Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Drukke roosters, hoe doen jullie dat?

<<

Anoniem66

Bericht 30 Sep 2013 10:23

Drukke roosters, hoe doen jullie dat?

Bij ons is het een eeuwig discussiepunt dat mijn man veel werkt (vaak tot 's avonds laat) en ik dus weinig tijd heb voor mezelf. Hij voetbalt vaak nog in het weekend. Ik studeer ook nog en moet dat veelal in de avonduren doen als de kinderen in bed liggen. Sporten zou ik graag weer willen doen na de bevalling om toch even wat tijd voor mezelf te hebben doordeweeks, maar ik weet niet zo goed hoe. Ik merk dat ik aan het eind van de week echt af ben en mijn lontje niet zo lang meer is. Beter is om dat te voorkomen ;) We verdienen allebei nou ook weer niet zo veel dat we een oppas kunnen betalen elke week.

Hoe is dat bij jullie? Hoe hebben jullie het geregeld? Wellicht kan ik daar wat tips uit halen..
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 30 Sep 2013 10:46

Re: Drukke roosters, hoe doen jullie dat?

Ik lees mee, zit bijna met hetzelfde (ik studeer er niet bij). M'n vriend werkt onregelmatig maar is vaak in de avonden en weekenden aan het werk, en hij treedt 2 a 3 keer in de week op met z'n band. Ik zie hem momenteel 1 of 2 avonden en dan zou ik dus weg kunnen, maar dan zie ik hem nooit :)
#teammaple🍁
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 30 Sep 2013 10:51

Re: Drukke roosters, hoe doen jullie dat?

Wij werken allebei vaak 'savonds en als we beide vrij zijn wil ik dus ook niet weg. Overdag ben ik vaak wel thuis, maar altijd met R, sporten zit er dan helaas niet in.

Als ik ochtenddienst heb ben ik rond half 12 thuis en dan heb ik nog anderhalf uur voordat ik R moet ophalen van de opvang dus die tijd probeer ik wel maximaal te benutten. (naar de kapper, uitgebreid douchen, boek lezen)
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem272

Bericht 30 Sep 2013 10:51

Re: Drukke roosters, hoe doen jullie dat?

Mijn man werkt voornamelijk 's avonds en in het weekend. Als ik wat leuks voor mezelf wil doen vraag ik onze vaste oppas. Zij is vrij jong en de kosten vallen dan wel mee. Nu 4,50 per uur. Toen ze begon bij ons was ze nog een stuk jonger en kreeg ze 3 euro per uur. Maar wij hebben natuurlijk maar 1 kindje. Jij hebt er 2 (straks 3) waarvan er eentje extra zorg nodig heeft. Dan is een meisje van 15 misschien geen goed idee.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 30 Sep 2013 11:32

Re: Drukke roosters, hoe doen jullie dat?

Hier ook herkenbaar, mijn man werkt onregelmatig en daardoor heb ik het gevoel niets te kunnen doen. In ieder geval geen vast dag/avond in de week. Daar liep ik gewoon op vast. Nu wilde ik een sport heel graag gaan doen en die gaat volgende maand beginnen, we hebben nu gewoon gezegd dat ik dat ga doen en we regel oppas voor de keren dat mijn man niet thuis is. Dan maar even zo
<<

Anoniem66

Bericht 30 Sep 2013 11:32

Re: Drukke roosters, hoe doen jullie dat?

Urban Naked schreef:Ik lees mee, zit bijna met hetzelfde (ik studeer er niet bij). M'n vriend werkt onregelmatig maar is vaak in de avonden en weekenden aan het werk, en hij treedt 2 a 3 keer in de week op met z'n band. Ik zie hem momenteel 1 of 2 avonden en dan zou ik dus weg kunnen, maar dan zie ik hem nooit :)


Dat is bij ons dus ook zo. Kan wel weggaan op de avonden dat hij wel thuis is, maar dan zie ik hem nooit. Lijkt me nou ook niet echt een goede basis voor een relatie.
<<

Anoniem66

Bericht 30 Sep 2013 11:34

Re: Drukke roosters, hoe doen jullie dat?

Filoria schreef:Mijn man werkt voornamelijk 's avonds en in het weekend. Als ik wat leuks voor mezelf wil doen vraag ik onze vaste oppas. Zij is vrij jong en de kosten vallen dan wel mee. Nu 4,50 per uur. Toen ze begon bij ons was ze nog een stuk jonger en kreeg ze 3 euro per uur. Maar wij hebben natuurlijk maar 1 kindje. Jij hebt er 2 (straks 3) waarvan er eentje extra zorg nodig heeft. Dan is een meisje van 15 misschien geen goed idee.


Klopt. Maar ook zonder die extra zorg zou ik dat met kleine kinderen niet echt zien zitten. Ja, als ze een jaar of 5/6 zijn wel, maar met hele jonge kinderen vind ik dat eigenlijk niet vertrouwd..
<<

Anoniem193

Bericht 30 Sep 2013 11:39

Re: Drukke roosters, hoe doen jullie dat?

En 's morgens tijd voor jezelf? Voor hij naar het werk gaat? Of is dat ook heel vroeg?
<<

Anoniem171

Bericht 30 Sep 2013 12:22

Re: Drukke roosters, hoe doen jullie dat?

Een sportschool zoeken waar kinderopvang bij zit.
<<

Artemis

Bericht 30 Sep 2013 12:30

Re: Drukke roosters, hoe doen jullie dat?

Ik vind dat een beetje rekening houden met elkaar wel logisch is, als jij elke keer thuis blijft omdat je anders geen tijd samen hebt, waarom levert hij dan niets in om tijd samen te hebben?

Ik werkte ook onregelmatig. Dat hield ook weleens in dat ik 6/7 dagen weinig thuis was, in de avonden, of dan juist in het weekend s ochtends moest beginnen en dus vroeg moest beginnen. Als ik dan s avond thuis was ging mijn man evengoed wel even de deur uit. En als ik dan een keer een weekend vrij was ging ik niet allerlei dingen voor mezelf doen, want dat leverde ik dan weer in. Ik deed heus nog weleens dingen voor mezelf, maar ik ging niet een hele dag weg ofzo.

Ik zou dus even niet zo veel rekening met hem houden, tijd voor jezelf is belangrijk, en je kunt dat niet blijven inleveren omdat hij niets inlevert lijkt me. Hij mag ook weleens gaan nadenken. Tijd voor jezelf is niet de tijd die overblijft nadat iedereen voor is gegaan lijkt me. Die moet je gewoon inplannen. Dus gewoon 'ik sport op dinsdagavond' en dan verwachten dat hij thuis is óf dat hij oppas regelt als hij toch weg moet, om te voorkomen dat jij weer elke keer je sport kunt overslaan omdat hij moet werken.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 30 Sep 2013 12:32

Re: Drukke roosters, hoe doen jullie dat?

Herkenbaar en ik heb eigenlijk geen oplossing!
Heb veel gewerkt laatste weken dus ook veel overuren en vandaag heb ik mezelf gewoon een vrije dag gegeven. De meiden zijn op de opvang en ik ben gewoon thuis, ik doe niets bijzonders maar ik vind het heerlijk. Vanmorgen rustig op de thee geweest bij een vriendin en zometeen ga ik rustig alleen de stad in.

Maar goed dit is geen structurele oplossing maar die kan ik dan ook niet bedenken voor mijn eigen situatie.
:heart: :heart: 2011
<<

Artemis

Bericht 30 Sep 2013 12:35

Re: Drukke roosters, hoe doen jullie dat?

Zelf onregelmatig gaan werken helpt overigens :)

Ik heb minstens 2x week een hele ochtend voor mezelf omdat ik pas om half 3 werk, en regelmatig een hele dag voor mezelf omdat ik vrij ben en de kinderen wel naar school/opvang.
<<

Anoniem272

Bericht 30 Sep 2013 12:39

Re: Drukke roosters, hoe doen jullie dat?

Artemis schreef:Dus gewoon 'ik sport op dinsdagavond' en dan verwachten dat hij thuis is óf dat hij oppas regelt als hij toch weg moet, om te voorkomen dat jij weer elke keer je sport kunt overslaan omdat hij moet werken.
Hmm dat vind ik wel raar eerlijk gezegd. Werk gaat vóór sport lijkt me, dus degene die sport zoekt oppas. Dat zou ik logisch vinden.

Hij werkt toch ook niet in de avonden omdat hij dat zo leuk vindt maar omdat het moet?

Ik word er zelf ook wel eens moe van dat mijn man gewoon kan zeggen 'ik ga woensdagavond wat drinken met die en die, goed?' en dat zoiets voor mij vaak veel lastiger is. Maar zo is het nu eenmaal. Zo zijn zijn werktijden nu eenmaal. Ik ga hem niet vragen om oppas voor mij te regelen zodat ik kan gaan sporten :confused: Ik weet zelf ook het beste van hoe laat tot hoe laat ik precies oppas nodig heb etc.
<<

Anoniem193

Bericht 30 Sep 2013 12:43

Re: Drukke roosters, hoe doen jullie dat?

@Filoria: Werk gaat voor sport ben ik het niet in alle gevallen mee eens.
Mijn man werkte ook altijd heel veel, ook 's avonds en 's nachts. Ik kon nooit ergens naar toe, want hij werkte en hij verdiende geld, dus dat moest wijken voor alles. Inmiddels na heel wat discussies is het gelukkig veranderd. Wij nemen genoegen met iets minder inkomsten en ik heb ook avonden dat ik dingen kan plannen. Sowieso 1 vaste avond per week, hij ook 1 vaste avond per week en de andere avonden zijn in overleg in te vullen.
<<

Artemis

Bericht 30 Sep 2013 12:46

Re: Drukke roosters, hoe doen jullie dat?

Filoria schreef:
Artemis schreef:Dus gewoon 'ik sport op dinsdagavond' en dan verwachten dat hij thuis is óf dat hij oppas regelt als hij toch weg moet, om te voorkomen dat jij weer elke keer je sport kunt overslaan omdat hij moet werken.
Hmm dat vind ik wel raar eerlijk gezegd. Werk gaat vóór sport lijkt me, dus degene die sport zoekt oppas. Dat zou ik logisch vinden.

Hij werkt toch ook niet in de avonden omdat hij dat zo leuk vindt maar omdat het moet?

Ik word er zelf ook wel eens moe van dat mijn man gewoon kan zeggen 'ik ga woensdagavond wat drinken met die en die, goed?' en dat zoiets voor mij vaak veel lastiger is. Maar zo is het nu eenmaal. Zo zijn zijn werktijden nu eenmaal. Ik ga hem niet vragen om oppas voor mij te regelen zodat ik kan gaan sporten :confused: Ik weet zelf ook het beste van hoe laat tot hoe laat ik precies oppas nodig heb etc.

Als het overwerk gaat wat ik zeg wel op. Als hij eigenlijk om 18.30 thuis hoort te komen maar standaard om 2100 binnenkomt, of als in zijn contract helemaal niet staat dat hij s avonds moet werken, of als hij maar 36 uur zou moeten werken, maar er standaard 50 werkt.

Als mijn man elke woensdagavond wil sporten, en ik weet dat, dan vraag ik vroege diensten aan op mijn werk. Hij kan daar dan vanuit gaan, en als bij uitzondering ik weleens moet werken dan weet ik dat van tevoren en kunnen we wat regelen. Maar als ik dan om de haverklap op woensdag gebeld wordt met 'kun je vanavond werken ipv vanmorgen' en ik zeg steeds ja, dan vind ik niet dat sport daarvoor moet wijken, ookal is dat van mij werk. Je kunt ook gewoon zeggen 'sorry, ik wil best overwerken, maar op woensdagavond kan ik niet'

Klaar toch? Ik hobbel ook weleens een vergadering uit omdat ik nou eenmaal op mijn kinderen moet passen, tja, als ik vooraf ingeroosterd ben tot 15.00 en er blijkt vergaderd te worden tot 17.00 dan kan ik niet blijven zitten, ik kan ook niet elke keer mijn man bellen met 'haal jij de kinderen op' dus dan moet ik gewoon naar huis. Of dat nu kan of niet. Dus dan zeg ik 'sorry, ik moet naar mijn kinderen ' en loop om 16.00 de deur uit.
<<

Anoniem272

Bericht 30 Sep 2013 12:50

Re: Drukke roosters, hoe doen jullie dat?

Alibi: hoe gaat dat dan in de praktijk? Heeft hij met zijn werk geregeld dat hij een bepaalde avond niet hoeft te werken o.i.d?

En je zegt 'ik kon nooit ergens naar toe', jeetje wat ga je dan in de slachtofferrol zitten zeg.

Ikzelf ga dus wél gewoon sporten en met vriendinnen leuke dingen doen, maar dan regel ik daar zelf iets voor. Of ik vraag mijn man of hij misschien iets met zijn werk kan regelen dat hij ietsje eerder weg kan of zo. Ik verwacht niet dat het initiatief voor dat soort regelwerk vanuit mijn man komt. Maar misschien heeft het ermee te maken dat ik wel een regeltante ben van karakter :)

Artemis: met overwerk vind ik het een heel ander verhaal. Dan snap ik wat je bedoelt. Weet eigenlijk niet hoe dat precies bij Luce zit?

Mijn man werkt 36 uur per week bij de televisie en heeft bepaalde diensten die enkele weken van tevoren bekend gemaakt worden. Zodat ik bijvoorbeeld nu al weet dat hij de tweede zaterdag in oktober van 15.00 tot 23.30 werkt.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 30 Sep 2013 12:51

Re: Drukke roosters, hoe doen jullie dat?

Filoria schreef:
Artemis schreef:Dus gewoon 'ik sport op dinsdagavond' en dan verwachten dat hij thuis is óf dat hij oppas regelt als hij toch weg moet, om te voorkomen dat jij weer elke keer je sport kunt overslaan omdat hij moet werken.
Hmm dat vind ik wel raar eerlijk gezegd. Werk gaat vóór sport lijkt me, dus degene die sport zoekt oppas. Dat zou ik logisch vinden.

Hij werkt toch ook niet in de avonden omdat hij dat zo leuk vindt maar omdat het moet?

Ik word er zelf ook wel eens moe van dat mijn man gewoon kan zeggen 'ik ga woensdagavond wat drinken met die en die, goed?' en dat zoiets voor mij vaak veel lastiger is. Maar zo is het nu eenmaal. Zo zijn zijn werktijden nu eenmaal. Ik ga hem niet vragen om oppas voor mij te regelen zodat ik kan gaan sporten :confused: Ik weet zelf ook het beste van hoe laat tot hoe laat ik precies oppas nodig heb etc.


Maar als hij op woensdagavond iets kan gaan drinken met die of die dan kan hij in plaats daarvan toch ook naar huis komen zodat jij een keer iets kunt gaan doen? Iets met iemand gaan drinken is geen werken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem272

Bericht 30 Sep 2013 12:54

Re: Drukke roosters, hoe doen jullie dat?

Susan schreef:
Filoria schreef:
Artemis schreef:Dus gewoon 'ik sport op dinsdagavond' en dan verwachten dat hij thuis is óf dat hij oppas regelt als hij toch weg moet, om te voorkomen dat jij weer elke keer je sport kunt overslaan omdat hij moet werken.
Hmm dat vind ik wel raar eerlijk gezegd. Werk gaat vóór sport lijkt me, dus degene die sport zoekt oppas. Dat zou ik logisch vinden.

Hij werkt toch ook niet in de avonden omdat hij dat zo leuk vindt maar omdat het moet?

Ik word er zelf ook wel eens moe van dat mijn man gewoon kan zeggen 'ik ga woensdagavond wat drinken met die en die, goed?' en dat zoiets voor mij vaak veel lastiger is. Maar zo is het nu eenmaal. Zo zijn zijn werktijden nu eenmaal. Ik ga hem niet vragen om oppas voor mij te regelen zodat ik kan gaan sporten :confused: Ik weet zelf ook het beste van hoe laat tot hoe laat ik precies oppas nodig heb etc.


Maar als hij op woensdagavond iets kan gaan drinken met die of die dan kan hij in plaats daarvan toch ook naar huis komen zodat jij een keer iets kunt gaan doen? Iets met iemand gaan drinken is geen werken.
Ja dat doet hij ook hoor! Als ik die woensdagavond ook iets zou willen doen zou hij niet vóór gaan of zo. Dan zouden we samen een oplossing zoeken. Ik bedoel meer dat als hij een avond moet werken en er is die avond iets (de zwangerschapzwemles of een feestje) dat ik dan degene ben die oppas regelt.

Het 'bewaken' van dat we allebei leuke dingen kunnen doen én elkaar ook nog zien doen we samen.
<<

Anoniem44

Bericht 30 Sep 2013 12:56

Re: Drukke roosters, hoe doen jullie dat?

Afbeelding
<<

Anoniem66

Bericht 30 Sep 2013 13:10

Re: Drukke roosters, hoe doen jullie dat?

ED, waarom reageer je? Ik stond toch op de negeer? ;)

Vanwege zijn beroep is het dus geen optie om te zeggen 'je bent die en die avond maar thuis'. Heb ik trouwens al geprobeerd, werkt niet. Hij voetbalt normaal op vrijdag maar dat heeft hij de laatste weken af gezegd omdat hij dan te weinig thuis is.

Punt is gewoon dat we allebei druk zijn en allebei ook graag ontspanning willen. Daarom was ik benieuwd hoe anderen dat dan doen.

Zit er wel aan te denken om na de bevalling in de ochtend vroeg te sporten (hardlopen ofzo) maar eerlijk gezegd moet ik daar ook niet aan denken omdat het sochtends al zo druk is. Hmm..
<<

Anoniem66

Bericht 30 Sep 2013 13:13

Re: Drukke roosters, hoe doen jullie dat?

Alibi schreef:@Filoria: Werk gaat voor sport ben ik het niet in alle gevallen mee eens.
Mijn man werkte ook altijd heel veel, ook 's avonds en 's nachts. Ik kon nooit ergens naar toe, want hij werkte en hij verdiende geld, dus dat moest wijken voor alles. Inmiddels na heel wat discussies is het gelukkig veranderd. Wij nemen genoegen met iets minder inkomsten en ik heb ook avonden dat ik dingen kan plannen. Sowieso 1 vaste avond per week, hij ook 1 vaste avond per week en de andere avonden zijn in overleg in te vullen.


Als wij nou een beter inkomen hadden samen zouden we dat ook willen, maar dat is ook geen optie helaas.
<<

Anoniem44

Bericht 30 Sep 2013 13:13

Re: Drukke roosters, hoe doen jullie dat?

Je staat niet meer onder de negeer, dat was even voor tijdelijk, zoals ik al zei. Hopelijk kunnen we nu weer normaal met elkaar omgaan. Wat vind je van mijn idee?
<<

Anoniem66

Bericht 30 Sep 2013 13:17

Re: Drukke roosters, hoe doen jullie dat?

Normaal als in jij zuigt en de rest mag niks zeggen? Want dan zuig ik natuurlijk gewoon weer met je mee. Dat is immers wat jij normaal noemt :)
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 30 Sep 2013 13:21

Re: Drukke roosters, hoe doen jullie dat?

Bij mijn man zijn werk is het ook niet mogelijk om een vaste avond thuis te zijn, dus ook dat is hier niet mogelijk. Als ik een vast avond weg zou willen, dan zou hij zijn diensten moeten ruilen of we moeten oppas zoeken.
<<

Anoniem44

Bericht 30 Sep 2013 13:22

Re: Drukke roosters, hoe doen jullie dat?

Afbeelding
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers