Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

<<

Anoniem154

Bericht 28 Sep 2015 17:29

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

Een identiteit wordt m.I. niet bepaald, maar gecreeerd (sorry, leestekens doen het niet :) )
Door de inwoners, het karakter van het dorp cq stad, de bezienswaardigheden, etc.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2860

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 28 Sep 2015 17:38

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

Ik woon in het dorp waar alle asielzoekers/vluchtelingen zich nu als eerste moeten melden. Ze lopen hier dus heel veel in het dorp. Ik heb er geen enkel probleem mee. Maar nu is dit natuurlijk ook al 'gewoon' voor ons.
<<

Anoniem153

Bericht 28 Sep 2015 20:02

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

Ze zijn hier meer dan welkom! Alle asielzoekers moeten zich welkom voelen en de kans krijgen onderdeel te worden van de maatschappij hier.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 28 Sep 2015 20:24

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

Ik woon dichtbij het asielzoekerscentrum wat van de week in het nieuws was door grote vechtpartij. Ze komen regelmatig door de straat om naar het winkelcentrum te gaan, maar wij hebben echt geen last van ze.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem137

Bericht 28 Sep 2015 20:29

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

Ik zit nu eigenlijk de hele dag al na te denken over het argument dat je huis minder waard zou worden. Ik merk dat ik dat maar een naar argument vind. Aan de ene kant logisch dat je je daar zorgen om maakt. Maar aan de andere kant vind ik dat wel kenmerkend voor de ieder-voor-zich maatschappij waar we nu in zitten. Ik vind het ook lastig te bepalen of ík het zelf erg zou vinden dat mijn huis minder waard zou worden, als hier een azc gevestigd zou worden. Aan degene kant, met het oog op verkoop misschien wel, maar aan de andere kant, als ik hier verder prima woon en niet van plan ben weg te gaan maakt de waarde van m'n huis echt totaal niet uit.

Ik weet ook verder niet zo goed wat ik met deze reactie wil, maar ik erk wel dat 't me toch wel aan het denken zet, elke keer als ik het topic open.
<<

Anoniem 146

Bericht 28 Sep 2015 20:35

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

Ik zou het niet prettig vinden, maar dat is mede door onze gezinssamenstelling.
<<

Anoniem153

Bericht 28 Sep 2015 20:38

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

Wat is jouw gezinssamenstelling als ik vragen mag?
<<

Anoniem 146

Bericht 28 Sep 2015 20:41

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

Twee vrouwen + kinderen.

Keet, ik wil wel even inhaken op jouw argument mbt de waarde van het huis. Momenteel zitten wij in die situatie. Onze overburen hebben het huis verhuurd aan polen. Alleen het feit dat dát huis nu niet verkocht wordt, en ook niet snel verkocht zal worden (dat huis ziet er úit nu) wordt ons geadviseerd ons huis voor minder in de verkoop te zetten. En nee, daar ben ik op het moment ook niet heel blij mee. Er spelen natuurlijk meerdere factoren mee. Maar dat is er een van.
Laatst gewijzigd door Anoniem 146 op 28 Sep 2015 20:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem153

Bericht 28 Sep 2015 20:44

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

Waarom vind je het om die reden niet prettig?
<<

Anoniem 146

Bericht 28 Sep 2015 20:46

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

Omdat dat veelal niet geaccepteerd wordt.
<<

Anoniem154

Bericht 28 Sep 2015 20:49

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

Mwoah, het gaat niet om een paar tientjes. Ons huis is ons grootste spaardoel en grootste fin. last, en ik denk dat dat voor velen met een koopwoning geldt. Het is gewoon k** wanneer je je huis niet kwijt kunt (of tegen een veel lagere prijs dan het huis aanvankelijk waard was), door factoren waar je geen invloed op hebt.
Er zijn ook alternatieven. Uiteraard dienen ze te integreren, maar dat hoeft niet direct door plomp...een azc in een woonwijk te ploffen. Wellicht eerst in een buitengebied, en daarna naar rato verdelen over woonwijken cq woongebieden.


Er zijn onder de vluchtelingen, grote groepen met jonge mannen. Hier in de wijk wonen heel veel tienermeiden, lijkt me niet verstandig om juist die groep hier te plaatsen.
<<

Anoniem153

Bericht 28 Sep 2015 20:51

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

Denk je dat of is dat uit een ervaring met andere vluchtelingen uit ongeveer hetzelfde gebied? Ik denk namelijk dat je als vluchteling heel anders in het leven staat dan bijvoorbeeld een "normale" immigrant.
<<

Anoniem153

Bericht 28 Sep 2015 20:54

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

Wolbol schreef:Mwoah, het gaat niet om een paar tientjes. Ons huis is ons grootste spaardoel en grootste fin. last, en ik denk dat dat voor velen met een koopwoning geldt. Het is gewoon k** wanneer je je huis niet kwijt kunt (of tegen een veel lagere prijs dan het huis aanvankelijk waard was), door factoren waar je geen invloed op hebt.
Er zijn ook alternatieven. Uiteraard dienen ze te integreren, maar dat hoeft niet direct door plomp...een azc in een woonwijk te ploffen. Wellicht eerst in een buitengebied, en daarna naar rato verdelen over woonwijken cq woongebieden.


Er zijn onder de vluchtelingen, grote groepen met jonge mannen. Hier in de wijk wonen heel veel tienermeiden, lijkt me niet verstandig om juist die groep hier te plaatsen.

Dit lijkt me juist onverstandig. Deze mensen mogen in het begin allemaal nog niet werken. Ze hebben dus niks te doen, kennen hier niemand. Ze willen graag opgenomen worden in de maatschappij. Het helpt dan juist om veel in aanraking te komen met Nederlanders ipv in hun eigen groepje te blijven hangen. Daardoor leren ze de taal sneller, krijgen ze vrienden, een netwerk die ze kunnen helpen.
<<

Anoniem 146

Bericht 28 Sep 2015 21:03

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

Angst uit ervaring (geen asielzoekers). Maar ook vooroordelen. In het verleden ben ik niet belaagd gelukkig.


Verder sluit ik me aan bij Wolbol. :)
<<

Anoniem153

Bericht 28 Sep 2015 22:18

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

Ik kan me voorstellen dat het je beangstigd. Je weet natuurlijk niet wat het brengt, maar aan de andere kant zijn het gewoon mensen net zoals jij. Ze hebben ontzettend veel meegemaakt en ik denk dat als iedereen een beetje inlevert, dat we deze mensen kunnen helpen weer een vreedzaam leven te leiden.
Ook al is het inleveren wellicht wat zwaarder voor de portemonnee.
<<

Zero

Bericht 28 Sep 2015 22:24

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

Ik vind het prima. De gemeente is hier ook bezig met een plek zoeken en er schijnt in het dorp het een en ander mogelijk te zijn.
Van mij mogen ze komen, ik snap niet wat het probleem zou moeten zijn.
<<

Anoniem154

Bericht 28 Sep 2015 22:43

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

Zero, stel er is onvoldoende begeleiding, dan zouden er problemen kunnen ontstaan. Je hebt te maken met mensen die van 0 weer moeten opbouwen. Dat vergt investering, en wat als deze vanuit de instanties en gemeeten ontoereikend blijkt te zijn?

Maargoed, hebben we het hu over de vluchtelingen of asielzoekers, zoals in de topictitel staat?

Jullie (o.a. Charles en zero) spreken over vluchtelingen, ik doel op asielzoekers met mijn posts.
<<

Anoniem137

Bericht 29 Sep 2015 08:38

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

Maar is het eigenlijk niet allemaal koudwatervrees? Want bij iedereen hier van wie ik lees dat eer een azc in de buurt zit, lees ik ook dat ze er geen hinder van ondervinden. Dus misschien is het allemaal zo erg niet?
<<

Anoniem137

Bericht 29 Sep 2015 08:43

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

Ik denk overigens dat de discussie echt gaat om vluchtelingen en dat de term 'asielzoekerscentrum' daarin een hoop verwarring geeft.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 29 Sep 2015 08:50

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

Hier zit er sinds kort eentje Keet.

En er wordt dus wel hinder van ondervonden. Er is hier 1 winkel in het hele dorp waar verpakkingen opengescheurd worden en uit gejat wordt. Ze mogen nu niet meer in grote groepen de winkel in vanwege de plunderingen.
Ze staan op de weg in groepjes en gaan niet opzij. En mensen voelen zich minder veilig op straat. Het zijn alleen jonge mannen trouwens. En het straatbeeld ziet er toch behoorlijk anders uit.
Zolang ik er zelf geen hinder van ondervind hoor je mij niet. Er valt toch niets aan te veranderen.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem137

Bericht 29 Sep 2015 08:55

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

Dat vind ik trouwens ook een mooi discussiepunt: ik begrijp niet zo goed waarom in sommige centra alleen maar mannen opgevangen worden? Is dat omdat de meerderheid van de vluchtelingen gewoon man is? In mijn ogen is het veel 'gezonder' als zo'n centrum gewoon een kleine samenleving is. Mannen, vrouwen, kinderen, ouderen, gewoon verdeeld.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 29 Sep 2015 09:13

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

Ik weet het niet Keet. 80% van alle vluchtelingen schijnt man te zijn. Ik denk dat er nog veel erg jong zijn.
Dus de mannen zijn ook oververtegenwoordigd. Ook denk ik dat de vrouwen en kinderen niet zo snel naar buiten gaan ook. Maar dat weet ik allemaal niet zeker.
De buurt vindt het gehang op straat in groepen vooral hinderlijk. Het is echt een boerendorp met tractoren enzo en waar de deuren nog open zijn bij iedereen en nu is het straatbeeld dus ineens anders en de sfeer. Mensen moeten daaraan wennen.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem170

Bericht 29 Sep 2015 19:20

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

Ik heb de stelling ingezonden, omdat het een actueel onderwerp is en ik benieuwd ben naar de meningen hierover :)

Ik zou niet staan juichen nee, en al helemaal niet als ik ook een koophuis zou hebben ivm waarschijnlijke waardedaling.
Ik weet wel dat die mensen ergens opgevangen moeten worden, maar heb toch een beetje een beeld van: vechtpartijen vanwege al die geloven, verveling, verkrachtingen. En ik geef ook toe dat dit puur op basis van vooroordelen is hoor en wat ik in het nieuws hoor
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 29 Sep 2015 22:52

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

Morgen zijn ze hier weer weg. Het was noodopvang voor 72 uur. Ik moet eerlijk zeggen dat dat voelt als een opluchting.
De enige plaatselijke supermarkt had al 2 dagen (politie)beveiliging omdat er massaal gestolen werd in groepen en de openbare orde verstoord werd bij de ingang en mensen lastig gevallen werden.
Ik vind het eerlijk gezegd van de zotten dat je überhaupt in een vreemd land waar je hulp krijgt dúrft te stelen.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem313

Bericht 30 Sep 2015 07:21

Re: Stelling #18 - Asielzoekerscentrum in onze wijk

Milou schreef:Morgen zijn ze hier weer weg. Het was noodopvang voor 72 uur. Ik moet eerlijk zeggen dat dat voelt als een opluchting.
De enige plaatselijke supermarkt had al 2 dagen (politie)beveiliging omdat er massaal gestolen werd in groepen en de openbare orde verstoord werd bij de ingang en mensen lastig gevallen werden.
Ik vind het eerlijk gezegd van de zotten dat je überhaupt in een vreemd land waar je hulp krijgt dúrft te stelen.


Maar dan ging het dus niet om een AZC.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers