Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

<<

Anoniem148

Bericht 27 Sep 2015 09:21

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

Ik snap dat ze ergens moeten wonen maar heb liever kleinschalig. Dat geeft volgens mij minder problemen. In de buurt gaan wel geruchten over een opvang locatie en dat is prima. Ze moeten toch ergens wonen?
Snap dat de buurt er moeite mee heeft als het groot is. Bang voor problemen.
<<

Anoniem137

Bericht 27 Sep 2015 09:30

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

Ik geloof dat ik er niet zoveel problemen mee zou hebben. Misschien zou ik zelfs nog iets vrijwilligs willen doen.
<<

Anoniem154

Bericht 27 Sep 2015 10:16

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

Dat hangt af van de buurt. Stel je woont in een vrij rechtse buurt, dan denk ik dat het voor de gemoederen niet bevorderlijk zou zijn. Dus nee, dan zou ik er niet blij mee zijn, los van mijn eigen standpunt.
Hier in de wijk, weet het niet zo goed. Ik zie niet zo snel de mogelijkheden, dus kan er niet echt over oordelen.
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 27 Sep 2015 10:28

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

Dandelion schreef:Ik snap dat ze ergens moeten wonen maar heb liever kleinschalig. Dat geeft volgens mij minder problemen. In de buurt gaan wel geruchten over een opvang locatie en dat is prima. Ze moeten toch ergens wonen?
Snap dat de buurt er moeite mee heeft als het groot is. Bang voor problemen.


Klopt bij jou in het dorp wil geloof ik WoCom wat huizen voor asielzoekers beschikbaar stellen. En bij Huize witven ook. Maar daar alleen asielzoekers die mogen blijven sowieso.
<<

anoniem203

Bericht 27 Sep 2015 10:33

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

Dandelion schreef:Ik snap dat ze ergens moeten wonen maar heb liever kleinschalig. Dat geeft volgens mij minder problemen. In de buurt gaan wel geruchten over een opvang locatie en dat is prima. Ze moeten toch ergens wonen?
Snap dat de buurt er moeite mee heeft als het groot is. Bang voor problemen.


Ja dit. Ik vind een centrum ook iets groots. Wat ik dan bijv. dan wel weer goed zou vinden als ieder dorp en stad 1-2 huizen beschikbaar zou stellen voor een paar vluchtelingen. Dan kan je ook heel veel vluchtelingen helpen.
<<

Anoniem315

Bericht 27 Sep 2015 10:37

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

Ik heb er geen problemen mee, mits het kleinschalig wordt opgezet en niet massaal en hutjemutje. In een leegstaande school of flat bijvoorbeeld, dat zou prima zijn. Daarbij vind ik een goede begeleiding ook een vereiste.
<<

Anoniem173

Bericht 27 Sep 2015 11:29

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

Ik zou een paar gezinnen niet erg vinden. Maar als ik hoor dat ze ergens 250 jongens van onder de 23 in lege studentencontainers plaatsen san denk ik wel, gaat dat goed. Voelt toch onprettig.
<<

Anoniem304

Bericht 27 Sep 2015 11:32

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

Atelier Madame schreef:Ik zou een paar gezinnen niet erg vinden. Maar als ik hoor dat ze ergens 250 jongens van onder de 23 in lege studentencontainers plaatsen san denk ik wel, gaat dat goed. Voelt toch onprettig.

250 Nederlandse studenten die er eerst woonden was gewoon prima?
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 27 Sep 2015 11:57

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

Yadira, er is een groot verschil in waarden en normen, ik denk niet dat je dat moet onderschatten.

Ik zou verspreid door de stad een stuk minder erg vinden als een stuk of 750 in een tentenkamp, wat ze hier nu (midden!) in de stad gaan doen.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 27 Sep 2015 12:07

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

Bij ons is dit dus gebeurd. Het zijn alleen maar mannen trouwens. En het zijn er 500. Eentiende van de totale dorpsbevolking.

Ik weet niet wat ik ervan moet denken. We gaan dat wel zien komende tijd.

De manier waarop het gedaan is door de gemeente, is wel belachelijk.

Drie uur voordat de bussen met mannen aankwamen, kwamen handhavers bij de inwoners een brief in de brievenbus doen dat er die avond 500 asielzoekers worden ondergebracht. Hele dorp in rep en roer. De meesten zijn tegen en er is al een handtekeningenactie geweest.
En sindsdien rijdt er veel politie door het dorp heen.
We gaan zelf wel ondervinden of het voor overlast gaat zorgen of niet.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem278

Bericht 27 Sep 2015 12:15

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

In mijn woonplaats staat een enorm schoolgebouw leeg wat ze willen gebruiken voor de opvang. De hele buurt (is nogal n rijke buurt daar) in rep en roer.
Schaamtevol vind ik het.

Ik woon in een andere wijk, maar al zouden ze mijn hele straat volgooien, zou me werkelijk niks uitmaken. Ik woon nu naast een nederlander die drugs dealt vanuit huis, dus echt... whatever....
<<

Anoniem173

Bericht 27 Sep 2015 13:38

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

Yadira schreef:
Atelier Madame schreef:Ik zou een paar gezinnen niet erg vinden. Maar als ik hoor dat ze ergens 250 jongens van onder de 23 in lege studentencontainers plaatsen san denk ik wel, gaat dat goed. Voelt toch onprettig.

250 Nederlandse studenten die er eerst woonden was gewoon prima?


Dat werd in het filmpje niet verteld. Maar ik zou liever studenten hebben dan asielzoekers ja.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 27 Sep 2015 13:52

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

Ik zou daar geen problemen mee hebben. Er zit hier vlakbij al jaren een asielzoekerscentrum en ik heb dat nooit als negatief ervaren.
<<

Anoniem148

Bericht 27 Sep 2015 17:10

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

Dropveter schreef:
Dandelion schreef:Ik snap dat ze ergens moeten wonen maar heb liever kleinschalig. Dat geeft volgens mij minder problemen. In de buurt gaan wel geruchten over een opvang locatie en dat is prima. Ze moeten toch ergens wonen?
Snap dat de buurt er moeite mee heeft als het groot is. Bang voor problemen.


Klopt bij jou in het dorp wil geloof ik WoCom wat huizen voor asielzoekers beschikbaar stellen. En bij Huize witven ook. Maar daar alleen asielzoekers die mogen blijven sowieso.


Klopt. Maar hoor veel commentaar al. Ach ik heb er toch niet veel last van.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 27 Sep 2015 17:38

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

In mijn woonplaats zou ik er geen moeite mee hebben. Bij mij in de wijk, of wat ik hier lees straat, wel. En datis niet omdat het buitenlanders zijn of omdat ik vind dat die mensen niet geholpen moeten worden, maar puur omdat ik denk dat het zijn weerslag heeft op de waarde van mijn woning en toch ook de rust in de wijk. Lekker egoïstisch argument, maar ja ik wil liever ook niet in een wijk met veel sociale huur wonen.
Overigens zou ik niet tegen de komst van een azc demonstreren, zo erg vind ik het nou ook weer niet.
<<

Anoniem142

Bericht 27 Sep 2015 21:15

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

Poeh, als er een groot AZC bij ons in de buurt geplaatst zou worden, dan zou ik wel even moeten slikken ja. Ik zou me wel zorgen maken over de weerslag die zo'n centrum zou hebben op de kleine dorpskern waarin wij wonen. Wel zou ik me opgeven om hulp te bieden, maar toch zou ik me ook wel zorgen maken.
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 27 Sep 2015 21:19

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

Dandelion schreef:
Dropveter schreef:
Dandelion schreef:Ik snap dat ze ergens moeten wonen maar heb liever kleinschalig. Dat geeft volgens mij minder problemen. In de buurt gaan wel geruchten over een opvang locatie en dat is prima. Ze moeten toch ergens wonen?
Snap dat de buurt er moeite mee heeft als het groot is. Bang voor problemen.


Klopt bij jou in het dorp wil geloof ik WoCom wat huizen voor asielzoekers beschikbaar stellen. En bij Huize witven ook. Maar daar alleen asielzoekers die mogen blijven sowieso.


Klopt. Maar hoor veel commentaar al. Ach ik heb er toch niet veel last van.


WoCOm koopt ze op las ik nu net toevallig. En ook in H. dorp naast jou zeg maar ;)
Ik heb nog niks gehoord er over over commentaar....we zullen zien. Ik woon dan niet direct in jouw woonplaats, misschien dan ook minder mee te maken.
<<

Anoniem148

Bericht 27 Sep 2015 21:29

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

Waar woon jij dan?
Ja veel commentaar of de nonnen wel veilig zijn daar met al die verhalen over vluchtelingen in Duitsland. Neem aan dat ze er echt wel over nagedacht hebben. Hier in de wijk zitten er ook in bepaalde huurwoningen.
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 28 Sep 2015 06:07

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

Ik zou er geen moeite mee hebben. Ik heb mij voor hier in de stad al opgegeven om te komen helpen. Wat ik hier jammer vind is dat de communicatie vanuit de gemeente naar de bewoners erg slecht is geweest. Ze zoude overal bij betrokken worden en dat is niet gebeurd. Er waren tijdens de stedelijke commissie veel insprekers. Helaas spraken ze elkaar regelmatig tegen terwijl ze samen een verhaal hadden gemaakt. De ene zei dat de wijk nu nog veilig was de andere beweerde dat het al heel onveilig was. Kortom, dat hadden ze wel beter mogen voorbereiden. Ook zie je daarin dat mensen cijfers compleet verkeerd gebruiken. Iemand kwam ook dat er weet ik hoeveel incidenten jaarlijks plaats vinden in een asielzoekerscentrum. Maar een incident is ook al als iemand rookt en het brandalarm gaat af op de kamer. Dat zijn kleine dingen maar die komen wel in het rapport van COA te staan.

Ik heb op het werk al te maken met asielzoekers die er net zijn en ze zijn je allemaal zo dankbaar. Echt heel mooi en fijn om te zien.
10-08-2017 ♥
<<

Anoniem154

Bericht 28 Sep 2015 07:18

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

Maar exo, jullie huis staat te koop. De kans is erg groot, dat jullie huis minder waard zal zijn, na de komst van een azc in de wijk. Hoe zie je dat? Dat heb je er voor over?
<<

Anoniem321

Bericht 28 Sep 2015 12:06

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

In ons dorp komt ook een azc. In ons dorp wonen ongeveer 4000 mensen en er komen 500 asielzoekers.
Ik heb er zelf geen problemen mee. Die mensen moeten toch ergens plek hebben.
Nu heb ik misschien wel makkelijk praten omdat het azc aan de andere kant van het dorp komt en ik er in principe weinig van zal merken.
Er zijn ook veel mensen die tegen de komst van het azc zijn. Er zijn al anti azc-facebookgroepen en online petities georganiseerd, maar de gemeente wil het toch door laten gaan.

Er loopt nu volgens mij nog wel een procedure tegen de gemeente van een boer die naast de beoogde locatie woont.
Hij brengt het alsof hij er over in zit dat 'die arme asielzoekers last zullen hebben van de stank van zijn bedrijf', maar als je het mij vraagt is hij gewoon te laf om te zeggen dat hij geen azc naast zijn boerderij wil hebben.

Op één of andere manier heb ik dan maar liever dat mensen er ronduit voor uit komen dat ze er tegen zijn dan dat ze smoesjes en uitvluchten bedenken zoals: Maar voor die mensen is er hier toch niks te doen, en, ze zullen last hebben van overlast van het boerenbedrijf etc.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 28 Sep 2015 14:32

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

Ik zou er geen problemen mee hebben. Ook zou ik kijken wat ik voor deze mensen kan betekenen.

Als kind heb ik jaren naast een groot azc gewoond en hier heb ik nooit last van gehad. Mijn moeder was wel bang dat ik met een 'buitenlander' thuis zou komen. Haha tegenvaller toen ik jaren later mijn vriend voorstelde. (Ze vinden hem hartstikke aardig hoor. Alleen vroeger een beetje bekrompen).
R. 2013
D. 2016
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 28 Sep 2015 15:29

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

Ik zou daar geen probleem mee hebben. Momenteel worden er bij mij in de buurt veel asielzoekers tijdelijk opgevangen, maar ik heb er nog niks van gemerkt. Nu valt het in mijn wijk ook niet zo op, er zijn al heel veel van oorsprong Noord-Afrikaanse bewoners en er staat een nieuwe mega grote moskee waar bezoekers uit de hele omgeving op af komen.
Nu klinkt het trouwens net alsof ik alle mensen van Noord-Afrikaanse afkomst over één kam scheer ongeacht hoe lang ze hier wonen, maar ik probeerde vooral te schetsen dat het in zo'n multi-culti wijk als de mijne niet zo zou opvallen en misschien juist heel goed zou gaan.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 28 Sep 2015 17:23

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

Een tijd terug was er bij EénVandaag een reportage over een klein dorp die heel graag asielzoekers wil. Dorpen die bijna geen inwoners meer hebben kunnen er juist van profiteren.

In een andere reportage zag ik mensen die bang zijn dat hun "identiteit" van het dorp verdwijnt. Maar ik vraag mij dan af, wie bepaalt dat?
10-08-2017 ♥
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers