Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


KMA: borstvoeding of flesvoeding?

<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 29 Sep 2013 23:31

KMA: borstvoeding of flesvoeding?

Nu we ondertussen helemaal zeker zijn dat Julie KMA heeft zijn we aan het kijken naar een oplossing. Ik geef heel graag borstvoeding en ik ga het heel erg spijtig vinden als ik het niet meer zou geven, maar op dit moment moet ik ook kijken wat voor ons haalbaar is. Sommigen hebben mijn verhaal in het biechttopic gelezen, dus ook wat betreft dat; misschien dat het, zoals Printje al zei, met flesvoeding gewoon beter gaat, dat ik het ook gemakkelijker uit handen kan geven, meer rust vind en zij misschien toch minder gaat huilen met de flesvoeding.

Wat zouden jullie doen?
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem 42

Bericht 29 Sep 2013 23:38

Re: KMA: borstvoeding of flesvoeding?

Mhm moeilijk, ik zou niet kunnen zeggen wat ik zou gaan doen want ik heb het nooit zo zwaar gehad. Zowel borstvoeding als flesvoeding hebben natuurlijk voor- en nadelen. Misschien dat je die eens letterlijk op een rijtje zou kunnen zetten om overzicht te krijgen voor je beslissing?

Volgens mij heeft de zoon van Jans ook koemelkallergie onder andere en zij geeft ook borstvoeding, misschien heeft Jans wel tips?
<<

sandra

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 137

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 29 Sep 2013 23:42

Re: KMA: borstvoeding of flesvoeding?

Ik zou doorzetten met borstvoeding.. maar ik ben dan ook erg pro bv..

Onze zoon heeft 15 maanden gehuild, en ik heb ook meerdere keren te horen gekregen, waarom stop je niet met de bv, makkelijker enz.. Maar ik vond het niet DE oplossing, en daarbij is in mijn ogen bv toch echt het beste wat je kan geven, en dat gun ik mijn kinderen. Nu had S geen kma dus de situatie is niet echt te vergelijken, maar zolang je niet het idee hebt dat kv DE oplossing is, zou ik niet stoppen met bv.

Verder wel een hele dikke knuffel, dat huilen is verschrikkelijk, ik hoop echt voor je dat het snel beter gaat!!
grote broer, febr 2007
kleine broer, febr 2010
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 29 Sep 2013 23:44

Re: KMA: borstvoeding of flesvoeding?

Ja ik heb de tips al gebruikt. Ik volg nu dus een dieet, gisteren toevallig toch koemelk binnen gekregen en hop weer superveel uitslag en krampen. Ik weet alleen niet of ik een dieet volhoud. Ik ben nu al chagerijnig. Als ik eten moet laten al helemaal.
AfbeeldingAfbeelding
<<

sandra

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 137

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 29 Sep 2013 23:45

Re: KMA: borstvoeding of flesvoeding?

Misschien anders een paar dagen flesvoeding proberen en ondertussen kolven om je productie op pijl te houden? Als ze minder gaat huilen zou je over kunnen stappen, en zo niet zou je toch nog door kunnen gaan met de bv..
grote broer, febr 2007
kleine broer, febr 2010
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:30

Bericht 30 Sep 2013 07:43

Re: KMA: borstvoeding of flesvoeding?

sandra schreef:Misschien anders een paar dagen flesvoeding proberen en ondertussen kolven om je productie op pijl te houden? Als ze minder gaat huilen zou je over kunnen stappen, en zo niet zou je toch nog door kunnen gaan met de bv..


Dit heb ik dus gedaan. Ik ging afkolven deed dat in de vriezer en gaf haar flesvoeding. Binnen 1 dag een ander kind in huis. super zonde van mijn bv maar dat gaf bij mij wel de doorslag om flesvoeding te geven.
<<

Anoniem85

Bericht 30 Sep 2013 07:44

Re: KMA: borstvoeding of flesvoeding?

Als je graag bv. geeft, maar chagrijnig van het dieet, dan zou ik inderdaad overstappen op fv en blijven kolven. Ik had toen wel gehoord van iemand, ik weet niet of ze op dit forum is, dat in België de koemelkvrije voeding niet vergoedt wordt door de verzekering. Misschien is dat ook een punt waar je rekening mee dient te houden.
Succes ermee, hier heeft de koemelkvrije voeding echt rust gegeven.
<<

Anoniem186

Bericht 30 Sep 2013 08:08

Re: KMA: borstvoeding of flesvoeding?

Je kent mijn verhaal waarschijnlijk ook wel.

Mijn beide kinderen hebben KMA. Bij dochter heb ik 1,5 jaar een melk, ei en sojavrijdieet gevolgd.

Ik ben nu wederom op dieet. Melk, ei, soja en notenvrij. Vooral dit keer heb ik er veel moeite mee gehad. Maar nu loopt het lekker. Ik heb inmiddels genoeg alternatieven gevonden. Zelfs het afvallen is nu stukken minder.
En dat terwijl ik ook nog eens nagenoeg suikervrij leef (maar dat doe ik voor mezelf).

Het is al met al een flinke opgave. Maar ik heb het er voor over. Ik wil gewoon erg graag bv geven.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 30 Sep 2013 08:22

Re: KMA: borstvoeding of flesvoeding?

Oh hemel ik zou zeker overgaan op fv als ik lees hoe je het ervaart. Maar ik ben dan ook niet persé pro bv. Ik ben voor gelukkige moeders, met zo min mogelijk stress. En daarom zou ik fv gaan geven als ik jou was :)

Ik hoop dat je een goede beslissing kunt maken (voor jou goed, er is niet echt 1 goede beslissing)
#teammaple🍁
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 30 Sep 2013 08:46

Re: KMA: borstvoeding of flesvoeding?

Slakje schreef:Ja ik heb de tips al gebruikt. Ik volg nu dus een dieet, gisteren toevallig toch koemelk binnen gekregen en hop weer superveel uitslag en krampen. Ik weet alleen niet of ik een dieet volhoud. Ik ben nu al chagerijnig. Als ik eten moet laten al helemaal.


Als ik dit zo lees dan zou ik zeggen over op FV. Ik denk dat dat voor jullie beide beter is. Kun je niet tijdelijk FV proberen en even kolven?
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 30 Sep 2013 08:55

Re: KMA: borstvoeding of flesvoeding?

Ik heb t niet gelezen in t biechttopic. Je moet doen waar jij je t beste bij voelt. Als ik voor mezelf zou moeten beslissen zou ik zeker voor bv gaan. T dieet zal even wennen en schakelen zijn maar dat komt wel na een tijdje. Ik denk dat bv júist voor kindjes met kma (of andere allergien) de beste voeding is.
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 30 Sep 2013 09:15

Re: KMA: borstvoeding of flesvoeding?

Ik ben ook voor bv, al lijkt het me wel lastig. met een allergie is het wel de beste keus.
M:21072011
J :08012014
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 30 Sep 2013 10:14

Re: KMA: borstvoeding of flesvoeding?

Juist met KMA is fv niet zo makkelijk omdat in de meeste flesvoeding koemelk zit. Je hebt ook fv met sojamelk, maar dat wordt vaak ook afgeraden (ik weet niet waarom). Je moet dan via de apotheek fv halen die geschikt is, maar die is behoorlijk prijzig, en ik weet niet hoe het in België zit met vergoedingen.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem66

Bericht 30 Sep 2013 10:19

Re: KMA: borstvoeding of flesvoeding?

Ik zou kijken wat voor jou nog te doen is. Wellicht dat je een keer een dagje KMA vrije flesvoeding kunt proberen? Wat is het effect bij haar? Borstvoeding kun je dan natuurlijk nog blijven kolven.

Kijk, borstvoeding zal wel het beste wezen maar als het voor jou niet te doen is omdat je al zo op bent en het veel van je vraagt, moet je naar een andere oplossing gaan zoeken. Zo simpel is het gewoon. Ik zou het wellicht gewoon uitproberen. Blijven kolven en als het voor haar weinig verschil brengt kun je altijd nog doorgaan met borstvoeding.

Borstvoeding is wellicht de beste voeding, maar het moet ook het beste zijn voor jou en haar, praktisch gezien.
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:27

Bericht 30 Sep 2013 10:22

Re: KMA: borstvoeding of flesvoeding?

Eens met Luce.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 30 Sep 2013 11:23

Re: KMA: borstvoeding of flesvoeding?

Ook eens met Luce.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Tiramisu

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:06

Bericht 30 Sep 2013 11:46

Re: KMA: borstvoeding of flesvoeding?

Heb je al samen met een diëtist gekeken naar je dieet? Wellicht is daarin nog wat te veranderen waardoor het beter vol te houden is. Ik heb je stuk in het biechttopic overigens niet gelezen.
februari 2012
november 2015
<<

Anoniem16

Bericht 30 Sep 2013 17:57

Re: KMA: borstvoeding of flesvoeding?

En eventueel bijvoeden met fv, kijken of ze daar dan al anders op reageert? Hoef je niet meteen te stoppen maar biedt je haar bv aan en daarna nog wat fv? Dan kun je meteen zien of ze nog heel veel van de fv gaat drinken, en dan misschien minder honger heeft oid en minder huilt.

Ik hoop echt dat het een oplossing voor je kan zijn, vandaar dat ik het in het biechttopic noemde.
<<

Tiramisu

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:06

Bericht 30 Sep 2013 20:34

Re: KMA: borstvoeding of flesvoeding?

Printje schreef:En eventueel bijvoeden met fv, kijken of ze daar dan al anders op reageert? Hoef je niet meteen te stoppen maar biedt je haar bv aan en daarna nog wat fv? Dan kun je meteen zien of ze nog heel veel van de fv gaat drinken, en dan misschien minder honger heeft oid en minder huilt.

Ik hoop echt dat het een oplossing voor je kan zijn, vandaar dat ik het in het biechttopic noemde.


Aanvulling hierop: Als je bv en fv gaat combineren is het wel belangrijk te gaan kolven als je bv wilt blijven geven. Anders heb je waarschijnlijk binnenkort te weinig melk.
februari 2012
november 2015
<<

Anoniem186

Bericht 06 Okt 2013 21:53

Re: KMA: borstvoeding of flesvoeding?

Slakje, hoe gaat het nu?
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 06 Okt 2013 22:00

Re: KMA: borstvoeding of flesvoeding?

Awel eh. Vrij goed. Haar uitslag is zo goed als helemaal weg. Ze blijft wel een beetje spugen, maar lijkt er weinig tot geen last van te hebben. Enkel de krampjes blijven wel, maar ze huilt 10x minder! Het is echt een verademing.

Ik kolf overdag enkele keren en ze krijgt dan een flesje moedermelk met 1 of 2 schepjes kv (Nutrilon Pepti) in. Als ze gewone moedermelk uit een fles krijgt is het spugen wel feller en van jbpm krijgt ze diarree. Ik had nl. voor vrijdag ook onvoldoende gekolfd dus het leek me een goed moment om het eens te proberen.
AfbeeldingAfbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers