Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Huisstofmijt allergie

<<

Anoniem186

Bericht 29 Sep 2015 11:32

Huisstofmijt allergie

Ik ben de laatste jaren echt super vaak ziek. De HA had me doorverwezen naar de kno arts. Daar moest ik een bloedonderzoek doen, daaruit blijkt dat ik héél erg allergisch ben voor huisstofmijt.
Iemand tips wat je daartegen kan doen? Vloerbedekking hebben we gelukkig niet. Stofzuigen zal vaker moeten gebeuren. Maar wat verder?
Ik krijg sowieso een neusspray en allergiepillen.
<<

Anoniem148

Bericht 29 Sep 2015 11:42

Re: Huisstofmijt allergie

Lakens om de 3 dagen wassen, gordijnen regelmatig uitkloppen, alles nat afnemen ipv stoffen.
Wij denken erover na om een stoomreiniger aan te schaffen omdat stofzuigen niet genoeg helpt. Blijft altijd stof liggen.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 29 Sep 2015 11:46

Re: Huisstofmijt allergie

Ik heb ook een allergie voor Huisstofmijt. Ik gebruik wel een neusspray maar geen pillen. Ons huis is zoveel mogelijk gesaneerd. Ik heb namelijk al jaren een allergie hiervoor en wist dit bij de inrichting van ons huis dus al. Wij hebben dus geen vloerbedekking, alleen rolgordijnen op de slaapkamer, weinig accesoires, geen huisdieren (vooral katten en honden heb ik veel last van door de haren waar die mijten dol op zijn) speciaal dekbed en kussens. Ik heb houd het huis zoveel mogelijk stofvrij. Ik stofzuig beneden iedere dag en boven minstens driemaal per week. En ik dweil daarna. Ik poets tweemaal per week de benedenverdieping en eenmaal per week de bovenverdieping. Ik lucht alle kamers iedere dag. Verder komt even niets meer in mij op. Ik kan er nu prima mee leven en merk dat ik veel minder last van mijn allergie heb dan toen ik nog thuis woonde.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 29 Sep 2015 11:55

Re: Huisstofmijt allergie

Oh en goed ventileren is ook erg belangrijk. Ik slaap altijd met het raam open. Doe ik dat niet dan voel ik mij de volgende ochten direct "ziek". Meer benauwd en mijn holtes zitten dan dicht. Ik weet niet of je huisdieren hebt, maar ik heb het advies gehad om geen huisdieren te nemen. Dat is echt funest als je een huisstofmijt allergie hebt. En ik weet zeker dat nu mensen gaan reageren met dat zij ook een huisstofmijt allergie hebben en dat zij prima met een huisdier kunnen leven (ik hoor dit namelijk veel), maar ik merk dat mijn klachten zoveel minder geworden zijn sinds ik niet meer in een huis met huisdieren woon.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 29 Sep 2015 11:59

Re: Huisstofmijt allergie

Ik heb gelukkig weinig last. Bij mij werd het ontdekt toen ik ging verhuizen van een oud muf huisje naar een ander appartement. Zat binnen een dag onder de galbulten en was snotverkouden.
Gelukkig heb ik in mijn (nu niet meer) nieuwe huisje laminaat, rolgordijnen en alle meubels nieuw (incl. bed, matrassen, bakstel, kussens etc).

Verder stofzuig ik 2x per wee (heb ook een parkiet dus die maakt ook genoeg troep) en zorg ik dat ik beddengoed en handdoeken op 60 graden was.

Merk wel zodra ik een keertje het stoffen en stofzuigen vergeet of uitstel ik meteen weer begin met niezen etc. Heb anti histamine pilletjes en een neusspray in de kast liggen voor het geval dat.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Anoniem186

Bericht 29 Sep 2015 12:01

Re: Huisstofmijt allergie

Isabel, heb je ook een stofzuiger met een hepa filter? Ik zag dat dat wordt aangeraden.

Huisdieren hebben we gelukkig niet, dat scheelt. We hebben ook weinig open kasten, dus dat scheelt ook. Onze kledingkast staat op zolder, daar is het stoffiger dan in de rest van het huis. Zou het raadzaam zijn om die ergens anders neer te zetten?

Dandelion, stoomreiniger is een goed idee.

OMG dat gaat nog wat worden... Al dat schoonmaken...
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 29 Sep 2015 12:07

Re: Huisstofmijt allergie

Haha dat schoonmaken wen je wel aan Jans! Ik weet niet beter inmiddels. Al zijn mensen wel vaak verbaasd dat ik zo vaak stofzuig. Ik heb geen stofzuiger met hepa filter. Gewoon eentje van Miele. Ik dweil natuurlijk ook best veel (wel met goed spul uit een speciaalzaak zodat mijn laminaat mooi blijft!) en hierdoor is het wel echt zoveel mogelijk stofvrij.

Wat betreft die kledingkast weet ik het niet zo goed. Bij ons is het ook het meest stoffig op zolder maar ik zorg dat ik daar alleen ben om de was te doen. Het is wel goed om kleding niet rond te laten slingeren dat zorgt ook voor veel stof.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 29 Sep 2015 12:25

Re: Huisstofmijt allergie

Hier wel een stofzuiger met een Hepa filter! Gewoon een zakloze van Philips, gekocht bij de blokker voor ik denk max. 80 euro.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1960

Geregistreerd: 18 Nov 2013 20:57

Bericht 29 Sep 2015 14:48

Re: Huisstofmijt allergie

Ik heb t ook. Al 27 jaar. Mijn moeder maakte altijd panisch schoon en huisstofmijtallergiehuppeldepup dekbed en kussen en noem t op. In mn eigen huis heb ik wel gelet op geen vloerbedekking, ook niet in de slaapkamer, maar verder loop ik echt verre van elke dag met de stofdoek rond. Merk wel dat ik er last van heb als t heel erg is, maar ook wel gemerkt dat gewenning ook werkt :laughcry:
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1960

Geregistreerd: 18 Nov 2013 20:57

Bericht 29 Sep 2015 14:49

Re: Huisstofmijt allergie

Ik piep wel meer als het stoffig is trouwens :afro:
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 29 Sep 2015 16:17

Re: Huisstofmijt allergie

Wij stofzuigen en stomen het matras, kussens en deken.
Zoveel mogelijk op 60 graden wassen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 29 Sep 2015 18:44

Re: Huisstofmijt allergie

Werken de bovenstaande tips minimaal. Vraag dan bij je HA eens naar de mogelijkheden van desensabilisatie.
Ik had een gruwelijke erge huismijtallergie als kind zijnde. Bij mijn opa en oma op bezoek was een ramp, want na 5 minuten kon je me opvegen omdat ze hoogpolig tapijt in huis hadden.
Van mijn 12de tot mijn 17de heb ik iedere maand bij de HA gezetten voor een injectie en sindsdien is het een stuk beter. MIjn vriend gaf laatst wel aan dat ik voor snurk als er net is schoongemaakt en er dus veel stof in de lucht hangt.

Nu heb ik wel de eerste versie van desensabilasatie gehad en later is het verder ontwikkeld en blijkbaar kan het tegenwoordig met druppels onder de tong ipv iedere maand een injectie. Het is wel een langdurig proces maar qua allerergische reacties ben ik er 500% op vooruit gegaan.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem 146

Bericht 30 Sep 2015 08:09

Re: Huisstofmijt allergie

Jaren terug heb ik eens speciale lakens en een dekbedovertrek gekregen. Ik weet het niet 100%zeker meer maar ik dacht dat deze vergoed werden. Het was net papier en lag niet lekker zacht vond ik plus het kraakte enorm. Maar het hielp wel.

Inmiddels gebruik ik het niet meer en neem ik andere maatregelen. Ik stofzuig wat meer en er staat bijna altijd een raam open. Ik heb er in het voor- en najaar altijd het meeste last van.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron