Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Rolverdeling thuis?

<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 29 Sep 2015 10:11

Re: Rolverdeling thuis?

Hier kan je het vrij traditioneel noemen. Ik doe bijna alles. Maar mijn vriend werkt dan ook zo'n 12 uur per dag, vaak 6 dagen per week. Hij neemt weleens een vuilniszak mee naar buiten, regelt de grote klussen in huis en regelt alles rondom de auto, maar voor de rest niet veel. Ik vraag weleens wat en dan doet hij het heus wel, maar uit zichzelf niet. Doordat gemiddeld genomen van 12.00 tot 00.00 van huis is eet ik bijna altijd alleen met N. dus kook ik. Als hij thuis is kookt hij weleens, maar aangezien het zijn werk is vind 'ie het ook weleens lekker als er voor hèm gekookt wordt.

Ach, ik werk zo'n 10 uur per week dus voor nu is dit allemaal prima zo.
<<

boeddha

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 22 Apr 2015 11:14

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 29 Sep 2015 10:59

Re: Rolverdeling thuis?

Ik werk niet dus in principe doe ik het meeste. Maar er zijn weken bij dat ik het zo druk heb met mijn vrijwilligerswerk dat ik ook weinig aan het huishouden toe kom en dan helpt hij wel. Ik vind het ook niet nodig dat als hij thuis komt dat er dan nog werk voor hem zou liggen. Hij helpt dan na het eten wel met afruimen en de vaatwasser inruimen maar dat zijn kleine dingen. Hij doet wel de tuin, de kattenbak en hij schrobt eens in de zoveel tijd de badkamer maar daar heb ik gewoon geen kracht genoeg voor.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 29 Sep 2015 11:28

Re: Rolverdeling thuis?

Ik had nooit egdacht dat ik een vrij traditionele rolverdeling zou krijgen: maar hij kan gewoon écht niet koken, ik daarentegen kan dat vrij goed, hij kan daarentegen onwijs goed klussen en legt dus wel hele badkamers aan, klust autos zelf in elkaar en zorgt voor dat soort dingen. Ik kan nog nét een spijker in de muur slaan dus we doen echt beiden waarin we het beste zijn.

Ik doe wel de was, boodschappen doen we samen, hij doet idd het vuilnis en schoonmaken kan hij dan weer beter dus hij stofzuigt en dweilt.

Een mix dus. Denk ik uiteindelijk.
<<

Anoniem222

Bericht 29 Sep 2015 12:06

Re: Rolverdeling thuis?

Nou mijn vriend doet sowieso veel meer dan ik. Hij doet meestal: klussen in huis/fietsen/auto's, was, strijk, opruimen (hij is extreem opgeruimd en ik ehhh wat minder), stofzuigen.
Ik: schilderen in huis (haha heb toevallig net veel geschilderd vandaar dat dit in me opkomt), schoonmaken, koken.

De rest van de taken verdelen we hoe het uitkomt.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8453

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 29 Sep 2015 12:31

Re: Rolverdeling thuis?

Ik ben echt slecht in het huishouden en vind het ook verschrikkelijk om te doen. Ik zou het liefst een huishoudelijke hulp nemen die een keer per twee weken het huis schoonmaakt, maar mijn man vindt dat zonde. Hij doet dan ook het meest nu, haha.

Wat hij meestal doet: de badkamer en keuken schoonmaken, koken, afstoffen, klussen, het vuilnis

Wat we om de beurt of samen doen: opruimen, boodschappen, stofzuigen, bed verschonen, de was, schilderen

Wat ik meestal doe: de wc schoonmaken
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem151

Bericht 29 Sep 2015 15:18

Re: Rolverdeling thuis?

Als hij werkt (buitenland, 5 weken) doe ik sowieso alles. Als hij thuis is doe ik nog steeds het meeste. Koken, boodschappen, stofzuigen, schoonmaken. Schilderen kan ik netter, dus binnenshuis doe ik dat ook. Buiten doet hij.
De 'mannen dingen' doet hij; de auto, vuilnis, zware dingen sjouwen, gras maaien, straten, heg snoeien, terras schrobben, elektra, boren. Hij wast de ramen aan de buitenkant, ik doe de binnen kant.
Traditionele verdeling dus. Maar we kunnen wel beide (vrijwel) alles :)
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 29 Sep 2015 18:29

Re: Rolverdeling thuis?

Als hij weg is doe ik alles behalve eigenlijk een gat in de muur boren ofzo dan wacht ik wel tot hij terug komt.
Als hij thuis is doet hij vooral wat dingen in de tuin maar verder is hij er dan ook wel voor de kinderen dus dat helpt mij dna sowieso al.
:heart: :heart: 2011
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 30 Sep 2015 08:56

Re: Rolverdeling thuis?

Ik doe wel het meeste in het huishouden maar ik heb ook het meeste tijd. Mijn man werkt zo'n 50 à 60 uur per week. Dan vind ik het zelf ook wel fijn om alvast het huishouden te doen. Ik heb meestal één keer per week late dienst op mijn werk, dan kookt mijn man dus.

Qua schoonmaken doe ik het meeste, maar als mijn man thuis is, helpt hij wel mee opruimen en stofzuigt hij etc. Ik vind het vaak ook handig om even te kunnen doorwerken in het huishouden, dus dan gaat mijn man douchen met onze zoon en dan ga ik even snel door het huis heen.
2012 & 2016
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 19:05

Bericht 30 Sep 2015 14:30

Re: Rolverdeling thuis?

Wie thuis is overdag doet wat er gedaan moet worden, en geen zin? Word er niks gedaan.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Anoniem193

Bericht 30 Sep 2015 15:07

Re: Rolverdeling thuis?

Best in evenwicht denk ik. Ik doe alles uit mijzelf, mijn man doet uit zichzelf alleen de vaatwasser, de kliko's en was opvouwen. Verder doet hij alles als ik het hem vraag. We werken allebei evenveel. Als ik een weekend weg ben, dan app ik hem wel eens wat dingen door die ik graag wil dat ze gedaan zijn. Maar hij doet dat ook, dan appt hij mij dat hij de kliko vergeten is bij de weg te zetten of dat de verzamelzakken op zijn.
<<

Anoniem301

Bericht 30 Sep 2015 15:25

Re: Rolverdeling thuis?

We doen het samen. Toen ik nog werkte en later thuis was dan hij kookte hij. Afruimen deed ik dan weer. De 3 kattenbakken verschoont hij, stofzuigen doet hij ook, dweilen, ramen lappen. Klusjes in huis doet hij zoals schilderen, meubels in elkaar zetten. En de financiën doet hij ook. Hij houdt dat supergoed bij met allemaal overzichtjes in Excel enzo. Maar goed, hij is dan ook boekhouder van beroep, dus ook wel logisch dat hij dat thuis dan ook op zich neemt.

Ik doe meestal de wc, de was, afstoffen, badkamer, bed verschonen, de keuken. Oja de boodschappen doe ik ook alleen, vind ik het fijnste ook.

De andere klusjes beetje om en om, of wanneer het uitkomt, zoals de vaatwasser.

Nu ik al een poos thuis zit ivm zwangerschap/vakantie/aflopen contract doe ik heel veel in huis, hij hoeft bijna niks te doen en elke avond smeer ik zijn broodjes :D Maar dat vind ik niet erg, omdat ik nu dus fulltime thuis zit. Straks als de baby er is en later als ik weer (32 uur) ga werken dan zal dat weer minder worden en gaan we het weer verdelen.
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 20:45

Bericht 30 Sep 2015 18:49

Re: Rolverdeling thuis?

Ik doe eigenlijk alles maar werk ook een stuk minder als mijn man. Daarnaast vind ik schoonmaken nou niet het meest pre hebben in het leven dus goed is goed. Wanneer ik het vraag helpt hij overigens wel.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 01 Okt 2015 13:31

Re: Rolverdeling thuis?

Wij zijn ook niet van het traditionele.. Nu ik thuis zit doe ik wel grotendeels het huishouden maar mijn vriend doet op zaterdag zonder problemen ook een aantal dingen zoals afstoffen o.i.d. Het klussen is heel wisselend. Ik ben wat dat betreft wel gezegend met de juiste genen :P Gordijnen ophangen, kastjes in elkaar zetten doe ik gewoon maar mijn vriend ook :) Het enige wat alleen ik doe zijn de boodschappen.. Ik vind het fijner om alleen te gaan want mijn vriend loopt kriskras door de winkel haha
Wat als het lukt
<<

Anoniem178

Bericht 01 Okt 2015 15:18

Re: Rolverdeling thuis?

Ik doe de was, hij de afwas, allebei een klusje waaraan de één een hekel heeft, terwijl de ander het niet zo erg vindt. Stofzuigen doet de robot en hoekjes doen we meestal samen even, tegelijk met andere klusjes. Denk dat we ongeveer evenveel doen.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 02 Okt 2015 06:51

Re: Rolverdeling thuis?

Ik word echt een beetje als prinsesje behandeld, dat moet ik af en toe in de gaten houden (mijn vriend houdt gewoon van verwennen). Wij hebben al vanaf week 2 afgesproken dat ik schoonmaak en de was doe en hij al het koken en de keuken voor zijn rekening neemt. Nu 5 jaar later werkt dit nog steeds als een trein - hij heeft altijd schone kleren en huis, ik heb altijd een maaltijd. Boodschappen doen we eens per week samen. Containers worden automatisch bij de weg gezet en als de prullenbak vol is, loopt degene even naar de container. No big deal.

Als we straks kinderen krijgen wordt het ook zeker weten 50/50. Ik ben heel erg tevreden met mijn vent en ons huishouden.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 02 Okt 2015 08:07

Re: Rolverdeling thuis?

Haha Carrie, ik smeer m`n vriend z`n broodjes ook. :dance:
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 02 Okt 2015 09:37

Re: Rolverdeling thuis?

Wij hadden voor J. er was het huishouden wel 50/50 verdeeld. Maar toen had mijn man nog een andere baan en wij werkten allebei ongeveer hetzelfde aantal uren. Door de komst van J. en de nieuwe baan van mijn man ben ik veel minder gaan werken en mijn man juist wat meer. De rolverdeling thuis is toen dus automatisch verschoven naar een wat meer traditionele verdeling. Als wij beiden nog evenveel zouden werken was het wel 50/50 gebleven. Nu zou ik dat niet eerlijk vinden (ik werk 18 uur en mijn man rond de 50 uur).
<<

Anoniem129

Bericht 02 Okt 2015 10:55

Re: Rolverdeling thuis?

Op dit moment doe ik eigenlijk alles qua huishouden omdat ik nu thuis zit met zwangerschaps/bevallingsverlof. Mijn man kookt wel vaak als hij op tijd thuis is omdat hij dat graag doet. Verder doet mijn man de tuin en de klussen in huis, hij is timmerman van beroep dus dat is ook wel logisch. Het schilderen doe/deed ik dan weer omdat mijn man daar echt een hekel aan heeft.

Als ik straks weer ga werken dan zullen we het weer meer samen gaan doen. Mijn man was dat niet echt gewend, zijn moeder deed ALLES voor hem dus dat heeft in het begin wel wat moeite gekost. Nu ging het goed en kwam ik thuis te zitten, zal straks wel weer even wennen worden voor hem!
<<

Anoniem301

Bericht 02 Okt 2015 12:57

Re: Rolverdeling thuis?

Yadira schreef:Haha Carrie, ik smeer m`n vriend z`n broodjes ook. :dance:

Girlpower! :smile:
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 02 Okt 2015 15:24

Re: Rolverdeling thuis?

Ik doe hier ook het meest in huis.
Mijn vriend heeft een ander leefritme dan ik heb, daardoor komt 't vaak zo uit dat ik eigenlijk altijd kook, de was doe, het huishouden doe en de boodschappen. Maar m'n vriend wast soms wel spontaan de ramen of haalt even een stofzuiger door het huis. En gaat soms mee boodschappen doen als er zware dingen gehaald moeten worden, zodat hij me kan helpen met tillen.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8841

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 02 Okt 2015 16:04

Re: Rolverdeling thuis?

Ik doe binnen schoonmaken, de was afwas meestal ook.
Koken is wisselend. Soms sta ik 7 dagen per week te komen maar soms kookt mijn vriend ook wel drie tot vier avonden in de week.
Mijn vriend maait het gras doet andere klusjes in en om het huis die ook moeten gebeuren. Als ik in het weekend moet werken dan haalt hij ook wel een stofzuiger door de kamer.

De weekboodschappen doen we tegenwoordig altijd samen.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8841

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 02 Okt 2015 16:06

Re: Rolverdeling thuis?

Carrie schreef:
Yadira schreef:Haha Carrie, ik smeer m`n vriend z`n broodjes ook. :dance:

Girlpower! :smile:

Dat doe ik ook! :smile:
2012
2016
2020

Instagram
<<

Anoniem237

Bericht 02 Okt 2015 19:22

Re: Rolverdeling thuis?

Ik smeer z'n brood ook en ik vind het ook echt leuk om er elke dag weer iets origineels van te maken. Inclusief iets lekkers, iets gezonds en een briefje. :laughcry:
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 19:05

Bericht 05 Okt 2015 16:17

Re: Rolverdeling thuis?

Jezzie schreef:
Carrie schreef:
Yadira schreef:Haha Carrie, ik smeer m`n vriend z`n broodjes ook. :dance:

Girlpower! :smile:

Dat doe ik ook! :smile:


Mijn man smeert de broodjes voor mij en dochterslief. :love:
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 05 Okt 2015 18:51

Re: Rolverdeling thuis?

Ik draai het huishouden. Mijn man kookt 5 van de 7 dagen, daar ben ik erg blij mee.
En hij maait het gras :smile:
2016
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers