Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


BBL werkplek, rechten en plichten

<<

Mil

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 272

Geregistreerd: 21 Jan 2015 21:07

Woonplaats: A'foort

Bericht 26 Sep 2015 13:08

BBL werkplek, rechten en plichten

Is er iemand die wat dieper op bepaalde zaken kan ingaan wat betreft het contract en het aantal uur werken in de winkel?
Mijn nichtje van 16 werkt zich helemaal kapot 35-40 uur excl. Schooluren. Ze is 16. Er wordt van haar verwacht dat ze in november, december nog meer gaat werken ivm de feestdagen. En ook nog savonds blijft om vracht bij te vullen.

Contract is 20-38 uur. Ze krijgt elke maand maar 20 u uitbetaald, de overige uren worden gecompenseerd in januari? Mag dit zomaar? Ook een loonstrook of loonsverhoging toen ze 16 werd is uitgebleven.

Kan iemand mij hierin wat adviseren? Nichtje is helemaal overstuur.
Verhaal is even samemgevat, ik zal thuis wat verdere details neerzetten.
Afbeelding
<<

Suusie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:30

Bericht 26 Sep 2015 15:02

Re: BBL werkplek, rechten en plichten

Toevallig gister met een leerling over gehad. Een 16 jarige maag maximaal 40 uur in de week maken inclusief de lesuren op school. Je nichtje maakt nu dus sowieso te veel uren.
<<

Anoniem205

Bericht 28 Sep 2015 12:18

Re: BBL werkplek, rechten en plichten

Onder welke CAO valt ze? Heeft ze al eens met de HR/P&O adviseur van het bedrijf gepraat?

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers