Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stelling #17 - Zomerse, blote kleding op school

<<

Anoniem164

Bericht 25 Sep 2015 17:44

Re: Stelling #17 - Zomerse, blote kleding op school

Nougat schreef:En Jacobien, ga jij serieus ouders aanspreken op de manier waarop ze gekleed gaan? In dat geval zou ik jou ook keihard uitlachen, daar heb je als leerkracht namelijk geen kloot mee te maken. En over dat roken, dat mag je ook nog altijd zelf weten, het is geen illegale drug. Ouders zijn niet alleen ouders, maar ook gewoon normale volwassen mensen die ook kinderen hebben. Jij hebt als leerkracht niks over hen te vertellen (en maar goed ook).


Jij denkt echt dat ik ouders aanspreek op hun kleding? Ik bedoelde natuurlijk dat ik ouders aanspreek op de kledingkeuzes van hun kinderen, het staat er misschien wat ongelukkig, maar kom op hé :palm:
Jammer dat je een sneer uitdeelt over het roken, het was namelijk bedoeld als metafoor, om uit te leggen wat voor soort gezinnen er soms ook bestaan in de wereld. Niet iedereen weet namelijk uit zichzelf hoe het hoort en wat geaccepteerd wordt, of ze hebben er lak aan.
Sommige mensen hebben regels nodig om zich staande te kunnen houden in de maatschappij, anders maken ze er een zooitje van, sommige mensen weten echt niet beter.
Ik vind het jammer dat jij je daarin niet kan verplaatsen, de wereld is echt niet alleen maar rozengeur en maneschijn voor iedereen.
Ook vind ik het jammer dat jij een sneer moet geven dat het maar goed is dat leerkrachten niets over "hen" te vertellen hebben, is toch niet nodig? Ik doe mijn beroep met heel veel plezier en ik vind het juist mooi om bij te dragen in de opvoeding van kinderen. Jammer dat jij er zo negatief over denkt, jouw kinderen gaan ook nooit naar school en neem van mij maar aan dat leerkrachten geven om hun leerlingen en hetzelfde willen als jij, namelijk dat ze opgroeien tot jong volwassenen met mooie toekomstperspectieven.
<<

Anoniem125

Bericht 25 Sep 2015 17:58

Re: Stelling #17 - Zomerse, blote kleding op school

Over wat voor soort gezinnen heb je het nu eigenlijk? Weet je, iedereen leeft zijn leven op zijn eigen manier, en nee niet iedereen denkt hetzelfde als jij, of houdt er dezelfde levensstijl op na, maar ik ben van mening dat mensen vrij zijn om zelf keuzes te maken. Niet iedereen is hetzelfde, probeer daar wat meer begrip voor te hebben. Wie ben jij om te bepalen wat goed is voor 'dat soort gezinnen'?
<<

Anoniem281

Bericht 25 Sep 2015 18:02

Re: Stelling #17 - Zomerse, blote kleding op school

Oh Nougat laat me niet lachen. Pot, Ketel, helloow?
<<

Anoniem140

Bericht 25 Sep 2015 18:06

Re: Stelling #17 - Zomerse, blote kleding op school

Nougat schreef:Over wat voor soort gezinnen heb je het nu eigenlijk? Weet je, iedereen leeft zijn leven op zijn eigen manier, en nee niet iedereen denkt hetzelfde als jij, of houdt er dezelfde levensstijl op na, maar ik ben van mening dat mensen vrij zijn om zelf keuzes te maken. Niet iedereen is hetzelfde, probeer daar wat meer begrip voor te hebben. Wie ben jij om te bepalen wat goed is voor 'dat soort gezinnen'?


:good: HOU DAT VAST!
<<

Anoniem164

Bericht 25 Sep 2015 18:10

Re: Stelling #17 - Zomerse, blote kleding op school

Nougat schreef:Over wat voor soort gezinnen heb je het nu eigenlijk? Weet je, iedereen leeft zijn leven op zijn eigen manier, en nee niet iedereen denkt hetzelfde als jij, of houdt er dezelfde levensstijl op na, maar ik ben van mening dat mensen vrij zijn om zelf keuzes te maken. Niet iedereen is hetzelfde, probeer daar wat meer begrip voor te hebben. Wie ben jij om te bepalen wat goed is voor 'dat soort gezinnen'?


Ik bepaal helemaal niets hoor, ik ga samen met ouders in gesprek, dat wordt vaak gewaardeerd, open en eerlijke communicatie. En je zult het wel niet geloven: Ik word er zelfs vaak om geprezen door ouders.
En om je eerste vraag even te beantwoorden: ik heb het over gezinnen uit een lager milieu, zijn vaak hele lieve, aardige mensen die veel respect hebben voor leerkrachten en er proberen samen uit te komen.
En je hebt mensen die alles heel goed denken te weten(zoals jij), gezinnen zoals ik net beschreef, en daar zit van alles tussenin, fantastisch om met al deze verschillende mensen samen te werken, ik vind het elke dag weer mooi.
<<

Anoniem125

Bericht 25 Sep 2015 18:20

Re: Stelling #17 - Zomerse, blote kleding op school

Ik zie het niet zo zwart/wit als jij. Ik zie gewoon mensen ieder met zijn unieke kenmerken, geen groepen uit een hoger of lager milieu. Jammer dat je zo in hokjes denkt, je zou eens moeten proberen dat los te laten, daar wordt het leven nog veel leuker van.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 25 Sep 2015 18:26

Re: Stelling #17 - Zomerse, blote kleding op school

Weet je wat ik vind, dat witte leggings en witte sportsokken in sandalen verboden moeten worden! Op school, in de kroeg en op straat.

Punt.
<<

Anoniem164

Bericht 25 Sep 2015 18:29

Re: Stelling #17 - Zomerse, blote kleding op school

Nougat schreef:Ik zie het niet zo zwart/wit als jij. Ik zie gewoon mensen ieder met zijn unieke kenmerken, geen groepen uit een hoger of lager milieu. Jammer dat je zo in hokjes denkt, je zou eens moeten proberen dat los te laten, daar wordt het leven nog veel leuker van.


Ik vind het jammer dat jij denkt dat ik in hokjes denk. Als ik de laatste jaren iets heb geleerd, is het om iedereen te accepteren zoals hij of zij is. En dat er verschillende milieus zijn, is niet meer dan logisch, dat maakt onze maatschappij zo divers en mooi.
En mijn leven is zo mooi joh, ik ga trouwen met de leukste, liefste en knapste vent, mijn ware! Heb leuk lieve vriendinnen, de beste ouders, schoonouders, broers, schoonzussen die er zijn, en ik heb een leuke baan met allerlei leuke (diverse!!!!!) mensen, een mooie hobby, ik sport lekker, wat wil een mens nog meer he :love:
<<

Anoniem164

Bericht 25 Sep 2015 18:29

Re: Stelling #17 - Zomerse, blote kleding op school

Tabbie schreef:Weet je wat ik vind, dat witte leggings en witte sportsokken in sandalen verboden moeten worden! Op school, in de kroeg en op straat.

Punt.


AMEN! :good:
<<

Anoniem125

Bericht 25 Sep 2015 18:30

Re: Stelling #17 - Zomerse, blote kleding op school

Jacobien: Haha ok dan, dat klinkt wel erg vrolijk, vooruit dan maar :afro:
<<

Anoniem164

Bericht 25 Sep 2015 18:39

Re: Stelling #17 - Zomerse, blote kleding op school

Nougat schreef:Jacobien: Haha ok dan, dat klinkt wel erg vrolijk, vooruit dan maar :afro:


:thumbup: Lekker weekend vieren! Met te veel verjaardagen, maar ach, het is gezellig
<<

Anoniem170

Bericht 26 Sep 2015 08:01

Re: Stelling #17 - Zomerse, blote kleding op school

Nougat schreef:Er is toch geen verbod voor de docenten? Ik neem aan dat zij in staat zijn om zelf te bedenken wat passend is, net als werknemers in andere sectoren.


En hier zit het hem juist nu. Docenten zijn volwassen mensen en weten inmiddels prima wat wel en niet kan. Deze stelling gaat over kinderen, die weten dat niet altijd. Fatsoensnormen leer je gaandeweg je ouder wordt. Dan leer je dat scheten laten in de klas ongepast is, dat je eet met mes en vork, dat als je je voorstelt je een hand geeft etc. En ik vind ook dat je daarom geen korte kleding mag dragen. En als de ouders er hetzelfde bijlopen, dan zou ik als school zijnde het kind naar huis sturen.
<<

Anoniem125

Bericht 26 Sep 2015 08:14

Re: Stelling #17 - Zomerse, blote kleding op school

Ik ben het daar dus niet mee eens. Voor kinderen is school geen werk, school is verplicht en het is een belangrijk deel van hun (sociale) leven. Ik vind dat het niet een taak van de school om n zich te bemoeien met de kledingkeuze van haar leerlingen. De reden die in het artikel worden genoemd vind ik al helemaal onzin. Je moet pubers leren om elkaars grenzen te respecteren, al loopt een vrouw in haar blootje, het is nooit een reden om haar aan te randen/te verkrachten.

Door meisjes aan te spreken op hun kleding geef je het verkeerde signaal af.
<<

Anoniem137

Bericht 26 Sep 2015 08:23

Re: Stelling #17 - Zomerse, blote kleding op school

Nougat schreef:Ik ben het daar dus niet mee eens. Voor kinderen is school geen werk, school is verplicht en het is een belangrijk deel van hun (sociale) leven. Ik vind dat het niet een taak van de school om n zich te bemoeien met de kledingkeuze van haar leerlingen. De reden die in het artikel worden genoemd vind ik al helemaal onzin. Je moet pubers leren om elkaars grenzen te respecteren, al loopt een vrouw in haar blootje, het is nooit een reden om haar aan te randen/te verkrachten.

Door meisjes aan te spreken op hun kleding geef je het verkeerde signaal af.

Vind jij. Ik ben gisteren naar aanleiding van dit topic even gaan googelen, er zijn middelbare scholen die één en dezelfde gedragscode voor zowel docenten als leerlingen hebben. En daar staat ook kleding in beschreven.
<<

Anoniem170

Bericht 26 Sep 2015 08:35

Re: Stelling #17 - Zomerse, blote kleding op school

Ik snap niet goed waarom je steeds maar vasthoudt aan grenzen, dat alleen meiden worden aangesproken, ook al gaan ze in hun blootje naar school blablablabla. Alsof dat het enige is achter kledingkeuze.
Ik ga er niet eens verder meer op in, heeft toch geen zin bij jou..
<<

Anoniem125

Bericht 26 Sep 2015 08:38

Re: Stelling #17 - Zomerse, blote kleding op school

Hebben jullie het artikel gelezen waar de stelling op is gebaseerd?
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 26 Sep 2015 08:55

Re: Stelling #17 - Zomerse, blote kleding op school

Het gaat neem ik aan niet alleen om meisjes en hun kledingkeuze. Ik vind ook dat een jongen niet met een pet op in klas mag zitten. Die pet moet af, dat was ook al in mijn tijd op de basisschool en middelbare school. Fatsoen bijleren heet dat.

Maar joh, met uniformen is het ook zo opgelost. Dus daar stem ik voor.
<<

Anoniem125

Bericht 26 Sep 2015 09:06

Re: Stelling #17 - Zomerse, blote kleding op school

Ik vind als je toch deze kant op gaat, een uniform inderdaad dan nog een betere oplossing. Over smaak valt niet te twisten namelijk en je krijgt er oeverloze discussies van. Het kan heel oneerlijk voelen als jij in je rokje naar huis moet fietsen om iets anders aan te doen, maar de leraar geschiedenis wel zijn borsthaar showt door zijn diepgesneden V hals.

Als je dan toch restricties wil opleggen doe het dan goed en duidelijk: een uniform dus. Maar voor de duidelijheid: ik ben meer voor een wat vrijere aanpak. Ik vind het een beetje gezeur. Zit veel angst achter, volgens mij.
<<

Anoniem137

Bericht 26 Sep 2015 09:10

Re: Stelling #17 - Zomerse, blote kleding op school

Maar daar waar jij voor pleit is niet een 'wat vrijere' aanpak hoor, Nougat. Jij pleit voor een aanpak die compleet laissez-faire is.
<<

Anoniem125

Bericht 26 Sep 2015 09:18

Re: Stelling #17 - Zomerse, blote kleding op school

Ik vind het inderdaad nogal tuttig geneuzel, ja.
<<

Anoniem137

Bericht 26 Sep 2015 09:24

Re: Stelling #17 - Zomerse, blote kleding op school

Nougat schreef:Ik vind het inderdaad nogal tuttig geneuzel, ja.

Ja, en dát weten we nu wel. Dus misschien kun je je even gaan focussen op iets anders, zodat de mensen die een waardevolle bijdrage in dit topic zouden kunnen hebben, maar hier niet komen omdat jij hier weer bezig bent, ook de kans krijgen hun zegje te doen zonder dat jij in hun nek zit te hijgen? Jouw mening weten we nu wel.
<<

Anoniem142

Bericht 26 Sep 2015 09:46

Re: Stelling #17 - Zomerse, blote kleding op school

Nougat: vind jij dan dat de school leerlingen geen enkele vorm van sociale (gedrags)normen mee hoeft te geven? Dat het onderwijs enkel de lessen afdraaien is en verder niets meer?
<<

Anoniem125

Bericht 26 Sep 2015 10:02

Re: Stelling #17 - Zomerse, blote kleding op school

Nee, natuurlijk niet, dat zeg ik toch niet. En verder: het staat een ieder vrij om te reageren in dit topic, dat mensen zich afzijdig houden ligt buiten mijn invloedssfeer.
<<

Anoniem142

Bericht 26 Sep 2015 12:29

Re: Stelling #17 - Zomerse, blote kleding op school

Maar vind jij dan dat een gepaste kledingkeuze niet onder de noemer sociale (gedrags)normen hoort?
<<

Anoniem125

Bericht 26 Sep 2015 12:35

Re: Stelling #17 - Zomerse, blote kleding op school

Nee, want wat 'gepast' is, is voor iedereen anders. Ik kan een witte doorschijnende legging bijvoorbeeld niet gepast vinden, maar een ander vindt dat prima. De ander vindt een strakke spijkerbroek te uitdagend, maar dan alleen bij meisjes (zoals in het artikel). Weer een ander vindt een blouse waarbij net een knopje teveel open is al te ordinair, terwijl een ander dat als netjes zou beoordelen. Het is dus niet echt te zeggen wat de norm is en door wie dat bepaald zou moeten worden. Vandaar dus: of vrije kledingkeuze, of anders een uniform voor zowel de jongens als de meisjes hetzelfde.
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers