Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Klaagtopic kraamperiode

<<

Anoniem236

Bericht 23 Sep 2015 18:31

Re: Klaagtopic kraamperiode

Nougat schreef:Lotus: waarom mag je niet naar buiten? En als je behoefte voelt om iemand te zien, dan bel je diegene toch gewoon, een goede vriendin ofzo en vraag je of ze langs wil komen?


Omdat zoon nog niet op gewicht is en ik zelf mij nog niet goed genoeg voel om meer dan 10 minuten te lopen.
<<

Anoniem125

Bericht 23 Sep 2015 18:34

Re: Klaagtopic kraamperiode

Nee, maar je kan dat toch voor jezelf duidelijk hebben? Rustig eens over nadenken en dan je grenzen aangeven.
<<

Anoniem236

Bericht 23 Sep 2015 18:39

Re: Klaagtopic kraamperiode

Nougat schreef:Nee, maar je kan dat toch voor jezelf duidelijk hebben? Rustig eens over nadenken en dan je grenzen aangeven.

Huh als je dit tegen mij hebt snap ik je niet helemaal. Bij wie of wat moet ik mijn grenzen aangeven?
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 23 Sep 2015 18:41

Re: Klaagtopic kraamperiode

Lotus schreef:
Nougat schreef:Nee, maar je kan dat toch voor jezelf duidelijk hebben? Rustig eens over nadenken en dan je grenzen aangeven.

Huh als je dit tegen mij hebt snap ik je niet helemaal. Bij wie of wat moet ik mijn grenzen aangeven?

Nougat reageert op Gijs.
2012 & 2016
<<

Anoniem148

Bericht 23 Sep 2015 19:09

Re: Klaagtopic kraamperiode

Okidoki ik zou mij er nog echt niet druk over maken. Wij hebben een hele relaxte kraamperiode gehad en zou het zo nog wel een keer willen! Het was echt genieten! Dat kan bij jullie ook.
En als je geen zin hebt in bijvoorbeeld ouders of schoonouders, blijf lekker op bed liggen. Mijn moeder en schoonmoeder kwamen regelmatig binnenwaaien en ook mijn zus en schoonzus. Nou prima, als ik op bed lag, lieten ze mij gewoon liggen. Ze keken even naar zoon, buurten met man of kraamhulp en gingen vervolgens weer naar huis of dronken nog een kopje koffie. Maar wij vonden dat ook allemaal prima en dat wist iedereen van tevoren al.
Belangrijke mensen maakten snel genoeg een afspraak met mij of mijn man en toen wij hals over kop naar het ziekenhuis moest, bleef de kraamvisite gewoon zitten met mijn schoonmoeder en kraamhulp. Schoonmoeder sloot het huis dan nadat het bezoek en de kraamhulp weg was.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 23 Sep 2015 19:33

Re: Klaagtopic kraamperiode

Ik lag de eerste week in het ziekenhuis. Ik vond het heel vervelend dat iedereen advies dacht te moeten geven over borstvoeding. Hij drinkt te lang, hij drinkt te kort, je hebt te weinig voeding, hij komt te vaak... Heb nergens naar geluisterd en toch is het gelukt haha.
Ook vond ik het vervelend als er kleine kinderen op bezoek kwamen. Ik kon niet zo veel verdragen en ging daarom vaak tijdens druk bezoek op bed liggen.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem198

Bericht 24 Sep 2015 07:56

Re: Klaagtopic kraamperiode

Gijs, ik kan mij best voorstellen dat als je onder invloed bent van hormonen dat je dingen doet die je anders niet zou doen. Vervelend dat jij je verplicht voelde je baby uit handen te moeten geven.
Ik heb ook dingen gedaan in wat mijn kraamperiode had moeten zijn die ik een volgende keer niet meer zo zou doen.

Waar ik mij niet in kan vinden is dat je mensen uitnodigd die roken, je baby daaraan geeft en vervolgens gaat klagen dat je baby naar rook ruikt of vrienden die kids meenemen en dat soort voorbeelden.
Dat weet je toch al van te voren? Dat vind ik echt aanstellerij en zeuren on het zeuren.

Lotus, jammer dat er niemand komt! Ik zou ook mensen zelf gaan uitnodigen.
<<

Anoniem125

Bericht 24 Sep 2015 07:59

Re: Klaagtopic kraamperiode

Eens met Victoria.
Lotus: Nodig dan lekker iemand uit! Wij hadden van tevoren bedacht dat alleen onze ouders en broers en zussen de eerste week mochten komen, maar op het moment zelf had ik zo'n behoefte om even te praten met mijn beste vriendin, dus die heb ik toen gebeld en zij is meteen die avond nog langs gekomen. Veel mensen houden wat gepaste afstand die eerste week, maar als je ze nodig hebt, dan kun je gewoon bellen hoor!
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 24 Sep 2015 08:15

Re: Klaagtopic kraamperiode

Ik heb een hele leuke kraamtijd gehad.
Ik zag er een beetje tegenop door de verhalen van anderen. O.a. wat de topicopenster noemt. Maar het is mij heel erg meegevallen.
1 keer een oom en tante die best wel lang bleven zitten. Maar bijna iedereen kwam overdag of al vroeg in de avond. En de meesten hebben zelf kinderen dus weten wel hoe het is.

Verder ben ik het wel met Victoria eens
2014 2016
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 24 Sep 2015 08:25

Re: Klaagtopic kraamperiode

Ik heb best een goeie kraamperiode gehad. Niet veel bezoek omdat we weinig mensen uitnodigden. Niemand bleef te lang zitten omdat we gewoon van tevoren aangaven van hoelaat tot hoelaat ze konden komen (in overleg met de visite uiteraard. Maar dus wel met een eindtijd).
Ik vond m'n kraamverzorgster niet fantastisch maar die was na een week toch weer weg dus ach. Wat dat vasthouden van de baby betreft, ik snap best dat verse moeders het lastig kunnen vinden om grenzen aan te geven. Ik zei zelf gewoon 'zo en nu wil ik hem terug'.
#teammaple🍁
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 24 Sep 2015 08:28

Re: Klaagtopic kraamperiode

Victoria, ik denk dat er inderdaad dingen zijn die je weet voordat het zover is en waar je dus al over na kunt denken, maar dat het probleem 'm meer zit in het feit dat je door alle hormonen, emoties, indrukken en vermoeidheid rond de kraamperiode anders kunt reageren. Dat is erg lastig inschatten van te voren, maar veel vrouwen vinden het denk ik daardoor ook lastiger dan anders om grenzen aan te geven. Voor mezelf gesproken: ik voelde me in de kraamperiode soms best overspoeld en pas als ik al aan het huilen was kon ik aangeven waardoor dat kwam, ik reageerde ook veel sterker op dingen die ik anders helemaal niet vervelend had gevonden.

Mijn kraamperiode was best fijn. We hebben niet zoveel bezoek gehad, ik vond het ook al druk genoeg. Eerste dagen in het ziekenhuis, daarna thuis en daar maar beperkt kraamhulp vanwege zomerdrukte. Ik heb haar ook geen moment gemist toen ze weg was trouwens. Wat ik niet kon voorspellen, maar echt moeite mee had was mijn eigen moeder. Door omstandigheden (kinkhoest binnen haar gezin) mocht zij niet direct op kraambezoek komen, enorm rot natuurlijk bij de geboorte van je eerste kleinkind, maar dat leverde echt vervelende emotionele taferelen op voor én direct na mijn bevalling. Daarnaast vond ik de drukte (veel jonge broers en zussen) en het continue geflits met de camera's van de opa's en oma's heel vervelend. Ik ben sowieso niet zo heel erg sterk in het aangeven van mijn grenzen, maar deze keer hoop ik dat echt wel anders te kunnen doen.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 24 Sep 2015 08:33

Re: Klaagtopic kraamperiode

Zoals ik het nu voor me zie wil ik in de eerste week ook alleen onze familie langs, de beste vriend van mijn man en mijn beste vriendin. Bij hen voel ik me ook vrij genoeg om te zeggen dat ik wil rusten of dat ze de baby terug moeten geven inderdaad ;-).

Een vriendin liet in de kraamtijd alle afspraken via haar man verlopen. Dat is haar ook heel goed bevallen. Hij hield zich aan wat ze samen hadden afgesproken en zij hoefde geen appjes en telefoontjes te beantwoorden over kraamvisites.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 24 Sep 2015 08:42

Re: Klaagtopic kraamperiode

Ik heb een hele fijne kraamweek gehad.
Bezoek was er eigenlijk amper, op de naaste familie (ouders van ons beide, broertje en zusje) en mijn 2 beste vriendinnen na is er de eerste 5 dagen niemand geweest. Het eerste weekend (ik ben maandagavond bevallen), kwam er wel wat visite. Allemaal toen de kraamverzorgster er nog was en ook wij hebben het maken van de afspraken laten verlopen via mijn man.

Toen de kraamverzorgster wegging hebben mijn man en ik ook beiden wel wat tranen gelaten. Het was zo'n fijne meid! Maar uiteindelijk hebben we het zonder ook prima gered ;)
<<

Anoniem125

Bericht 24 Sep 2015 08:47

Re: Klaagtopic kraamperiode

Teun schreef:Een vriendin liet in de kraamtijd alle afspraken via haar man verlopen. Dat is haar ook heel goed bevallen. Hij hield zich aan wat ze samen hadden afgesproken en zij hoefde geen appjes en telefoontjes te beantwoorden over kraamvisites.

Mijn man deed dit ook. Hij had sowieso die eerste week vrij genomen van zijn werk, omdat hij het ook belangrijk vindt om alles te doen, zien en meemaken. Ik las laatst dat 20% van de mannen niet eens hun twee dagen opnemen als de baby wordt geboren. Als reden werd gegeven dat ze het niet zo nodig vonden. Ik vind dat echt onbegrijpelijk.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 24 Sep 2015 08:51

Re: Klaagtopic kraamperiode

Mijn man had de luxe dat hij op moment van het begin van de bevalling 3 weken vrij kon nemen.
Ik heb dit als heel fijn ervaren! :)
<<

Anoniem125

Bericht 24 Sep 2015 09:00

Re: Klaagtopic kraamperiode

Ja, precies! Mijn man had de eerste week helemaal vrij. Daarna heeft hij nog een paar weken half gewerkt, dus wel af en toe wat dingen voor zijn werk doen, maar veel thuis werken en niet al te lang weg, zodat hij ook veel voor ons kon doen. Zeker die eerste periode is het zo belangrijk dat je het samen doet. Zeker bij een eerste kind trouwens, dan moet de man toch ook alles leren? Dat lukt niet als je het grootste deel van de dag weg bent.
<<

*foef*

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 131

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 24 Sep 2015 09:01

Re: Klaagtopic kraamperiode

Van mijn eerste kraamperiode kan ik me niet zoveel meer herinneren.
Bij de 2e en 3e had ik dezelfde kraamhulp. Echt een schat van een vrouw. Omdat onze eerste zoon overleden is hield zij heel erg rekening met hoe ik me voelde. Af en toe verplichte ze me om over de oudste te praten omdat dat erg in mn hoofd zat. Maar ze vertelde me ook duidelijk dat ik de baby best wel even een paar minuten alleen kon laten. (dit durfde ik in eerste instantie echt niet)
We hadden alleen een meningsverschil over de rusttijden. Ik vond rusten niet nodig en binnen blijven al helemaal niet.Als compromis mocht ik dan wel naar buiten maar zoon moest binnen blijven. Ben dan ook zelf naar het gemeentehuis geweest om hem aan te geven.
Ik heb 2x een geweldige kraamtijd gehad.Gewoon duidelijk aangeven wat je wilt en overleggen.
<<

*foef*

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 131

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 24 Sep 2015 09:02

Re: Klaagtopic kraamperiode

Mijn man ging op de dag dat ik bevallen was (s'nachts bevallen en de bruiloft begon in de middag) gewoon naar een bruiloft. En hij was ook nog boos dat ik even geen tijd en zin had om z'n overhemd te strijken.
<<

Anoniem125

Bericht 24 Sep 2015 09:03

Re: Klaagtopic kraamperiode

*foef* schreef:Mijn man ging op de dag dat ik bevallen was (s'nachts bevallen en de bruiloft begon in de middag) gewoon naar een bruiloft. En hij was ook nog boos dat ik even geen tijd en zin had om z'n overhemd te strijken.

:no: Wat sneu. Ben je nog steeds samen met hem?
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 24 Sep 2015 09:06

Re: Klaagtopic kraamperiode

:wtf: Foef! Was hij van de wap door de geboorte of stond hij echt volledig achter die keuze? Ik hoop dat de mensen op die bruiloft hem naar huis hebben gestuurd, wat bizar!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 24 Sep 2015 09:08

Re: Klaagtopic kraamperiode

Volgens mij is het ook zo dat mensen bij een tweede minder snel op bezoek komen omdat het niet meer nieuw is. Klopt dit zo? Wij denken echt dat er weinig bezoek gaat komen.
Wij merken nu ook al dat familie en kennissen bijna niet naar de baby en de zwangerschap vragen. Zelfs onze ouders niet. Ook al laten we dan echo's zien of vertellen we dat we in het ziekenhuis zijn geweest.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem136

Bericht 24 Sep 2015 09:13

Re: Klaagtopic kraamperiode

Milou mijn ervaring is dat het bij ieder kind minder wordt. Vind ik persoonlijk helemaal niet erg. Mensen die dichtbij staan komen toch wel en op anderen zit ik niet zo te wachten haha.
<<

*foef*

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 131

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 24 Sep 2015 09:16

Re: Klaagtopic kraamperiode

Nee, die mensen vonden dat echt gewoon normaal. Andere cultuur. Vader is daar normaal gesproken totaal niet betrokken bij de bevalling en de dagen daarna.
We zijn niet meer samen nee. Dat heeft me toch altijd nog wel erg dwars gezeten. Was al zo bang en verdrietig en blij tegelijk. Hij kwam ook nog dronken thuis. Tja.. Gelukkig zijn uiteindelijk wel m'n ogen open gegaan.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 24 Sep 2015 09:16

Re: Klaagtopic kraamperiode

Ik vond mijn kraamweek wel prima eigenlijk. Het enige puntje was dat ik ruim een week in bed heb door moeten brengen vanwege een enorm ijzertekort en bijkomende vermoeidheids - en duizeligheidsklachten. Tijdens mijn zwangerschap is dit veel te laat geconstateerd. Ik heb nog wel een ijzerinfuus gehad in het ziekenhuis maar ik begon pas veel later daar de effecten van te merken. Na die week in bed ging mijn herstel overigens razendsnel en liep ik toen J. 10 dagen oud was alweer hele stukken met de wandelwagen. Heerlijk!

Wat betreft bezoek: duidelijk je grenzen aangeven is heel belangrijk. Bij mij stond direct na thuiskomst de kamer vol met familie. Die zijn ruim een kwartier gebleven en daarna vertrokken op verzoek van mijn man. Niemand was daar overigens boos over.

Door de grote familie hebben wij in de eerste maanden na de geboorte vrijwel ieder weekend kraamvisite gehad. Dat vond ik op den duur niet meer zo fijn. Op een gegeven moment was ik alweer een tijdje aan het werk en toen had ik ook niet meer zo'n zin om met de zoveelste tante van mijn man te moeten keuvelen over de bevalling. Daarom doen we deze keer voor familie en kennissen die war verder weg staan een kraamborrel. Dat lijkt ons nu ook voor J. wat fijner.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 24 Sep 2015 09:21

Re: Klaagtopic kraamperiode

Hier is het kraambezoek bij de tweede ook op 1 hand te tellen. Komt ook doordat ze nog 2 weken doodziek in het ziekenhuis heeft gelegen, maar ik vond het niet eens erg... We hadden al genoeg doorstaan door haar ziek zijn, ik vond het wel fijn om gewoon lekker met zn 4en en later toen mijn man was werken met zijn 3en thuis te zijn en geen verplichtingen van douchen en aankleden en leuk doen te hebben :-$
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers