.

Onregelmatige en zeer pijnlijke menstruatie.
<<

anoniem203

Bericht 30 Sep 2015 22:40

Re: Verschijnselen stoppen met de pil?

Voordelen : minder vaak hoofdpijn en beter in m'n vel.

Nadelen : menstruatie is erger en duurt langer, meer pukkeltjes en ik zweet meer.
<<

Anoniem151

Bericht 01 Okt 2015 09:34

Re: Verschijnselen stoppen met de pil?

munk schreef:Ik ben gisteren na 8 jaar weer begonnen met de pil. Niet dat ik dat wilde, want ik wilde juist geen hormonen meer slikken. Maar goed... ik heb dan ook geen keus hierin.

Toen ik 8 jaar geleden stopte, kreeg ik er acne voor terug. Achteraf gezien is het denk ik rosaca geweest. Maar ik ben een jaar met allerlei bleek cremes en homoon zalf bezig geweest zonder resultaat. Toen werd ik zwanger en ging het over, om na mijn zwangerschap weer vol te zitten. Sinds ik gestopt ben met de pil ben ik nooit meer puistjes vrij geweest. Geen enkele dag. Maar dat nam ik voor de koop toe.

Onregelmatige en zeer pijnlijke menstruatie.


Waarom ben je weer begonnen dan? Tegen de pijn?
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 19:59

Bericht 02 Okt 2015 09:07

Re: Verschijnselen stoppen met de pil?

Blue Phone schreef:
munk schreef:Ik ben gisteren na 8 jaar weer begonnen met de pil. Niet dat ik dat wilde, want ik wilde juist geen hormonen meer slikken. Maar goed... ik heb dan ook geen keus hierin.

Toen ik 8 jaar geleden stopte, kreeg ik er acne voor terug. Achteraf gezien is het denk ik rosaca geweest. Maar ik ben een jaar met allerlei bleek cremes en homoon zalf bezig geweest zonder resultaat. Toen werd ik zwanger en ging het over, om na mijn zwangerschap weer vol te zitten. Sinds ik gestopt ben met de pil ben ik nooit meer puistjes vrij geweest. Geen enkele dag. Maar dat nam ik voor de koop toe.

Onregelmatige en zeer pijnlijke menstruatie.


Waarom ben je weer begonnen dan? Tegen de pijn?


Ja ik heb endometriose klachten. Dat betekend in mijn geval helse pijnen tijdens mijn menstruatie in mijn buik en rektum. Pijnstilling helpt niet meer. Als ik menstrueer lig ik in bed en kan ik niet functioneren en dat wordt dus steeds erger. Ik ben nu aan een lichte pil gezet en gaan zoeken naar de juiste dosering om daarna naar een blijvende oplossing. Ik heb geen keus.
<<

Churrito

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:48

Bericht 02 Okt 2015 21:07

Re: Verschijnselen stoppen met de pil?

Ik had het warm...zooo warm!! Opvliegers! Nat haar ,natte oksels..oh en pijn in mijn borsten! Ben dus maar weer begonnen met de pil !
<<

Anoniem304

Bericht 02 Okt 2015 21:14

Re: Verschijnselen stoppen met de pil?

Ik had dat ook Churrito. M`n collega's hebben zelfs wel eens gevraagd of het wel goed met me ging omdat ik zo knal knal rood was. Ik had het ook bloedheet.

Het is een paar keer gebeurd. Nu gelukkig al een tijdje niet meer.
<<

Maura

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 224

Geregistreerd: 06 Mrt 2015 00:02

Bericht 02 Okt 2015 21:28

Re: Verschijnselen stoppen met de pil?

Ik heb enkel verschrikkelijke PMS gehad op het moment dat ik ongesteld moest worden, verder geen klachten. En inmiddels ben ik alweer maanden aan de pil en ook daarbij geen klachten. Behalve dan dat ten opzichte van de prikpil mijn PMS veel erger is geworden. Ik word echt een duiveltje in de laatste week voor mijn ongesteldheid. Mijn vriend weet er gelukkig heel goed mee om te gaan. Even een knuffel, even zacht praten en dan kan ik er wel weer een dag tegenaan.
<<

Churrito

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:48

Bericht 02 Okt 2015 22:06

Re: Verschijnselen stoppen met de pil?

Yadira ,is het bij jou helemaal overgegaan dan ?Misschien moet ik langer volhouden maar had het zoo warm haha :)Is natuurlihk troep allemaal die hormonen ..
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 03 Okt 2015 21:23

Re: Verschijnselen stoppen met de pil?

Ik kon ineens niet goed meer tegen alcohol, dat kwam veel harder aan. Verder alleen maar positieve ervaringen, beter humeur, minder kort lontje.
<<

Merel123

Noob

Berichten: 2

Geregistreerd: 21 Apr 2021 13:01

Bericht 21 Apr 2021 13:12

Re: Verschijnselen stoppen met de pil?

Ik heb 1 jaar inplanon gehad ik heb ook altijd opvliegers ben 22 jaar ben bang voor overgang ?
<<

Anoniem320

Bericht 21 Apr 2021 16:55

Re: Verschijnselen stoppen met de pil?

Dat komt maar heel zeldzaam voor op zo'n jonge leeftijd Merel. Een van de eerste symptomen van vevroegde overgang is zeer onregelmatige menstruatie / uitblijven van de menstruatie. Als je dus nog elke maand ongesteld blijft hoef je je daar niet gelijk zorgen om te maken.
Misschien de huisarts even vragen of opvliegers een bijwerking kunnen zijn? Dan ben je gelijk gerustgesteld.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers