Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Eten baby 8 maanden

<<

Anoniem174

Bericht 29 Sep 2015 10:47

Eten baby 8 maanden

.
Laatst gewijzigd door Anoniem174 op 26 Jan 2016 12:39, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 29 Sep 2015 11:03

Re: Eten baby 8 maanden

Ik zou het inderdaad gewoon blijven aanbieden en kijken wat ze doet, ze krijgt door de melk nu genoeg binnen.

Mijn zoontje ging ook opeens beter eten. Je zou nog kunnen kijken om de hapjes voor de fles aan te bieden, zodat ze dus wat meer honger heeft, maar ik zou wel oppassen dat ze niet teveel honger heeft en daardoor gefrustreerd raakt. Ook kan je proberen na haar slaapje eten aan te bieden, zodat ze zeker weten niet te moe is om te eten.

Mijn zoontje is ook niet heel erg dol op aardappel, hij eet het prima maar er zijn dingen waar zijn mondje een stuk sneller voor open gaat, probeer eens iets te maken met pasta, couscous of zoete aardappel bijvoorbeeld?
En brood is hij nog steeds niet dol op, maar als wij het hem geven dan schud hij nee en als ik het voor hem neer leg dan pakt hij het zelf en wil hij wel wat eten. Misschien wil ze wel brood eten met een beetje beleg je kan wat avocado, geprakte banaan of appelstroop ( van Zonnatura bijvoorbeeld) op brood doen wellicht vind ze dat wel wat?

Ik gaf mijn zoontje toen tussendoor weleens een stukje rijstenwafel ( zonder zout), soepstengel of volkoren cracot en dan liet ik hem daar gewoon mee aan doen. Soms had ik paneermeel, soms at hij het op, maar hij vond het wel interresant om er zelf een beetje mee bezig te zijn. Je kan sowieso natuurlijk kijken of ze op de Rapley manier meer interesse in het eten heeft, hier wordt het dan gewoon 10 keer op de grond gegooid en helemaal niet gegeten, ontdekt, structuur gevoeld of wat dan ook :palm:
Laatst gewijzigd door minoessepoes op 29 Sep 2015 11:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem174

Bericht 29 Sep 2015 11:10

Re: Eten baby 8 maanden

.
Laatst gewijzigd door Anoniem174 op 26 Jan 2016 12:46, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 29 Sep 2015 11:16

Re: Eten baby 8 maanden

Onze dochter is 9 maanden, die drinkt juist helemaal niet zoveel melk.
Fruit weigert ze ook wel eens, dan geef ik van goodies zo'n knijpfruitje, dat vind ze wel lekker.
Avondeten gaat er hier wel altijd in, maar ik geef wel alles uit potjes. Al vind ze fusili wel lekker om zelf te eten.
Komkommer is ze ook gek op.

Brood vind ze vreselijk, ze heeft op vakantie in frankrijk alleen maar croissants gegeten, en sindsdien is het helemaal pet (snap ik wel ;)). Ze krijgt nu smorgens een fles met granen erin, en smiddags voor haar middagslaapje ook, zodat ze iig granen binnen krijgt. En vanmorgen heeft ze met haar zus haar brood (met boterhamworst) mee zitten eten, dat ging wel goed.

Ze is hier gewoon een beetje eigenwijs, geloof ik.

Tot een jaar is alles bijvoeding he, daarna komt het vanzelf.
Onze oudste (en dus ook jongste) is nooit gek op melk en fruit geweest, en vooral fruit gaat ze nu meer eten, ze vraagt er zelf om. Voor die tijd kreeg ze dan maar knijpfruit.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 29 Sep 2015 11:28

Re: Eten baby 8 maanden

Ik gaf eerder inderdaad kleine stukjes brood in zijn mond, daar sabbelde hij op tot hij het door kon slikken en soms maakt hij ook wel kauw bewegingen ondanks dat hij nog maar 1 tand heeft. Nu geef ik grotere stukken en "bijt" hij zelf af. Hij maakt er geen deegbal van, geen idee of andere kindjes dat wel doen eigenlijk?

Je kan pasta en couscous met de staafmixer ook helemaal glad maken, misschien dat ze het dan wel wil eten? Ik merk dat mijn zoontje rijst alleen wil eten als het met veel saus gegeven wordt, anders vind hij het te droog denk ik.
Hij wilde toen hij nog wat jonger was helemaal geen groenten eten, hij werd zelfs heel boos, toen zijn we gewoon helemaal gestopt met groenten voor 2 weken en daarna leek hij wel vergeten dat hij het niet wilde eten en vanaf dat moment eet hij prima. Ik zou dus gewoon een tijdje de dingen die ze niet lekker vind niet geven en het dan weer eens proberen, misschien dat ze het dan wel wil eten.

Ik zou het gewoon blijven proberen, verschillende dingen aan blijven bieden en haar gewoon de flessen blijven geven waar ze om vraagt, het komt vanzelf.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem174

Bericht 29 Sep 2015 12:28

Re: Eten baby 8 maanden

.
Laatst gewijzigd door Anoniem174 op 26 Jan 2016 12:46, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 29 Sep 2015 13:35

Re: Eten baby 8 maanden

K is idd pas gaan groeien naarmate ze beter ging eten. We lopen oom nog steeds in het ziekenhuis vanwege allerlei zaken, ze zijn nu pa aan het onderzoeken op allergieën maar denk dat dat het niet is. We wachten het wel af.

Inmiddels moet ze 300cc hebben aan melk en dat redden we wel. Sap daarnaast nog iets van 100cc. En er zit in fruit en groente ook vocht natuurlijk.

Onze oudste was ook geen hele goede drinker maar die drinkt nu toch zo'n liter per dag dus het komt vast goed.
<<

Anoniem174

Bericht 29 Sep 2015 13:52

Re: Eten baby 8 maanden

.
Laatst gewijzigd door Anoniem174 op 26 Jan 2016 12:46, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem 146

Bericht 29 Sep 2015 13:57

Re: Eten baby 8 maanden

Believe, misschien kruidenthee? (Kabouterthee bijvoorbeeld?)

Onze dochter eet ook nog heel weinig. Brood wilde ze niets van weten tot ik er een klein beetje stroop op deed. Verder bieden we haar aan (rapley). Vis of vlees heeft ze nog niet gehad. We zien wel. Ik denk er ook wel eens over na dat ze nog weinig eet. Maar aan de andere kant denk ik; ze is nog zo klein, het komt vanzelf.
<<

Anoniem174

Bericht 29 Sep 2015 14:02

Re: Eten baby 8 maanden

.
Laatst gewijzigd door Anoniem174 op 26 Jan 2016 12:46, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem 146

Bericht 29 Sep 2015 14:16

Re: Eten baby 8 maanden

Nee, ze eet niet heel goed. Probeert wel alles. Maar soms heeft ze het na een minuut of 10-15 wel gezien. Veel valt er op de grond. Ze neemt happen dus er komt wel wat binnen.

Met die stroop bleef het gewoon in haar mond plakken, haha! :pirat:
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 29 Sep 2015 14:32

Re: Eten baby 8 maanden

Amani eet ook niet bijster veel hoor. Melk dan weer wel. Ze drinkt nog 8 x en af en toe voor een slokje. Vlees geef ik haar nog niet echt, vind het niet nodig (als we het biologisch zouden eten, had ik haar wel gegeven) zolang ze nog alles via de melk binnen krijgt. Anders wordt ze straks ook vast zo'n wel vlees, geen ander avond eten, kindje. Vis krijgt ze wel af en toe en vind ze lekker.
Brood eet ze in totaal een half sneetje per dag denk ik. Met kaas of la vache quiri, bij voorkeur geroosterd of een tosti.
(melkbroodjes en andere lekkerdere broodjes eet ze wel met liefde op trouwens. En als ik haar een broodje hagelslag zou geven zou die vast ook in zijn geheel op gaan. Zodra de oudsten hagelslag hebben staat ze als een hondje te wachten tot er wat op de grond valt. :P
Fruit vind ze wel lekker maar neemt er niet veel van. Een halve banaan ongeveer en de rest beland op de grond, kleren, kont. Ander fruit geef ik haar wanneer ik wat voor de oudsten klaar maak. Dan rasp ik een appel mee, of krijgt ze een stukje peer. Alleen een nectarine eet ze kaal tot aan de pit.
Gekookte (zoete) aardappel eet ze niet, gebakken wil ze wel een paar stukjes en een frietje (zelfgemaakte in kokosolie) eet ze ook wel weg, maar het liefst eet ze pasta. Gewoon droog. Qua groente eet ze eigenlijk ook alleen maar sperziebonen, broccoli en bloemkool. Terwijl ze wel alles van mijn bord (met zout) eet. Ik denk dat ze er zonder zout gewoon te weinig smaak aan vind zitten. Komkommer en tomaat heeft ze wel graag.

Qua drinken staat er standaard een rietjesbeker met water. Al drinkt ze liever uit een gewone beker of glas. Sterrenmunt thee en Lipton Morocco vindt ze ook erg lekker. En soms een beetje limo die alleen gezoet is met stevia. Maar dat is alleen als ik weg ben en nergens een geschikt plekje kan vinden om te gaan voeden. Maar dat drinkt ze wel erg graag. Maar water net zo lief.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 29 Sep 2015 14:33

Re: Eten baby 8 maanden

Ik vouw het brood overigens meestal dubbel en knip er dan reepjes uit. Met een hele redt ze zich ook prima, maar dan beland helemaal alles op de grond en onder haar kont. Dus meestal eet ik zelf de andere helft.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 29 Sep 2015 15:52

Re: Eten baby 8 maanden

Ik geef haar idd diksap, water komt vanzelf wel, vind het belangrijker dat ze drinkt dan wat ze drinkt.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Kaat