Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Twijfels over mijn huwelijk

<<

Anoniem125

Bericht 25 Sep 2015 18:00

Re: Twijfels over mijn huwelijk

En die kinderwens nog maar even in de ijskast zetten, eerst werken aan je relatie!
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 25 Sep 2015 18:13

Re: Twijfels over mijn huwelijk

Ik lees nergens iets over een kinderwens hoor...?
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem125

Bericht 25 Sep 2015 18:17

Re: Twijfels over mijn huwelijk

Ik heb dat gelezen in een ander topic.
<<

Anoniem193

Bericht 25 Sep 2015 18:38

Re: Twijfels over mijn huwelijk

In een topic van 15 maanden geleden
<<

Dina

Noob

Berichten: 103

Geregistreerd: 19 Dec 2013 12:08

Bericht 25 Sep 2015 19:10

Re: Twijfels over mijn huwelijk

Dat klopt Nougat, maar dat is al een hele tijd geleden. We hadden inderdaad een kinderwens, maar die hebben we ver weg gestopt. Hoewel mijn man denkt dat een baby onze problemen zou oplossen en ons dichter bij elkaar zou brengen. Maar ik wil daar absoluut nog niet aan beginnen nu.
<<

Anoniem125

Bericht 25 Sep 2015 19:16

Re: Twijfels over mijn huwelijk

Nee, dat lijkt me ook niet. Een kind lost geen problemen op, dat zullen jullie toch echt zelf moeten doen. Ik hoop dat jullie er samen uitkomen.
<<

Anoniem164

Bericht 25 Sep 2015 19:36

Re: Twijfels over mijn huwelijk

Dina schreef:Dat klopt Nougat, maar dat is al een hele tijd geleden. We hadden inderdaad een kinderwens, maar die hebben we ver weg gestopt. Hoewel mijn man denkt dat een baby onze problemen zou oplossen en ons dichter bij elkaar zou brengen. Maar ik wil daar absoluut nog niet aan beginnen nu.


Dat is wel een verstandige keuze van vooral jou, denk dat je relatie nog verder onder druk komt te staan met een baby.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 25 Sep 2015 20:07

Re: Twijfels over mijn huwelijk

Excuus, dat wist ik niet.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 25 Sep 2015 20:27

Re: Twijfels over mijn huwelijk

Thunder schreef:Excuus, dat wist ik niet.


Niet iedereen leest (of heeft de tijd) ook eerst de berichten van een topicstarter om te kijken of ze daar nog iets ziet wat ze kan aanhalen.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Anoniem304

Bericht 25 Sep 2015 22:11

Re: Twijfels over mijn huwelijk

Reva schreef:
Thunder schreef:Excuus, dat wist ik niet.


Niet iedereen leest (of heeft de tijd) ook eerst de berichten van een topicstarter om te kijken of ze daar nog iets ziet wat ze kan aanhalen.

Viva praktijken.
<<

Anoniem211

Bericht 25 Sep 2015 22:41

Re: Twijfels over mijn huwelijk

Ik ga misschien een andere mening hebben dan de rest hier. Maar soms is de koek gewoon op. Dat jezelf optutten en meer dingen samen doen, dat kan wellicht iets doen. Maar volgens mij doet het vaak ook gewoon niks. Ik hoop dat een therapeut jullie kan helpen, echt. Maar soms groeien mensen gewoon uit elkaar, het is niet iets ongewoons.

In mijn huwelijk was dit ook het geval. Precies ook wat jij beschrijft. Al deed ik nog wel pogingen om dingen samen te ondernemen enzo. Want ik hield veel van hem. Achteraf gezien waren we uit elkaar gegroeid.

Nu een nieuwe relatie en dat is zo anders en fijn. Natuurlijk moet je het proberen, maar als het niet meer gaat, dan komt het ook wel weer goed.
<<

Anoniem127

Bericht 25 Sep 2015 22:49

Re: Twijfels over mijn huwelijk

Eens met Marilyn en misschien ga ik daar nog wat verder in. Tegenwoordig lijkt het wel alsof relatietherapie geprobeerd moet zijn voordat mensen uit elkaar gaan, ik heb geen idee of er percentages zijn of dit op de lange termijn blijft werken maar in mijn omgeving in elk geval niet. Vaak is het uitstel van executie en in een geval heeft het er zelfs voor gezorgd dat een stel langer bij elkaar is gebleven, toen twee kinderen heeft gekregen en vervolgens alsnog uit elkaar is gegaan in een veel moeilijkere situatie, want: kinderen.

De koek kan ook gewoon op zijn en persoonlijk zou ik daar in een situatie zonder kinderen dan ook niet extreem veel moeite meer voor gaan doen behalve als ik het gevoel zou hebben dat geluk met elkaar echt een realistisch doel zou zijn. Ik zou niet in relatietherapie gaan om maar alles uitgeprobeerd te hebben.
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 25 Sep 2015 23:37

Re: Twijfels over mijn huwelijk

Twellie schreef:Eens met Marilyn en misschien ga ik daar nog wat verder in. Tegenwoordig lijkt het wel alsof relatietherapie geprobeerd moet zijn voordat mensen uit elkaar gaan, ik heb geen idee of er percentages zijn of dit op de lange termijn blijft werken maar in mijn omgeving in elk geval niet. Vaak is het uitstel van executie en in een geval heeft het er zelfs voor gezorgd dat een stel langer bij elkaar is gebleven, toen twee kinderen heeft gekregen en vervolgens alsnog uit elkaar is gegaan in een veel moeilijkere situatie, want: kinderen.

De koek kan ook gewoon op zijn en persoonlijk zou ik daar in een situatie zonder kinderen dan ook niet extreem veel moeite meer voor gaan doen behalve als ik het gevoel zou hebben dat geluk met elkaar echt een realistisch doel zou zijn. Ik zou niet in relatietherapie gaan om maar alles uitgeprobeerd te hebben.


Wat is hier mis mee dan? Als je op persoonlijk vlak niet lekker in je vel zit is het toch ook verstandig om deskundige in te schakelen of brei je er dan direct ook een einde aan?
<<

Anoniem211

Bericht 25 Sep 2015 23:39

Re: Twijfels over mijn huwelijk

Met dit soort dingen is er vrijwel nooit sprake van 'direct een einde maken'. Het gaat vaak al jaren zo. Een relatie beëindig je echt niet zo van het ene op het andere moment hoor.
<<

Anoniem127

Bericht 25 Sep 2015 23:54

Re: Twijfels over mijn huwelijk

Joan schreef:
Twellie schreef:Eens met Marilyn en misschien ga ik daar nog wat verder in. Tegenwoordig lijkt het wel alsof relatietherapie geprobeerd moet zijn voordat mensen uit elkaar gaan, ik heb geen idee of er percentages zijn of dit op de lange termijn blijft werken maar in mijn omgeving in elk geval niet. Vaak is het uitstel van executie en in een geval heeft het er zelfs voor gezorgd dat een stel langer bij elkaar is gebleven, toen twee kinderen heeft gekregen en vervolgens alsnog uit elkaar is gegaan in een veel moeilijkere situatie, want: kinderen.

De koek kan ook gewoon op zijn en persoonlijk zou ik daar in een situatie zonder kinderen dan ook niet extreem veel moeite meer voor gaan doen behalve als ik het gevoel zou hebben dat geluk met elkaar echt een realistisch doel zou zijn. Ik zou niet in relatietherapie gaan om maar alles uitgeprobeerd te hebben.


Wat is hier mis mee dan? Als je op persoonlijk vlak niet lekker in je vel zit is het toch ook verstandig om deskundige in te schakelen of brei je er dan direct ook een einde aan?


Je bedoelt bij bijvoorbeeld een depressie of iets dergelijks? Als ik zelf geen manieren meer zou weten om daar uit te komen, zou ik zeker hulp zoeken.

Alleen in het geval van een slechtlopende relatie kan ik me voorstellen dat veel mensen wel een oplossing weten en dat is uit elkaar gaan. Soms weet je gewoon diep in je hart dat dat het beste is, maar het lijkt wel alsof elke relatie nu gered moet worden en dat er een heel gevecht voor geleverd moet worden voordat je op mag geven. Soms is het gewoon voor beide partijen beter om uit elkaar te gaan en vervolgens een makkelijkere, gelukkigere relatie te vinden.

En wanneer er van beide kanten echt nog liefde is en de wens om de relatie weer gelukkig te maken, denk ik ook dat relatietherapie echt kan helpen. Maar wat weg is, komt er niet meer (blijvend) van terug. En in het laatste geval zou ik het skippen.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 26 Sep 2015 08:21

Re: Twijfels over mijn huwelijk

Eens met Marylin en Twellie, in sommige gevallen is de enige oplossing het uit elkaar gaan. Maar als ik het verhaal van TO lees vind ik dit juist een verhaal waarbij therapie nog wél kan werken.

Ik zou dus ook met je man praten en voorstellen om eens een gesprek met een relatietherapeut te hebben. Wie weet kom je via die persoon ook bij een seksuoloog terecht, die weer wat gerichter kan helpen met de problemen op het gebied van seks. In ieder geval succes en sterkte gewenst. Ik hoop dat jullie eruit gaan komen en weer gelukkiger kunnen worden met elkaar, want zoals ik uit jouw verhaal op maak is dat wel iets wat je toch graag wil.
<<

Anoniem125

Bericht 26 Sep 2015 09:03

Re: Twijfels over mijn huwelijk

Eens met bovenstaande. Wat ik alleen niet begrijp is dat wanneer je al geen fijne relatie hebt, je dan toch gaat trouwen. Kijk, bij een gewone relatie zonder kinderen zou ik inderdaad ook denken, ga lekker allebei jullie eigen weg als je geen gevoelens meer voor elkaar hebt, maar jullie zijn getrouwd. Dat vind ik toch iets anders. Als ik jouw verhaal zo lees, dan zou ik er wel voor vechten.

Ga eens een weekendje samen weg en tut jezelf lekker op, ga naar de sauna samen en laat je daarna tegelijk masseren. Dat soort dingen. Of doe iets spannends, dat schijnt ook te helpen. Ga op survival, maak een lange reis naar een exotisch oord. Doe iets! En weg met die lelijke badjassen, blegh!
<<

Anoniem211

Bericht 26 Sep 2015 11:02

Re: Twijfels over mijn huwelijk

Ze zegt dat het erin is geslopen. Dat ze nu pas echt beseft hoe het is. Beetje domme vraag Nougat.
<<

Anoniem125

Bericht 26 Sep 2015 11:19

Re: Twijfels over mijn huwelijk

Nouja, ik ga ervan uit dat wanneer je met iemand trouwt, dat je dan alles nagaat. Dat het een ijkpunt is. Dat je alles overweegt, ieder aspect van je relatie onder de loep neemt. Maar ja, ik ga er altijd van uit dat dit voor iedereen geldt, maar is natuurlijk niet zo.
<<

Anoniem130

Bericht 26 Sep 2015 11:22

Re: Twijfels over mijn huwelijk

Je gaat weer lekker Nougat, weer een open kwetsbaar persoonlijk topic om zeep helpen, hoppa!
<<

Anoniem211

Bericht 26 Sep 2015 12:07

Re: Twijfels over mijn huwelijk

Ga je zeiksnor er eens afscheren ajb
<<

Dina

Noob

Berichten: 103

Geregistreerd: 19 Dec 2013 12:08

Bericht 26 Sep 2015 12:33

Re: Twijfels over mijn huwelijk

Dank jullie voor al jullie uitgebreide reacties, ik heb er veel aan! :)

Nougat, op het moment dat we gingen trouwen stond ik er ook volledig achter en was ik tevreden met hoe het gaat. Natuurlijk wist ik ook wel dat de seks niet veel was, dat die aantrekkingskracht er niet volledig was, maar ik dacht echt dat het aan andere factoren lag. Ik hou immers heel veel van mijn man en zie me echt wel oud worden met hem, dus waarom dan niet trouwen? Ik dacht dat die aantrekkingskracht wel weer terug zou komen, dat het tijd nodig zou hebben. Vriendinnen klaagden namelijk ook wel eens dat ze niet veel zin hadden in seks, dus ik zocht er niks achter. Achteraf gezien wel erg dom en naïef inderdaad.
<<

Dina

Noob

Berichten: 103

Geregistreerd: 19 Dec 2013 12:08

Bericht 26 Sep 2015 12:35

Re: Twijfels over mijn huwelijk

Marilyn schreef:Ik ga misschien een andere mening hebben dan de rest hier. Maar soms is de koek gewoon op. Dat jezelf optutten en meer dingen samen doen, dat kan wellicht iets doen. Maar volgens mij doet het vaak ook gewoon niks. Ik hoop dat een therapeut jullie kan helpen, echt. Maar soms groeien mensen gewoon uit elkaar, het is niet iets ongewoons.

In mijn huwelijk was dit ook het geval. Precies ook wat jij beschrijft. Al deed ik nog wel pogingen om dingen samen te ondernemen enzo. Want ik hield veel van hem. Achteraf gezien waren we uit elkaar gegroeid.

Nu een nieuwe relatie en dat is zo anders en fijn. Natuurlijk moet je het proberen, maar als het niet meer gaat, dan komt het ook wel weer goed.

Hier heb je ook zeker gelijk in. Wij zouden niet het eerste stel zijn wat uit elkaar is gegroeid. Het is gewoon moeilijk te bedenken wanneer je op moet geven en wanneer je door moet gaan. Op dit moment wil ik het zeker nog een kans geven om te kijken of we weer dichter naar elkaar toe kunnen groeien. Kijken hoe het gaat als we weer meer tijd in elkaar steken, als we weer avondjes of weekendjes weg gaan samen. De telefoons eens een avondje uit zetten en dat soort dingen. Het is gewoon heel moeilijk, omdat ik echt nog van hem hou en echt nog gezellig met hem kan praten en lachen.
<<

Anoniem125

Bericht 26 Sep 2015 13:07

Re: Twijfels over mijn huwelijk

Vind hij ook dat er iets moet veranderen?

Persoonlijk kan ik zeggen dat seks inderdaad ook een kwestie is van gewoon doen, zoals iemand hier eerder zei. Als ik alle keren dat ik moe ben, of me wat sappelig voel, geen seks zou hebben, dan zouden wij vast ook weinig seks meer hebben. Vaak komt de zin ook pas wanneer we even bezig zijn. Maar dan moet je dus wel beginnen anders kan ik me goed voorstellen dat je op heel wat momenten 'geen zin hebt'. Zeker als je een druk leven hebt met werk, kinderen, veel sociale contacten, sport, hobby's, etc.
<<

Anoniem211

Bericht 26 Sep 2015 13:25

Re: Twijfels over mijn huwelijk

Dina, dan moet je ervoor gaan. Er klinkt zeker nog hoop op verbetering uit je berichten :).
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers