Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Auto tegen andere auto. Wat hadden jullie gedaan?

<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1303

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 26 Sep 2015 22:25

Auto tegen andere auto. Wat hadden jullie gedaan?

Eergisteren avond ben ik met mijn gezin nog even de stad in geweest. Toen we de parkeergarage naar de uitgang reden zagen we in het voorbij rijden een auto met inparkeren tegen de auto ernaast aanrijden. De persoon zette haar auto gewoon in het vak. Wat er verder gebeurde konden we niet meer zien omdat we al bij de uitgang waren.

Hadden jullie uitgestapt om ervoor te zorgen dat die persoon iets zou doen (briefje achterlaten ofzo) of hadden jullie ook doorgereden? Ik ben doorgaans best een moraalridder en vond dat mijn man moest stoppen. Hij wilde zich er niet mee bemoeien en gaat er vanuit dat die vrouw het wel zou regelen.

Wat jullie?
<<

Anoniem185

Bericht 26 Sep 2015 22:29

Re: Auto tegen andere auto. Wat hadden jullie gedaan?

Misschien asociaal, maar ik zou ook doorrijden. Ik heb er niets mee te maken en heb geen zin in een discussie met een mogelijk moeilijk karakter. En wat dan nog, ik kan er iets van zeggen, maar alsof ze dan ineens wel een briefje achter laten. Als hij/zij dat niet van plan was dan doen ze dat écht niet omdat ik er iets van zeg.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 26 Sep 2015 22:30

Re: Auto tegen andere auto. Wat hadden jullie gedaan?

Ik vind dat jij wel gelijk hebt, maar zou zelf toch doen wat je man deed. Ik ben echt een watje als het op dit soort dingen aankomt en zou de confrontatie dus nooit zijn aangegaan.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem304

Bericht 26 Sep 2015 23:23

Re: Auto tegen andere auto. Wat hadden jullie gedaan?

Daar bemoei ik me niet mee.
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:18

Bericht 26 Sep 2015 23:55

Re: Auto tegen andere auto. Wat hadden jullie gedaan?

Ik denk dat ik wel was gaan kijken om te zien wat diegene zou doen. Als ze het erbij zouden laten, zou ik persoonlijk niet zo snel op die persoon afstappen, maar een briefje met kenteken van de dader en evt. mijn telefoonnummer opschrijven en het onder de ruitenwisser van de andere auto stoppen.
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Anoniem148

Bericht 27 Sep 2015 03:02

Re: Auto tegen andere auto. Wat hadden jullie gedaan?

Heb ik een keer gezien voor een restaurant en kende de eigenaar. Heb haar het verhaal geappt en het kenteken doorgegeven voor als er iemand kwam vragen of er iemand iets gezien had. Had geen tijd om te stoppen en je weet tegenwoordig niet meer wat de ander doet als jij je ermee bemoeit. Je hoort tegenwoordig zo'n rare verhalen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 27 Sep 2015 07:29

Re: Auto tegen andere auto. Wat hadden jullie gedaan?

Maar hoe zou je dat dan moeten checken? Terug rijden, uitstappen en erbij gaan staan? Of gewoon vanuit je auto gaan staan kijken? Als ik die botsauto was dan zou ik dat echt heel raar vinden en vragen of er iets is.

Ik vind dat die mensen een briefje moeten achterlaten maar het is niet de taak van een voorbijrijder om daar op toe te zien.
#teammaple🍁
<<

Anoniem137

Bericht 27 Sep 2015 07:47

Re: Auto tegen andere auto. Wat hadden jullie gedaan?

Geen idee, ik zou me er niet op het moment zelf al mee bemoeien sowieso. Komt zo schooljufferig over. Maar wat ik verder zou doen? Misschien het kenteken onthouden en vijf minuutjes later even naar de auto toe gaan om te kijken of er een briefje onder de ruitenwisser zit. En zo niet, een briefje onder de ruitenwisser doen met jouw telefoonnummer en de mededeling dat je het hebt zien gebeuren?

Of althans, dat is een optie. Eigenlijk denk ik dat ik dat laatste gewoon vergeet te doen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 27 Sep 2015 09:24

Re: Auto tegen andere auto. Wat hadden jullie gedaan?

Urban Naked schreef:Maar hoe zou je dat dan moeten checken? Terug rijden, uitstappen en erbij gaan staan? Of gewoon vanuit je auto gaan staan kijken? Als ik die botsauto was dan zou ik dat echt heel raar vinden en vragen of er iets is.

Ik vind dat die mensen een briefje moeten achterlaten maar het is niet de taak van een voorbijrijder om daar op toe te zien.


Dit dus. Je kunt je niet met de hele wereld gaan bemoeien.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Linvi

Bericht 27 Sep 2015 09:34

Re: Auto tegen andere auto. Wat hadden jullie gedaan?

IkK was wel gaan kijken. Draai de situatie nou eens om, dat het jou auto is die schade heeft gekregen en je hoort achteraf dat iemand het zag gebeuren en weg is gereden, dan had je toch ook gehoopt dat die persoon het even gemeld had.
<<

Anoniem154

Bericht 27 Sep 2015 09:43

Re: Auto tegen andere auto. Wat hadden jullie gedaan?

Eens met Linvi.
Ik vind dat een ieder een maatschappelijke rol heeft, en daar valt dit wel onder bij mij.
<<

Anoniem137

Bericht 27 Sep 2015 09:48

Re: Auto tegen andere auto. Wat hadden jullie gedaan?

Maar zouden jullie dan al direct naast die auto gaan staan? Dat komt toch enorm belerend over?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 27 Sep 2015 09:59

Re: Auto tegen andere auto. Wat hadden jullie gedaan?

Linvi schreef:IkK was wel gaan kijken. Draai de situatie nou eens om, dat het jou auto is die schade heeft gekregen en je hoort achteraf dat iemand het zag gebeuren en weg is gereden, dan had je toch ook gehoopt dat die persoon het even gemeld had.



Dit ja, ik verbaas me echt over het feit dat de meeste niets doen.
Ik zou het ook op prijs stellen als iemand het bij mijn auto zou doen.

Ik liep woensdag op de markt, een man parkeerde zijn auto in en ramde daarbij vol een geparkeerde fiets. Er zat echt een enorm slag in het wiel. De man stapte uit en liep weg.
Een oudere man stond er naast, en ik ben ook terug gelopen. Samen concludeerde we dat er echt een enorme slag in het wiel zat. Op dat moment kwam de man terug lopen, en hebben wij hem aangesproken.
Hij sprak gebrekkig Nederlands, maar gaf aan een briefje achter te laten, toen ik er langs reed zat er inderdaad een briefje 'tussen' het zadel. Geen idee natuurlijk of de gegevens kloppen, maar dat weet je nooit natuurlijk.
Had die man niks gedaan, had ik zijn kenteken genoteerd en een briefje achter gelaten bij de fiets.
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:18

Bericht 27 Sep 2015 10:12

Re: Auto tegen andere auto. Wat hadden jullie gedaan?

Keet. schreef:Geen idee, ik zou me er niet op het moment zelf al mee bemoeien sowieso. Komt zo schooljufferig over. Maar wat ik verder zou doen? Misschien het kenteken onthouden en vijf minuutjes later even naar de auto toe gaan om te kijken of er een briefje onder de ruitenwisser zit. En zo niet, een briefje onder de ruitenwisser doen met jouw telefoonnummer en de mededeling dat je het hebt zien gebeuren?


Nou UN, ik bedoelde het zo dus. Maar ik zie het inderdaad net zoals Linvi. Hoe zou jij het vinden als het om jouw auto ging? Dan zou je het toch ook vervelend vinden, als iedereen maar z'n schouders ophaalt, en doet alsof er niks gebeurd is?
Laatst gewijzigd door Leipe Loetje op 27 Sep 2015 10:28, in totaal 1 keer gewijzigd.
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 27 Sep 2015 10:16

Re: Auto tegen andere auto. Wat hadden jullie gedaan?

Keet. schreef:Maar zouden jullie dan al direct naast die auto gaan staan? Dat komt toch enorm belerend over?


Als die persoon wegloopt wel ja. Kan me geen fluit schelen hoe dat overkomt.
Weglopen nadat je iets van een ander kapot gemaakt hebt is asociaal.
<<

Anoniem154

Bericht 27 Sep 2015 10:22

Re: Auto tegen andere auto. Wat hadden jullie gedaan?

Belerend? Dat is wel het minst waar ik mij zorgen over zou maken...dan maar een belerende trut. Kan ik mijzelf beter recht in de ogen aankijken, dan wanneer ik er vandoor zou rijden.

Stel we zouden allemaal zo redeneren? Wat is dan het idee van een maatschappij?
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 27 Sep 2015 10:23

Re: Auto tegen andere auto. Wat hadden jullie gedaan?

Ik heb vorige week nog iemand aangesproken toen ze recht voor J haar school bij het parkeren een auto raakte. Ik stond er een paar meter vandaan J uit de fiets te halen dus zag het gebeuren. Stapt ze uit kijkt een keer en wil zo weglopen, dus zei iets in de trant van 'oeps, dat ging niet helemaal goed, volgens mij is die auto van iemand hier op school.' Ze reageerde met "Ohw uhh ja, ik kijk wel even heb nu geen pen en papier" en ze wil weer weglopen dus toen maar semi dwingend gezegd dat het misschien wel handig was om het even bij de receptie van de school te melden en dat ze daar vast wel pen en papier hadden. Toen ik naar binnen liep meteen het kenteken van beide auto's opgeslagen en het gemeld bij de receptie van school met mijn naam en dat de eigenaar me mocht bellen als hij/zij een getuigen nodig had.

En een paar jaar geleden ook zoiets gehad maar de man die schade maakte reed zonder te kijken weg. Dus toen heb ik maar een briefje onder de ruitenwisser gedaan van de auto waar hij tegenaan gereden was met mijn verhaal, het kenteken en mijn telefoonnummer. Kreeg later een telefoontje om me te bedanken.

Zoals al eerder gezegd werd zou ik het zelf ook heel fijn vinden als iemand die zoiets ziet gebeuren bij mijn auto de moeite neemt om het te melden. Als ik dus de mogelijkheid heb om het te melden zal ik dat altijd doen, zeker als ik zie dat iemand gewoon door/weg wil rijden.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 27 Sep 2015 10:58

Re: Auto tegen andere auto. Wat hadden jullie gedaan?

Het gaat mij erom dat je op het moment dat je het ziet nog niet weet of die persoon z'n gegevens achterlaat of niet. En op dat punt zou ik dus echt niet er naast gaan staan om te kijken wat hij gaat doen.
Als ik zou zien dan hij niets achterlaat en weg wil rijden, dan maak ik wel een foto. Maar eerder dan dat doe ik niks nee.
#teammaple🍁
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 27 Sep 2015 10:59

Re: Auto tegen andere auto. Wat hadden jullie gedaan?

nee, ik zou er ook niet naast gaan staan.
zou wel op een afstandje even afwachten.
<<

Anoniem137

Bericht 27 Sep 2015 11:01

Re: Auto tegen andere auto. Wat hadden jullie gedaan?

Wolbol schreef:Belerend? Dat is wel het minst waar ik mij zorgen over zou maken...dan maar een belerende trut. Kan ik mijzelf beter recht in de ogen aankijken, dan wanneer ik er vandoor zou rijden.

Stel we zouden allemaal zo redeneren? Wat is dan het idee van een maatschappij?

Heb je mijn eerdere reactie gelezen?
<<

Waxinelichtje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 415

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:32

Bericht 27 Sep 2015 16:31

Re: Auto tegen andere auto. Wat hadden jullie gedaan?

Ikzelf zou de persoon in kwestie niet aanspreken, veel te bang hihi. Mijn vriend zou dit misschien wel doen. Ook omdat hij (denk ik) al meerdere deuken in zijn auto heeft door onoplettendheid van anderen. Gevoelig puntje hihi.

Wat ik misschien zou doen is een briefje achterlaten bij de auto van de gedupeerde, met de boodschap dat ik het heb zien gebeuren. Dan wil ik eventueel wel getuige zijn.
<<

Anoniem156

Bericht 27 Sep 2015 16:49

Re: Auto tegen andere auto. Wat hadden jullie gedaan?

Lejow schreef:
Linvi schreef:IkK was wel gaan kijken. Draai de situatie nou eens om, dat het jou auto is die schade heeft gekregen en je hoort achteraf dat iemand het zag gebeuren en weg is gereden, dan had je toch ook gehoopt dat die persoon het even gemeld had.



Dit ja, ik verbaas me echt over het feit dat de meeste niets doen.
Ik zou het ook op prijs stellen als iemand het bij mijn auto zou doen.

Ik liep woensdag op de markt, een man parkeerde zijn auto in en ramde daarbij vol een geparkeerde fiets. Er zat echt een enorm slag in het wiel. De man stapte uit en liep weg.
Een oudere man stond er naast, en ik ben ook terug gelopen. Samen concludeerde we dat er echt een enorme slag in het wiel zat. Op dat moment kwam de man terug lopen, en hebben wij hem aangesproken.
Hij sprak gebrekkig Nederlands, maar gaf aan een briefje achter te laten, toen ik er langs reed zat er inderdaad een briefje 'tussen' het zadel. Geen idee natuurlijk of de gegevens kloppen, maar dat weet je nooit natuurlijk.
Had die man niks gedaan, had ik zijn kenteken genoteerd en een briefje achter gelaten bij de fiets.


Afbeelding
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:18

Bericht 27 Sep 2015 17:02

Re: Auto tegen andere auto. Wat hadden jullie gedaan?

Oh Poubelle, wat erg haha!!
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Anoniem222

Bericht 27 Sep 2015 17:41

Re: Auto tegen andere auto. Wat hadden jullie gedaan?

Ik zou er ook niet meteen heen lopen maar als ik zou zien dat iemand niks achterlaat zou ik wel even het kenteken noteren en een briefje achterlaten of toch nog de aanstichter aanspreken. Ik heb een tijdje geleden echt best wel heftige schade aan mijn auto gehad door iemand die er langs is geschaafd en niks heeft achtergelaten. Ik baalde er zo van! En ik hoef die schade niet eens zelf te vergoeden, dat doet m'n werk. Maar stel het gebeurt bij iemand die al amper kan rondkomen.. Dat zou ik heel sneu vinden.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 27 Sep 2015 18:45

Re: Auto tegen andere auto. Wat hadden jullie gedaan?

Poubelle schreef:
Lejow schreef:
Linvi schreef:IkK was wel gaan kijken. Draai de situatie nou eens om, dat het jou auto is die schade heeft gekregen en je hoort achteraf dat iemand het zag gebeuren en weg is gereden, dan had je toch ook gehoopt dat die persoon het even gemeld had.



Dit ja, ik verbaas me echt over het feit dat de meeste niets doen.
Ik zou het ook op prijs stellen als iemand het bij mijn auto zou doen.

Ik liep woensdag op de markt, een man parkeerde zijn auto in en ramde daarbij vol een geparkeerde fiets. Er zat echt een enorm slag in het wiel. De man stapte uit en liep weg.
Een oudere man stond er naast, en ik ben ook terug gelopen. Samen concludeerde we dat er echt een enorme slag in het wiel zat. Op dat moment kwam de man terug lopen, en hebben wij hem aangesproken.
Hij sprak gebrekkig Nederlands, maar gaf aan een briefje achter te laten, toen ik er langs reed zat er inderdaad een briefje 'tussen' het zadel. Geen idee natuurlijk of de gegevens kloppen, maar dat weet je nooit natuurlijk.
Had die man niks gedaan, had ik zijn kenteken genoteerd en een briefje achter gelaten bij de fiets.


Afbeelding


Nou ja dat dus.. je weet t nooit zeker haha
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron