Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Rolverdeling thuis?

<<

Anoniem237

Bericht 28 Sep 2015 19:32

Rolverdeling thuis?

Hoe is bij jullie de rolverdeling thuis?
Ben je heel traditioneel en sta je de hele dag te koken en te poetsen of ben je als vrouw juist enorm geëmancipeerd en verbouw je zonder problemen je hele badkamer?
(Dit zijn uiteraard twee extreme voorbeelden. :wink: )

Wij zijn best wel traditioneel, ik doe de was, poets het huis en kook elke dag en mijn man zet het vuilnis buiten, maait het gras, boort de gaten in de muur en wast de auto.
<<

Anoniem304

Bericht 28 Sep 2015 19:35

Re: Rolverdeling thuis?

Traditioneel. En meestal ben ik ook nog diegene die de container aan de weg zet haha.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 28 Sep 2015 19:37

Re: Rolverdeling thuis?

Ik doe beide.
Doordeweeks ben ik veel thuis en dus doe ik dan het huishouden.
Mijn man heeft 2 linker handen en ik vind klussen heel leuk, dus dat doe ik ook hoofdzakelijk.

Nou lijkt het alsof mijn man helemaal niks doet haha, maar dat is niet het geval :) met klussen helpt hij altijd want wil het wel graag leren en in het weekend doet hij net zo goed de was of kookt het eten.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem137

Bericht 28 Sep 2015 19:41

Re: Rolverdeling thuis?

Niet traditioneel, ook niet geëmancipeerd, gewoon wat het beste in ons schema past.
<<

Patsy

Bericht 28 Sep 2015 19:42

Re: Rolverdeling thuis?

Redelijk traditioneel, al haat ik koken ;). Maar ik ben ook meer thuis.

Klussen kan ik wel en vind ik ook leuk, maar de grote dingen doet mijn man.
<<

Anoniem281

Bericht 28 Sep 2015 19:48

Re: Rolverdeling thuis?

Haha zojuist een voorbeeld gehad waarom wij een redelijk traditioneel huishouden hebben; vriend vroeg of ik iets lekkers wilde maken zodat-ie morgen wat mee kon nemen naar z'n werk bij 't overleg.. Dus ik ben bezig om de beruchte chocoladefudgebastogne ding te maken en vriend wilt helpen; ennn de bodem was verkloot en hij stond in de weg :laughcry:

Nee, wij hebben een vrij traditionele rolverdeling in de zin van dat ik in principe altijd kook en het meeste schoonmaak, maar m'n vriend is sinds kort Kaptein Was (zelf benoemd, omdat ik een hekel heb aan de was en hij me heel lief wilt helpen, zeker nu tijdens m'n zwangerschap) en helpt met de boodschappen, ramen lappen (van binnen, buiten hebben we glazenwasser) en de badkamer schoonmaken.

Staat wel tegenover dat ik ook de vuilnis wegbreng en klussen doen we ook meestal samen.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 28 Sep 2015 19:54

Re: Rolverdeling thuis?

Ik ben thuis, dus ik doe het meeste huishouden. Dingen zoals stofzuigen, dweilen, bed schoon opleggen (wij hebben 1 groot en dik matras van 180 bij 210) kan ik niet door de reuma dus dat doet mijn man of mijn moeder.

In de tuin werken is grotensdeels het werk van mijn man en mijn man vervangt ook de vuilniszakken etc.
Klusjes ook vooral mijn man, maar ik vind het leuk om te kijken/helpen.

Koken doe ik vaak maar we doen het ook vaak samen zodra hij thuis is, dat vind ik ZO gezellig!
<<

Anoniem167

Bericht 28 Sep 2015 19:55

Re: Rolverdeling thuis?

Vrij traditioneel, ik doe het meeste eigenlijk. Maar nu mijn vriend thuis is zorgt hij voor de vaatwasser, de was wassen en ophangen of drogen, ik vouw het dan op en doet boodschappen en kookt heel soms. Maar als ik bezig ben helpt ie wel altijd, bv gisteren deed ik de badkamer, dan doet hij de keuken, en dan zuigt hij & dweil ik, maar dat moet ik wel vragen meestal, hij ziet het niet altijd.

Vuilnis, ramen lappen & balkon bijhouden en schrobben, en alle klussen in huis doet hij!
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 28 Sep 2015 20:31

Re: Rolverdeling thuis?

mijn man zorgt voor de vaatwas en vuilnis. De rest doe ik. Als hij schoonmaakt is het net niet goed. Hij doet het wel eens. Boodschappen doen doet hij ook niet. Als hij dat zou doen zijn we het dubbele kwijt
Afbeelding
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 28 Sep 2015 20:39

Re: Rolverdeling thuis?

Wij werken beiden fulltime. Tegenwoordig doet mijn man meer dan ik in het huishouden, waar het eerder eerlijk verdeeld was. Ik moet erbij zeggen dat hij schoonmaken en wassen ook echt niet vervelend vindt en nu ik zwanger ben wil hij het liever zelf doen. Straks werk ik parttime, dan maak ik het goed met hem, voel me ineens heel schuldig, haha.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 28 Sep 2015 20:44

Re: Rolverdeling thuis?

Ik doe bijna alles, binnen en buitens huis.
Mijn man die boort soms wel een gat in de muur maar meestal doe ik dat als hij er niet is of ik vind dat het te lang duurt.
Ik werk maar heel weinig en mijn man heel veel.
Meestal zorg ik zat hij zaterdags niks hoeft te doen.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem315

Bericht 28 Sep 2015 21:19

Re: Rolverdeling thuis?

Semi traditioneel. Ik doe het huishouden grotendeels, maar hij kookt vaker dan ik en hij stofzuigt wel als ik hem dat opdraag.

Oh en we zijn beide 1 dag in de week thuis voor ons kind.
<<

Anoniem186

Bericht 28 Sep 2015 21:36

Re: Rolverdeling thuis?

Ik kook en ik doe de was. De rest doet m'n man. Ik heb al in geen jaren meer gestofzuigd. :hulde:
Ik ben gezegend met een man die het niet erg vindt om het huishouden te doen. Ik ben een slechte huisvrouw.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 28 Sep 2015 21:36

Re: Rolverdeling thuis?

Niet echt traditioneel te noemen. Wij doen eigenlijk alles samen. In het weekend doen we het huishouden meestal samen, bijvoorbeeld de een de bovenverdieping en de ander beneden. Als er dan al iemand meer doet dan is het mijn man. Ik ben best lui in het huishouden. :redface:
Ik doe eigenlijk altijd de was, dat vind ik relatief leuk om te doen. Mijn man doet meestal de afwas, dat haat ik echt. Door de week kookt degene die het eerst thuis is, dat is op maandag, dinsdag en woensdag meestal mijn man, en op donderdag ben ik dat. Toen wij onze vorige banen nog hadden was ik vrijwel altijd eerder thuis, dus toen kookte ik meestal doordeweeks. In het weekend kookt degene die het meeste zin heeft, die hetgene wat we eten het beste kan klaarmaken of we koken samen.
Qua klussen doet mijn man meer, maar ik ben dan ook echt helemaak niet handig. Vaak probeer ik wel te helpen of in ieder geval mee te kijken, zodat ik ook wat handiger wordt. Een tuin hebben we pas twee maanden dus dat is nog even afwachten, tot nu toe heeft mijn man het meeste gedaan. Hij mag iig het gras maaien want daar begin ik niet aan met mijn hooikoorts.
Laatst gewijzigd door Mizz_S op 28 Sep 2015 21:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5490

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 28 Sep 2015 21:37

Re: Rolverdeling thuis?

Het wisselt, mijn vriend doet wel alles, stofzuigen, koken, wassen, bed dekken, vuilnis. Grappig dat vuilnis weg brengen onder de mannentaken valt, als we er beide zijn dan vraag ik het wel even aan mijn vriend omdat de zak wat zwaarder is maar ik doe het ook vaak genoeg hoor en zie het niet als zijn taak in ieder geval.

Toch doe ik wel vaker het huishouden, ik ben ook meestal wat meer thuis dus doe het dan als ik vrij ben en hij werkt. Ook kook ik vaker omdat ik dan eerder thuis ben.

Ik heb nog nooit een gat in de muur geboord en als we samen boodschappen doen (bijna nooit) draagt hij wel de zware tassen. Eigenlijk komt het er op neer dat hij wel alle traditionele vrouwentaken op zich neemt als het uitkomt en ik niet de traditionele mannentaken (buiten het vuilnis weggooien dan) :wink:.

Als wij een tuin zouden hebben zou ik die denk ik bijhouden.
<<

Anoniem167

Bericht 28 Sep 2015 21:46

Re: Rolverdeling thuis?

Lot, ik doe het ook wel hoor, maar heb niet altijd zin om naar het einde van de straat te lopen haha! Boodschappen doen we eigenlijk altijd samen, op een avond of in het weekend zijn we dan heel lang in de XL supermarkt, en lopen we langs alle schappen.. gezellig :)
<<

anoniem203

Bericht 28 Sep 2015 22:20

Re: Rolverdeling thuis?

In het huis doe ik alles qua huishouden. Hij is de beroerdste niet om een keer een was op te hangen of de stofzuiger te pakken maar dat gebeurd niet wekelijks. De tuin houdt hij bij en de klusjes in huis ook (gat in de muur boren, lamp ophangen enz). Waarschijnlijk kan ik zulke dingen ook wel maar dat laat ik gewoon aan hem over ;) Boodschappen doe ik meestal alleen, koken doe ik ook altijd en de grote huishoudelijke klussen zoals ramen zemen doen we om de beurt.
<<

Anoniem236

Bericht 28 Sep 2015 22:26

Re: Rolverdeling thuis?

Echt zoals het uitkomt, hij doet ook alle huishoudelijke taken.
Wel kook ik meestal en hij zeemt altijd de ramen (heb ik nog nooit gedaan) ook doet hij het vuilnis altijd.
Strijken doe ik altijd. De rest verdelen we hoe het uitkomt.
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 29 Sep 2015 06:28

Re: Rolverdeling thuis?

Keet. schreef:Niet traditioneel, ook niet geëmancipeerd, gewoon wat het beste in ons schema past.


Precies dit.
10-08-2017 ♥
<<

Anoniem321

Bericht 29 Sep 2015 09:47

Re: Rolverdeling thuis?

Ik denk dat onze rolverdeling als vrij traditioneel bestempeld kan worden.
Ik doe de was en maak schoon.
Hij doet de tuin en de klusjes in en om huis.
Ik zet de container aan de weg, hij kookt, dat dan weer wel.

Verder doen we samen de administratie en boodschappen.
<<

Anoniem321

Bericht 29 Sep 2015 09:51

Re: Rolverdeling thuis?

sarah1985 schreef:mijn man zorgt voor de vaatwas en vuilnis. De rest doe ik. Als hij schoonmaakt is het net niet goed. Hij doet het wel eens. Boodschappen doen doet hij ook niet. Als hij dat zou doen zijn we het dubbele kwijt


O ja Sarah, hier ook herkenning. Ik kan mijn vriend ook beter niet laten schoonmaken, want dan is het in mijn ogen toch niet goed genoeg. Hij maakt op zijn manier wel eens de keuken schoon, maar dan doe ik het later zelf toch over, dus dan kan ik het beter meteen zelf doen.

Het is niet dat hij het niet wil, maar hij heeft gewoon een andere visie op wat schoon is, zeg maar.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 29 Sep 2015 09:57

Re: Rolverdeling thuis?

Traditioneel zou ik het niet willen noemen. We werken bijna hetzelfde aantal uren per week, dus het huishouden doen we vaak samen. De boodschappen vaak ook, gezellig en we wonen toch boven de supermarkt. Ik heb een hekel aan strijken dus dat doet m'n vriend. Ik doe weer bijna altijd de was en kook vaker omdat ik iets eerder thuis ben. Ik vind het goed verdeeld zo :) Als ik minder ga werken zal ik ook meer in het huishouden gaan doen.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 29 Sep 2015 10:19

Re: Rolverdeling thuis?

Isolt schreef:
Keet. schreef:Niet traditioneel, ook niet geëmancipeerd, gewoon wat het beste in ons schema past.


Precies dit.


Ook hier exact zo.
Al stijkt mijn vriend altijd. Mijn eigen Ironman :love:
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 29 Sep 2015 10:26

Re: Rolverdeling thuis?

Omdat ik thuis ben kook ik doordeweeks meestal en dan doe ik ook boodschappen. Op vrijdag heeft mijn vriend een vrije dag en haalt mijn vriend meestal de grote bups boodschappen. We hebben huishoudelijke hulp dus poetsen doen we bijna niet. 's avonds brengt mijn vriend meestal om de beurt de kinderen naar bed en dan speel ik eerst nog even met zijn dochter en daarna ruim ik de zooi van het avondeten op en maak ik het aanrechtblad en de tafel schoon en de vloer onder de tafel.

De was doet mijn vriend meestal, strijken doet zijn moeder meestal :hulde: en ophangen doe ik vaak. Opvouwen doet mijn vriend behalve de T-shirts en de keukenhanddoeken die moet ik doen.

Overigens hebben we sinds kort de AH maaltijdbox en daar bestellen we boodschappen bij dus dan hoeven we bijna geen boodschappen meer los te doen en meestal doe ik die dan tussendoor even bij de buurtsuper.

Qua klussen zijn we aardig gelijkwaardig alleen is hij iets technischer en ik iets handiger.

Ik ben wel een enorme rommelkont, hij is veel opgeruimder. De meeste dingen die ik doe in het huishouden doe ik omdat hij ze me vraagt of me helpt herinneren. :palm:
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 29 Sep 2015 10:42

Re: Rolverdeling thuis?

Ik doe meer in het huishouden want ik werk veel minder uren dan mijn man (hij rond de 50 uur per week en ik rond de 18 uur per week). Mijn man brengt J. 's avonds naar bed en ik ruim dan de keuken en woonkamer op. Ik doe vrijwel al het schoonmaakwerk en de boodschappen. Ik kook ook meestal. Op mijn werkdagen kookt degene die het eerste thuis is of ik bereid het de avond van te voren al voor. Mijn man zet de container aan de weg en doet de tuin. Hij strijkt zijn eigen overhemden, verder strijken we niets. In het weekend proberen we zo min mogelijk tijd aan het huishouden te besteden zodat we dingen met z'n drieën kunnen ondernemen.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers