Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


geen peil

<<

Anoniem148

Bericht 25 Sep 2015 07:25

geen peil

Geen steil site is bezig met een handtekening actie voor een referendum.
http://m.telegraaf.nl/article/24536412/ ... r-het-blok
Wie legt mij in jip en janneke taal uit waar dat nou voor is? Waar moet een referendum over komen?
Politiek is niet iets waar ik mij veel mee bezig houd. Ga wel stemmen maar zoiets als dit weet ik niet.
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 647

Geregistreerd: 16 Jun 2015 14:05

Bericht 25 Sep 2015 10:12

Re: geen peil

Je moet eigenlijk gewoon even het filmpje op de site checken:

http://geenpeil.nl

In het heel kort: het gaat eigenlijk niet zozeer om het associatieverdrag met Oekraïne maar om het 'raadgevend referendum' dat sinds 1-7-2015 bestaat. Als 300.000 handtekeningen worden verzameld moet het volk zich kunnen uitspreken in een referendum. Dat probeert geenpeil nu te bereiken. Een referendum is een belangrijk gegeven in een democratische samenleving omdat het zorgt voor directe inspraak van de bevolking over een specifieke kwestie.

Ik heb in ieder geval getekend ook al heb ik verder niks met GeenStijl. Het is een goed signaal richting de politiek in mijn ogen.
<<

Anoniem148

Bericht 25 Sep 2015 10:54

Re: geen peil

Ik kon niet op de site ivm overbelasting dus iedereen zal wel aan het tekenen zijn. Een referendum vind ik wel goed. Hoop dat de politiek er nu iets mee doet want dat is blijkbaar nog niet zeker.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 03 Mrt 2016 14:20

Re: geen peil

Ik up even dit topic, want op 6 april 2016 wordt dit referendum gehouden. Alleen... ik heb geen idee waarvoor we straks worden opgeroepen en waarvoor of waartegen ik me moet uitspreken...
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 03 Mrt 2016 14:33

Re: geen peil

Wat ik begreep van eens rijend van mij is dat Oekraine niet tot de EU gaat behoren, maar dat ze wel bepaalde aspecten van het Schengen verdrag toegepast gaat worden. Zoals open grenzen voor de logistiek etc.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem173

Bericht 03 Mrt 2016 17:02

Re: geen peil

Hopelijk krijgen we nog iets van een stemwijzer ofzo haha
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 03 Mrt 2016 21:40

Re: geen peil

Ik zit die dag op het stembureau. Werd daarvoor opgeroepen omdat ik dat bij gewone verkiezingen ook wel doe. Maar waar het precies over gaat weet ik eigenlijk ook nog niet. Ga me daar nog wel even in verdiepen.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Anoniem168

Bericht 06 Mrt 2016 14:20

Re: geen peil

Ik moet me daar ook nog in verdiepen, maar heb daar zó geen zin in. Heel slecht, I know.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers