Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ga terug naar je eigen land!

<<

caribbeanlover

Bericht 28 Sep 2015 10:07

Ga terug naar je eigen land!

Werd er net tegen me gezegd!

Hier loopt al een hele tijd een kat rond die er slecht uitziet, gewoon verwaarloosd met een gezwel.
Toen sprak ik een meid die zei dat die die kat een eigenaar had en niet mocht binnen komen. Toen zei ik dat ik instanties ging bellen.
Ik heb toen het dierenmeldpunt om raad gevraagd en zij zeiden hem proberen te vangen. Geprobeerd en niet gelukt.

Tijdje later kwam ik haar moeder tegen en kreeg te horen dat ik mij er niet mee moet bemoeien en het beest moest laten lopen. Zo liep er volgens haar al een hele tijd een andere kat rond blablabla. Dus ik zei dat als niemand wat doet als ze er een zien die er slecht uitziet dat de dierenambulance etc net zo goed kunnen stoppen omdat ze dan geen werk meer hebben.

Ik maakte altijd een praatje met die vrouw, maar sindsdien negeert ze mij. Het is echt een sneu mens. Ze kent mijn buren en een tijdje geleden liep ik voor hun huis langs en dat mens fietste langs en zwaaide terwijl ze niet eens thuis waren omdat ze mij niet durft aan te kijken. Zwaai dan niet!

Zonet zag ik haar, zwaaide ze weer en ze waren niet thuis dus ik riep dat ze toch niet thuis waren. Ik liep alweer verder op weg naar huis keert ze om en begint toch te bleren. Ik ken hun langer dan jij (ze weet geen eens hoe lang ik hun ken), jij staat overal aangeschreven ofzo, je bent een dierenbeul, je pakt dieren van mensen af, ik laat iemand op je afkomen, ga terug naar je eigen land, houd je mond dicht.

Ik zo ''tuurlijk, ja hoor, het zal wel, oh ga je dreigen, ik maak zelf uit wel uit of ik mijn mond dicht houd''.

Ze lult uit d'r nek, want ze zei toen dat ze het dierenmeldpunt had gebeld voor die kat en dat ze niks doen. Ik had hun dat gevraagd en het was helemaal niet waar.

Loop nu wel de andere kant op, heb geen zin in gezeik.

Ja, ik had dat niet moeten zeggen, maar was haar nu echt zat met dat schijnheilige gedoe van d'r! Kijk dan gewoon niet naar mij en ga niet lopen zwaaien naar mijn buren als je dondersgoed ziet dat er niemand zit.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 28 Sep 2015 10:08

Re: Ga terug naar je eigen land!

Ik vind het toch een beetje vreemd dat jij vaker van dit soort situaties hebt CBL. Los daarvan is het niet netjes dat die mevrouw tegen je zegt dat je moet teruggaan naar je eigen land. Sommige mensen zijn gewoon een beetje beperkt :-)
<<

caribbeanlover

Bericht 28 Sep 2015 10:11

Re: Ga terug naar je eigen land!

Zij zit met opgekropte woede en had mij ook kunnen negeren. Bovendien wat ik zei kan je op meerdere manier opvatten dus dat zei terug kwam is haar probleem en had ze niet hoeven doen. Zij heeft nu lopen dreigen dus ik zou haar aan kunnen geven, maar dat schiet toch niet op.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 28 Sep 2015 10:14

Re: Ga terug naar je eigen land!

CBL: misschien kan je toch ook een keer kijken naar wat je zelf in zon geval kan veranderen waardoor je dit soort reacties niet uitlokt. Het is altijd een beetje actie-reactie tussen mensen.

Maar goed: ik denk niet dat ik je verder tips kan geven maar fijn dat je even je verhaal kwijt kon.
<<

caribbeanlover

Bericht 28 Sep 2015 10:17

Re: Ga terug naar je eigen land!

Was achteraf misschien niet zo slim, maar ze had ook verder kunnen gaan.
Ik houd geen eens van katten, vind ze 10x niks! Toch red ik ze als ik het kan en zij laat zo'n dier blijkbaar liever aan hun lot over. Heb het geprobeerd met ene stukje worst en touw, maar het lukte niet. Heb het arme dier al een tijd niet gezien, zal wel overleden zijn.

Toen zei ze ook dat de eigenaren weten wie ik ben en dat ze mij zouden aanspreken. Nooit gebeurd, ze lult maar wat! Zielig wijf!

Ze noemt mij dierenbeul en laat die kat rondlopen met een gezwel! Bovendien zie ik haar vaak in de supermarkt en ze kocht notabene plofkip dus wie is er nou een dierenbeul?

Als iemand dat niet is, dan ben ik dat wel!

Fijn voor haar dat ze mijn buren langer dan ik ken. Wat doet dat er toe?

Ze is overigens familie van mensen hier 2 deuren verderop die wel normaal zijn. Die man van het stel spreek ik regelmatig. Zij komt daar nooit dus ik heb het idee dat ze elkaar niet zo goed liggen. Zal hem eens vragen hoe het zit.

Dat ze mij zogenaamd heeft aangeven bij allerlei instanties geloof ik geen zak van. Bovendien doen die er niks aan zeker omdat ik niks fout heb gedaan, maar mocht ze dat wel gedaan hebben dan zal ze een hoop hebben verzonnen over mij en wat ik gedaan heb.
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 28 Sep 2015 10:27, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 28 Sep 2015 10:27

Re: Ga terug naar je eigen land!

Wat die vrouw tegen jou heeft gezegd dat is natuurlijk verre van netjes.

Maar het is wat Caro zegt. Zulke dingen overkomen jou altijd. En dat ligt voor het grootste deel toch echt aan hoe jij je opstelt. Als de manier waarop jij reageert op het forum maar enigszins overeenkomt met hoe je in het dagelijks leven bent. Dan zou ik toch ook eens naar mezelf gaan kijken. In jouw ogen is er steeds 1 waarheid en dat is de jouw waarheid en iedereen die anders leeft of iets anders zegt zit per definitie fout.

Kijk alleen maar eens naar je laatste post: 'Ze is overigens familie van mensen hier 2 deuren verderop die wel normaal zijn. Die man van het stel spreek ik regelmatig. Zij komt daar nooit dus ik heb het idee dat ze elkaar niet zo goed liggen. Zal hem eens vragen hoe het zit.'

Waarom zou je dat doen? Waar bemoei je je mee? Wat maakt het uit dat zij geen contact hebben wat doet dat er nou toe? En wat is normaal? Omdat jij het niet met haar eens bent is zij ineens niet normaal? Ik zou mensen eens wat meer in hun waarde proberen te laten en te beseffen dat iedereen anders is en ook anders leeft en reageert op dezelfde situaties.
<<

caribbeanlover

Bericht 28 Sep 2015 10:29

Re: Ga terug naar je eigen land!

Siem schreef:Wat die vrouw tegen jou heeft gezegd dat is natuurlijk verre van netjes.

Maar het is wat Caro zegt. Zulke dingen overkomen jou altijd. En dat ligt voor het grootste deel toch echt aan hoe jij je opstelt. Als de manier waarop jij reageert op het forum maar enigszins overeenkomt met hoe je in het dagelijks leven bent. Dan zou ik toch ook eens naar mezelf gaan kijken. In jouw ogen is er steeds 1 waarheid en dat is de jouw waarheid en iedereen die anders leeft of iets anders zegt zit per definitie fout.

Kijk alleen maar eens naar je laatste post: 'Ze is overigens familie van mensen hier 2 deuren verderop die wel normaal zijn. Die man van het stel spreek ik regelmatig. Zij komt daar nooit dus ik heb het idee dat ze elkaar niet zo goed liggen. Zal hem eens vragen hoe het zit.'

Waarom zou je dat doen? Waar bemoei je je mee? Wat maakt het uit dat zij geen contact hebben wat doet dat er nou toe? En wat is normaal? Omdat jij het niet met haar eens bent is zij ineens niet normaal? Ik zou mensen eens wat meer in hun waarde proberen te laten en te beseffen dat iedereen anders is en ook anders leeft en reageert op dezelfde situaties.


Nee ik bedoel niet dat ik wil weten hoe hun contact is, maar hoe zij is. Hoe bedoel je dat ik het niet met haar eens ben?
<<

Anoniem193

Bericht 28 Sep 2015 10:30

Re: Ga terug naar je eigen land!

Als ik langs het huis van vrienden/kennissen/familie fiets, zwaai ik ook altijd. Altijd, omdat ik vanaf de fiets niet goed kan zien of ze wel of niet thuis zijn, en ik het lulliger vind om er gewoon stoïcijns langs te fietsen.
<<

caribbeanlover

Bericht 28 Sep 2015 10:31

Re: Ga terug naar je eigen land!

Dat maakt toch niet uit? Net alsof ze altijd naar buiten kijken.
<<

Anoniem193

Bericht 28 Sep 2015 10:33

Re: Ga terug naar je eigen land!

caribbeanlover schreef:Dat maakt toch niet uit? Net alsof ze altijd naar buiten kijken.


Nou daarom. Voor die ene keer dat ze wel naar buiten kijken, heb ik dan in ieder geval gezwaaid.
<<

caribbeanlover

Bericht 28 Sep 2015 10:39

Re: Ga terug naar je eigen land!

Aha vandaar. Ze had denk ik een andere reactie verwacht, dan dat ik steeds zei tuurlijk zo van ik geloof je niet. Ze had gehoopt dat ik bang werd, maar ik word niet gauw bang dus jammer voor haar!
Zij koos er zelf voor om terug te keren, als ik haar was dan had ik wat geroepen en doorgereden of niks gezegd. Ze koos er zelf voor om mijn vervolgens alles toe te wensen.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 28 Sep 2015 10:54

Re: Ga terug naar je eigen land!

Maar wat maakt jou het uit of ze naar je buren zwaait (of ze nou thuis zijn of niet)?
<<

caribbeanlover

Bericht 28 Sep 2015 12:02

Re: Ga terug naar je eigen land!

Ze doet maar, maar ik zei alleen dat ze niet thuis waren dus dat zij vervolgens mij voor van alles en nog wat gaat uitmaken is raar. Ze weet mijn naam geen eens dus dan wordt het moeilijk om mij overal gemeld te hebben zoals ze beweerd.

Herinner me iets van een tijd geleden toen ze nog normaal deed. Ik stond bij de bushalte met oa haar. Eerste stapte een man in die iets vroeg aan de chauffeur en vervolgens zegt de chauffeur '' zeg geen godverdomme he '' . Dus dat mens bemoeit zich ermee en zegt ''dat zei hij niet, weet je wel wie je bent, ik ken iemand bij de busmaatschappij, zal ik even je baas inlichten''.

Overigens zei die man geen godverdomme, maar nu weet je hoe dat mens is.

Zielig wijf! Ze heeft net bij de buren aangebeld om het gebeuren van net te vertellen. Ik hoorde mensen in het portiek praten en deed onze deur naar de hal open zodat ik alles kon horen. Staat dat wijf het hele verhaal te vertellen aan mijn buurman. Ze komt nooit bij hem en belt alleen aan om haar beklag te doen bij hun.
Wat heeft hij daar nou aan? Hij kan er toch niks mee!

Trouwens het enige wat ik zei is dat ze niet thuis waren en zij zei meer waarop ik reageerde. Als ze gewoon was doorgereden, dan was er niks gebeurd.
<<

Anoniem137

Bericht 28 Sep 2015 12:04

Re: Ga terug naar je eigen land!

Ook een slecht uitziende kat kan een eigenaar hebben die goed voor het beestje zorgt. Een vriendin van mij had een vreselijk oude kat en die zag me er toch een partij armoedig uit, maar ze had een heerlijk en liefdevol huisje. Ik zou me er dus buiten houden. Verder begrijp ik weinig van je verhaal en zou ik me gewoon lekker met mezelf bezig houden en wat minder met anderen, als ik jou was.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 28 Sep 2015 12:07

Re: Ga terug naar je eigen land!

Ik denk ook dat je je beter gewoon niet meer zo met die vrouw (en misschien ook wel mensen in het algemeen) moet bemoeien, dan vermijd je ook dit soort confrontaties.
<<

caribbeanlover

Bericht 28 Sep 2015 12:12

Re: Ga terug naar je eigen land!

Keet. schreef:Ook een slecht uitziende kat kan een eigenaar hebben die goed voor het beestje zorgt. Een vriendin van mij had een vreselijk oude kat en die zag me er toch een partij armoedig uit, maar ze had een heerlijk en liefdevol huisje. Ik zou me er dus buiten houden. Verder begrijp ik weinig van je verhaal en zou ik me gewoon lekker met mezelf bezig houden en wat minder met anderen, als ik jou was.


Deze kat mocht niet naar binnen volgens de dochter van die vrouw. Als je mijn verhaal niet snapt, misschien kan je het eens rustig doorlezen zodat je het wellicht wel snapt.
<<

caribbeanlover

Bericht 28 Sep 2015 12:13

Re: Ga terug naar je eigen land!

Bailando schreef:Ik denk ook dat je je beter gewoon niet meer zo met die vrouw (en misschien ook wel mensen in het algemeen) moet bemoeien, dan vermijd je ook dit soort confrontaties.


Ik kijk nu wel uit.Vind het nu niks met bemoeien te maken en met die kat ook niet die wilde ik helpen zij niet dus wie is hier nou de dierenbeul?
<<

Anoniem137

Bericht 28 Sep 2015 12:15

Re: Ga terug naar je eigen land!

caribbeanlover schreef:
Keet. schreef:Ook een slecht uitziende kat kan een eigenaar hebben die goed voor het beestje zorgt. Een vriendin van mij had een vreselijk oude kat en die zag me er toch een partij armoedig uit, maar ze had een heerlijk en liefdevol huisje. Ik zou me er dus buiten houden. Verder begrijp ik weinig van je verhaal en zou ik me gewoon lekker met mezelf bezig houden en wat minder met anderen, als ik jou was.


Deze kat mocht niet naar binnen volgens de dochter van die vrouw. Als je mijn verhaal niet snapt, misschien kan je het eens rustig doorlezen zodat je het wellicht wel snapt.

Ja, juf.
<<

caribbeanlover

Bericht 28 Sep 2015 12:17

Re: Ga terug naar je eigen land!

Ik wil het je best uitleggen hoor als je iets niet snapt.
Vinden jullie trouwens dat ik mijn versie zou vertellen aan mijn buurman?
Dat mens zei tegen hem ''mag ik niet zwaaien?''.
Dat heb ik dus niet gezegd, ze doet maar en het is wel duidelijk dat ze alles verdraait.
Ze vergeet er even bij te zeggen dat ze mij heeft bedreigd door iemand op mij af te sturen (omdat ze het blijkbaar zelf niet kan oplossen) en dat ik terug moest naar mijn eigen land!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 28 Sep 2015 12:25

Re: Ga terug naar je eigen land!

caribbeanlover schreef:Ik wil het je best uitleggen hoor als je iets niet snapt.
Vinden jullie trouwens dat ik mijn versie zou vertellen aan mijn buurman?
Dat mens zei tegen hem ''mag ik niet zwaaien?''.
Dat heb ik dus niet gezegd, ze doet maar en het is wel duidelijk dat ze alles verdraait.
Ze vergeet er even bij te zeggen dat ze mij heeft bedreigd door iemand op mij af te sturen (omdat ze het blijkbaar zelf niet kan oplossen) en dat ik terug moest naar mijn eigen land!


Nee. Ik denk dat jij je serieus minder moet gaan focussen op je omgeving en wie wat wanneer en waarom doet maar gewoon je focussen op jezelf. En je man en hond. En de rest van de wereld: die mag doen wat ze willen. Leer je voor dit soort dingen af te sluiten, dan zal je zien dat het je ook veel minder overkomt.
<<

caribbeanlover

Bericht 28 Sep 2015 12:28

Re: Ga terug naar je eigen land!

Duidelijk, maar zij had niet zo hoeven reageren en eigenlijk helemaal niet en gewoon door moeten fietsen.
Ik zei alleen dat mijn buren niet thuis waren dus snap niet wat daar verkeerd aan is. Men kan dat ook opvatten als aardig dat iemand daarvan op de hoogte stelt. Dat zij vervolgens uit haar slof schiet is raar, maar dat is ze sowieso wel.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 28 Sep 2015 12:47

Re: Ga terug naar je eigen land!

Pfffffffffff.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem148

Bericht 28 Sep 2015 13:33

Re: Ga terug naar je eigen land!

caribbeanlover schreef:Duidelijk, maar zij had niet zo hoeven reageren en eigenlijk helemaal niet en gewoon door moeten fietsen.
Ik zei alleen dat mijn buren niet thuis waren dus snap niet wat daar verkeerd aan is. Men kan dat ook opvatten als aardig dat iemand daarvan op de hoogte stelt. Dat zij vervolgens uit haar slof schiet is raar, maar dat is ze sowieso wel.

Ze had niet moeten reageren en gewoon door moeten fietsen. Misschien had jij niet moeten zeggen dat ze niet thuis waren...
Je hebt de dierenbescherming of ambulance gebeld voor die kat, prima. Nu verder met datgene wat voor jou belangrijk is en dat is jouw man, hond en jezelf. De kat niet meer net zo min als die vrouw, haar dochter of de buurman.
Verder eens met de rest, waarom overkomt het jou steeds? Leven en laten leven dus gewoon niet meer reageren op die vrouw.
En betrek de buurman er niet bij (ja dat heeft die vrouw al gedaan) maar sta erboven.
<<

caribbeanlover

Bericht 28 Sep 2015 16:04

Re: Ga terug naar je eigen land!

Dandelion schreef:
caribbeanlover schreef:Duidelijk, maar zij had niet zo hoeven reageren en eigenlijk helemaal niet en gewoon door moeten fietsen.
Ik zei alleen dat mijn buren niet thuis waren dus snap niet wat daar verkeerd aan is. Men kan dat ook opvatten als aardig dat iemand daarvan op de hoogte stelt. Dat zij vervolgens uit haar slof schiet is raar, maar dat is ze sowieso wel.

Ze had niet moeten reageren en gewoon door moeten fietsen. Misschien had jij niet moeten zeggen dat ze niet thuis waren...
Je hebt de dierenbescherming of ambulance gebeld voor die kat, prima. Nu verder met datgene wat voor jou belangrijk is en dat is jouw man, hond en jezelf. De kat niet meer net zo min als die vrouw, haar dochter of de buurman.
Verder eens met de rest, waarom overkomt het jou steeds? Leven en laten leven dus gewoon niet meer reageren op die vrouw.
En betrek de buurman er niet bij (ja dat heeft die vrouw al gedaan) maar sta erboven.


Je hebt wel gelijk idd. Ik deed wat goed is voor die kat, dat wilde ik en zij bemoeit zich ermee. Wie is zij dat zij bepaald wat ik wel en niet mag doen? Niemand, voor mij is zij een hoop stront naast al die anderen stront op het veldje. Echt zo triest dat ze naar mijn buurman is gegaan. Wat heeft die man eraan?!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 28 Sep 2015 21:49

Re: Ga terug naar je eigen land!

Wie ben jij, dat jij bepaalt wat zij wel en niet mag doen?
Wat ze gedaan heeft verdient echt geen schoonheidsprijs, maar wellicht is het voor jou tijd om te kappen met wijzen naar anderen. Er wijzen tenslotte altijd nog 3 vingers naar jezelf.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers