Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 30 Sep 2015 07:45

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

Volgens de brief vd gemeente was het een tijdelijk azc en in de toekomst komen er misschien weer 600 terug maar dan voor 6 maanden minimaal.....
04-2014
10-2015
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 30 Sep 2015 09:49

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

Wij hebben een groot asielzoekerscentrum bij ons in de buurt, maar hebben er absoluut geen last van. De asielzoekers komen ook heel vaak voorbij ons huis. Sommigen zijn vriendelijk, anderen dan weer niet. Maar we hebben er helemaal geen last van. Ik ben blij dat die mensen ook een plekje hebben waar ze zich even veilig kunnen voelen en ook weer even kunnen leven i.p.v. alleen maar bezig te moeten zijn met overleven.

Wat wel een feit is, is dat er wekelijks wel een paar keer ambulance/politie etc richting asielzoekerscentrum rijdt. Er wordt volgens mij wel vaak gevochten, maar dat komt denk ik eerder omdat er verschillende culturen/godsdiensten zo dicht bij elkaar zitten.
2012 & 2016
<<

Anoniem153

Bericht 30 Sep 2015 20:22

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

Milou schreef:Morgen zijn ze hier weer weg. Het was noodopvang voor 72 uur. Ik moet eerlijk zeggen dat dat voelt als een opluchting.
De enige plaatselijke supermarkt had al 2 dagen (politie)beveiliging omdat er massaal gestolen werd in groepen en de openbare orde verstoord werd bij de ingang en mensen lastig gevallen werden.
Ik vind het eerlijk gezegd van de zotten dat je überhaupt in een vreemd land waar je hulp krijgt dúrft te stelen.
Je zou ook kunnen denken: wat erg dat mensen geen andere uitweg zien dan het stelen van eten. Blijkbaar heeft men zo'n honger dat ze geen andere weg zien. Heb je ooit weleens met een asielzoeker gepraat? Weet je uberhaupt wat voor "hulp" asielzoekers krijgen?
<<

Anoniem154

Bericht 30 Sep 2015 20:35

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

Hoe weet je dat deze mensen honger lijden? Staat een stelende asielzoeker, per definitie gelijk aan een hongerlijdende asielzoeker?

Dat veronderstel je wellicht, gezien het asielzoekers zijn wie volgens jouw definitie kennelijk weinig hulp krijgen en honger lijden. Of interpreteer ik jouw reactie nu verkeerd?

Normen en waarden spelen m.i. ook een belangrijke rol in deze.
Laatst gewijzigd door Anoniem154 op 30 Sep 2015 21:06, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem153

Bericht 30 Sep 2015 20:43

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

Het is asielzoeker, met een s.
Je interpreteert mijn reactie inderdaad goed. Ik weet dat omdat ik een documentaire aan het opnemen ben met Syrische vluchtelingen.

Ik weet niet precies op welke normen en waarden jij doelt?
<<

Anoniem153

Bericht 30 Sep 2015 20:48

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

Daarnaast is het ook een instelling. Denk je vanuit het goede van de mens? Of vanuit het slechte? Ik denk dat het meer over jouw eigen normen en waarden zegt dan over die van een ander.
Je zou eens een paar verhalen van Humans of New York moeten lezen. Dat verandert je beeld misschien een beetje.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 30 Sep 2015 20:55

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

Milou schreef:Morgen zijn ze hier weer weg. Het was noodopvang voor 72 uur. Ik moet eerlijk zeggen dat dat voelt als een opluchting.
De enige plaatselijke supermarkt had al 2 dagen (politie)beveiliging omdat er massaal gestolen werd in groepen en de openbare orde verstoord werd bij de ingang en mensen lastig gevallen werden.
Ik vind het eerlijk gezegd van de zotten dat je überhaupt in een vreemd land waar je hulp krijgt dúrft te stelen.


Ja bijna net zo zot als hoe ontzettend onwelkom die mensen zich moeten voelen. Al dat geklaag over de asielzoekers die een paar dagen opgevangen worden. 85 procent van de gemeente was al tegen opvang binnen de gemeente voordat er ook maar 1 vluchteling was. Nou die mensen zullen zich in het dorp echt welkom gevoeld hebben, helemaal met die mooie welkomst spandoeken.

Ik mag toch hopen dat er in de gemeente ook nog wel langdurige opvang komt, ik zou het echt belachelijk vinden als zo'n grote gemeente daar niet aan mee zou werken.
2010 2012
<<

Anoniem154

Bericht 30 Sep 2015 21:05

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

*Charlie* schreef:Je interpreteert mijn reactie inderdaad goed. Ik weet dat omdat ik een documentaire aan het opnemen ben met Syrische vluchtelingen.
?



Dat weet je niet, dat denk je te weten, en daar basseer je jouw mening op. Jij bent niet de hulpverlener, of de asielzoeker. Dus jij basseert jouw standpunt enkel op ervaringen van de...vluchtelingen, of zijn het nu asielzoekers?
Of belicht je in jouw docu, ook o.a. de kant van de hulpverlener?
Dan is jouw standpunt meer gegrond.

Het is niet dat ik je niet geloof hoor, maar ik vraag me af waar jouw stelligheid vandaan komt.
<<

Anoniem153

Bericht 30 Sep 2015 21:14

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

Je zou ook kunnen denken: wat erg dat mensen geen andere uitweg zien dan het stelen van eten. Blijkbaar heeft men zo'n honger dat ze geen andere weg zien. Heb je ooit weleens met een asielzoeker gepraat? Weet je uberhaupt wat voor "hulp" asielzoekers krijgen?

Jij noemt dit stellig. Ik denk dat jij iets heel anders leest dan ik.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 30 Sep 2015 21:22

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

Milou schreef:Hier zit er sinds kort eentje Keet.

En er wordt dus wel hinder van ondervonden. Er is hier 1 winkel in het hele dorp waar verpakkingen opengescheurd worden en uit gejat wordt. Ze mogen nu niet meer in grote groepen de winkel in vanwege de plunderingen.
Ze staan op de weg in groepjes en gaan niet opzij. En mensen voelen zich minder veilig op straat. Het zijn alleen jonge mannen trouwens. En het straatbeeld ziet er toch behoorlijk anders uit.
Zolang ik er zelf geen hinder van ondervind hoor je mij niet. Er valt toch niets aan te veranderen.


De gemeente zegt trouwens ook iets heel anders over de samenstelling van de groep vluchtelingen:
In totaal zijn 248 mensen opgevangen in de ... bij ..., voornamelijk Syrische gezinnen (186 mensen), maar ook 62 alleenreizende minderjarigen (15-17 jaar).
2010 2012
<<

Anoniem154

Bericht 30 Sep 2015 21:22

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

*Charlie* schreef:Daarnaast is het ook een instelling. Denk je vanuit het goede van de mens? Of vanuit het slechte? Ik denk dat het meer over jouw eigen normen en waarden zegt dan over die van een ander.
Je zou eens een paar verhalen van Humans of New York moeten lezen. Dat verandert je beeld misschien een beetje.


Enkel uitgaan van de goedheid van de mens, noem ik een tikkeltje naïef. Ik ga ook niet uit van het slechtste, zeker niet. Ik ben alleen terughoudend hierin. Wel een andere kant van benaderen, dat klopt.

--gelezen, weggehaald--Beide basseren wij onze mening op basis van die ervaring cq kennis.

(Niet quoten svp).
Laatst gewijzigd door Anoniem154 op 30 Sep 2015 21:46, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem154

Bericht 30 Sep 2015 21:27

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

*Charlie* schreef:Je zou ook kunnen denken: wat erg dat mensen geen andere uitweg zien dan het stelen van eten. Blijkbaar heeft men zo'n honger dat ze geen andere weg zien. Heb je ooit weleens met een asielzoeker gepraat? Weet je uberhaupt wat voor "hulp" asielzoekers krijgen?

Jij noemt dit stellig. Ik denk dat jij iets heel anders leest dan ik.



Jouw stelligheid als in "ik weet dat,..." In jouw latere reactie.





Begrijp me niet verkeerd. Ik walg van die spandoeken, ik walg van "eigen volk eerst", etc., maar ik ben gewoon meer sceptisch mbt de vluchtelingen en asielzoekers. Niet enkel om de waarde van mijn huis, niet enkel om mijn veiligheid, maar ook om de onrust die het kennelijk in onze maatschappij veroorzaakt.

Ik zit echt niet te wachten op nog meer zetels voor Wilders, maar daar gaan we wel naar toe vrees ik.
<<

Anoniem153

Bericht 30 Sep 2015 21:44

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

Ik ben van mening dat iedereen een eerlijke kans verdient. Je mag mij naief noemen, maar ik ben liever vriendelijk naar een vreemde die het niet verdient dan onvriendelijk en hard tegen iemand die juist vriendelijkheid verdient.
<<

Anoniem153

Bericht 30 Sep 2015 21:46

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

Ik zag trouwens dat er een paar keer over het verschil in asielzoekers en vluchtelingen werd gevraagd. Volgens mij heten ze vluchtelingen als ze onderweg zijn/aankomen en zodra je asiel aanvraagt ben je een asielzoeker. Als vluchteling ben je dus nog niet op je "eindbestemming", omdat je nog nergens asiel hebt aangevraagd.
<<

Anoniem154

Bericht 30 Sep 2015 21:50

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

*Charlie* schreef:Ik zag trouwens dat er een paar keer over het verschil in asielzoekers en vluchtelingen werd gevraagd. Volgens mij heten ze vluchtelingen als ze onderweg zijn/aankomen en zodra je asiel aanvraagt ben je een asielzoeker. Als vluchteling ben je dus nog niet op je "eindbestemming", omdat je nog nergens asiel hebt aangevraagd.



Maar een asielzoeker, kan toch ook iemand zijn die niet op de vlucht is, maar wel elders asiel wil aanvragen? Bijvoorbeeld een economische gelukzoeker (weet niet of dat een term is, maar vast wel duidelijk wat ik bedoel).



Dit is van de site van de IND geplukt:

Asielzoeker
Een asielzoeker is een vreemdeling die zijn land heeft verlaten en bij de Nederlandse overheid een asielaanvraag indient.

Vluchteling
Een vluchteling is een asielzoeker die terecht bang is voor vervolging in zijn land. Hij krijgt een asielvergunning.
<<

Anoniem173

Bericht 30 Sep 2015 22:12

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

Nou hier in mijn stad hebben ze in een sporthal ook 200 mensen opgevangen. Hemelsbreed 300 meter van mijn huis, en we wonen op de route naar de supermarkt. Ik ben zo verbaasd Hoe ontzettend veel er op de Facebook pagina van mijn stad over wordt afgegeven. Echt racistische uitspraken tot hele angstige mensen maar ook veel positieve geluiden met mensen die ze welkom heten. Ik vind het wel moeilijk hoor, voelt toch gek om ineens groepen asielzoekers langs te zien lopen. Voelt niet prettig maar is denk ik ergens ook wel angst voor het onbekende. Nu is het voor 3 dagen maar ben benieuwd hoe het verder gaat.
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 01 Okt 2015 06:24

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

Ik word trouwens een beetje moe van al het nieuws. Ze halen ook echt alleen maar de slechte dingen eruit. Hoeveel mensen zijn er nu? Je hoort nooit, goh, wat is het vannacht weer goed gegaan in het asielzoekerscentrum. Je hoort ook alleen maar wat als het mis gaat. Want ja, dat willen de meeste mensen schijnbaar graag horen.
10-08-2017 ♥
<<

Anoniem137

Bericht 01 Okt 2015 06:35

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

Ja, maar dat is nu eenmaal het nieuws. Deels spelen ze voor mijn gevoel ook in op de onrust die er al heerst hoor, als het om dit onderwerp gaat. Maar aan de andere kant bevat het nieuws sowieso maar weinig feelgoodberichten natuurlijk. Zo werkt 't nieuws nu eenmaal niet.
<<

anoniem213

Bericht 01 Okt 2015 08:03

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

*Charlie* schreef:Ik ben van mening dat iedereen een eerlijke kans verdient. Je mag mij naief noemen, maar ik ben liever vriendelijk naar een vreemde die het niet verdient dan onvriendelijk en hard tegen iemand die juist vriendelijkheid verdient.

Ben jij nieuw? Ik vind je leuk!
<<

Anoniem211

Bericht 01 Okt 2015 09:03

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

Is Charlie niet gewoon Charles?

Hier hebben ze deze zomer ook vluchtelingen opgevangen voor een aantal weken. Ik geloof niet dat er echt overlast is geweest. Een jaar of 10 terug zat hier ook heel lang een azc en toen werd er wel echt veel gejat in het dorp enzovoort.
Blijkbaar is er toch wel een verschil.

Ik zou er overigens geen probleem mee hebben en ook kijken of ik een steentje bij kon dragen. Ik heb ooit eens een paar keer vrijwilligerswerk gedaan op een azc, op de school daar. Ontzettend dankbaar werk. Zou ik zo weer doen.
<<

anoniem213

Bericht 01 Okt 2015 09:12

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

Dacht ik eerst ook, maar die zag ik niet zo met sterretjes.
<<

Anoniem153

Bericht 01 Okt 2015 10:58

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

Ik ben niet Charles. Ik kwam heel lang geleden op het Yes forum, toen het nog het blad was. Ik ben weer begonnen met meelezen een hele tijd terug. Ik zag Caramba's topic over burn out en wilde daar een berichtje achterlaten en toen kon ik het niet laten me ook in andere topics te mengen.

Er is inderdaad behoefte aan een positief geluid over de vluchtelingen en asielzoekers. Veel van hen pakken alles aan om er het beste van te maken. Je moet je beseffen dat als je nog niet mag werken en met zoveel getraumatiseerde mensen op een klein stukje zit "opgescheept", dat echt niet makkelijk is. Je leeft in constante onzekerheid. De hulpinstanties willen niet dat je je hecht aan je omgeving, omdat je binnen een jaar waarschijnlijk weer weg moet. Ik kan me voorstellen dat je in deze situatie alleen maar een nieuw thuis wilt opbouwen, maar daar wordt dus niet volledig aan meegewerkt (ook weer om goede redenen).
<<

Anoniem137

Bericht 01 Okt 2015 12:48

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

Oh, ik ben zo benieuwd wie je heel lang geleden dan was :) Leuk dat sommige oude bekenden weer terugkomen!
<<

Anoniem301

Bericht 01 Okt 2015 13:53

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

Atelier Madame schreef:Nou hier in mijn stad hebben ze in een sporthal ook 200 mensen opgevangen. Hemelsbreed 300 meter van mijn huis, en we wonen op de route naar de supermarkt. Ik ben zo verbaasd Hoe ontzettend veel er op de Facebook pagina van mijn stad over wordt afgegeven. Echt racistische uitspraken tot hele angstige mensen maar ook veel positieve geluiden met mensen die ze welkom heten. Ik vind het wel moeilijk hoor, voelt toch gek om ineens groepen asielzoekers langs te zien lopen. Voelt niet prettig maar is denk ik ergens ook wel angst voor het onbekende. Nu is het voor 3 dagen maar ben benieuwd hoe het verder gaat.


Noem jij ons mooie dorp een stad? :D Nou groot is het wel inderdaad :)
Ja ook vlakbij mij dus, heb ze nog niet gezien zelf.

Die FB pagina's ik schaam me rot. Wat een idioterie zeg, en zoooo typisch dat de mensen die zulke domme racistische uitspraken doen heel slecht Nederlands typen.
<<

Anoniem173

Bericht 01 Okt 2015 16:34

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

Carrie schreef:
Atelier Madame schreef:Nou hier in mijn stad hebben ze in een sporthal ook 200 mensen opgevangen. Hemelsbreed 300 meter van mijn huis, en we wonen op de route naar de supermarkt. Ik ben zo verbaasd Hoe ontzettend veel er op de Facebook pagina van mijn stad over wordt afgegeven. Echt racistische uitspraken tot hele angstige mensen maar ook veel positieve geluiden met mensen die ze welkom heten. Ik vind het wel moeilijk hoor, voelt toch gek om ineens groepen asielzoekers langs te zien lopen. Voelt niet prettig maar is denk ik ergens ook wel angst voor het onbekende. Nu is het voor 3 dagen maar ben benieuwd hoe het verder gaat.


Noem jij ons mooie dorp een stad? :D Nou groot is het wel inderdaad :)
Ja ook vlakbij mij dus, heb ze nog niet gezien zelf.

Die FB pagina's ik schaam me rot. Wat een idioterie zeg, en zoooo typisch dat de mensen die zulke domme racistische uitspraken doen heel slecht Nederlands typen.


Ik als afgestudeerd geograaf kan natuurlijk niet een plaats met 50.000 inwoners typeren als een dorp :p. Ach het is een blijft een groot dorp.
Ik kwam er gisteren langs toen ik naar de sportschool fietste, maar mijn straat ligt ook wel echt dicht bij het tunneltje natuurlijk.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers