Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Thailand

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11401

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 27 Sep 2015 21:27

Thailand

....weer een topic over Thailand! We gaan er eind dit jaar naar toe :-) We zijn er alleen nog niet uit welke route we dit keer willen volgen. We willen strand, dat zal richting Koh Chang worden ivm beter weer daar, dan bij de zuidelijke eilanden, maar we willen ook naar een opvangolifanten-kamp (en dus absoluut niet in zo'n bakje een wandeling maken!) Chiang Mai heeft zo'n kamp, maar vriend vindt dat te ver reizen als we en en willen in ruim drie weken. We willen ook lekker relaxen en niet elke dag en route zijn.

Iemand die wil meedenken voor de route?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem185

Bericht 28 Sep 2015 00:15

Re: Thailand

Ik wil wel meedenken! Ben zelf naar een olifanten opvang in Chiang mai geweest. Echt een aanrader! Chiang mai is sowieso een hele leuke stad, was voor mij een van mijn hoogtepunten, dus ik zou daar echt wel heen gaan! Je kunt ook de nachttrein pakken?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11401

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 28 Sep 2015 09:11

Re: Thailand

Ik ben zelf al drie keer in Chiang Mai geweest. Nachttrein is voor mij ook de beste optie. En ook leuk. Toen ook gedaan.
Ik vind het misschien wat ver, helemaal naar het noorden en dan helemaal naar het zuidoosten.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 19:00

Bericht 28 Sep 2015 10:23

Re: Thailand

Ik ben hier geweest http://www.elephantsworld.org/ dat is vlakbij Kanchanaburi, vond het erg leuk en een mooie ervaring!
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8475

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 28 Sep 2015 10:46

Re: Thailand

Ik zou het doen! Als je je reisschema verder rustig houdt is het goed te doen. Wij zijn drie jaar geleden ook drie weken naar Thailand geweest. Onze route:

Bangkok --> Chang Mai (met nachttrein)
Chang Mai --> Khao Sok (binnenlandse vlucht naar Phuket, vanaf daar vervoer geregeld naar Khao Sok wat echt een PRACHTIG natuurpark is. Echt een dikke aanrader als je dat nog niet hebt gezien tijdens eerdere reizen)
Khao Sok --> Koh Lanta met nog een tussenstop in Krabi town (met busjes, goed te doen)
Koh Lanta --> Bangkok (met een busje naar vliegveld van Krabi, binnenlandse vlucht naar Bangkok)

Misschien heb je er iets aan! Ik had het idee dat we overal genoeg tijd voor hadden.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 28 Sep 2015 10:48

Re: Thailand

Wat wil je verder nog meer doen behalve Koh Chang en een olifantenkamp? Want als dat de enige twee eisen zijn, dan is dat toch prima te combineren samen in 3 weken, zeker als je de nachttrein of een binnenlandse vlucht neemt?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11401

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 28 Sep 2015 10:55

Re: Thailand

Dat weten we nog niet Bailando. In elk geval wel wat meer dan alleen dat ;-)

@Teun ik vind bij alle klimaat sites dat de kant van Koh Lanta juist niet zulk mooi weer is eind december. Daarom willen we die kant mijden en de andere kant op van Koh Chang. Daar zijn ook nog meer eilanden in de buurt, eiland hoppen lijkt mij wel leuk. Vriend vind het niet zo tof om elke twee dagen zijn tas weer in te moeten pakken.

Kanchanaburi is ook een goede optie. Is niet zo ver van Bangkok en daar is ook nog genoeg te doen. De watervallen bijv, en leuke avondmarkt, minder leuk maar wel informatief Hell Fire's pass. Nadeel is dat ik dat allemaal al gezien heb en vriendje niet.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem185

Bericht 28 Sep 2015 11:09

Re: Thailand

En Ayutthaya? Ben jij daar al geweest? Vond ik ook de moeite waard en ligt ook bij Bangkok/Kanchanaburi in de buurt.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 28 Sep 2015 11:13

Re: Thailand

En zijn er nog gebieden waar jij nog graag heen wilt omdat jij er nog niet geweest ben? Misschien kun je dat als uitgangspunt nemen en dan kijken of het te combineren valt met Chiang Mai of of daar ook een goed olifantenpark in de buurt is.

Vorig jaar waren wij trouwens begin december op Koh Lanta en dat was toen juist al het einde van het regenseizoen (ik begreep juist dat de Andaman kust rond die tijd beter qua klimaat was dan de Golf van Thailand). Wij hebben 1x overdag een paar uur regen gehad, de andere dagen alleen de bekende bui aan het einde van de middag/begin van de avond. Dus wij vonden het juist wel een fijne tijd om er te zitten, omdat het ook geen piekseizoen qua toeristen was.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11401

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 28 Sep 2015 11:15

Re: Thailand

Yep ook geweest. Kanchanaburi vind ik op zich wel leuk nog een keer te doen. Ayutthaya niet zo.

Ik ga een naar dat park kijken.

Haha ingewikkeld met al die verschillende klimaat dingen. Toen ik er was eind december was het veel al bewolkt en daarom was de zee niet zo mooi blauw bij koh phi phi. Ook nog best veel regen gehad toen.

Ik wil het liefste het hele land doorsjezen ;-)
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem154

Bericht 28 Sep 2015 12:53

Re: Thailand

Wij zijn ook in kanchanaburi geweest, naar dat olifantendorp. Maar wat ik mi kan herinneren, zijn daar ook shows met olifanten (meer circusacts). Al was dat in 2008, dus wellicht zijn ze nu overgestapt naar een meer 'olifantvriendelijk' concept?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11401

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 28 Sep 2015 12:57

Re: Thailand

Ik heb destijds ook een olifantencircus gezien, maar dat wil niet zeggen dat dat dezelfde olifanten zijn van een opvangkamp? Misschien moeten we het hele olifantengebeuren maar skippen. Je weet immers nooit of het goed bedoelde kampen zijn..
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Paddenstoel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 46

Geregistreerd: 15 Dec 2013 21:50

Bericht 28 Sep 2015 16:36

Re: Thailand

Ik ga ook eind van het jaar naar Thailand. We zijn er eerder geweest en hebben toen Bangkok- Krabi - Koh Samui- Koh Phangan - Bangkok - Koh Chang - Bangkok gedaan. Wij zitten nu te denken aan de route Bangkok - Ayutthaya - Chiang Mai - Koh Chang - Bangkok. Vind het zelf ook lastig om een mooie route te bedenken die niet te druk is. Zou dit een mooie route zijn? Iemand nog andere suggesties?
Heeft iemand nog een idee voor een accommodatie op Koh Chang? Of welk strand is het leukst?
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 28 Sep 2015 16:44

Re: Thailand

Wij zijn vandaag naar Happy elephant home in Chiang Mai geweest en daarvan weet ik zeker dat de mensen het uit liefde voor de olifant doen. Er wordt daar ook beslist niet op de olifanten gereden, wel mat je ze voeren en wassen.
Daarnaast is Chiang Mai echt een super gezellige stad, ik zou er geen moeite mee hebben hier nog eens terug te komen. Ook kun je je hier wel een week vermaken als je vriend niet te vaak zijn tas in wil pakken. Wij vliegen straks vanuit hier door naar Khao Sok, ben heel benieuwd na het enthousiasme van Teun!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11401

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 06 Okt 2015 14:03

Re: Thailand

Wij zijn er min of meer uit. Nog niet helemaal hoor.

Eerst richting Koh Chang en daar wat eilandjes hoppen. Dan terug via Chantaburi en Kanchanaburi.

Zoiets!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 06 Okt 2015 14:09

Re: Thailand

Klinkt niet verkeerd Jip, lekker hoor!
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 19:00

Bericht 06 Okt 2015 17:57

Re: Thailand

Ik weet niet of je nog van plan bent om naar de olifantenopvang van mijn link te gaan (bij kanchanaburi) of niet, maar wil er toch nog even op inhaken. Ik ben er in 2011 geweest maar er werden geen shows oid gegeven. Hoe alles op mij over kwam en wat ze vertelden was het echt een opvang en worden ze goed verzorgd (oke je weet nooit wat er gebeurd als er geen toeristen zijn maar toch). Je helpt met sticky rijst te maken en geven, mag ze bananen voeren, gaat mee bananenbladeren halen (heb er een blijvende herinnering aan in de vorm van een litteken), mag met de dierenarts meekijken hoe eventuele wondjes verzorgd worden, mag ze wassen in de rivier waarbij je op de nek zit (niet in zo'n ding op de rug). Het is geloof ik op gezet door een Nederlands echtpaar, helaas was haar man destijds terminaal.

Fijne reis en veel plezier!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11401

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 06 Okt 2015 21:27

Re: Thailand

Bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik denk dat we dat ter plekke gaan beslissen. We gaan ook een keer een toeristen bureau in om te vragen wat er te doen is in de omgeving van wat we zijn. Veel kun je zelf doen in Thailand, maar sommige dingen niet.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem335

Bericht 17 Okt 2015 10:28

Re: Thailand

Mag ik ook even advies vragen in dit topic? :)

Wij gaan eind januari naar Thailand, tickets zijn geboekt maar wat nu....

Ik denk eerst 3 dagen in Bangkok, dan met de nachttrein naar Chiang Mai, daar een aantal dagen verblijven en dan met het vliegtuig naar Surat Thani, dan richting Khao Sok en dan nog een paar dagen Railay Beach, is dat haalbaar? Missen we dingen? Welke tochten kunnen we het beste doen in Khao Sok en waar overnachten?

We hebben maar 2 weekjes, langer vrij ging helaas niet...
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 17 Okt 2015 12:57

Re: Thailand

Kexter schreef:Mag ik ook even advies vragen in dit topic? :)

Wij gaan eind januari naar Thailand, tickets zijn geboekt maar wat nu....

Ik denk eerst 3 dagen in Bangkok, dan met de nachttrein naar Chiang Mai, daar een aantal dagen verblijven en dan met het vliegtuig naar Surat Thani, dan richting Khao Sok en dan nog een paar dagen Railay Beach, is dat haalbaar? Missen we dingen? Welke tochten kunnen we het beste doen in Khao Sok en waar overnachten?

We hebben maar 2 weekjes, langer vrij ging helaas niet...


Wij hebben bijna dezelfde reis gemaakt, alleen zijn we niet naar Railay beach geweest maar naar Koh Samui. Wij zijn alleen 3 weken geweest.
Wij vonden Chiang Mai echt super leuk, Bangkok iets minder. Je kunt eventueel ook nog een dagje Ayuthaya doen, de trein van bangkok naar chiang mai stopt daar eerst nog. Is heel erg mooi, was vroeger de hoofdstad van Siam.
Khao Sok vond ik tegenvallen, maar dat kwam met name omdat wij echt een verschikkelijke dagtocht hadden daar. Omdat het Tot december regen seizoen is daar, staat de halve jungle onder water en kan je er niet fatsoenlijk lopen, dus dat betekent stukken zwemmen en waden. Als je daar geen moeite mee hebt is het vast leuk om te doen maar wij vonden het niks. Dus daar zou ik even goed over nadenken.
<<

Anoniem335

Bericht 18 Okt 2015 19:37

Re: Thailand

Bedankt voor je antwoord!

Ik zal eens kijken naar Ayuthaya, daar had ik nog niet van gehoord :) Wij gaan eind januari, dat is volgens mij buiten het regenseizoen maar had ook niks gelezen van stukken zwemmen etc.. zal daar inderdaad nog eens naar kijken..
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8475

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 18 Okt 2015 19:53

Re: Thailand

Jammer dat khao sok tegenviel bij jullie Prosecco! Wij waren er in januari, en het was echt prach-tig! Mooi weer, de mooiste uitzichten, wakker worden in een hutje op het meer en dan een duik nemen in het frisse water met alleen jungle geluiden op de achtergrond. Ja het was echt het hoogtepunt van onze reis. Ik zal even opzoeken waar ik dat doen had geboekt.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem127

Bericht 18 Okt 2015 20:02

Re: Thailand

En mocht je naar Ayuthaya (geen idee of ik dit goed schrijf) gaan, vind ik Lopburi ook een aanrader! In het stadje is weinig (niks) te doen, maar het is helemaal vergeven van de apen. Ze zitten in telefoonpalen, op rotondes, midden op straat, in winkels... overal! Vond het echt grappig om te zien! In de avondspits steken ze trouwens met zijn allen de straat over om te overnachten in een tempel en moet het verkeer gewoon even op ze wachten :). Was er wel een jaar of acht geleden voor het laatst, dus misschien even googelen nog.
<<

Anoniem335

Bericht 19 Okt 2015 20:33

Re: Thailand

Teun schreef:Jammer dat khao sok tegenviel bij jullie Prosecco! Wij waren er in januari, en het was echt prach-tig! Mooi weer, de mooiste uitzichten, wakker worden in een hutje op het meer en dan een duik nemen in het frisse water met alleen jungle geluiden op de achtergrond. Ja het was echt het hoogtepunt van onze reis. Ik zal even opzoeken waar ik dat doen had geboekt.


Weet je nog waar je dit geboekt had? Er is zoveel aanbod dat ik niet kan kiezen... :laughcry:
<<

mevrouw Stemband

Kletskop

Berichten: 554

Geregistreerd: 06 Sep 2013 08:19

Bericht 21 Okt 2015 20:23

Re: Thailand

Ik ben ook 2x naar Thailand geweest.
Ik vond Ayuthaya helemaal niet zo interessant eigenlijk... Mijn vriend wel daarentegen.

Aanrader vind ik Chiang Mai, Kao Sok (en dan vooral de hutjes op het meer, geweldig!!) En Phi Phi, gewoon omdat het zo mooi is. Ik heb aardig wat gezien daar, maar zou heel graag nog eens terug gaan om verder het Noorden in te gaan.

Trouwens, als je naar Chiang Mai gaat is de Dragon Flight een aanrader! (Ziplines) Ook de fietstocht met Ko van Kessel in Bangkok is heel erg leuk.
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron